разход на масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Да въздушният и горивният се смеят в Б-я с всяка смяна на маслото.
Имахме до преди 2 год. една е65 3л. дизел и беше на 250 000км. преди да я продадем. Беше обслужвана регулярно по бордови компютър и без никакви забелейки по мотор и тн.
Ето пример че по-честата смяна или пък смяната по бордови компютър уязвима разлика не може да покаже...
Мен ако ме питата повече оказва влияние зад воланото устройство , и тогава другото
...и пак казвам нека не бъдем по-умни от инженерите на БМВ
Имахме до преди 2 год. една е65 3л. дизел и беше на 250 000км. преди да я продадем. Беше обслужвана регулярно по бордови компютър и без никакви забелейки по мотор и тн.
Ето пример че по-честата смяна или пък смяната по бордови компютър уязвима разлика не може да покаже...
Мен ако ме питата повече оказва влияние зад воланото устройство , и тогава другото
...и пак казвам нека не бъдем по-умни от инженерите на БМВ
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
юpironkov написа:Да въздушният и горивният се смеят в Б-я с всяка смяна на маслото.
Имахме до преди 2 год. една е65 3л. дизел и беше на 250 000км. преди да я продадем. Беше обслужвана регулярно по бордови компютър и без никакви забелейки по мотор и тн.
Ето пример че по-честата смяна или пък смяната по бордови компютър уязвима разлика не може да покаже...
Мен ако ме питата повече оказва влияние зад воланото устройство , и тогава другото
...и пак казвам нека не бъдем по-умни от инженерите на БМВ
И все пак за тези 250000км харчила ли е масло преди смените на маслото или не?
- Sapa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
Аз не че нещо, ама имах един Мерцедес Е270 цди и там самата кола си мереше вискозитета на маслото и сама казваше кога да се сменя. Дали пък по-новитв двигатели на БМВ на правят същото?
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
При Е39 има светлинна индикация и в зависимост от стила на шофиране и най-вече качеството на маслото тези светлинки угасват една по една. При Е60 за момента ми отброява само оставащите километри до смяна.
- martoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Не съм чул до сега за система която да прави реална оценка на качеството на маслото "on the fly" в самия двигател. Но поне повечето от съвременните програми, работят по установен алгоритъм за оценка на експлоатационните условия. В крайна сметка това влияе реално върху периода на сервизното обслужване (смяната на масло) а не държавата в която се експлоатира автомобила. Периода на подмяна зависи от качеството на самото масло разбира се, както и от фактори като бр.студени стартове, температура при стартиране, работна температура, режими на работа. И времето също е фактор - на две години маслото се сменя без оглед на изминати километри. Вероятно са взети под внимание и още куп други фактори щото алгоритъма едва ли е от най-простите така, че е глупаво да се подценява инжинерната мисъл вложена в новите модели на BMW. Както някой по-горе каза, BMW ( а и не само) не произвежда автомобили само за Германия и за германските горива и експлоатационни условия. Има много по-големи пазари и даже с по-лоши горива от БГ, и това със сигурност е разчетено при определяне на периодите за обслужване. Важното изискване е да се ползва качествено масло, с предписаните клас и вискозитет. Всичко друго вече е в сферата на предположенията и собственото удовлетворение.
Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
martoto написа:Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
За обороти на 5000 и скорост над 200км/ч са при 5-та или 6-та предавка. Нека не забравяме , че при изпреварване или рязко ускорение автомобила влиза в тези обороти на по-ниски прердавки, далече под тези 200км/ч. и тогава разхода на масло би трябвало да е по-голям отколкото при нормално шофиране.
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Аз моя на 5000 оборота не помня да съм го виждал. Дори и да го настъпя до дъно си набирам за норматив и отпускам. Предполагам колегите с оня разход на масло са от състезателите, заваряват педала за ламарината и докато не излезе черен пушек не връщат:).
Като чета и какво е писал колегата по-горе с "бабешкото" каране (демек кара като мен:)) съвсем се убедих, че проблема както обикновено е в задкормилното устройство.
За справка колата е 530ХД.
Ай сега ме освиркайте, че колата ми не гори масло:).
п.с. ако ще ми говорите как си пазите двигателите, сменяйки масло три пъти по-често от предвиденото, що не се замислите дали не ги съсипвате много повече като забождате стрелката на оборотите в дясно?
Като чета и какво е писал колегата по-горе с "бабешкото" каране (демек кара като мен:)) съвсем се убедих, че проблема както обикновено е в задкормилното устройство.
За справка колата е 530ХД.
Ай сега ме освиркайте, че колата ми не гори масло:).
п.с. ако ще ми говорите как си пазите двигателите, сменяйки масло три пъти по-често от предвиденото, що не се замислите дали не ги съсипвате много повече като забождате стрелката на оборотите в дясно?
Последна промяна icog на 07 Сеп 2009, 20:35, променена общо 1 път
Как 5000 оборота бе хора как ги карате тез коли с постоянно натиснат бутон ли как ли?А колкото на максималните при мен с 200км/ч колата е на 2750-2800 оборота(535д) ако трябва да ходи към 5000 трябва да карате с 260км.(да не живеете на магистралата )lusienk написа:martoto написа:Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
За обороти на 5000 и скорост над 200км/ч са при 5-та или 6-та предавка. Нека не забравяме , че при изпреварване или рязко ускорение автомобила влиза в тези обороти на по-ниски прердавки, далече под тези 200км/ч. и тогава разхода на масло би трябвало да е по-голям отколкото при нормално шофиране.
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Langata написа:Как 5000 оборота бе хора как ги карате тез коли с постоянно натиснат бутон ли как ли?А колкото на максималните при мен с 200км/ч колата е на 2750-2800 оборота(535д) ако трябва да ходи към 5000 трябва да карате с 260км.(да не живеете на магистралата )lusienk написа:martoto написа:Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
За обороти на 5000 и скорост над 200км/ч са при 5-та или 6-та предавка. Нека не забравяме , че при изпреварване или рязко ускорение автомобила влиза в тези обороти на по-ниски прердавки, далече под тези 200км/ч. и тогава разхода на масло би трябвало да е по-голям отколкото при нормално шофиране.
Става въпро , че не е нужно да караш с 200 или 260км/ч за да е колата във високи обороти. Ако се кара с повече изпреварване и ускорение, тези високи обороти са на 3-та или 4та скорост.
Аз разбирам какво имаш на предвид, но и ти ме разбери за да вкараш колата над 3000-4000 оборота трябва или да я караш на спортният режим или бутона под педала да е постоянно натиснат или да е на типтроник, на директна колата сменя много преди 3000 оборота!Който си кара колата постоянно така си заслужава ремонтите.Не говорим за изпреварвания а говорим за постоянна употреба над 4000 оборота.lusienk написа:Langata написа:Как 5000 оборота бе хора как ги карате тез коли с постоянно натиснат бутон ли как ли?А колкото на максималните при мен с 200км/ч колата е на 2750-2800 оборота(535д) ако трябва да ходи към 5000 трябва да карате с 260км.(да не живеете на магистралата )lusienk написа:martoto написа:Що се отнася до разхода, на мен ми се струва много 1.5-2.0л на 10,000 км. Въпреки големите хвалби колко сме бързи на пътя, не вярвам някой да кара дизела си постоянно в 5,000 об/мин. и това да оправдае такова количество. Най-малкото, че за кола като BMW това са скорости над 200км/ч дори за най-слабия модел, какво остава за 3.0 литровия би-турбо дизел. Моя опит с N47 е, че за първите 20,000 км (колата е нова), са изхарчени около 0.5л (съвсем субективно измерено на щеката), което е съвсем в реда на нормалното. А, и да уточня - карам "като баба", демек нормално.
За обороти на 5000 и скорост над 200км/ч са при 5-та или 6-та предавка. Нека не забравяме , че при изпреварване или рязко ускорение автомобила влиза в тези обороти на по-ниски прердавки, далече под тези 200км/ч. и тогава разхода на масло би трябвало да е по-голям отколкото при нормално шофиране.
Става въпро , че не е нужно да караш с 200 или 260км/ч за да е колата във високи обороти. Ако се кара с повече изпреварване и ускорение, тези високи обороти са на 3-та или 4та скорост.
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
GaD написа:Добре де много ми е интересно понякога на 2-3-та не изцеждате ли колата ?
Мен ми се е случвало и на 5-та да я изцедя...така да се каже
А масло харчи ли ти?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани