Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 19 Мар 2014, 0:33

1.5 литра двигател с турбо просто има максимално (или близо до него) КПД в по-широк диапазон от 3 литрова атмосферка... за това е по-икономичен. голям праз като атмосферката има по-голямо КПД в някакъв диапазон от 500 оборота и навсякъде другаде е по-зле. това е теорията :)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 19 Мар 2014, 2:42

steeN написа:1.5 литра двигател с турбо просто има максимално (или близо до него) КПД в по-широк диапазон от 3 литрова атмосферка... за това е по-икономичен. голям праз като атмосферката има по-голямо КПД в някакъв диапазон от 500 оборота и навсякъде другаде е по-зле. това е теорията :)

Ко ? Не.
Имам леко подозрение че турбомоторите особено пък в малолитражните - даунсайзинг форми имат по лоши показатели като говорим за обемна ефективност .Да ..имаме тъй наречения "флат буст " обаче това означава единствено и само това -че свръхпълненето е равномерно в широк диапазон обороти. Това не означава че и въртящия момент е такъв.Уравнението е обърнато наобратно , същата мощност но от възможно най малка кубатура с турбо. Печалбата за автопроизводителите е ясна - намалена цена на двигателя .Обаче за потребителя ? Намален ресурс и още по скъпа подръжка.
Все пак ако има някаква разумна причина да ни причинят на нас потребителите това нещо "даунсайзинг " ще съм любопитен да я науча ?!
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 19 Мар 2014, 5:18

Ко не викаш, но бензиноколонката не лъже :) Не знам дали флат бууст = флат торк, но просто е програмирано така за по-добро driveability. Но плоския въртящ момент се вижда на диното. Сигурен съм, че в преходните режими и на ниско натоварване (например движение с постоянна скорост) режими да съсипват атмосферките по-отношение на икономия. Просто няма как да накараш 3 литров двигател да работи като 1.5 литров, когато ти трябва само някаква малка част от максималния въртящ момент. Като заровиш педала до долу, не се и съмнявам, че са по-малко ефективни....

Ей тука намерих на 335i boost vs rpm на директна предвка на макс газ

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=237085

Изображение
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 19 Мар 2014, 10:48

Ето един малко по друг стандарт за даунсайзинг - американския. :mhihi: Ако 3.5 литра е даунсайз ..добре .
turbo.png
turbo1.png

Аз не откривам особени разлики а Вие ?
За разход и икономичност....доста съмнителен ефект не подкрепен с никаква теория.Като сложим и намаления ресурс на мотора /а той е намален безспорно/ нещата добиват формулата -танто за кукуригу - както казва българина.
Steen
отношение на икономия. Просто няма как да накараш 3 литров двигател да работи като 1.5 литров

Тука е малко каруцата пред магарето.Опитват се да накарат 1.5 литров да работи като 3 литров а не обратното. И единствения начин е като го изпържат до безобразие.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от bmw325tds » 19 Мар 2014, 11:13

Jordana написа:Ето един малко по друг стандарт за даунсайзинг...

...За разход и икономичност....доста съмнителен ефект не подкрепен с никаква теория.Като сложим и намаления ресурс на мотора /а той е намален безспорно/ нещата добиват формулата -танто за кукуригу...


Да направим една плоска сметка:
- разликата в средния разход на гориво е 2л на 100 км при еднаква мощност на двата двигателя.
- при изминаване на 10 000 км. за една година, а може и повече, това са 100 пъти по 100км по 2л. разлика.
- при цена от 2.5 лв/л бензин.
- използване 10 години.
=> 10г * 100пъти * 2л * 2.5лв/л = 5000 лв. разлика.
Добавяме първоначалната разлика от поне 2000лв между цените на двата двигателя
и получавама разлика от 7000 лв за 10 год. при еднаква мощност на двата двигателя.

Незнам колко от пишещите тук са си купували нова кола, но разлика от 7 бона има значение.
И не ми обяснявайте как като се плаща за нова кола много пари ще се плати още от горе за да е по-добре.

Та така и в Европа от 2.0л на 1.2л и караш и си свиркаш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 19 Мар 2014, 11:25

Практиката ми говори друго ..ама айде да не влизаме в спорове за дребни факти . Виждали сме ги прехвалените турбо икономични чудеса на 6-7 години хлопат като трактори и пушат като икаруси с подобаващ разход на масло.Тия хипотетични 2 литра икономия излитат от джоба много бързо при първия сериозен ремонт .За такива изпържени мотори с буст над 1 бар и невероятна литрова мощност въпроса с ремонтите не е дали ?- а кога? .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от bmw325tds » 19 Мар 2014, 11:57

Jordana написа:...въпроса с ремонтите не е дали ?- а кога? .
Ще се изкара без ремонти толкова за колкото е изчислено от инженерите. Ака сметната да изкара 1 000 000км ще ги изкара, ако е сметнато за 300 000км ще ги изкара. Всеки трябва да си прецени колко км. ще измине и какво да си вземе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 19 Мар 2014, 19:37

забравяте факта ,че тоя даунсайзинг удари дизелите още преди 10г .. в момента 2 литров дизел е 150-190 коня ( преди ерата на комън рейла тая мощност се вадеше от 3.0-4.0 огромни тучове ) .. не знам някой да се оплаква от двулитровото си дизелче в момента напротив ,ако не е на 300-400к си движи безпроблемно бързо и икономично ,и става все по евтино за поддръжка както всичко масово .. атмосферните бензини ги очаква бавна смърт - висок разход ,нисък момент с голям пик особено тия под 3 литра ..
Ачко ти като виден форумен ХАРТИЕН експерт ти предлагам малко да смекчиш тона ,че доста такива звезди съм видял да изгряват и залязват тука за 12г .. шестака дето толкоз го хвалиш го карах преди 14г така че по спокойничко :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 19 Мар 2014, 19:47

Alexi написа:забравяте факта ,че тоя даунсайзинг удари дизелите още преди 10г .. в момента 2 литров дизел е 150-190 коня ( преди ерата на комън рейла тая мощност се вадеше от 3.0-4.0 огромни тучове ) .. не знам някой да се оплаква от двулитровото си дизелче в момента напротив ,ако не е на 300-400к си движи безпроблемно бързо и икономично ,и става все по евтино за поддръжка както всичко масово .. атмосферните бензини ги очаква бавна смърт - висок разход ,нисък момент с голям пик особено тия под 3 литра ..
Ачко ти като виден форумен ХАРТИЕН експерт ти предлагам малко да смекчиш тона ,че доста такива звезди съм видял да изгряват и залязват тука за 12г .. шестака дето толкоз го хвалиш го карах преди 14г така че по спокойничко :mhihi:

Еми аз се оплаквам .Случайно ги имам под ръка и двата - една и съща мощност единия е 20 годишен от старото поколение нормален дизелов агрегат над 300к км другия 6 годишен на 100к км турбо интеркулер и незнам си кво още. Разход х2 спрямо първия .Какво да му харесвам ? Че пише некви велики сакрални думи "турбо интеркулер " ?!
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 19 Мар 2014, 19:50

6 годишен на 100к ? може ако си го извадил от магазина .. ако е внос си прибави поне още 100к .. тия коли се карат и то много ,никой навън не си купува дизел да го кара по 15к на година ,по скоро 30-50к ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 19 Мар 2014, 20:50

Alexi написа:6 годишен на 100к ? може ако си го извадил от магазина .. ако е внос си прибави поне още 100к .. тия коли се карат и то много ,никой навън не си купува дизел да го кара по 15к на година ,по скоро 30-50к ..

Да , чисто нов форд е от магазина .Засега горното го отдавам на марката ..ама надали.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от немо » 19 Мар 2014, 21:33

Те хората са си го казали - но реплейсмент фор дисплейсмент...даже и в секса е така ,некой като извади една голема лапатарка,пък нека после малопишлиовците да обесняват,че имало чалъми...та истината е в размера, от там нататъка са си чикиджийски приказки

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :lol: :lol: :lol:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 19 Мар 2014, 22:15

Е сега каруцата пред магарето. Ако караш извънградско няма особено значение.. но в града за кво ти е да въртиш 3 литра на вятъра реално? Американците въртят предимно магистрални мили за тва техния даунсайзинг е такъв.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 19 Мар 2014, 22:27

Alexi написа:забравяте факта ,че тоя даунсайзинг удари дизелите още преди 10г .. в момента 2 литров дизел е 150-190 коня ( преди ерата на комън рейла тая мощност се вадеше от 3.0-4.0 огромни тучове ) .. не знам някой да се оплаква от двулитровото си дизелче в момента напротив ,ако не е на 300-400к си движи безпроблемно бързо и икономично ,и става все по евтино за поддръжка както всичко масово .. атмосферните бензини ги очаква бавна смърт - висок разход ,нисък момент с голям пик особено тия под 3 литра ..
Ачко ти като виден форумен ХАРТИЕН експерт ти предлагам малко да смекчиш тона ,че доста такива звезди съм видял да изгряват и залязват тука за 12г .. шестака дето толкоз го хвалиш го карах преди 14г така че по спокойничко :mhihi:

КОлко си видял , сигурно на още толкова си скъсал нервите за тия 12 години :dunno:
А за даунсайзинга при дизелите - нарочно не съм писал, и съм обяснил защо . Само сподели - 4.2ТДИ с 400кс и 850-900НМ в 2тона купе кога и как ще бъде по-слабо ефективен от 3.0 3 турбо със 740НМ и 381кс
И да - забравих че дизелите са синоним за надежност - а че всеки втори влиза за баснословен ремонт се дължи на факта че са на много километри ... щото другите 10-150 годишни коли са музейни експонати
немо написа:
Те хората са си го казали - но реплейсмент фор дисплейсмент...даже и в секса е така ,некой като извади една голема лапатарка,пък нека после малопишлиовците да обесняват,че имало чалъми...та истината е в размера, от там нататъка са си чикиджийски приказки

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :lol: :lol: :lol:

:bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 23 Мар 2014, 19:15

мда ти 3.0 за даунсайзнат мотор го имаш щото караш 5-6 литра .. :mhihi: отделно сравняваш круши с ябълки ,4.2 тди изобщо не се монтира на А6 примерно и не е директен конкурент на N57D30S1 ,изобщо Ауди нямат отговор на тоя мотор ,ама то мълчанието е злато .. и кой е тоя дизел дето се троши на под 200-250к ако е каран и поддържан нормално че излизали баснословни ремонти .. ако не е чипосван/сменяно масло на 30-50к няма да се строши .. ако ще и 1.3 на опел да е .. тия печки дето ги споменаваш 160 са им 1800-2000 оборота ,чакай да се строши на 200к ..

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook