Позиция на спирачните апарати +/-
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
http://konkursi-as.tu-sofia.bg/doks/SL/ ... eferat.pdf ето малко материя по въпроса макар и да е съкратено и то доста,поне ще добиете бегла представа за това как се проектира спирачна система.Тежка материя е и има доста формули,за които трябва да знаете производни,интеграли,интегриране и диференциране.
ПП.Ще пусна и още материали малко по-късно.
ПП.Ще пусна и още материали малко по-късно.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
GecataBMW-E46 написа:http://konkursi-as.tu-sofia.bg/doks/SL/ns/2337/avtoreferat.pdf ето малко материя по въпроса макар и да е съкратено и то доста,поне ще добиете бегла представа за това как се проектира спирачна система.Тежка материя е и има доста формули,за които трябва да знаете производни,интеграли,интегриране и диференциране.
ПП.Ще пусна и още материали малко по-късно.
Като гледам тоя реферат оставам с впечатление, че поставя въпроса за кинематиката и динамиката на автомобила и съответно как да си сметнем какви спирачки ни трябват. На мен повече ми е интересно процеса на проектиране самата спирачна уредба... Ако имаш материали по въпроса ще е полезно.
Беше споменал:
GecataBMW-E46 написа:Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска,както и диска е монтиран на неподвижна става(лагер)при нея силовите съставки са 2,а апарата е монтиран на т.н. спъната опора при нея има 2 силови съставки и 1 въртящ момент...
Имаш впредвид: 1-сила на стискане, 2-реакция на опората диск/накладка и 3-въртящия момент създаден от "увличането" на апарата от диска или друго? И какво е "спъната опора"...? Или "запъната опора" (fixed support), не съм сигурен как е точно... Един чертеж, ако може, да знаем за какво говорим
txl написа:
Тук изстикват максимума и всеки грам разположен по-близо до земята явно е от огромно значение
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Ето това са основните опори с техните опорни реакции(схематично са дадени) Апарата е монтиран на спъната опора демек не позволява завъртане и се създава въртящ момент(доло в дясно на картинката),този момент се предава както на окачването така и със същата големина в/у диска който от своя страна го предава на колелото.Сега при зададени входни параметри демек знаейки масата на автомобила.коеф.на сцепление,център на тежеста и спирачните характеристики който искаме да постигнем се изчисляват динамичните натоварвания в системата(гадни формули които и да ви ги напиша най-много да ви подействат натоварващо),от там се подбират материали със подходящи характеристики за всеки компонент(якост,коравина,тегло и най-важното цена ) и се започва оразмеряването на компонентите,като се смята и класа на сигурност който трябва да е по-голям от 1 смята се с проста формула(сиреч здравината на тоя компонент)колкото по голям е тоя клас толкова е по-здраво и по-сигурно е изделието при спирачните системи е около 15(сега при самолета класа на сигурност е 1,5 за целия самолет,това да не ви шашка иначе самолета ще стане много тежък и няма да излети )След като сме оразмерили цялата тая система се правят механични модели на компютър,ако всичко е точно по тях,се пристъпва към изработката на модел който после бива тестван в реални условия и ако има проблем се връща преизчисляване.Това е най-простото и постно обяснение което мога да ти дам за сега,че стана късно,а утре или други ден като седна ще ти начертая как изглежда спирачната система схематично представена с опорите и силите които възникват.
ПП.Диска ти се явава монтиран на опората горе в дясно (неподвижната става).
ПП.Диска ти се явава монтиран на опората горе в дясно (неподвижната става).
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Супер! Много интересно, благодаря
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
колега, сигурен ли си че safety factor-a в самолетостроенето е само 1,5? : )
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Хаос написа:колега, сигурен ли си че safety factor-a в самолетостроенето е само 1,5? : )
За по голямата част от самолета да,но системите за сигурност са с по-голям фактор.Колкото по-голям е фактора толкова частите са по-здрави но и по-тежки.Сигмата на допустимото натоварване е по-малка при самолетостроенето,но пак е достатъчна,затова и са честите проверки поради по-големия риск от умора на материала.При самолета варира от 1,2 до 3 най-много.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Да повдигна малко темата:
Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?
След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?
Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?
След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
беше написано по-рано в темата, че позицията им е сметната спрямо останалото окачване
смяната на позицията едва ли ще повлияе в положителен план на сметнатото от завода
освен ако не го сметне някой с повече знания
смяната на позицията едва ли ще повлияе в положителен план на сметнатото от завода
освен ако не го сметне някой с повече знания
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
intention написа:Да повдигна малко темата:
Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?
След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?
Хава има,само ако сложиш по голям диск и апарат с повече бутала.
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
GecataBMW-E46 написа:intention написа:Да повдигна малко темата:
Струва ли си да се смени положението на спирачните апарати с цел подобряване на спирането?
След като при едно поколение да кажем 5та серия са от едната страна, а при следващо - от другата, струва ли си такава промяна направена от собственик на по-стар автомобил?
Хава има,само ако сложиш по голям диск и апарат с повече бутала.
наред с позицията на апарата е сменена и геометрията на окачването, което играе по-голямата роля
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- k-hristov
- младши ентусиаст
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Зависи основно от положението на рейката и прилежащите към нея комрилни накрайници.Те трябва да са в центъра на шенкела, което води до монтиране на спирачките от обратната страна на компонентите по завиването.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани