Позиция на спирачните апарати +/-

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от GecataBMW-E46 » 26 Ное 2013, 12:43

http://konkursi-as.tu-sofia.bg/doks/SL/ ... eferat.pdf ето малко материя по въпроса макар и да е съкратено и то доста,поне ще добиете бегла представа за това как се проектира спирачна система.Тежка материя е и има доста формули,за които трябва да знаете производни,интеграли,интегриране и диференциране.

ПП.Ще пусна и още материали малко по-късно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от txl » 26 Ное 2013, 22:17

Изображение
:D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от Nickelback » 26 Ное 2013, 22:50

GecataBMW-E46 написа:http://konkursi-as.tu-sofia.bg/doks/SL/ns/2337/avtoreferat.pdf ето малко материя по въпроса макар и да е съкратено и то доста,поне ще добиете бегла представа за това как се проектира спирачна система.Тежка материя е и има доста формули,за които трябва да знаете производни,интеграли,интегриране и диференциране.

ПП.Ще пусна и още материали малко по-късно.


Като гледам тоя реферат оставам с впечатление, че поставя въпроса за кинематиката и динамиката на автомобила и съответно как да си сметнем какви спирачки ни трябват. На мен повече ми е интересно процеса на проектиране самата спирачна уредба... Ако имаш материали по въпроса ще е полезно.

Беше споменал:
GecataBMW-E46 написа:Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска,както и диска е монтиран на неподвижна става(лагер)при нея силовите съставки са 2,а апарата е монтиран на т.н. спъната опора при нея има 2 силови съставки и 1 въртящ момент...


Имаш впредвид: 1-сила на стискане, 2-реакция на опората диск/накладка и 3-въртящия момент създаден от "увличането" на апарата от диска или друго? И какво е "спъната опора"...? Или "запъната опора" (fixed support), не съм сигурен как е точно... Един чертеж, ако може, да знаем за какво говорим :yes:

txl написа:Изображение
:D


Тук изстикват максимума и всеки грам разположен по-близо до земята явно е от огромно значение :) :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от GecataBMW-E46 » 26 Ное 2013, 23:42

Изображение Ето това са основните опори с техните опорни реакции(схематично са дадени) Апарата е монтиран на спъната опора демек не позволява завъртане и се създава въртящ момент(доло в дясно на картинката),този момент се предава както на окачването така и със същата големина в/у диска който от своя страна го предава на колелото.Сега при зададени входни параметри демек знаейки масата на автомобила.коеф.на сцепление,център на тежеста и спирачните характеристики който искаме да постигнем се изчисляват динамичните натоварвания в системата(гадни формули които и да ви ги напиша най-много да ви подействат натоварващо),от там се подбират материали със подходящи характеристики за всеки компонент(якост,коравина,тегло и най-важното цена :mhihi: ) и се започва оразмеряването на компонентите,като се смята и класа на сигурност който трябва да е по-голям от 1 смята се с проста формула(сиреч здравината на тоя компонент)колкото по голям е тоя клас толкова е по-здраво и по-сигурно е изделието при спирачните системи е около 15(сега при самолета класа на сигурност е 1,5 за целия самолет,това да не ви шашка иначе самолета ще стане много тежък и няма да излети :mhihi: :mhihi: )След като сме оразмерили цялата тая система се правят механични модели на компютър,ако всичко е точно по тях,се пристъпва към изработката на модел който после бива тестван в реални условия и ако има проблем се връща преизчисляване.Това е най-простото и постно обяснение което мога да ти дам за сега,че стана късно,а утре или други ден като седна ще ти начертая как изглежда спирачната система схематично представена с опорите и силите които възникват.

ПП.Диска ти се явава монтиран на опората горе в дясно (неподвижната става).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от Nickelback » 26 Ное 2013, 23:59

Супер! Много интересно, благодаря :bchug:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от Хаос » 27 Ное 2013, 17:28

колега, сигурен ли си че safety factor-a в самолетостроенето е само 1,5? : )
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от GecataBMW-E46 » 27 Ное 2013, 18:37

Хаос написа:колега, сигурен ли си че safety factor-a в самолетостроенето е само 1,5? : )

За по голямата част от самолета да,но системите за сигурност са с по-голям фактор.Колкото по-голям е фактора толкова частите са по-здрави но и по-тежки.Сигмата на допустимото натоварване е по-малка при самолетостроенето,но пак е достатъчна,затова и са честите проверки поради по-големия риск от умора на материала.При самолета варира от 1,2 до 3 най-много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от intention » 02 Дек 2013, 22:43

Да повдигна малко темата:

Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?

След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от Хаос » 03 Дек 2013, 13:30

беше написано по-рано в темата, че позицията им е сметната спрямо останалото окачване
смяната на позицията едва ли ще повлияе в положителен план на сметнатото от завода
освен ако не го сметне някой с повече знания
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от GecataBMW-E46 » 03 Дек 2013, 15:35

intention написа:Да повдигна малко темата:

Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?

След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?

Хава има,само ако сложиш по голям диск и апарат с повече бутала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от Sharo » 04 Дек 2013, 10:59

GecataBMW-E46 написа:
intention написа:Да повдигна малко темата:

Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?

След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?

Хава има,само ако сложиш по голям диск и апарат с повече бутала.



наред с позицията на апарата е сменена и геометрията на окачването, което играе по-голямата роля
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Позиция на спирачните апарати +/-

Мнение от k-hristov » 30 Май 2014, 22:47

Зависи основно от положението на рейката и прилежащите към нея комрилни накрайници.Те трябва да са в центъра на шенкела, което води до монтиране на спирачките от обратната страна на компонентите по завиването.

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook