Predno sreshtu zadno predavane :)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 25.02.2002
Местоположение: Sofia

Predno sreshtu zadno predavane :)

Мнение от Cherepaha » 25 Фев 2002, 18:21

Koe e po-dobro? Ako niakoi e kompetenten, shte se radvam da go chuya. Tova , koeto znam sus sigurnost e, che prednoto e po-dobro pri sniag i mokar put. Interesuvame stabilnosta na avtomobila v zavoi pri visoka skorost? Koe e po-dobro? Prednoto ili zadnoto?

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::Predno sreshtu zadno predavane :)

Мнение от LandShark » 26 Фев 2002, 16:50

Първо: добре дошъл при нас Черепаха! :);)

За отговора на въпроса ти, първо трябва да имаш предвид че съм карал основно автомобили със задно предаване - преди (отчасти и сега) Лади, БМВта... Пробвал съм предно (но съвсем малко) като Шкода, Сузуки и Ауди. Лично аз си предпочитам задното предаване, а и може би все повече съм му свикнал. Причипно - наистина широко е разпространено мнението, че предпото предаване е по-стабилно от задното. Истината е, че по-скоро е по-лесно за управление, в смисъл че при предното предаване нормалната инстиктивна реакция на водача (примерно при влизане в завой с прекалено висока скорост - да се дръпне от газта и да скочи на спирачките) води до оправяне и стабилизиране на колата; докато при задното предаване е необходимо малко предварителен тренинг доколкото за овладяване на автомобила със задно в критични ситуации са необходими определени реакции, които не винаги са интуитивно ясни, а нормалните рефлексни реакции може да доведат до загубване на контрол, въртене и т.н. Но че задното има предимства пред предното за мен е безспорно - при предното предаване предните колела са натоварени с две задачи - да направлят автомобила (т.е. да завиват) и да ускоряват, докато при задното предаване тези роли са разпределени - предните гуми управляват задните ускоряват. За всяка една от ролите е необходимо сцепление. И примерно ако на една гума изпозлваш част от сцеплението за завиване, то е ясно че за другата и роля - тоест акселерация (или спиране) ще остане по-малко сцепление, отколкото ако се използват само за едното или само за другото.

Толкоз за сега, че имам и друга работа. Но темата е отворена за коментари... :)


Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.02.2002
Местоположение: Bochum

отг::Predno sreshtu zadno predavane :)

Мнение от wannabe » 27 Фев 2002, 0:27

po prinzip sum karal malko awtomobili sus zadno glawno ladi i bmw-to na alpina - ne moga da se resha

obache wchera mi se sluchi s edin ford focus kombi natowaren s okolo 300 kg da izlizam ot edin podzemen garag s naklon moge bi 40-50 gradusa i moga da zajawja che prednite gumi swiriha i pushiha kato w start ot formula1 a puk da ne goworim kak zamirisa saedinitelja!!!

ugas!

ako biah sus zadno shteshe da go kachi kato dwe i dwe :-)

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::Predno sreshtu zadno predavane :)

Мнение от LandShark » 27 Фев 2002, 9:17

Мда... това е един от кофти моментите при предно предаване: през зимата при изкачване на баир също се усеща май, особено ако има и повечко пътници отзад... Просто предницата става твърде лека, а сцеплението на гумите зависи както от качествата на самата гума, така и от теглото което пада върху тях. (Физичния закон F = uG, F - силата на сцепление, u-спец.коефициента на триене на гумите, G - теглото което се пада върху гумата)

Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::Predno sreshtu zadno predavane :)

Мнение от LandShark » 27 Фев 2002, 9:35

Като отворихме отново темата се сетих и за друго предимство на задното пред предното: БАЛАНСА.
При предно предаване имаме обикновено съсредоточване на маса основно на предния мост, понеже двигател, скорости, всичко си е отпред, назад нищо не ходи. Така обикновено разпределението на масите при коли с предно предаване е близко до 60%:40%.
При задното предаване имаме преимуществото на по-добро разпределяне на масите - обикновено скоростите са дръпнати по-назад, по към купето, а на задния мост имаме диференциал. Така при повечето БМВта примерно въпросното разпределение на масите е много близо до 50%:50% (+- 1% до 2%, примерно 51%:49%).

Оттук вече можем да разгледаме и връзката на Баланса със стабилността. Значи от посечената в предишното ми мнение формула се вижда че при повишаване на теглото което се пада на една гума тя по-трудно ще изгуби сцепление и обратно при понижаване на това тегло - по-лесно се губи сцепление. Веднага се вижда че при предното предаване имаме известен дизбаланс - поради това че задните гуми са по-малко натоварени те по-лесно ще губят контрол, поради което предните гуми трудно ще могат да се използват на 100% от възможнстите си. Докато при балансирания автомобил (какъвито са всички БМВта) гумите са равно натоварени, което позволява да се използват всичките 4 гуми на 100% от възможностите им.

Интересно е и да се разгледат случаите на трансфер на маса при ускорение/спиране, но това може да го оставим за по-нататък ако разбира се има съответния интерес. Поначало тази тема стана малко теоритична, но при задното предаване доста неща първо трябва да се обяснят теоритично за да се приложи след това на практика това знание.

Land Shark II
--------------
'89 "316" ;)

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook