Кой е виновен за катастрофите
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- kinetism
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 23.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320d, e46 325i
- Мечтае да кара: M3 E92
Кой е виновен за катастрофите
Прочетох една статия публикувана в TopGear и съм някак съгласен с това.
http://topgear.bg/?go=article&p=detail&tg_articleId=8418
А според вас, кои са реалните причини за катастрофите. За мен са лошата пътна настилка, неподдържаните автомобили и празноглави ЗКУ-та.
А що се отнася до точка 4 от статията искам да споделя, че бих си спазвал ограниченията, ако бяха смислени. За съжаление много от ограниченията са си просто хранилки.
И за мен има смисъл от КАТ, стига да си вършат работата с цел предотвратяване на инцидентите, а не на пълнене на собствените си джобове.
За който го мързи да отваря линка:
Как е възможно почти половината ПТП в страната да са вследствие на „несъобразен скорост”? Който мисли и вярва, че това е така, да пропусне тази статия. Ние сме сигурни, че това не е вярно. Сигурни сме, че държавата и КАТ са виновни за повечето инциденти по пътищата, и сега ще ви го докажем.
Случвало ли ви се е в опит да избегнете дупка, да се ударите в друг автомобил или да се опитате да спрете, но заради мръсните и развалени пътища да се ударите в автомобила пред вас? Ако сте шофьор с поне 10-годишен стаж, знаете за какво става въпрос. В 90% от тези случаи причината е „несъобразена скорост” или „рискована маневра”. Термини, с които държавата и КАТ си измиват ръцете за наша сметка. По-наглото е, че с времето санкциите се увеличават, а редът и инфраструктурата не се подобряват, дори напротив.
За нас главните причини са пределно ясни, но ако все още има някой, който не е наясно, ще ги изредим и ако трябва, ще се повтаряме всеки месец, докато проблемите не започнат да се разрешават.
1. Дупки по пътищата – те са навсякъде, в столицата, извън столицата, дори по магистралите. Ако стане инцидент – „несъобразена скорост”.
2. Автомобили в неизправност – независимо от разрешената скорост в даден участък еднакво опасно е да караш с превишена скорост и да караш таралясник с драстично по-ниска от разрешената. Като се прибавят износените гуми и спирачки, и кой знае още какво, възможността за ПТП се увеличава. Органите на реда няма да обърнат внимание на състоянието на автомобила, защото много по-лесно е - „несъобразена скорост”.
3. Неквалифицирани водачи – със сигурност имате поне един приятел и поне няколко познати, които са си купили шофьорска книжка. Да не говорим, че в днешно време най-важното е да ви вземат парите, пък дали можете и сте готови да карате, остава на заден план. Изобщо не им пука утре дали ще блъснете някого или ще ударите всички коли около паркомястото пред блока.
4. Абсолютно нелогични пътни знаци и липса на такива – ограничение от 60 км/ч на околовръстен път или забранено изпреварване на широк и прав участък, където могат да се разминат поне 3 тира. Защо ли? Всички знаем кой дебне в храстите с палка в ръка. Годината е 2015-а и да караш нов луксозен автомобил с 60 км/ч по участък, който предразполага по-висока скорост, е мъчение.
Има още много причини, но ако държавата обърне внимание поне на изброените, произшествията по пътищата ще намалеят драстично. И не, това не е просто критика. Питаме ви: за какво са ни катаджиите? Помагат ли ни, или ни вредят? Не е ли нормално да искаме сигурност и ред по пътищата? Все пак плащаме данъци, все още.
Има ли смисъл от КАТ, или това е поредната безполезна институция, която ни бърка в джоба? Оставяме отговорите на вас.
http://topgear.bg/?go=article&p=detail&tg_articleId=8418
А според вас, кои са реалните причини за катастрофите. За мен са лошата пътна настилка, неподдържаните автомобили и празноглави ЗКУ-та.
А що се отнася до точка 4 от статията искам да споделя, че бих си спазвал ограниченията, ако бяха смислени. За съжаление много от ограниченията са си просто хранилки.
И за мен има смисъл от КАТ, стига да си вършат работата с цел предотвратяване на инцидентите, а не на пълнене на собствените си джобове.
За който го мързи да отваря линка:
Как е възможно почти половината ПТП в страната да са вследствие на „несъобразен скорост”? Който мисли и вярва, че това е така, да пропусне тази статия. Ние сме сигурни, че това не е вярно. Сигурни сме, че държавата и КАТ са виновни за повечето инциденти по пътищата, и сега ще ви го докажем.
Случвало ли ви се е в опит да избегнете дупка, да се ударите в друг автомобил или да се опитате да спрете, но заради мръсните и развалени пътища да се ударите в автомобила пред вас? Ако сте шофьор с поне 10-годишен стаж, знаете за какво става въпрос. В 90% от тези случаи причината е „несъобразена скорост” или „рискована маневра”. Термини, с които държавата и КАТ си измиват ръцете за наша сметка. По-наглото е, че с времето санкциите се увеличават, а редът и инфраструктурата не се подобряват, дори напротив.
За нас главните причини са пределно ясни, но ако все още има някой, който не е наясно, ще ги изредим и ако трябва, ще се повтаряме всеки месец, докато проблемите не започнат да се разрешават.
1. Дупки по пътищата – те са навсякъде, в столицата, извън столицата, дори по магистралите. Ако стане инцидент – „несъобразена скорост”.
2. Автомобили в неизправност – независимо от разрешената скорост в даден участък еднакво опасно е да караш с превишена скорост и да караш таралясник с драстично по-ниска от разрешената. Като се прибавят износените гуми и спирачки, и кой знае още какво, възможността за ПТП се увеличава. Органите на реда няма да обърнат внимание на състоянието на автомобила, защото много по-лесно е - „несъобразена скорост”.
3. Неквалифицирани водачи – със сигурност имате поне един приятел и поне няколко познати, които са си купили шофьорска книжка. Да не говорим, че в днешно време най-важното е да ви вземат парите, пък дали можете и сте готови да карате, остава на заден план. Изобщо не им пука утре дали ще блъснете някого или ще ударите всички коли около паркомястото пред блока.
4. Абсолютно нелогични пътни знаци и липса на такива – ограничение от 60 км/ч на околовръстен път или забранено изпреварване на широк и прав участък, където могат да се разминат поне 3 тира. Защо ли? Всички знаем кой дебне в храстите с палка в ръка. Годината е 2015-а и да караш нов луксозен автомобил с 60 км/ч по участък, който предразполага по-висока скорост, е мъчение.
Има още много причини, но ако държавата обърне внимание поне на изброените, произшествията по пътищата ще намалеят драстично. И не, това не е просто критика. Питаме ви: за какво са ни катаджиите? Помагат ли ни, или ни вредят? Не е ли нормално да искаме сигурност и ред по пътищата? Все пак плащаме данъци, все още.
Има ли смисъл от КАТ, или това е поредната безполезна институция, която ни бърка в джоба? Оставяме отговорите на вас.
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Кой е виновен за катастрофите
Вече бившите водещи на Топ Гиър имаха един лаф "Не скоростта а внезапното спиране убива човек".Та и аз смятам ,че малоумните ограничения на места са доста подвеждащи,особено когато някой свикне с тях и реши да не спази някое правилно сложено-я в планината,я на завой с ограничена видимост.
Всяка катастрофа може да бъде определена като следствие от несъобразена скорост,даже е имало случаи в които и 1км/ч e несъобразена скорост.
Та по същество причините са главно три (като не броим непредсказуема повреда на поддържан автомобил и заблеяност на шофьора)
1.Дупки и инфраструктура-
Една единствена дупка на магистралата отне 4 живота и постави един в кома...Да не говорим,че съм един от хилядите който е хвърлял джанти и гуми заради нея.
От друга страна са липсващите знаци ,мантинели,маркировки,некачествени настилки(хлъзгави по природа)...
2.Голяма част от шоферите са необучени,с бавни и неправилни реакции,или просто би трябвало закона да не им позволява да имат книжка.За да разберете дали спадате към тази графа-пускайте си по една две примерни листовки месечно.Тука се включват и рацери със следните умения
-гонене на апекс в завои или кръгови движения
-такива дето все не им харесва лентата в която се движат
-такива с краткотрайна памет и липса на чувство за ориентация
-камикадзета с коли които не са виждали гаечен ключ или тресчотка повече от година
3.Последното май беше за тука.Фиктивни ГТП-та,носачи за 20 лева направени от локум,допуски от +-15 градуса камбър на гумите.Абсолютната немарливост и нехайство към купчината желязо -която ти вади хляба и без която не би бил член на тва урбанизиращо се късче земя.
Ясно е че катастрофите няма да престанат.Във всеки един момент в България има няколко милиона коли в движение сигурно...Все една ще се нацели някъде по някаква причина.При премахване на горните три проблема поне шансовете за това ще намалеят доста.
Всяка катастрофа може да бъде определена като следствие от несъобразена скорост,даже е имало случаи в които и 1км/ч e несъобразена скорост.
Та по същество причините са главно три (като не броим непредсказуема повреда на поддържан автомобил и заблеяност на шофьора)
1.Дупки и инфраструктура-
Една единствена дупка на магистралата отне 4 живота и постави един в кома...Да не говорим,че съм един от хилядите който е хвърлял джанти и гуми заради нея.
От друга страна са липсващите знаци ,мантинели,маркировки,некачествени настилки(хлъзгави по природа)...
2.Голяма част от шоферите са необучени,с бавни и неправилни реакции,или просто би трябвало закона да не им позволява да имат книжка.За да разберете дали спадате към тази графа-пускайте си по една две примерни листовки месечно.Тука се включват и рацери със следните умения
-гонене на апекс в завои или кръгови движения
-такива дето все не им харесва лентата в която се движат
-такива с краткотрайна памет и липса на чувство за ориентация
-камикадзета с коли които не са виждали гаечен ключ или тресчотка повече от година
3.Последното май беше за тука.Фиктивни ГТП-та,носачи за 20 лева направени от локум,допуски от +-15 градуса камбър на гумите.Абсолютната немарливост и нехайство към купчината желязо -която ти вади хляба и без която не би бил член на тва урбанизиращо се късче земя.
Ясно е че катастрофите няма да престанат.Във всеки един момент в България има няколко милиона коли в движение сигурно...Все една ще се нацели някъде по някаква причина.При премахване на горните три проблема поне шансовете за това ще намалеят доста.
- Sportakus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 1.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Х5, Е46 330 XI
- Мечтае да кара: X6
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Кой е виновен за катастрофите
За мен 99% виновни са некадърните шофьори!
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Кой е виновен за катастрофите
Напълно съм съгласен със статията. Разбира се има голям процент от инцидентите, които наистина са заради несъобразена скорост.
1. Избягваш дупка, губиш контрол и бум - казват несъобразена скорост спрямо пътната настилка. Е извинявайте ама то по извънградските пътища с ограничение 90, като избегнеш някой кратер и с 70 пак може да стане белята.....
2. Няма какво да говоря виждал съм какво ли не
3.Аз не познавам човек, взел книжка в близките 5+ години, който смело да твърди, че се е научил да кара на курсовете. Аз също мога да кажа, че мен там ме научиха само и единствено да се движа с опасно НИСКА скорост по главни булеварди и толкова.
4.Винаги ми е правело впечатление още от малък, когато се пътува да кажем София-Бургас и преди се минаваше или през големите градове или около тях. През града окей да има ограничение 40, но най-странното беше, че имаше много градове, които ги обикаляш по т.нар. околовръстно и има ограничения 30-40км/ч ?!?!?!?! И дебнат в храстите и местните карат с висока скорост лява лента, а всички с различна от тамошната регистрация в дясно по ограничението. И гледате тук там някой изгорял юняк, осмелил се да кара с адекватна скорост. Сега се сещам дори за входа за София от Ботевградско че и там при джъмбото май е с някакво малоумно ограничение 5 ленти път 40км/ч
1. Избягваш дупка, губиш контрол и бум - казват несъобразена скорост спрямо пътната настилка. Е извинявайте ама то по извънградските пътища с ограничение 90, като избегнеш някой кратер и с 70 пак може да стане белята.....
2. Няма какво да говоря виждал съм какво ли не
3.Аз не познавам човек, взел книжка в близките 5+ години, който смело да твърди, че се е научил да кара на курсовете. Аз също мога да кажа, че мен там ме научиха само и единствено да се движа с опасно НИСКА скорост по главни булеварди и толкова.
4.Винаги ми е правело впечатление още от малък, когато се пътува да кажем София-Бургас и преди се минаваше или през големите градове или около тях. През града окей да има ограничение 40, но най-странното беше, че имаше много градове, които ги обикаляш по т.нар. околовръстно и има ограничения 30-40км/ч ?!?!?!?! И дебнат в храстите и местните карат с висока скорост лява лента, а всички с различна от тамошната регистрация в дясно по ограничението. И гледате тук там някой изгорял юняк, осмелил се да кара с адекватна скорост. Сега се сещам дори за входа за София от Ботевградско че и там при джъмбото май е с някакво малоумно ограничение 5 ленти път 40км/ч
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кой е виновен за катастрофите
Добитъка наречен шофьори е виновен.
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Кой е виновен за катастрофите
Наистина основната причина са наглите и некадърни водачи, но има още куп причини.
Ето някои неизброени досега:
1. Участъци от пътя с т.нар. "обратен наклон". Изключително опасни са при дъжд и сняг.
2. Поредица от абсолютно абсурдни и безмислени пътни знаци. Създават стрес.
3. Разсипан пясък, чакъл или разни течности. Няма спиране!
4. Пълно бездействие на полицията на участъци, където се знае, че се правят груби нарушения, но за сметка на това често присъства на т.нар. "хранилки".
И още много...
Ето някои неизброени досега:
1. Участъци от пътя с т.нар. "обратен наклон". Изключително опасни са при дъжд и сняг.
2. Поредица от абсолютно абсурдни и безмислени пътни знаци. Създават стрес.
3. Разсипан пясък, чакъл или разни течности. Няма спиране!
4. Пълно бездействие на полицията на участъци, където се знае, че се правят груби нарушения, но за сметка на това често присъства на т.нар. "хранилки".
И още много...
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани