шпер на нормален диференциал
Модератор: bum_bum
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: шпер на нормален диференциал
Колега първо искам да те поздравя за додбрата работа, изглежда просто и най важното- еФтинко . Май завишените цени на шперовете ще паднат .
Имам следните въпроси:
Триенето м/у пластината с жлебовете и тази под нея ли се осъществява, или приплъзва и долната пластината спрямо касетата.
От какъв материал си ги направил?
С какво масло е дифа?
Как се осигурява вътрешната гайка от развиване или си направил лявата страна с обратна резба или пък вътрешните гайки са с борд за подбиване и има жлебове в шпилките.
Натягането само с проба/грешка ли се прави или вече сте установили някаква закономерност.
Имам следните въпроси:
Триенето м/у пластината с жлебовете и тази под нея ли се осъществява, или приплъзва и долната пластината спрямо касетата.
От какъв материал си ги направил?
С какво масло е дифа?
Как се осигурява вътрешната гайка от развиване или си направил лявата страна с обратна резба или пък вътрешните гайки са с борд за подбиване и има жлебове в шпилките.
Натягането само с проба/грешка ли се прави или вече сте установили някаква закономерност.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: шпер на нормален диференциал
От какъв материал са ъъъ .. фрикционните дискове , до колкото знам в оригиналните шперове са от фосфорен бронз.
И значи има триене и в пространството между лагера и семеринката , там на фланеца има маслена магистралка сигорно не е лошо да я увеличиш за по добро смазване .
Ако и твойте дискове са от фосфорен бронз, колко излиза направата им ?
И значи има триене и в пространството между лагера и семеринката , там на фланеца има маслена магистралка сигорно не е лошо да я увеличиш за по добро смазване .
Ако и твойте дискове са от фосфорен бронз, колко излиза направата им ?
- beco109
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: шпер на нормален диференциал
maxpower написа:Колега първо искам да те поздравя за додбрата работа, изглежда просто и най важното- еФтинко . Май завишените цени на шперовете ще паднат .
Имам следните въпроси:
Триенето м/у пластината с жлебовете и тази под нея ли се осъществява, или приплъзва и долната пластината спрямо касетата.
От какъв материал си ги направил?
С какво масло е дифа?
Как се осигурява вътрешната гайка от развиване или си направил лявата страна с обратна резба или пък вътрешните гайки са с борд за подбиване и има жлебове в шпилките.
Натягането само с проба/грешка ли се прави или вече сте установили някаква закономерност.
Да в началото на разработка преплъзването ставаше между касетата и шайбите но нали знате всичко си има косури и аз точно там намерих при мен. Покарах така известно време и като го свалих видях, че точно там е тръгнало лекично да задира . Да но с тоя проблем до тук.
Начертах нови шайби които маха 4-ри зъбчета от към страната на касета и аналогично в касетата напраих закопки или заячки който както го знае, за да може тези зъбчета да влезнат там и да се заклинят, получи се нещо като ефект на шпонка.
Материала на шайбите, винтовете и гайките са от стомана 40Х но след изработката са термообработени и дадени на циментаця и ако ще е да става, ще се счупят тези зъбчета ако неюо ще се чупи но до сега уви
Триене си има но като си има циментация по този начин намалих износването да мин.
Значи след това на тази импровизация и налях МОТУЛ 90РА и всичко си легна на мястото.
Питахте ме за вътрешната гайка, няма за какво да я осигурявам против развиване, защото там всичко се върти на едно, намя усилия от към развиване. Да натягането си е наистина базирано на принципа на "проба/грешка" имаше доста сваляния и качвания докато успея да уцеля подшодящите килограми.
Долу горе по моя преценка 4КГ идва на колко 60%.
И значи има триене и в пространството между лагера и семеринката , там на фланеца има маслена магистралка сигорно не е лошо да я увеличиш за по добро смазване .
Да увеличих леко отворите и като набивах новите семеринги гледах да не ги припокриват както е в оригиналния случай.
Re: шпер на нормален диференциал
Браво колега.Остава само да почнеш масово производство и да си пазарувам едно отворено голямо прасе и да идва към теб.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: шпер на нормален диференциал
Какво струва удоволствието от отворен към шпер диф на 25% или 30% ? Шпера ще се ползва всеки ден без дрифт
Говорим за 2.65 от тдс
Говорим за 2.65 от тдс
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- BMW дизайн
- ентусиаст
- Мнения: 827
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Някъде по света
- Пол: Мъж
- Кара: икономично
- Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин
Re: шпер на нормален диференциал
много разработки много шперове, а какво стана с на К.Илиев шпепа?
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: шпер на нормален диференциал
Явно човека не му се занимава с масово производство. Ако пък му се занимава нека драсне 1 ЛС за цена.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: шпер на нормален диференциал
Повдигам темата, за да помоля някой ако има чертежите да ми ги прати, че не се отварят от линковете. Писал съм и на автора на шпера.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани