Лагери на главини
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Лагери на главини
Въпроса ми е принципен поради това, че от известно време имам колебания относно бучене (виене) особено при по-висока скорост.
Някой сменял ли е лагери (цени, марки нещо специфично да спомене...) Най интересно ми е колко колометра могат да се очакват от оригиналните (заводските). Верно е че това е относително, но все пак...
Е36 го карах 350 000 и го продадох само със смяна на задните (предните не мръднаха)... Интересното беше при него, че вибрациите се усещаха по цялото купе... нямаше значение дали колата я "тръшваш" в завой или върви по равно... виенето си беше без промяна и относително еднакво... Наложи ми се през 5 000 км да сменя лагер отново, защото въпреки, че го слагах на преса, след това при стягане на главините, глупавите майстори използваха ударния пистолет за стягане на джантата и лагерчето ми отръпна...... изкара едвам 5000 и се наложи смяна...
Тук (при Е90) още не съм констатирал кой точно вие.... ще изчакам още малко... След смяна на зимни с летни, си мислех, че ще изчезне шума (летните са ми тихи..), но не... ще трябва да локализирам обаче кой точно е за смяна... (дори не мога да преценя дали е преден или заден...) Както при Е36 няма промяна на шума в завои и си мисля, че е така по принцип...Няма промяна и в това дали е на скорост (при натоварване) или по инерция (след засилване - освобождаване от скорост)
Пускам конкретна тема, защото ми се ще ако някой е сменял или има подобни опасения, да сподели опита си
Късмет на всички!
Някой сменял ли е лагери (цени, марки нещо специфично да спомене...) Най интересно ми е колко колометра могат да се очакват от оригиналните (заводските). Верно е че това е относително, но все пак...
Е36 го карах 350 000 и го продадох само със смяна на задните (предните не мръднаха)... Интересното беше при него, че вибрациите се усещаха по цялото купе... нямаше значение дали колата я "тръшваш" в завой или върви по равно... виенето си беше без промяна и относително еднакво... Наложи ми се през 5 000 км да сменя лагер отново, защото въпреки, че го слагах на преса, след това при стягане на главините, глупавите майстори използваха ударния пистолет за стягане на джантата и лагерчето ми отръпна...... изкара едвам 5000 и се наложи смяна...
Тук (при Е90) още не съм констатирал кой точно вие.... ще изчакам още малко... След смяна на зимни с летни, си мислех, че ще изчезне шума (летните са ми тихи..), но не... ще трябва да локализирам обаче кой точно е за смяна... (дори не мога да преценя дали е преден или заден...) Както при Е36 няма промяна на шума в завои и си мисля, че е така по принцип...Няма промяна и в това дали е на скорост (при натоварване) или по инерция (след засилване - освобождаване от скорост)
Пускам конкретна тема, защото ми се ще ако някой е сменял или има подобни опасения, да сподели опита си
Късмет на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Лагери на главини
Аз съм сменял, колега. Смених го на около 170к км, само един от всички. Колата ми е вече на 246к км, и нямам проблеми с другите, нито със сменения. Смених го с оригинален в оторизиран сервиз, през 2010, за около 60-70лв без труд, по спомен. Може и да греша обаче, преди доста време беше. Иначе симптомите са същите - виене, без значение дали си в завои или не. При мен започваше от около 50-60км, и се увеличаваше със скоростта.
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Лагери на главини
Shadowed написа:Аз съм сменял, колега. Смених го на около 170к км, само един от всички. Колата ми е вече на 246к км, и нямам проблеми с другите, нито със сменения. Смених го с оригинален в оторизиран сервиз, през 2010, за около 60-70лв без труд, по спомен. Може и да греша обаче, преди доста време беше. Иначе симптомите са същите - виене, без значение дали си в завои или не. При мен започваше от около 50-60км, и се увеличаваше със скоростта.
Аз гоня 300 000 (почти 100к. са при мен, а преди това едва ли са сменяни)...
Как локализирахте виещия??? Задните са ясни - ще ги проверявам на крик със засилване и освобождаване, ама предните са ми малко... Ако не са задните, освен да сменя и двата предни ( 1 по 1 по нюх)... Ти кой точно смени??? Преден или заден???
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- valeri_bmw
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 25.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 328i touring 13g.
Re: Лагери на главини
Здравей,колега.Аз съм сменял преден десен лагер който е лагер-главина,т.е. се сменя заедно с главината.Смениха ми го в Хеед91,но не си спомням колко ми взеха за ремонта.Самият лагер беше 260лв.При мен виеше между 80 и 130 като повече се чуваше при ляв завой.Успех .
Re: Лагери на главини
Аз смених предна дясна главина комплект с лагер с нова оригинална преди няколко месеца. По съвет на "майстор" ... Впоследствие се оказа, че проблемът не е бил там.
Мисля, че е номер 5 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Цената по спомен беше около 400 лв.
Мисля, че е номер 5 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Цената по спомен беше около 400 лв.
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Лагери на главини
90e90e написа:Shadowed написа:Аз съм сменял, колега. Смених го на около 170к км, само един от всички. Колата ми е вече на 246к км, и нямам проблеми с другите, нито със сменения. Смених го с оригинален в оторизиран сервиз, през 2010, за около 60-70лв без труд, по спомен. Може и да греша обаче, преди доста време беше. Иначе симптомите са същите - виене, без значение дали си в завои или не. При мен започваше от около 50-60км, и се увеличаваше със скоростта.
Аз гоня 300 000 (почти 100к. са при мен, а преди това едва ли са сменяни)...
Как локализирахте виещия??? Задните са ясни - ще ги проверявам на крик със засилване и освобождаване, ама предните са ми малко... Ако не са задните, освен да сменя и двата предни ( 1 по 1 по нюх)... Ти кой точно смени??? Преден или заден???
Колега, моят беше заден, и до колкото знам точно така са го проверили - със засилка и на слух. Тогава ми обясниха, че трудно се сменял само лагера, но настоявах да сменят само него, вместо целият комплект - главина + лагер. А за цените, като гледам колегите, най-вероятно се бъркам с някой друг ремонт..
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Лагери на главини
Тоя филм "лагер-главина" няма да го гледам... Хвана ли го кой е - вадя стария и набивам новия... Ще трябва да си играя само с предните колелета да ги свалям, за да им охлабвам накладките за да не ме лъжат при тестовете... Иначе ако се окаже заден - там хватката е ясна... Такива "лагер-главини" няма смисъл да ги коментираме... И ако някой сменя сам, задължително да стяга и колелото и главините на ръка, а не със пневматичния пистолет - тая машина е създадена само за развиване а не за завиване на крепежни елементи!!!
Ще ви държа в течение! Благодаря за коментарите!!!
Късмет на всички!
Ще ви държа в течение! Благодаря за коментарите!!!
Късмет на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Лагери на главини
След вдигане на крик едно по едно задните колелета засилване на 6-та предавка, установих шумове, които не ми харесват (и в ляво и в дясно). Шумът обаче за съжаление не мога да го установя дали не идва от диференциала. Честно казано не ми се сменят лагери бъдева, а диференциал още по малко не искам да пипам... Предницата за сега остава ненабедена, защото при въртене на ръка не мога да усетя каквито и да е признаци за натръпнали главини...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- SApostolov
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.11.2022
- Местоположение: Blagoevgrad
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330xi
- Мечтае да кара: M5 Competition
- Детайли за колата: Black Sapphire Mettalic
Re: Лагери на главини
Shadowed написа:Аз съм сменял, колега. Смених го на около 170к км, само един от всички. Колата ми е вече на 246к км, и нямам проблеми с другите, нито със сменения. Смених го с оригинален в оторизиран сервиз, през 2010, за около 60-70лв без труд, по спомен. Може и да греша обаче, преди доста време беше. Иначе симптомите са същите - виене, без значение дали си в завои или не. При мен започваше от около 50-60км, и се увеличаваше със скоростта.
Колега, темата е стара и не знам дали да очаквам отговор, но все пак да споделя моите симптоми. При мен виенето се появява след 80км/ч и се чува до около 120.. Дали проблема е в лагерите , понеже ми казаха , че ако са лагерите ще вие без значение от скоростта.
- SApostolov
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 2.11.2022
- Местоположение: Blagoevgrad
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330xi
- Мечтае да кара: M5 Competition
- Детайли за колата: Black Sapphire Mettalic
Re: Лагери на главини
Здравейте група , първо да се похваля , аз наскоро си купих колата е90 330xi с заводски М пак по рама Карах я около 20км преди да реша, че ще я купя и не констатирах нищо нередно по колата освен едно виене след 80кмч до към 120. Реших че са предни лагери понеже колата е на 285к , обаче после като го обсъдих с майстора ми , каза че ако е лагер няма да го има само в определен диапазон и с увеличаване на скоростта ще се чува все по силно . Обаче колата е XI и там при предната дясна полуоска има още един лагер , който е "Support bracket" т.е нещо като висящия лагер на кардана. Някой сменял ли го е и да знае какви са му симптомите?
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани