Сравнение между турбо и атмосферка

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 03 Апр 2012, 0:26

До тука добре .Сега обаче идва момента в който ще трябва да вземеш решение какво точно искаш от тоя мотор и какво в действителност ще направиш.
Виждам че нямаш търпение да го пуснеш в коша но бързането сега ще ти донесе много главоболие в последствие. Преди да го затвориш поне му направи О-ринга и оправи пръскалките и маслената помпа трябва да е перфектна.Кобилиците също трябва да са изрядни и вала без наядено.
Не съм смятал колко точно ще се получи степента на компресия но ако е толкова колкото казваш 10:1 мисля че е твърде висока за турбиниране.За тоя мотор трябва да е поне под 9 :1 че и по ниска.
За 1 бар без нова електроника няма да минеш. Лично аз не бих го напъвал повече от 0.6-0.7 тоя мотор но все пак проекта си е твой и ти вземаш решението кое как да го направиш.
Поздрави.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от nayden » 03 Апр 2012, 11:56

Bergо написа:Знам как се оформя кубатурата на мотора просто ми стана интересно как един и същи ход и диаметър на буталото оформят два различни обема на два двигателя. Ето какво имам в предвид:

М30Б34 атмосферен
Диаметър на буталото: 92мм
Ход на буталото: 86мм
Степен на сгъстяване: 10,0
Конски сили: 217/5500
Въртящ момент: 305/4000
Система за управление: Мотроник
ОБЕМ:3230

М30Б34 тк (турбо компресор)
Диаметър на буталото: 92мм
Ход на буталото: 86мм
Степен на сгъстяване: 8,0
Конски сили: 252/4900
Въртящ момент: 380/2200
Система за управление: Мотроник DME
ОБЕМ:3430

Данните съм ги взел от техническото ръководство за: BMW7серия Въпуск 1977-86 Е23, 1986-94 Е32, както и съм ги срещал и на други места. Вашето мнение какво е? Интересно ми стана като вкарам 92мм бутала на моя мотор който е с ход 86мм колко се получава като обем??
По другия въпрос: няма да търся карантия, сглобявам разработвам и надувам. Крайната цел е 1бар налягане което мисля не е опасно за този тип мотор. Щом на приятелчето М40Б18ката дърйи на 1.2 със стоковите карантии мисля и аз да опитам, макар че може да ми хареса как върви и на 0,6-7 и да я оставя така. Както писах в началото на темата, идеята ми не е да направя супер турбо бегачка за състезания изстискана на 100%, а кола която да карам всеки ден. Моля не ми обяснявайте струва ли си или не и колко пари ще отидат или какъв ще е разхода на гориво! Изяснил съм си тези неща още преди да започна и работя по въпроса. Конкретно ме интересува това за кубатурата???


Май не знаеш как се смята кубатура ! С тоя ход и диаметър е точно 3430куб.см Ако толкова елементарно нещо като кубатура ти е проблем , не знам как ще направиш всичко останало . Мотора може в сток вариант може да се надуе до 0.6-0.7 бар . От там нагоре трябва да се сменят части .

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 03 Апр 2012, 23:42

Колега дай да не се обиждаме защото представа си нямаш какво знам и какво не, както и аз не знам същото за теб и не бих ти отговорил по този начин! Все пак за мен УВАЖЕНИЕТО е преди всичко и както аз се отнасям с уважение към всички тук така и се надявам да се държите и вие, все пак миля че форума е за да си помагаме. Имаш ли нужда от помощ бих ти обяснил или помогнал с каквото мога! Без да ти обяснявам от какво разбираш. Стана ми интересно, защо в ръководството на 7ма серия Е23 и Е32 пише така и затова попитах, данеби да има такава модификация дето само името и е такова. Исках да знам за обща култура А НЕ ДА МИ ДОКАЗВА НЯКОЙ каква е кубатурата!!! за другото благодаря предположих че до 0.6 мотора ще държи и това е целта като за начало. Ще видим какъв ще е вървежа и после ще я мисля дали искам още. Все пак пак повтарям, колата няма да я карам само събота и неделя! За оринга искам да попитам- как точно? В смисъл гледал съм че има гарнитура на главата с отделни опръстени които се поставят в нея, НООО съм гледал и нещо друго- чрез някаква машина от рода на тая дето шлайфат цилиндри, правят нещо като фаска отгоре на всеки цилиндър, нещо като фаска на 90градуса, и в нея поставят тези опръстени, след което се поставя гарнитурата и се затваря. Някой наясно ли е за този метод, или ще кажете че ако е добър хората биха правили така? Другото което е, ако гарнитурата на главата е метална това не е ли достатъчно? Относно степента на сгъстяване- и аз не съм я смятал но днес проверих блока и ще шлайфам смело за по големите бутала:) След което мисля да разредя с по-дебела гарнитура. Оригиналната приплескана е 2мм, И затова мисля да ми изработят гарнитура поне 3-3.5мм. Много ли е като дебелина за гарнитура? Гледах също така, че моя мотор е с единична верига и мисля да проверим тази на 3.5 дали е същзта и да сложа нея защото е двойна, само сменям зъбчатката на разпределителния вал и на коляножия с такива за двойна. В риалойма излизаше че са същите май. Верига и зъбчатки имам но мотора още е разглобен и не мога да пробвам дължината и другото. Като го понаредя ще стане най ясно:) За сега благодаря за отговорите и се извинявам ако съм обидил някой в началото с тона си! Про следващото развитие пак съм на линия :yes: А да и ако трябва да сме точни ако обемът бъде сметнат по формулата и допуснем, че диаметъра на цилиндъра е 92мм се получава обем на двигателя 3428427,84 куб.см. Малко се опитах да уча и в МЕИ Варна ама парите не стигат за Турбо проекта па камо ли за учене :( Дай боже пак да почна да уча :yes:
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 04 Апр 2012, 7:12

Bergо написа:Имаш ли нужда от помощ бих ти обяснил или помогнал с каквото мога! Без да ти обяснявам от какво разбираш.


погледни само подписа му и може и да си направиш изводи кой какво знае :) ако пък не успееш се разрови из форума :winky:

ето малко инфо за о-ринга... един от типовете и начините да се направи да добиеш представа

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=105557

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 04 Апр 2012, 9:30

Клипчето съм го гледал и знам че колегата е в час :bowdown: и не исках да прозвучи така сякаш разбирам повече от него, а
Bergо написа:Имаш ли нужда от помощ бих ти обяснил или помогнал с каквото мога!
Погрешно ме разбрахте, съжалявам. Това за О-ринга е наистина полезно благодаря много, че вчера до късно търсих и точно това не можах да намеря :) За това ви бях писал, гледах го някъде. Сега трябва да се заиграя че хич не се разбирам с чужди езици да си преведа каква е тази "тел" която поставят и от каде се взима и мисля направо оня като подготвя блока за буталата да направи и това. А след това гарнитурата нали? Благодаря за пореден път. Май трябва да се изпие бая бира на събора за моя сметка :)
Който може не пита - който пита може!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от TukBaTa » 04 Апр 2012, 10:12

телта си е тел според на който каквото му е в главата ...
някой ползват медна други стоманена ... други пък тел от телоподаващо или електроди за аргон :mhihi: трети съвсем болни пък струна от китара (смятай) :mhihi: :mhihi: :mhihi:
та общо взето няма специална тел, която да се ползва ;)

не се притеснявай за бирата ще и дойде времето... иначе при логични и правилно зададени въпроси винаги би получил отговор :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 04 Апр 2012, 15:46

Bergо написа:Клипчето съм го гледал и знам че колегата е в час :bowdown: и не исках да прозвучи така сякаш разбирам повече от него, а
Bergо написа:Имаш ли нужда от помощ бих ти обяснил или помогнал с каквото мога!
Погрешно ме разбрахте, съжалявам. Това за О-ринга е наистина полезно благодаря много, че вчера до късно търсих и точно това не можах да намеря :) За това ви бях писал, гледах го някъде. Сега трябва да се заиграя че хич не се разбирам с чужди езици да си преведа каква е тази "тел" която поставят и от каде се взима и мисля направо оня като подготвя блока за буталата да направи и това. А след това гарнитурата нали? Благодаря за пореден път. Май трябва да се изпие бая бира на събора за моя сметка :)

Колега то е ясно че това дето се опитваш да го направиш ти е за пръв път лошо няма и никой не се е родил научен.Лошо е че хора които имат доста опит и се опитват да помогнат биват оплюти за няма нищо.Колегата NAYDEN е напълно компетентен с много практика по тия въпроси и аз лично бих се съобразил със всяко негово мнение защото съм сигурен че не говори празни приказки.
По въпроса за О-рингването аз ползвам инструмент който съм направил сам и стоманена тел 0.8 мм .Това със стандартна гарнитура върши перфектна работа за нисък буст до 1-1.2 бар гарантирано .Поне аз не смея да надувам повече но ако някой е пробвал с повисоко налягане може да сподели.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от nayden » 04 Апр 2012, 19:23

Jordana написа:
Bergо написа:Клипчето съм го гледал и знам че колегата е в час :bowdown: и не исках да прозвучи така сякаш разбирам повече от него, а
Bergо написа:Имаш ли нужда от помощ бих ти обяснил или помогнал с каквото мога!
Погрешно ме разбрахте, съжалявам. Това за О-ринга е наистина полезно благодаря много, че вчера до късно търсих и точно това не можах да намеря :) За това ви бях писал, гледах го някъде. Сега трябва да се заиграя че хич не се разбирам с чужди езици да си преведа каква е тази "тел" която поставят и от каде се взима и мисля направо оня като подготвя блока за буталата да направи и това. А след това гарнитурата нали? Благодаря за пореден път. Май трябва да се изпие бая бира на събора за моя сметка :)

Колега то е ясно че това дето се опитваш да го направиш ти е за пръв път лошо няма и никой не се е родил научен.Лошо е че хора които имат доста опит и се опитват да помогнат биват оплюти за няма нищо.Колегата NAYDEN е напълно компетентен с много практика по тия въпроси и аз лично бих се съобразил със всяко негово мнение защото съм сигурен че не говори празни приказки.
По въпроса за О-рингването аз ползвам инструмент който съм направил сам и стоманена тел 0.8 мм .Това със стандартна гарнитура върши перфектна работа за нисък буст до 1-1.2 бар гарантирано .Поне аз не смея да надувам повече но ако някой е пробвал с повисоко налягане може да сподели.


Аз съм надувал м30б35 до 1.4бар с о-ринг но има и ARP шпилки , засега си държи . За налягане до 0.6 само един О-ринг е достатъчен , за по голям буст трябват шпилки , турбо разпределителителен вал , лагери , съединител и т.н. С стоковата глава и вал над 0.6 ВЕ-то се разваля много и почти няма разлика дали караш на 0.6 или 1 бар :mhihi:

На колегата успех мога да пожелая !

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 04 Апр 2012, 23:14

На колегата Найден специално искам още веднъж да се извиня за тона си! Надявам се не съм те обидил, а ако съм го направил- Извинявай!!. уважавам такива хора и се радвам че взе участие, защото по този начин темата става полезна, а иначе се превръща в говорилня. :yes: Относно проекта - решено е ще направя о-ринг на блока както ме посъветвахте, но искам да попитам още веднъж за тази тел? До колкото разбирам идеята и е да създаде ръб с който да подобри уплътнението. Ако е твърдата стоманена тел от CO разбирам че ще се "забие" в гарнитурата и ще създаде "стена", но няма да се пресова така добре при стягането. Ако е медна- ще се деформира и ще се получи като медна дифтунга около цилиндрите. Така разбирам аз работите, но ако греша поправете ме. Въпросът ми е кое е по-добрия вариант според вас при налягане ДО 1бар. Решена е крайната цел на проекта - 300конски сили. Стоково този мотор е около 200. ако според вас 1 бар е излишно, моля упътете ме към по-правилното налягане. и от там ще се реши какво е необходимо да се прави по мотора. За шпилките- когато купувах мотора момчето ми даде 14бр. 12мм и каза че ги е правил за М20. Примерих ги и по дължина са идеални резбата също съвпада. Каза че са якостни правени в Шумен, и мисля да сложа тях. Ако трябва ще ги пратя на един приятел да ги провери във Варна в МЕИто на якост при опън за да е гарантирана работата им :) За ангренажната верига мнение? Да сложа ли двойната ако пасне? Разбрах че и по маслената помпа се правело подобрение- натягала се била или нещо подобно?? Гарнитурата на главата метална или стокова? Ако е метална каква?
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 05 Апр 2012, 9:18

За тия шпилки дето ти ги е дал стария собственик мога ти кажа единствено да си ги запазиш като мостра .Тия шпилки които се ползват примерно на АRP са прецизно калибровани с определена степен на якост и на провлачване на материала .Прехода от стеблото към резбата е с определен R както дължината на резбите е от значение ...има един куп подробности дето трябва да се спазват при тия неща сега не ми се описва как се правят шпилки .Та имам предвид че варианта е купешки оригинални торкс болтове или ARP шпилки като предимството е на шпилките понеже са с поне 2 единици по голяма устойчивост на провлачване и са за многократна употреба.Докато болта на всяко отваряне хвърляш и слагаш нови.Е шпилките имат един минус ...цената.
За метална гарнитура пак стоят горе долу така нещата. Ползва се многократно по устойчива е но има и минуси.Брутална цена и за такъв двигател като твоя просто не е необходима.Освен това мажеш със силикон цапаници и аз не виждам кой знае ква полза от нея.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 05 Апр 2012, 21:48

Тоест до 1бар- само о-ринг и оригиналната обикновенна клингиритова гарнитура? Добре ами за о-ринг телта? Аз вече попитах в предния пост? Ако става с тел 0.8 от СО имам в излишък в сервиза. Имам и 0.6 ако е по-добре. Не ми казвайте че аз си преценям, защото аз такова нещо не съм правил :)
Който може не пита - който пита може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Jordana » 06 Апр 2012, 4:13

Ами горе долу така е.Телта сам преценяваш колко да е дебела.Канала в блока е поважен защото трябва да е прецизно издълбан така че телта да остане да се показва 0.2-0.3 мм отгоре и да бъде разположен на средата на облечената периферия на гарнитурата.Тоест да не е много близо до ръба но и да не излиза от ламарината.Самия канал трябва да е широк точно колкото телта която ползваш понеже после като натикаш телта да може да се заклини вътре и да не мърда докато затвориш.Ако не стане тоя номер можеш да я залепиш с каноконлит в канала .Принципа на тоя метод не е измислен от тунерите и си е стандартен в машиностроенето нарича се лабиринтно уплътнение
-_1_~1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от nayden » 06 Апр 2012, 7:54

Аз ползвам 0.8 тел , канала е широк 0.8мм и дълбок 0.4мм . Стремя се да стърчи 0.4мм . Така е и на втората снимка в предния пост :D аз съм го правил това . И това е двигателя на оранжевото БМВ .

Още една снимка на канала от близо
DSC02472.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от ico318 » 06 Апр 2012, 9:39

на първата снимка кухнеската ми маса е излязла добре.качи му снимките и от друг ъгъл,че така е трудно да се ориентира.найден,ако иска,да уточни и профила на канала.да не стане като при мен-що така го направи.засега си държи.....

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: E34 M50

Re: Сравнение между турбо и атмосферка

Мнение от Bergо » 06 Апр 2012, 9:49

Тоест да не бързам с о-ринга преди да взема гарнитурата, че отворите там ще са по големи заради тея буталца и не се знае докъде ще дойде ламарината на гарнитурата. Ясно :yes: А по главата трябва ли да се прави нещо? или да не я барам на първо време? Ами това за двойната верига някой има ли мнение? моя мотор е с единична ангренажна верига и единична към маслената помпа, а 3.5 е с двойна ангренажна и единична към помпата. Гледах в реалОем че зъбщатките ги дават и 2та модела и си мисля че са заменяеми. Горе на разпределителния вал би трябвало също да става да се надене 2на зъбчатка. Струва ли си според вас, дали ще се заздрави механизма по този начин, или щом са го измислили така значи така си е добре??? Баси на ладата ми беше 2на пък тука - единична :no: За шпилките които имам - изглеждат в доста по добро здраве от болтовите които са развивани сиг 40-50 пъти и си мисля на първо време да сложа тях. Незнам само като се слагат шпилки променят ли се килограмите на затягане на главата и колко трябва да са?? Найдене Оранжевото БМВ съм го гледал и преди и мои много запалени приятели са ми разказвали за него. Ама май не му се иска да се движи в права линия. Добро добро :yes: Аз не знам колко коня е, но крайната ми цел определено не е такава. Искам 34ката да тръгне малко по-добре от преди ама нееее чак толкова. Все пак е кола която карам всеки ден. Ама при всички случаи трябва да върви повече от М50Б25, че онзи ден един приятел пусна такъв мотор в неговата 34ка и ми се струва.... не съвсем. трябва и още. Дали защото карам и пистов мотор и ускоремието ми е размътило мозъка незнам. :kuku:
Който може не пита - който пита може!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook