Z8 vs M3

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 4.02.2002

Z8 vs M3

Мнение от ТКЗС » 01 Мар 2002, 17:08

Наскоро ми се наложи да чакам 6 часа на едно летище и ми попадна едно немско авто списание, забравих му името, но там имаше сравнение между тези 2 особени автомобила в короната на БМВ.
Та статията беше на немски а аз от немският разбирам само цифрите и снимките, но ще ви разкажа с няколко думи основните изводи от теста, за да си кажете и вие вашето мнение, особено ако някой е карал някоя, да се похвали ;)
Състезанието между двата автомобила беше на някоя от немските писти.
И като краен резултат от теста, М3 имаше по-добро крайно време за обиколка от Z8.
Ето няколко от причините:
1. По ниско тегло за М3ката, почти 100 кг. Въпреки използването на алуминий масово в Z8.
2. По-голямо странично ускорение (забравих как точно го водят) за М3, въпреки че Z8 е със по-широки гуми и по-широка стъпка. Просто Z8 бил със много голям understeer, може би защото е по-туристически, отколкото спортен автомобил.
3. По-ниско въздушно съпротивление на М3ката, 0.32 срещу 0.42, както и по-малка челна площ на М3. За това М3 достигала по-висока максимална скорост на правите. Предпоставка за това било и
4. По-добра подредба на скоростите на М3, на Z8 били много дълги.
5. По-нахална система за сигурност на Z8.
В общи линии това беше, имаше и други обяснение, които не ги разбрах.
Но се оказва, че 60-те конски сили на Z8 отгоре не са достатъчни в случая. Въпреки че това е към 20% отгоре на М3ката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::Z8 vs M3

Мнение от fxmaker » 01 Мар 2002, 20:18

2. По-голямо странично ускорение (забравих как точно го водят) за М3, въпреки че Z8 е със по-широки гуми и по-широка стъпка. Просто Z8 бил със много голям understeer, може би защото е по-туристически, отколкото спортен автомобил.
3. По-ниско въздушно съпротивление на М3ката, 0.32 срещу 0.42, както и по-малка челна площ на М3.


Проблема в Z8 е, че е дизайнерски автомобил. Грубо казано е създаден предимно за красота и гъзария, а не толкова за спорт.Ако цитирам едно списание - прекрасен двигател(същият като в М5) в кофти упаковка. :(
________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 19.02.2002
Местоположение: Plovdiv

отг::Z8 vs M3

Мнение от Svetoslav » 02 Мар 2002, 13:58

Този тест и аз съм го чел.Няма какво толкова много да ни учуди- все пак М3 си е типичен спортен автомобил,който може да мери сили с 911.Неговата стабилности бързооборотен двигател са блестящи.Докато Z8 е същто впечатляващ автомобил,но не е направен с основна цел борба с ценните секунди.Мисля,че обвивката си му е на ниво.Мисля,че Алпина имат подобрен вариант, но трябва да вляза в сайта и да видя точните характеристики.Видях го на автосалона във Франкфурт миналата година.
bavaria

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 6.02.2002
Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc

отг::Z8 vs M3

Мнение от LordDigital » 04 Мар 2002, 0:23

Heh ,imase edno BMW M3 ,po-tocno CSL - koeto za men si e nai-dobroto BMW ever ,ne Z8 mi Z10 ne moze da go dogoni na Nuremberg - chudq se ot kyv zor BMW resiha da natikat super beslislen V8 vyv GTR-a a? Sigurno e stoto GTR-a ne e nisto povece ot iziskvan avtomobil za da moze da im begat kolite po NALM = a M3 i V8 za leko nesyvmestimi ponqtitq

BTW kato stana vypros za 911 i M3 nekyde beh chel che M3 CSL e okolo 7 sec po-bavno ne ot 911 turbo ami ot GT2 na Nuremberg!!! ,pri koeto za da se mine taz pista na McLarena mu trqbvat nqkyde okolo 7 min po moi spomeni. Abe ako nekoi den zemat da pravqt svestni 4WD M3-ki ,zema da priznaq M3-kata pocti kolkoto S4/RS4 ili EVO 7:PPP ma aide mlykvam che sha me biqt:))))

LordAnaolg

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 320
Регистриран на: 17.01.2002

отг::Z8 vs M3

Мнение от ///MPowered » 05 Мар 2002, 10:12

:)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 4.03.2002
Местоположение: България, София

Не съм съгласна :)

Мнение от FantasyCar » 05 Мар 2002, 15:59

Верно е 4е дизайнът на Z8 е направо футуристи4ен и доста под въздействието на BMW 507 от 1957 г., но не мисля 4е това се отразява на техни4еските данни на колата, нито пък на поведението и на пътя. ;)
Шасито е изработено изцяло от алуминии. Това е довело до намаляване на масата и подобряване на сигурността в кокпита, тъй като при алуминиевото шаси много по-лесно се изработват специални зони на деформация при удър. Благодарение на това BMW Z8 минава успешно всички краштестове. Благодарение на широките нископрофилни гуми и на идеалното съотношение 50:50 на масата на двете оси автомобилът се държи на пътя повече от иделно.
За манияците оставям следните техни4ески данни
BMW Z8 има следните размери: дължина - 4400 мм, ширина - 1830 мм, височина - 1317 мм, междуосие - 2505 мм. Общата маса на автомобила е 1660 кг, а позоволимото общо тегло е 1900 кг. Резервоарът събира 73 л. Разходът на гориво при градско каране е 21.1 л/100 км, при извънградско е 10.6 л/100 км. Смесения цикъл е 14.5 л/100 км. Двигателят на BMW Z8 е 8-цилиндров 32-клапанов с обем от 4941 куб.см. и мощност 400 к.с. 294 kW при 6600 об/мин.Максималният въртящ момент е 500 Nm и се достига при 3800 об/мин. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Четвърт миля се изминава за 12.6 сек. BMW Z8 ускорява от:


0-50 км/ч за 1.6 сек
0-100 км/ч за 4.7 сек
0-160 км/ч за 10.2 сек
80-120 км/ч за 4.3 сек (4-та предавка)
Поне за мен няма какво пове4е да се иска от една кола :)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 4.03.2002
Местоположение: България, София

сним4ица

Мнение от FantasyCar » 05 Мар 2002, 16:09

дано съм я ата4нала...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::явно не съм се изразил правилно..

Мнение от fxmaker » 05 Мар 2002, 16:35

нямам в предвид че Z8 е грозна или нещо от сорта, напротив.под дизайнерски искам да кажа че в констройрането му е наблегнато на фактори като външен вид(именно 507 е прототипа въз основа на който е създаден), а не на обтегаемост , коефицент на въздушно съпротивление и т.н. което води до по-голям bodyroll и не толкова добра стабилност в завой.
не искам да бъда тълкуван погрешно Z8 е прекрасен автомобил :)

________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 4.03.2002
Местоположение: България, София

разбрах те

Мнение от FantasyCar » 05 Мар 2002, 17:03

просто не винаги естетиката в нещо е за сметка на друго
и мисля, 4е Порше 911 (което и да хванеш) го доказва
какво мислиш за BMW Z3 Roadster ??? може би в поведението на пътя (вземане на остри завои с висока скорост и хлъзгав път) е по-добър от Z8????

ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 17.01.2002

отг::разбрах те

Мнение от fxmaker » 05 Мар 2002, 17:51

просто не винаги естетиката в нещо е за сметка на друго


можеби си прав по принцип но що се отнася за Z8 е точно така за съжаление :(

какво мислиш за BMW Z3 Roadster ??? може би в поведението на пътя (вземане на остри завои с висока скорост и хлъзгав път) е по-добър от Z8????


зависи с кой двигател
чесно казано имам съмнения че новия Мroadster(с двигателя от М3 Е46) може да се държи и по добре
на пътя от Z8. ако ми се отдаде възможност да покарам и двата автомобила ще ти кажа кво мисля по въпроса :)

а що се отнася за сравнението Z8vsM3 мисля че победителя се нарича Hartge H50 (М3 Е46 с двигател от М5/Z8 )
________________
'95 BMW M3 coupe
...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook