Шпер или DSC?
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Affalterbach
- Мнения: 82
- Регистриран на: 2.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i v24
- Мечтае да кара: ЗАЗ 968А
Шпер или DSC?
Привет, чудех се къде да пусна тая тема, съжалявам ако не съм нацелил раздела.
Имам кратко питане. Четох тук http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=27762 и на още едно две места подробно разяснено какво е шпер. Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела. Също така като влизах в завой с вратите, дори и да беше хлъзгаво сякаш нещо ритваше задницата и ме вкарваше в правия път. + това светваше едно жълто триъгълниче на таблото всеки път в такава ситуация.
Сега при е34-ката се случва следното. Ако едното ми колело е на сухо, а другото в калта, започва да се върти колелото в калта. НО в момента в който се опитам да направя обратен завой на мокро с газта до ламарината, не се случва нищо. Включва се ABS-a и още разни неща се случват и нищо ... Един път на дъж тръгнах от място с оборотите в червеното, колата започна да занася задницата на една страна в момента в който вкарах 2ра задницата се изнесе заплашително към колите от насрещното и точно в тоя момент се появи ония ритник и ме вкара обратно в пътя.
Сега като качвахме колата на подемниците в един сервиз, тия от сервиза казаха че със сигурност имам някакви блокажи, защото диференциала ми бил много голям. (може да си е голям щото е 5та серия знам ли). А по ВИН номер ми излиза, че имам ей това - http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
Тотално се обърках. Моля който разбира да даде накаква информация.
П.С. Колата е с ръчни скорости. 1992г
Имам кратко питане. Четох тук http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=27762 и на още едно две места подробно разяснено какво е шпер. Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела. Също така като влизах в завой с вратите, дори и да беше хлъзгаво сякаш нещо ритваше задницата и ме вкарваше в правия път. + това светваше едно жълто триъгълниче на таблото всеки път в такава ситуация.
Сега при е34-ката се случва следното. Ако едното ми колело е на сухо, а другото в калта, започва да се върти колелото в калта. НО в момента в който се опитам да направя обратен завой на мокро с газта до ламарината, не се случва нищо. Включва се ABS-a и още разни неща се случват и нищо ... Един път на дъж тръгнах от място с оборотите в червеното, колата започна да занася задницата на една страна в момента в който вкарах 2ра задницата се изнесе заплашително към колите от насрещното и точно в тоя момент се появи ония ритник и ме вкара обратно в пътя.
Сега като качвахме колата на подемниците в един сервиз, тия от сервиза казаха че със сигурност имам някакви блокажи, защото диференциала ми бил много голям. (може да си е голям щото е 5та серия знам ли). А по ВИН номер ми излиза, че имам ей това - http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
Тотално се обърках. Моля който разбира да даде накаква информация.
П.С. Колата е с ръчни скорости. 1992г
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Шпер или DSC?
колега ДСЦ-то маи не го слагат на е34 слагат го на Е39, според мен най-много да имаш АСЦ на е34 но трябва да имаш бутон на таблото
- Affalterbach
- Мнения: 82
- Регистриран на: 2.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i v24
- Мечтае да кара: ЗАЗ 968А
Re: Шпер или DSC?
Почти съм сигурен, че това S210A означава АБС- що го дават като ДСЦ не е ясно
А и къде ти ДСЦ в Е34- то в половината Е39-ки има само АСЦ...
ПС: Да беше уцелил къде да пуснеш темата нямаше да е лошо
А и къде ти ДСЦ в Е34- то в половината Е39-ки има само АСЦ...
ПС: Да беше уцелил къде да пуснеш темата нямаше да е лошо
- Affalterbach
- Мнения: 82
- Регистриран на: 2.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i v24
- Мечтае да кара: ЗАЗ 968А
Re: Шпер или DSC?
Ако бях копирал съдържанието на тоя коментар щяха да ми се навикат ... за това го пускам като линк BMW Option Code List
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL
Re: Шпер или DSC?
Може да пише каквото си иска и където си иска- не е важно в случая.
Дори и това S210A да означава ДСЦ е все тая- Е34 НЯМА такива екстри.
Ако не греша ДСЦ го въвеждат в Е38 750, после се появява при Е39 528и или някой от по-големите мотори. Но и да греша кога и къде точно я въвеждат системата е 100% сигурно, че Е34 няма ДСЦ...
Edit:
Мама му стара, заради тебе се хванах и издирих що си мисля, че S210A е АБС- http://www.e38.org/OptionCodes.pdf "Съвсем случайно" S210A е описано и като АБС (2 пъти и то), и като ДСЦ 3- на бас, че в Е34 означава едно, а в Е38 примерно- друго...
Дори и това S210A да означава ДСЦ е все тая- Е34 НЯМА такива екстри.
Ако не греша ДСЦ го въвеждат в Е38 750, после се появява при Е39 528и или някой от по-големите мотори. Но и да греша кога и къде точно я въвеждат системата е 100% сигурно, че Е34 няма ДСЦ...
Edit:
Мама му стара, заради тебе се хванах и издирих що си мисля, че S210A е АБС- http://www.e38.org/OptionCodes.pdf "Съвсем случайно" S210A е описано и като АБС (2 пъти и то), и като ДСЦ 3- на бас, че в Е34 означава едно, а в Е38 примерно- друго...
- Affalterbach
- Мнения: 82
- Регистриран на: 2.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i v24
- Мечтае да кара: ЗАЗ 968А
Re: Шпер или DSC?
Колега 1во влизаш в излишни спорове 2 пъти. Това не е тема на .... разговора. 2ро - два пъти говориш преди да си прочел.
The E34 was among the most reliable luxury cars on the market, earning the best-in-class reliability rating from Intellichoice in 1991. It is still considered one of the most reliable BMWs made. It was also one of the safest cars on the road during its production, providing airbags, 4-wheel anti-lock brakes, and a very rigid body structure to protect occupants in the event of an accident. The E34's 60-0 mph (97 to 0 km/h) stopping distance of 130 feet (40 m) was the best of any production sedan in 1990. It was also equipped with dynamic stability control (DSC) or skid control.
Източник Bavtech
Хайде сега да се върнем на темата.
The E34 was among the most reliable luxury cars on the market, earning the best-in-class reliability rating from Intellichoice in 1991. It is still considered one of the most reliable BMWs made. It was also one of the safest cars on the road during its production, providing airbags, 4-wheel anti-lock brakes, and a very rigid body structure to protect occupants in the event of an accident. The E34's 60-0 mph (97 to 0 km/h) stopping distance of 130 feet (40 m) was the best of any production sedan in 1990. It was also equipped with dynamic stability control (DSC) or skid control.
Източник Bavtech
Хайде сега да се върнем на темата.
Re: Шпер или DSC?
Като си сигурен, че имаш ДСЦ слизаш до колата, намираш го и снимаш- успех с намирането на нещо такова
и по темата- нямаш нито шпер, нито ДСЦ. Дано поне АБС да има тая кола, че жабарите са пинтии
и по темата- нямаш нито шпер, нито ДСЦ. Дано поне АБС да има тая кола, че жабарите са пинтии
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Шпер или DSC?
DSC 92ра А дифа независимо шпер или не има еднакъв корпус и е голям на петиците.
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Шпер или DSC?
Освен някоя от последните е34-ки 540 или М5-ци да е имала някаква ранна заченка на ДСЦ друг вариант не виждам ... Ама не знам какво ДСЦ търсите при положение че даже не е наличен бутон в колата ....
като този -
като този -
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Шпер или DSC?
Affalterbach написа:Привет, чудех се къде да пусна тая тема, съжалявам ако не съм нацелил раздела.
Имам кратко питане. Четох тук http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=27762 и на още едно две места подробно разяснено какво е шпер. Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела. Също така като влизах в завой с вратите, дори и да беше хлъзгаво сякаш нещо ритваше задницата и ме вкарваше в правия път. + това светваше едно жълто триъгълниче на таблото всеки път в такава ситуация.
Сега при е34-ката се случва следното. Ако едното ми колело е на сухо, а другото в калта, започва да се върти колелото в калта. НО в момента в който се опитам да направя обратен завой на мокро с газта до ламарината, не се случва нищо. Включва се ABS-a и още разни неща се случват и нищо ... Един път на дъж тръгнах от място с оборотите в червеното, колата започна да занася задницата на една страна в момента в който вкарах 2ра задницата се изнесе заплашително към колите от насрещното и точно в тоя момент се появи ония ритник и ме вкара обратно в пътя.
Сега като качвахме колата на подемниците в един сервиз, тия от сервиза казаха че със сигурност имам някакви блокажи, защото диференциала ми бил много голям. (може да си е голям щото е 5та серия знам ли). А по ВИН номер ми излиза, че имам ей това - http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
Тотално се обърках. Моля който разбира да даде накаква информация.
П.С. Колата е с ръчни скорости. 1992г
Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела
- едва ли е точно така , но както го описваш звучи като ЛСД
Също така като влизах в завой с вратите, дори и да беше хлъзгаво сякаш нещо ритваше задницата и ме вкарваше в правия път
- тоя "ритник" със сигурност , не ти е от система за сигурност или разпределение на въртящия момент
Ако едното ми колело е на сухо, а другото в калта, започва да се върти колелото в калта
- това означава, че си с ОТВОРЕН ДИФ
НО в момента в който се опитам да направя обратен завой на мокро с газта до ламарината, не се случва нищо. Включва се ABS-a и още разни неща се случват и нищо
- как не случва нищо ? И как така ти се включва ABS-а АБС или анти-блокираща-система ти е на спирачките - от какъв зор ще се включва когато даваш газ Да не би да бъркаш АСЦ със АБС ?
Според мен наистина си доста объркан , а и у сервиза май не ти помагат много . По начина по който го описваш и както си мислиш че "ритника" се дължи на някаква система у колата,ситуацията в калта ... нямаш Шпер , а ДСЦ 1992ра в Е34 -
Re: Шпер или DSC?
acho.rs написа:Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела
- едва ли е точно така , но както го описваш звучи като ЛСД
Как пък реши, че това ще да е ЛСД Щото доколкото помня ЛСД и шпер е едно и също, а определено шпер не се държи по описания начин... Виж, да кажеш АСЦ- може, то това е целта на системите.
ПС: И недей дава акъл на човека- ей сега ще ти изкара списъка с екстрите и ще ти докаже, че има ДСЦ тая кола
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Шпер или DSC?
F3P написа:acho.rs написа:Имах 124-ка автоматик която се държеше по следния начин. Левите колела на лед, десните на асфалт - колелата които бяха на лед НИКОГА не преплъзваха, задвижваха ме другите колела
- едва ли е точно така , но както го описваш звучи като ЛСД
Как пък реши, че това ще да е ЛСД Щото доколкото помня ЛСД и шпер е едно и също, а определено шпер не се държи по описания начин... Виж, да кажеш АСЦ- може, то това е целта на системите.
ПС: И недей дава акъл на човека- ей сега ще ти изкара списъка с екстрите и ще ти докаже, че има ДСЦ тая кола
е шпер,ЛСД,лимитед слип диф все тая . По начина който го описва си е точно това . Няма как да е АСЦ (известен още като тракшън контрол или АСР) защото тази система не може да насочи въртящия момент към отделно двигателно колело .
Re: Шпер или DSC?
Я пак Да изясним какво си написал:
Шпера или ЛСД (както и да го пишем- диференциал с ограничено приплъзване) според теб при разлика в настилките като асфалт и лед кара гумата която е на асфалта да се върти, а тази на леда не получава задвижване, така ли Тоест действа противоположно на отвореният диф при който се върти гумата която има по-малко сцепление.
И АСЦ+Т (щото това включва тракшъна при БМВ) или както там му казват производителя (само да е тракшън контрол) не насочва въртящ момент към определено колело
Баси- това горе ако го мислиш сериозно можеш с чиста съвест да си затриеш потребителя в тоя форум и да се обесиш на някое дърво
Шпер- принуждава И ДВЕТЕ гуми да се въртят ЗАЕДНО. Заедно, но НЕ и с еднаква скорост за да остане управляема колата в завой. Шпера на актуалното М5 заключва до скромните 100%- тоест и двете гуми се въртят с еднаква скорост...
В бонус- тракшън контрола как мислиш действа, само да върне газта ли Връща я, ама удря и спирачки на гумата дето превърта- реално прехвърля въртящ момент на другата гума...
Шпера или ЛСД (както и да го пишем- диференциал с ограничено приплъзване) според теб при разлика в настилките като асфалт и лед кара гумата която е на асфалта да се върти, а тази на леда не получава задвижване, така ли Тоест действа противоположно на отвореният диф при който се върти гумата която има по-малко сцепление.
И АСЦ+Т (щото това включва тракшъна при БМВ) или както там му казват производителя (само да е тракшън контрол) не насочва въртящ момент към определено колело
Баси- това горе ако го мислиш сериозно можеш с чиста съвест да си затриеш потребителя в тоя форум и да се обесиш на някое дърво
Шпер- принуждава И ДВЕТЕ гуми да се въртят ЗАЕДНО. Заедно, но НЕ и с еднаква скорост за да остане управляема колата в завой. Шпера на актуалното М5 заключва до скромните 100%- тоест и двете гуми се въртят с еднаква скорост...
В бонус- тракшън контрола как мислиш действа, само да върне газта ли Връща я, ама удря и спирачки на гумата дето превърта- реално прехвърля въртящ момент на другата гума...
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Шпер или DSC?
ДОбре де , на практика ако с АСЦ и едно колело ти е без сцепление ... няма да се измъкнеш . Нищо че удря и спирачка . Поне за АСЦ до 2000та година , след това нямам толкова преки наблюдения . Шпера на Е34 не знам до колко процента заключваше , но не е повече от 40% , да не говорим , че освен на някои маниак , няма такива които да работят на пълния си потенциал. И все пак - ако на едната гума нямаш сцепление с шпер ще се измъкнеш , а със АСЦ ще си копаеш на едно място - тва е .
- по-скоро описваш ел. блокаж на диф ...
Връща я, ама удря и спирачки на гумата дето превърта- реално прехвърля въртящ момент на другата гума...
- по-скоро описваш ел. блокаж на диф ...
Последна промяна acho.rs на 30 Юни 2013, 22:50, променена общо 1 път
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани