Ф10 М5 - 2012 - част 2

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Convertible » 07 Фев 2012, 18:53

След като беше заключена предишната тема за Ф10 М5 моля в тази да не се стига до там.
ето и едно видео относно двигателя на М5тичката :D
http://www.youtube.com/watch?v=1RI1ETqqIoM&feature=related
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от BMW_RIDER » 07 Фев 2012, 19:05

Някой може ли да ми обясни решението турбините да са отгоре над двигателя?
Междудругото забелязах ,че изпускателните колектори са "съединени" подобно на принципа на 180 градусовите колектори които са използвали на форд ГТ40. Демек 2та средни цилиндура от едната страна с 2 та крайни от другата. Тоест цилиндрите със запалване на 180 грасуса един от друг, поне така е било при ГТ40, тука незнам дали е същото.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от немо » 07 Фев 2012, 21:38

BMW_RIDER написа:Някой може ли да ми обясни решението турбините да са отгоре над двигателя?
Междудругото забелязах ,че изпускателните колектори са "съединени" подобно на принципа на 180 градусовите колектори които са използвали на форд ГТ40. Демек 2та средни цилиндура от едната страна с 2 та крайни от другата. Тоест цилиндрите със запалване на 180 грасуса един от друг, поне така е било при ГТ40, тука незнам дали е същото.

По-компактен мотор вероятно....а и при обратната схема (турбини от 2-те страни на блока) няма как да стане схемата с изпускателите,на която обръщаш внимание.А що е такава схемата с изпускателите ще ми е интересно да науча :oops:

п.п.Копират от хАмериканците,нали там чарджера се слага във V-то :mhihi: :mhihi:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 07 Фев 2012, 22:13

По студено е там и бууста е по-ефикасен.

едно време когато турбините бяха големи и глупави трябваше да са близо до изходящата генерация за да имат добра отзивчивост. Но в наши дни управлението е напреднало достатъчно, че да могат да си позволят да ги дръпнат по-далече от изходящата генерация и едновремено с това да запазят отзивчивоста си...

.. иначе колкото по-далече от колекторите отдолу- толкова по-добре... до колкото както казах отзивчивоста не страда (или не се гони) :mrgreen:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от немо » 07 Фев 2012, 22:58

alx написа:...

Чакай малко...,във V-то са навряни изпускателите,турбините,че даже част от катализаторите....аз не съм убеден,че там ще е по-студено,отделно че и двигателя топли отдолу....иначе казано доста горещи неща на затворено тясно място.И турбините са близо до изходящата генерация...просто няма как да е иначе при тая компановка.....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 07 Фев 2012, 23:12

немо написа:
alx написа:...

Чакай малко...,във V-то са навряни изпускателите,турбините,че даже част от катализаторите....аз не съм убеден,че там ще е по-студено,отделно че и двигателя топли отдолу....иначе казано доста горещи неща на затворено тясно място.И турбините са близо до изходящата генерация...просто няма как да е иначе при тая компановка.....


Въпрос на лесно охлаждане си мисля (и може би на пакетиране).

Високоскоростните коли нямат възможност да охлаждат отдолу защото са плоски за по-добра стабилност на скорост и всичко е запечатано- имат плоскости и въздух от там не влиза. Затова ако завреш турбините отдолу няма как да ги охлаждаш защото няма как да закараш въздух там да се обтича.

Затова ги качват отгоре където могат да бъдат обдухвани (въздуха влиза отвън през радиаторите, след това отива нагоре минава през в-то на мотора и излиза отзад на капака или отстрани... аз съм учуден че м5-цата няма „хийт екстракторс” на капака ама явно вуздуха го изкарват от някъде другаде. Не съм обръщал внимание.

Допълнително целия тоя обем във в-то се охлажда от входящия въздух на двигателя които помага да се държи температурата ниска откъм студената страна на турбините.

Поне така си мисля. Като имам възможност да я разгледам за повече време ще го видя как са го измислили...
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 08 Фев 2012, 10:03

Ако са отдолу турбините няма как да кръстосат/комбинират различните портове (от двата реда цилиндри), а в това е смисъла на Twin Scroll-a. Ta основната причина да са там е това ;)

Като цяло скъсяват пътищата за въздуха и подобряват смесообразуването и скоростта на потока пресен въздух, като според думите на нашия приятел Алберт Биерман това позволява по-високи обороти. Ето и цялото видео с него и обясненията му за новия мотор:
http://www.youtube.com/watch?v=5yYhUnrV0tU

Ето и колата отдолу:
http://www.youtube.com/watch?v=io4obwMW ... xcdr-i_fLr

ЕДИТ:
Както казаха във второто клипче, има логика и в това за охлаждането - свалили са мотора и кутията надолу с 20мм, което увеличава потока на въздуха във V-то на мотора и над кутията и така спомага за охлаждането на турботата. Не съм предполагал, че там може да има въздушен поток със скорост позволяваща достатъчен топлообмен, особено гледайки колко нагъчкано е всичко. Явно е така :roll:
Последна промяна DrivinGGoD на 08 Фев 2012, 10:57, променена общо 4 пъти
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Convertible » 08 Фев 2012, 10:12

предполагам, стоейки толкова близо до главата и захранвайки се от двете глави едновременно топлата част на турбото се намалява съществено лага.. което е едно много важно за мотор създаден от бмв М.. ;) тоест без подходяща такава технология, бмв не биха си позволили да пуснат мотор брандиран с М.. иначе много щяха да се доближат до мерниците и амг в частност
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 11 Фев 2012, 19:04

Освен ако нещо не са проеминили в последния момент мотора е лагав... Не прекалено, но достатъчно ако не го ръчкаш до го усещаш доста осезателно...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от acho.rs » 11 Фев 2012, 21:07

Има ли разлика между моторите на Х5М/Х6М и М5 :roll:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 11 Фев 2012, 22:37

Твърдят, че има... ама никой не казва точно какви са :dunno: За мен за турбо мотор конвенционален автомат с хидротрансформатор е по-добрия вариант за изолиране на лага... ама не съм карал М5цата още, скоро ще мога да кажа :twisted:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Alex 320i Cabrio » 13 Фев 2012, 14:25

DrivinGGoD написа:Твърдят, че има... ама никой не казва точно какви са :dunno: За мен за турбо мотор конвенционален автомат с хидротрансформатор е по-добрия вариант за изолиране на лага... ама не съм карал М5цата още, скоро ще мога да кажа :twisted:


Lagav e motorat... Sad but true!

Kade mi kirlicata, ei! Pisna mi ot uprazhneniq u foruma. Kakvo mu beshe na predishnia ili da go duhame nie izvun BG-to?
Power is Nothing Without Insanity

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 15 Фев 2012, 13:19

Alex 320i Cabrio написа:
DrivinGGoD написа:Твърдят, че има... ама никой не казва точно какви са :dunno: За мен за турбо мотор конвенционален автомат с хидротрансформатор е по-добрия вариант за изолиране на лага... ама не съм карал М5цата още, скоро ще мога да кажа :twisted:


Lagav e motorat... Sad but true!

Kade mi kirlicata, ei! Pisna mi ot uprazhneniq u foruma. Kakvo mu beshe na predishnia ili da go duhame nie izvun BG-to?


:OT: Има вече кирилизатор, Адаш ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Alex 320i Cabrio » 15 Фев 2012, 19:17

DrivinGGoD написа:
Alex 320i Cabrio написа:
DrivinGGoD написа:Твърдят, че има... ама никой не казва точно какви са :dunno: За мен за турбо мотор конвенционален автомат с хидротрансформатор е по-добрия вариант за изолиране на лага... ама не съм карал М5цата още, скоро ще мога да кажа :twisted:


Lagav e motorat... Sad but true!

Kade mi kirlicata, ei! Pisna mi ot uprazhneniq u foruma. Kakvo mu beshe na predishnia ili da go duhame nie izvun BG-to?


:OT: Има вече кирилизатор, Адаш ;)


Хехе, ся пак ша ви досаждам :)

П.П. Лагът не като на 911 турбо от 1982 година, но се усеща. В сравнение със С85 отклика на газта е ужасен. Друг е въпросът, че Е60 на 5-та и Ф10 на 5-та с около 80км/ч, Е60 ще има да гледа стопове... Кой как му хареса...
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от acho.rs » 15 Фев 2012, 21:16

Alex 320i Cabrio написа:
DrivinGGoD написа:
Alex 320i Cabrio написа:
DrivinGGoD написа:Твърдят, че има... ама никой не казва точно какви са :dunno: За мен за турбо мотор конвенционален автомат с хидротрансформатор е по-добрия вариант за изолиране на лага... ама не съм карал М5цата още, скоро ще мога да кажа :twisted:


Lagav e motorat... Sad but true!

Kade mi kirlicata, ei! Pisna mi ot uprazhneniq u foruma. Kakvo mu beshe na predishnia ili da go duhame nie izvun BG-to?


:OT: Има вече кирилизатор, Адаш ;)


Хехе, ся пак ша ви досаждам :)

П.П. Лагът не като на 911 турбо от 1982 година, но се усеща. В сравнение със С85 отклика на газта е ужасен. Друг е въпросът, че Е60 на 5-та и Ф10 на 5-та с около 80км/ч, Е60 ще има да гледа стопове... Кой как му хареса...

Умния робот няма ли веднага да върне няколко предавки :roll:

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook