Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
браво, da6ip!
кратък коментар:
все пак става дума за нашата любима марка, която е на челните позиции по внедрявани високи технологии и иновативни инженерни решения и е нормално да се появят "слаби места"
в края на краищата няма икономическа изгода и възможност да проектира вечният неразвалящ се автомобил и факторите човешка грешка и икономически интерес са в тясно сътрудничество
а как изглеждат всичките изброени проблеми при фейслифта? дали въпросните инженери са оправили някои от тези "слаби места"?
и към колегата michev:
от изброяването на тези специфични за E61 (комби) проблеми ли направи такъв генерален извод? това не са сериозни проблеми, които да правят една кола "отчайващо ненадеждна".
новите автомобили са по-сложни като изпълнение, имат много иновации, електроника и високи технологии. именно това е причината за възникване на проблеми от подобен характер. едно Е30 е много по-простичко направено от едно Е92, тоест по-малко неща могат да дефектират, което го прави по-неразваляемо и по-евтино за поддръжка.
кратък коментар:
все пак става дума за нашата любима марка, която е на челните позиции по внедрявани високи технологии и иновативни инженерни решения и е нормално да се появят "слаби места"
в края на краищата няма икономическа изгода и възможност да проектира вечният неразвалящ се автомобил и факторите човешка грешка и икономически интерес са в тясно сътрудничество
а как изглеждат всичките изброени проблеми при фейслифта? дали въпросните инженери са оправили някои от тези "слаби места"?
и към колегата michev:
michev написа:Явно нивото на качество, проектиране и изпълнение дори и при БМВ драстично пада. Човек като чете, ще си помисли че става въпрос за китайска кола, а не за премиум производител . Не мога да се сетя, какво БМВ ще си купя, като дойде ред да сменям 36-цата. Навремето започнах с Е12, после Е21 и Е28, паралелно с 36-цата имах и Е30 - все коли, с които не съм имал никакви сериозни проблеми. Имам приятели с Е46 и точно в този модел се появяват нещата, които откровенно дразнят и пораждат неддоумение с изпълнението си. Имам чувството за всички нови коли, че са все по-пластмасови, уж високотехнологични, но отчайващо ненадежни и скъпи за поддръжка. Но то си важи с пълна сила и за всички други производители.
от изброяването на тези специфични за E61 (комби) проблеми ли направи такъв генерален извод? това не са сериозни проблеми, които да правят една кола "отчайващо ненадеждна".
новите автомобили са по-сложни като изпълнение, имат много иновации, електроника и високи технологии. именно това е причината за възникване на проблеми от подобен характер. едно Е30 е много по-простичко направено от едно Е92, тоест по-малко неща могат да дефектират, което го прави по-неразваляемо и по-евтино за поддръжка.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Това е добър въпрос Следните неща мога да кажа относно фейса (LCI):@ndro написа: а как изглеждат всичките изброени проблеми при фейслифта? дали въпросните инженери са оправили някои от тези "слаби места"?
1. Задно въздушно окачване - компресора и маркуча е преработен, много по-редки проблеми
2. Панорамен шибидах - касетата е преработена още 2006-та, проблемите с теч от нея оттогава намаляват. Освен това от един момент, може би фейса 03/2007 онези гумени клапи на задните отточни тръби също не се слагат на колата.
3. Антенен модул (Diversity module) и неговото наводняване - не знам за подобрения
4. Кабелен сноп към задния капак и неговото късане - не знам за подобрения
5. Стъклото на задния капак - мисля че копчето става по-надеждно, но номерът с отварянето остава валиден, което е важно
6. Електроника в багажника (наводняване) – монтира се клапа за оттичане на водата под резервната гума, дори искам да си я ретрофитна, но още не съм гледал в подробности
7. Корозия по задния капак - няма подобрение
8. Задна чистачка – не знам за подобрения
9. Задна пръскалка – не знам за подобрения
10. „Аварийно” отваряне на багажника при липса на ток - продълвава да е валидно
11. Паразитни шумове от задната част на туринга - няма подобрения
Последна промяна da6ip на 21 Фев 2011, 21:46, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Колега като цяло съм съгласен с теб, но искам да направя няколко важни пояснения "ЗА" и "ПРОТИВ":michev написа:Явно нивото на качество, проектиране и изпълнение дори и при БМВ драстично пада. Човек като чете, ще си помисли че става въпрос за китайска кола, а не за премиум производител . Не мога да се сетя, какво БМВ ще си купя, като дойде ред да сменям 36-цата. Навремето започнах с Е12, после Е21 и Е28, паралелно с 36-цата имах и Е30 - все коли, с които не съм имал никакви сериозни проблеми. Имам приятели с Е46 и точно в този модел се появяват нещата, които откровенно дразнят и пораждат неддоумение с изпълнението си. Имам чувството за всички нови коли, че са все по-пластмасови, уж високотехнологични, но отчайващо ненадежни и скъпи за поддръжка. Но то си важи с пълна сила и за всички други производители.
Против:
- Някои от тези проблеми (течове, отточни тръби, кабелен сноп, окачване) ги има още при Е34 туринг..
- Някои от гореспоменатите проблеми могат наистина да те оставят на средата на нищото без предупреждение (наводняване, антенен модул)
За:
- Пазарът е такъв днес! Колите се купуват в магазина на лизинг като фирмени, и тогава електронните джаджи ги продават, а не надеждността. Клиентите които дават началните 50-90 хил. Евро за едно такова комби ползват колата максимум 3 години. БМВ прави бизнес с тях, а не с пазара втора и трета ръка.
- Всички марки са така последните 10 години, именно понеже такъв е пазара. The American way of life
- Панорамния шибидах и двойното отваряне на задния капак, две уникални екстри, изобщо ги няма при Мерцедес и Ауди
- Основните агрегати и системи на тази кола (двигател, скорости, електроника, окачване като цяло) доколкото съм наясно са по-здрави и надеждни, както и изгодни за поддръжка, от еквивалента при Мерцедес и Ауди
Моят личен опит:
- Именно панорамния шибидах и отварянето на стъклото на задния капак, които и двете ги няма при конкуренцията, ме спечелиха за тази кола Проблемите звучат дразнещо, но сега като ги знаем и можем да ги предотвратяваме, са много по-маловажни.
- Както казах, с тази кола не съм имал проблеми с основни агрегати, така че като цяло съм много доволен.
- Удоволствието от шофирането компенсира всичко
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
da6ip написа:4. Кабелен сноп към задния капак и неговото късане - не знам за подобрения
това мисля, че го има като проблем и при Е39 и E60 (седан).
da6ip написа:7. Корозия по задния капак - няма подобрение
тъпо
da6ip написа:- Пазарът е такъв днес! Колите се купуват в магазина на лизинг като фирмени, и тогава електронните джаджи ги продават, а не надеждността. Клиентите които дават началните 50-90 хил. Евро за едно такова комби ползват колата максимум 3 години. БМВ прави бизнес с тях, а не с пазара втора и трета ръка.
- Всички марки са така последните 10 години, именно понеже такъв е пазара. The American way of life
споделям мнението. консуматорски принцип - да се купува (на лизинг) и да се сменя през няколко години. тогава всички екстри и иновации са стръвта за клиента, който не се интересува колко неразваляема е колата, тъй като няма намерение да я държи повече от гаранционния срок. важното е да е "яка" и с "фул пакет"
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Вече има линкове към всички DIY документи!
ЕДИТ: Всичко е качено на сървъра на колегата fefe, и линковете са променени.
ЕДИТ: Всичко е качено на сървъра на колегата fefe, и линковете са променени.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- bg20010
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: 740 li
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Страхотна тема,благодаря .
- emoo
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Браво хубаво е че има такива хора да се занимават
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
и аз да те похваля за огромния труд, защото не само информацията е изчерпателна, ами си си играл и да подредиш всичко да има вид като статия...
- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Искам да благодаря на създателя на темата. Имах проблем с отключването, като причината се оказа наводнен diversity module. Успях да го разбера и реша с помощта на описаното тук. За съжаление модула беше неспасяем. Хубавото е, че успях да намеря такъв втора употреба. Кутийката в която се намира, допълнително уплътних със силикон. Така, че съветът ми е към собствениците на комби да проверят състоянието му докато е време. Възможно е някой в сервиз вече да се е погрижил за този проблем. Така беше при автомобила от който свалих модула. Вижте за следи от влага и корозия.Почистете платката с четка напоена със спирт. Уплътнете със силикон местата в изолационната кутия, където влизат кабелите от двете страни. За целта ги извадете с уплътнителната им гума. Намажете под нея и я сложете отново в леглото. Лентовия кабел за третия стоп намажете под и над него в мястото където излиза от кутията. Върху капака от вътрешна страна, където минава гумената изолационна лента сложете също допълнително силикон по целия ръб. Затворете добре. Внимавайте с лентовия кабел на третия стоп. След като излезе от кутията, остава над нея. За което не съм описал ще се сетите сами. П.П. Крилото се сваля като отворите стъклото на багажника, отдолу има четири тапи. Там са болтовете. След това го плъзгате с леко разклащане по стъклото надолу около два пръста разстояние. Внимателно с кабелите отдолу. Крилото го поставих върху тавана, на две гъби зад перката(за да не разкачам тръбичката за миенето). За по-сигурно изключих акумулатора преди да разкача модула. Не забравяйте, че така няма да ви се отваря багажника. Оставете си отключена колата. Подпрете с нещо, да не ви се затваря горната част на багажната врата, че без ток и тя няма отваряне. Бъркате оттам за да стигнете акумулатора, така че гледайте и да не сте с цип или копчета отпред, че ще си надерете боята над номера. Аз бях с мека памучна блуза. :):)
Здраве, безаварийно и безпроблемно!
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
При мен проблема беше в прекъснати кабели при пантата и успях да го оправя без да се налага да се изваждам с някви пари. Благодаря за темата.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
НОВО: Можете да си инсталирате подобрено уплътнение на панорамния шибидах което почти елиминира шумa от вятър при движение с висока скорост. Актуализирах втория пост за панорамния шибидах с информация и линк към съответната тема.
Освен това и линковете са актуализирани, понеже документите са на нов сървър на колегата fefe.
Освен това и линковете са актуализирани, понеже документите са на нов сървър на колегата fefe.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Накрая на първия пост в тази тема добавих много интересен документ с обяснения и илюстрации на системите на Е61-цата и разликите с Е60.
viewtopic.php?f=116&t=241880&p=3227582#p3227582
viewtopic.php?f=116&t=241880&p=3227582#p3227582
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- boyko1984
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: напреко, през копривата.
- Детайли за колата: E61 3.0d
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Само едно нещо не мога да разбера ...
Как аджеба да сваля кората на багажника (Е61 - без да щ чупя), тъй като не ми работи бутона за отваряне на стъклото
Гледах някакви снимки от немски пост, но нещо не се сещам как да стигна до винтчетата при заключването на стъклото ...
п.п. има ли някой някаква идея ?
Как аджеба да сваля кората на багажника (Е61 - без да щ чупя), тъй като не ми работи бутона за отваряне на стъклото
Гледах някакви снимки от немски пост, но нещо не се сещам как да стигна до винтчетата при заключването на стъклото ...
п.п. има ли някой някаква идея ?
- noiseless
- младши ентусиаст
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Бих желал и аз да дам своя принос към темата и по-точно по т.1 - компресора на задното въздушно окачване.
Тъй като не намерих такъв "втора ръка" от кола на реално малко километри реших да купя нов и най-изгодно го намерих в този немски сайт: http://www.air-suspension-shop.com/inde ... 4&lang=eng - надявам се да не се счита за реклама, тъй като не е БГ фирма. Компресорът е AMK, същата марка, която ги прави за БМВ и пасна без проблеми в колата ми. Заедно с UPS доставката до вкъщи (дойде за 5 дни) ми струваше точно 405 евро. Артикулите на горната фирма може да намерите и в ebay.de (пак на същите цени).
Надявам се да съм бил полезен с това инфо!
Иво
Тъй като не намерих такъв "втора ръка" от кола на реално малко километри реших да купя нов и най-изгодно го намерих в този немски сайт: http://www.air-suspension-shop.com/inde ... 4&lang=eng - надявам се да не се счита за реклама, тъй като не е БГ фирма. Компресорът е AMK, същата марка, която ги прави за БМВ и пасна без проблеми в колата ми. Заедно с UPS доставката до вкъщи (дойде за 5 дни) ми струваше точно 405 евро. Артикулите на горната фирма може да намерите и в ebay.de (пак на същите цени).
Надявам се да съм бил полезен с това инфо!
Иво
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани