Бобини М50/М54

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Бобини М50/М54

Мнение от slavianko » 21 Юни 2013, 17:08

Някой има ли представа каква е разликата между бобините на двата модела. Чувам че тия по новите от М54 били по добри. Проблема е че сега с М50-ковите каквото и да правя със свещите не мога да вдигна налягане повече от 1.2 бара защото ми отвява искрата и всичко приключва. Някой има ли наблюдения относно
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Бобини М50/М54

Мнение от ///Явор » 22 Юни 2013, 11:24

пробвай с такива от ВАГ групата....и по студени свещи
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Бобини М50/М54

Мнение от b2 » 22 Юни 2013, 16:17

Няма да е толкова лесно със сток ЕКУ-то, какъвто е случая при Славянко ако не се лъжа. На теория може да пробваш някой чип-тунер да ти увеличи малко dwell time-а, ако изобщо е възможно и няма други странични ефекти..
При шведите няма ли инфо по въпроса?
Аз преди бях намерил тези:
http://www.okadaprojects.com/usa/products_direct.htm
които изпробвано вършат работа и са P&P за твоя сценарий, ноо цената обезмисля начинанието :shock:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Бобини М50/М54

Мнение от slavianko » 22 Юни 2013, 20:16

Явор написа:пробвай с такива от ВАГ групата....и по студени свещи
Имам 6 бр чисто нови вагови бобини. Купих ги миналата година но наистина няма как да ги монтирам с оригиналното еку. Свещите са ясни. С по студени карам и сега.
b2 написа:Няма да е толкова лесно със сток ЕКУ-то, какъвто е случая при Славянко ако не се лъжа. На теория може да пробваш някой чип-тунер да ти увеличи малко dwell time-а, ако изобщо е възможно и няма други странични ефекти..
При шведите няма ли инфо по въпроса?
Аз преди бях намерил тези:
http://www.okadaprojects.com/usa/products_direct.htm
които изпробвано вършат работа и са P&P за твоя сценарий, ноо цената обезмисля начинанието :shock:
Е уж чух по добри отзиви за тия М54-ковите и затова питам ама май нямам някой познат тук с такива за да каже, пък не ми се нариват пари за нови и да се окаже че няма разлика.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Бобини М50/М54

Мнение от AVGO » 01 Юли 2013, 1:00

След обилно търсене, стигнах до следните изводи - имаш 2 схеми :mhihi:

1. Както каза колегата, увеличава се заряда.
2. Бобините БРЕМИ давали май по-малко съпротивление ( 1.3 срещу 1.8 кило ома или нещо такова )
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Бобини М50/М54

Мнение от Boyadjiev » 01 Юли 2013, 17:15

AVGO написа:След обилно търсене, стигнах до следните изводи - имаш 2 схеми :mhihi:

1. Както каза колегата, увеличава се заряда.
2. Бобините БРЕМИ давали май по-малко съпротивление ( 1.3 срещу 1.8 кило ома или нещо такова )

Баш си оригиналните са 1кОМ, има бош 1.3кОМа, 1.8кОМа и бремита даже по 3.6кОМа
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Бобини М50/М54

Мнение от b2 » 01 Юли 2013, 17:19

Има ли връзка между измереното съпротивление на бобината и силата на искрата?
Питам на теория и на практика?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Бобини М50/М54

Мнение от Boyadjiev » 01 Юли 2013, 17:30

Ами не би трябвало да има реално разлика, тъй като как работи бобината (на всеки цилиндър) - натрупва се постепенно енергия в нея до максимална стойност (тук зависи от големината - макс индуктивност) след това се отваря веригата през свещта и натрупаната енергия се разсейва през свещта (която има много голямо съпротивление - тъй като електродите са раздалечени и то доста), но понеже знаем че бобината се стреми да поддържа тока константен тя "генерира" много голямо напрежение от порядъка на 10 000V. По този начин имайки огромното напрежение между Анод и Катод на свещта протича тока през веригата (разсейва се натрупаната енергия в бобината) и получаваме нашата искра в цилиндъра. При положение че стойностите на съпротивлението на самата свещ са огромни, както и високите напрежения които се генерират от бобината в разсейващата верига, няма никакво значение стойността на съпротивлението на лулата. Но за прецизна работа е добре да са с еднаква стойност все пак.

Ако съм сбъркал някъде, моля да ме поправите :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Бобини М50/М54

Мнение от slavianko » 01 Юли 2013, 17:33

В момента съм с оригиналните бошовски. В крайна сметка какви да търся че да се подобри положението ??? Не че ми трябват налягания над 1.2 бара щото над 400кс едва ли ще имам уменията да я карам тая кола но все пак искам да си е като хората всичко
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Бобини М50/М54

Мнение от Boyadjiev » 01 Юли 2013, 17:36

slavianko написа:В момента съм с оригиналните бошовски. В крайна сметка какви да търся че да се подобри положението ??? Не че ми трябват налягания над 1.2 бара щото над 400кс едва ли ще имам уменията да я карам тая кола но все пак искам да си е като хората всичко

Би трябвало колкото по-голяма бобина имаш - толкова по-силна искра. Като под по-голяма имам в предвид с по-голяма индуктивност (mH, H), колко са твоите и колко са ВАГ-овите нямам никаква идея но това е основният принцип...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Бобини М50/М54

Мнение от slavianko » 01 Юли 2013, 17:47

Boyadjiev написа:
slavianko написа:В момента съм с оригиналните бошовски. В крайна сметка какви да търся че да се подобри положението ??? Не че ми трябват налягания над 1.2 бара щото над 400кс едва ли ще имам уменията да я карам тая кола но все пак искам да си е като хората всичко

Би трябвало колкото по-голяма бобина имаш - толкова по-силна искра. Като под по-голяма имам в предвид с по-голяма индуктивност (mH, H), колко са твоите и колко са ВАГ-овите нямам никаква идея но това е основният принцип...
Братле аз ако знам кои са с по голяма индуктивност да съм ги сложил до сега. Понеже никак не съм в час с тия неща затова питам. :D
Вагови така или иначе не мога да сложа заради електрониката и търся някакви алтернативи ако изобщо има.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Бобини М50/М54

Мнение от Jordana » 01 Юли 2013, 20:19

Трябва ти бобина с по малко съпротивление на първичната намотка - по голям ток протича през нея . Може да се усили искрата като се увеличи напрежението в първичната намотка но при теб няма как да стане.Също бобини с по високо вторично напрежение. Усилените бобини за такава цел имат над 35 кволта вторично.
Другото са свещите. Разстоянието не нрябва да бъде прекалено малко нито прекалено голямо.
При малко разстояние искрата лесно пробива но няма интензитет тъй като пробивното напрежение е ниско.
При голямо разстояние пък се вдига много пробивното напрежение - искрата е с голяма енергия но нестабилна. Заради това се получава и отвяването. Трябва да се подберат опитно свещи и междина за конкретен мотор тъй като зависи много от налягането и настройките
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Бобини М50/М54

Мнение от nayden » 01 Юли 2013, 23:07

Jordana написа:Трябва ти бобина с по малко съпротивление на първичната намотка


:yes: Конкретно в неговия случай .

Не знам с какво турбо е колата , но 2.8 на 1.2 трябва да е минало 400 коня . Струва ми си ,че ако има miss fire може и да не е от бобините .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Бобини М50/М54

Мнение от slavianko » 02 Юли 2013, 15:05

nayden написа:
Jordana написа:Трябва ти бобина с по малко съпротивление на първичната намотка


:yes: Конкретно в неговия случай .

Не знам с какво турбо е колата , но 2.8 на 1.2 трябва да е минало 400 коня . Струва ми си ,че ако има miss fire може и да не е от бобините .
Не съм я мерил на дино понеже не ме интересува. За мен е вано да става за каране но това е една друга тема.
Отностно отговора ти повярвай ми от бобините е. Вече и знам кътните зъби и я знам до болка затова съм сигурен. Явно обаче няма начин с оригиналната електроника. Проблема е такъв че аз съм супер доволен от сегашното и състояние и затова не ми се занимава да монтирам някой пиклива мега и да се вкарам във филма наново само за да мога да я настроя на по високо налягане. В крайна сметка като няма начин ще си я карам така. Както писах по горе и на тия коне все още не съм и свикнал така че .... :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 6.09.2007
Местоположение: София и Бургас
Кара: e36 325 convertible
Детайли за колата: e36 320
e36 325 convertible

Re: Бобини М50/М54

Мнение от djbibo » 05 Юли 2013, 10:17

Не е точно по темата, но да споделя моя опит с м50/м52 бобини.

Пробвал съм и двата варианта, като и в двата случая бобините преди това бяха замерени (пробвах около 36бр бобини от м50) , но с бобини от м52 на м50 бош има осезаема разлика с по студени свещи NKG 7es (не помня точно модела но бяха 7-ца).
добавяне на фенове към фейбсук страница

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook