Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Темата е да изброим често срещаните проблеми, за да можем по-лесно и удобно да се решават проблемите.
1. Моторчето на валвтроника - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... on_parts/- номер 9 от схемата. Често срещан проблем, светва чека на дигиталното табло . В тази ситуация колата влиза в авариен режим и се движи много бавно. Дори и да подавате газ, няма тяга. Доста срещан проблем при този двигател.
2. Разтягане на верига, колелата към разпределителния вал - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... ing_chain/ - номер 4 и 5 от схемата. В тази ситуация светва чека с иконката, която е най-горе вдясно на дигиталното табло. На диагностика показва, че е хванала грешка в датчика на разпределителния вал. Тук диагностицирането дали е разтегната верига или ванос е много деликатно.
3. Обтегач на веригата - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... #1707315_4 - номер 7 на схемата. При N42 и първите години на N46 този обтегач е по-къс и не обтяга добре веригата. Впоследствие БМВ намира проблема и сменява партидния номер и слагат по-дълъг обтегач. Разликата може да се разбере по главата на обтегача. Единия е доста по-широк, а другия е доста по-тънък. За радост, стария модел не се произвежда повече.
4.Гумички на клапани - за всички, които се притесняват с разхода на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... aft_inlet/ - номер 4 на схемата. Без паника, не са скъпи, смяната вече се извършва без да се цепи главата. Ремонтът не е толкова скъп, така че смело сменявайте, пък и разхода на масло намалява. От американските форуми споделят, че предпочитат да слагат елринг, пред тези на БМВ.
5.Вакуум помпа, по-шумен мотор - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... hed_parts/ - номер 2 от схемата. Не е нищо проблемно.
6.Датчик за нивото на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... indicator/ - номер 9 от схемата. Тъй като този двигател няма пръчка за масло, създава голями ядове когато се развали. Пример - казва ти, че няма масло, а всъщност в колата има масло. Нищо болезнено, лесен е за смяна.
Допълвайте, кой каквото се сеща. Ще стане приятна и полезна тема с болежките на този мотор.
1. Моторчето на валвтроника - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... on_parts/- номер 9 от схемата. Често срещан проблем, светва чека на дигиталното табло . В тази ситуация колата влиза в авариен режим и се движи много бавно. Дори и да подавате газ, няма тяга. Доста срещан проблем при този двигател.
2. Разтягане на верига, колелата към разпределителния вал - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... ing_chain/ - номер 4 и 5 от схемата. В тази ситуация светва чека с иконката, която е най-горе вдясно на дигиталното табло. На диагностика показва, че е хванала грешка в датчика на разпределителния вал. Тук диагностицирането дали е разтегната верига или ванос е много деликатно.
3. Обтегач на веригата - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... #1707315_4 - номер 7 на схемата. При N42 и първите години на N46 този обтегач е по-къс и не обтяга добре веригата. Впоследствие БМВ намира проблема и сменява партидния номер и слагат по-дълъг обтегач. Разликата може да се разбере по главата на обтегача. Единия е доста по-широк, а другия е доста по-тънък. За радост, стария модел не се произвежда повече.
4.Гумички на клапани - за всички, които се притесняват с разхода на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... aft_inlet/ - номер 4 на схемата. Без паника, не са скъпи, смяната вече се извършва без да се цепи главата. Ремонтът не е толкова скъп, така че смело сменявайте, пък и разхода на масло намалява. От американските форуми споделят, че предпочитат да слагат елринг, пред тези на БМВ.
5.Вакуум помпа, по-шумен мотор - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... hed_parts/ - номер 2 от схемата. Не е нищо проблемно.
6.Датчик за нивото на масло - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... indicator/ - номер 9 от схемата. Тъй като този двигател няма пръчка за масло, създава голями ядове когато се развали. Пример - казва ти, че няма масло, а всъщност в колата има масло. Нищо болезнено, лесен е за смяна.
Допълвайте, кой каквото се сеща. Ще стане приятна и полезна тема с болежките на този мотор.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Маслените магистрали на разпределителните валове, хубаво е да се сменят или в другия случай, да се почистят на ултразвукува вана.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
1. Тръба в картера с цедка - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... haft_unit/ - номер 6 от схемата. Често срещан проблем, който прави големи бели. Тази тръба има пластмасова цедка, която с течение на времето цедката се разгражда тъй като е от пластмаса и стават голями поражения за маслената помпа. Този ремонт не е от най-евтините, тъй като целия мост се сваля, картера и тогава се подменя тази тръба. Заслужава си, тъй като последствията са големи.
2. Уплътнения на селеноидите - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... _on_parts/ - номер 2 и номер 3 от схемата. За да нямате теч на масло е хубаво да се подменят. Манипулацията може да се извърши и пред блока.
3. Корпуса на масления филтър с гарнитурки - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... exchanger/ - номер 5 и номер 6 от схемата. Тук на повечето ви е ясно, ама все пак да го има черно на бяло.
П.С.
Иначе е90 вече ги има и по 10 000 лв.
2. Уплътнения на селеноидите - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... _on_parts/ - номер 2 и номер 3 от схемата. За да нямате теч на масло е хубаво да се подменят. Манипулацията може да се извърши и пред блока.
3. Корпуса на масления филтър с гарнитурки - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... exchanger/ - номер 5 и номер 6 от схемата. Тук на повечето ви е ясно, ама все пак да го има черно на бяло.
П.С.
Иначе е90 вече ги има и по 10 000 лв.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
С две думи, "кой ме би през ръцете за да си купувам тази кола"
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
То с всичките е така......нова от магазина си е най добре.
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
На мен си ми харесва за сега мотора и изобщо колата,за две години и някой месец употреба не мога да се оплача от нещо сериозно,на сервиз не съм ходил,диагностика и правя всяка седмица,няма никакви грешки(единствената грешка ,която съм виждал е на датчика за наличие на отработени газове на климатика,която се оправи с почистване на клемите с контактен спрей) и това е.Сега вярно,че от време на време капва масло от уплътнението на вакуум помпата на колекторите и че за 7000 км е изгорила литър масло,но тези проблеми в сравнение с предишната ми дизелова кола,където си вървяха по 400-500 лв. през месец за ремонти,си е просто приказка.
- Superexstatic
- младши ентусиаст
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Колко пари излиза горе долу смяната на гумички на клапани с най хубавите възможни на н46 150к.с ?
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Superexstatic написа:Колко пари излиза горе долу смяната на гумички на клапани с най хубавите възможни на н46 150к.с ?
Цената на Elring комплект гумички е около 50лв, в зависимост откъде пазаруваш. Другото е цена за труд. (Трябва да се сметнат и други неща като гарнитура на капака на клапаните и т.н)
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
към автора.
основното е така,но има няколко неточности.
при влизане в авариен режим не светва чека,а eml
Този двигател почти няма проблем с ванусите и няма как веригата да се разтегне от тях.Проблема е в стария оптегач от който се чупи единия успокоител и т.н.
Най-големите проблеми за мен са риска от прегряване и опичане на всичко гумено.Запичане на маслените сегменти в каналите и там само гумички не помагат.Трябва си смяна и на комплект сегменти, биелни лагери и т.н.
Друг голям проблем е измислицата лонглайф и тези безумни смени на масло на 25000
Всичко става на кал.Запушват се маслени магистрали,соленоиди.......въпреки,че при n46 вече имат цедки.
Темата е много много подробно развита за n42
Разликата между n42 и n46 не,че няма ама за мен е нищожна.Е някои от проблемите са отстранени,други не.
основното е така,но има няколко неточности.
при влизане в авариен режим не светва чека,а eml
Този двигател почти няма проблем с ванусите и няма как веригата да се разтегне от тях.Проблема е в стария оптегач от който се чупи единия успокоител и т.н.
Най-големите проблеми за мен са риска от прегряване и опичане на всичко гумено.Запичане на маслените сегменти в каналите и там само гумички не помагат.Трябва си смяна и на комплект сегменти, биелни лагери и т.н.
Друг голям проблем е измислицата лонглайф и тези безумни смени на масло на 25000
Всичко става на кал.Запушват се маслени магистрали,соленоиди.......въпреки,че при n46 вече имат цедки.
Темата е много много подробно развита за n42
Разликата между n42 и n46 не,че няма ама за мен е нищожна.Е някои от проблемите са отстранени,други не.
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Колега ако можеш да дадеш линк към темата за N42.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
dentamed написа:към автора.
основното е така,но има няколко неточности.
при влизане в авариен режим не светва чека,а eml
Този двигател почти няма проблем с ванусите и няма как веригата да се разтегне от тях.Проблема е в стария оптегач от който се чупи единия успокоител и т.н.
Най-големите проблеми за мен са риска от прегряване и опичане на всичко гумено.Запичане на маслените сегменти в каналите и там само гумички не помагат.Трябва си смяна и на комплект сегменти, биелни лагери и т.н.
Друг голям проблем е измислицата лонглайф и тези безумни смени на масло на 25000
Всичко става на кал.Запушват се маслени магистрали,соленоиди.......въпреки,че при n46 вече имат цедки.
Темата е много много подробно развита за n42
Разликата между n42 и n46 не,че няма ама за мен е нищожна.Е някои от проблемите са отстранени,други не.
Авторът смята, че няма неточности. Няма как от ваносите да се разтегне веригата. Как си го изтълкувал така, ми е много странно. А това за чека, което е на първата снимка, за мен си е авариен режим и колата въврви едвам едвам.
Прегряването при всеки един автомобил е голям риск, така че е много общо казано.
Много ясно, че като караш с маслото 25 хил км не е добре за двигателя. Не виждам защо изобщо трябва да се коментира това.
N46 и N42 наистина имат много сходства, но определено не са еднакви.
И е редно да си има такава тема и в Е9х раздела, за това съм я пуснал.
А за сигментите ако запичат, това вече е много лошо. Не мисля, че това е основния проблем при N46.
Темата е с цел взаимопомощ.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
така да бъде.Целта е да си помагаме.На мен през ден ми светка чека щото карам на газ и си го трия.Промяна във вървежа няма грам.А eml колкото и пъти да е светнал независимо от каква грешка влиза в авариен режим и като се подава газ няма как да се изфорсира.Емл записва при проблем с педала на газта,дросел,валветроник(моторче или датчик)
Чека светва най често от изгуряла бубина(работи на 3 цилиндъра),проблм с ламбда сондите,дебитомер,свещ и т.н
Дори съм пробвал да откача дебитомера и пак не влиза в авариен режим.С откачена сонда същото.Чека свети ,а нищо.
Това го пиша щото съм го пробвал.Разглобил съм повече от 5 двигателя вече за пълен ремонт и сам съм се убедил в много работи.Не се заяждам в момента просто споделям мнение
Другото от което светва чека е износен вал на валветроника но и там няма авариен режим просто колата работи неравномерно.
С ванусите и разтягането е също невъжможно.Може и аз нежо да пропускам ама немога да си обясня как рабутата на вануса ще доведе до разтягане на верига.
Ако имаш информация сподели я
Чека светва най често от изгуряла бубина(работи на 3 цилиндъра),проблм с ламбда сондите,дебитомер,свещ и т.н
Дори съм пробвал да откача дебитомера и пак не влиза в авариен режим.С откачена сонда същото.Чека свети ,а нищо.
Това го пиша щото съм го пробвал.Разглобил съм повече от 5 двигателя вече за пълен ремонт и сам съм се убедил в много работи.Не се заяждам в момента просто споделям мнение
Другото от което светва чека е износен вал на валветроника но и там няма авариен режим просто колата работи неравномерно.
С ванусите и разтягането е също невъжможно.Може и аз нежо да пропускам ама немога да си обясня как рабутата на вануса ще доведе до разтягане на верига.
Ако имаш информация сподели я
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46
Ти каква кола караш? Ако искаш да помагаш тук само сподели, но не ни разказвай колко много двигатели се ремонтирал защото се оака темата. За газовото не ми се коментира.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани