едно въпросче

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

едно въпросче

Мнение от taba4ko » 10 Ное 2013, 20:28

Привет колеги. От доста време ме мъчи един въпрос на който не знам отговорът му. Интересно ми е дали колите с автоматични скорости могат по време на движение да се мине на свободна предавка и колата да се движи по инерция като колите с ръчно скорости?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 828
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: едно въпросче

Мнение от turbonetic » 10 Ное 2013, 21:18

До колкото знам НЕ не могат :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: едно въпросче

Мнение от red_bull92 » 10 Ное 2013, 21:53

:nono: не могат.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 20.06.2012
Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: E30

Re: едно въпросче

Мнение от Beamerdriver » 10 Ное 2013, 22:26

Купи си кола с ръчка, не се лигави с тези автоматици :yes: .
39470

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

Re: едно въпросче

Мнение от taba4ko » 10 Ное 2013, 22:52

не че е нещо но ако колата ми беше автоматик нямаше да задавам този въпрос.....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 16.11.2005
Местоположение: Cal
Пол: Мъж

Re: едно въпросче

Мнение от The_Ancient » 10 Ное 2013, 23:11

Защо да не могат? БМВ автоматик не съм карал, но на американските няма проблем да сложиш N в движение. Друг е въпросът, че няма смисъл в това, защото като отпуснеш газта колата забавя много по-малко от ръчката и е почти като по инерция. Освен това като местиш лоста на N трябва да внимаваш да не вкараш задна или 1 ако си с по-голяма скорост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 20.06.2012
Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: E30

Re: едно въпросче

Мнение от Beamerdriver » 11 Ное 2013, 1:02

Ами може да си някакъв луд бе братле откаде да те знам :mhihi: :bchug: шегувам се споко.
39470

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: едно въпросче

Мнение от Kris » 11 Ное 2013, 9:00

На почти всички коли ( и всички БМВ-та) може да се вкара на неутрална в движение! Колеги ако не сте карали автоматик или не знаете просто не обърквайте колегата.

Включва си се даже без натискане на спирачката и (ако има) допълнителното "палче" на лоста, просто буташ напред.

Това е направено, най малкото с предпазна мярка ако нещо се случи и не можеш да върнеш газта (или подобно) да бутнеш лоста на неутрална и поне да спреш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: едно въпросче

Мнение от intention » 18 Ное 2013, 10:10

Ако ще се прави с цел спиране - окей, но ако ще е с цел икономия и каране " по инерция" интересното е натоварването на кутията когато спускането приключи пак трябва да си на скорост за да продължиш.

Не претендирам за компетентност но до колкото знам е абсолютно противопоказно при скорост от каране по инерция да кажем 80-90 км./ч. да се бутне пак на D...
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: едно въпросче

Мнение от Kris » 19 Ное 2013, 12:47

intention написа:Ако ще се прави с цел спиране - окей, но ако ще е с цел икономия и каране " по инерция" интересното е натоварването на кутията когато спускането приключи пак трябва да си на скорост за да продължиш.

Не претендирам за компетентност но до колкото знам е абсолютно противопоказно при скорост от каране по инерция да кажем 80-90 км./ч. да се бутне пак на D...


Няма грам икономия като я пуснеш по инерция, а като си на D е по добре защото в даден момент "спускаш на скорост" (ако мога така да се изразя), това дори да не я вкарваш в ръчен режим на работа.

Идеята на това превключване е изцяло за аварийни ситуации, а не на всеки светофар или спускане да си ръчкаш. (щото после майстора като ръчка излиза доста солено)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 8.02.2011
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330d
Мечтае да кара: BMW Alpina B7

Re: едно въпросче

Мнение от PavelPavlov » 19 Ное 2013, 12:49

Kris написа:На почти всички коли ( и всички БМВ-та) може да се вкара на неутрална в движение! Колеги ако не сте карали автоматик или не знаете просто не обърквайте колегата.

Включва си се даже без натискане на спирачката и (ако има) допълнителното "палче" на лоста, просто буташ напред.

Това е направено, най малкото с предпазна мярка ако нещо се случи и не можеш да върнеш газта (или подобно) да бутнеш лоста на неутрална и поне да спреш.


+1 !!!
Страшно много глупости сте изписали, хора ако не сте сигурни - не пишете щуротии.

Можеш, но не се препоръчва. не е добра идея нито за теб нито за кутията. Можеш да включиш и обратно на D в движение, но нито ще спестиш гориво, нито е безопасно да караш така. Колата е достатъчно "умна" за да си оптимизира разхода и без да побългаряваш ситуацията :mhihi:

Поздрави,
Павел

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 6.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 320d Sport Line

Re: едно въпросче

Мнение от TurboDieselComby » 20 Ное 2013, 18:20

+ още един.
Даже при спускане по наклон на D колата е по-икономична от колкото ако си на N. На по-новите си има електроника да следи празния ход.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: едно въпросче

Мнение от intention » 25 Ное 2013, 9:40

Съгласен съм напълно!

Въпроса е автора на темата с каква умисъл иска да включи N.
:yes:
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: едно въпросче

Мнение от Vanqu1sh » 27 Ное 2013, 22:01

Като се включи на неутрална и кутията не се маже както трябва. Само в аварийни ситуации се ползва.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: Vancouver BC
Кара: настръхнал
Мечтае да кара: кабрио М6 560hp

Re: едно въпросче

Мнение от vladatm » 21 Май 2014, 16:22

Аз по навик на всеки светофар или спускане си бутам на N, но вече ще спра.
Забелязал съм че стрелката за разхода на гориво изобщо не се влияе от превключването :kuku:

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook