Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- jordanpar
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Просто си е елемент,който подлежи на смяна.Ама те тези елементи у Е60 станаха множко май.
Вярно че този модел е точно в зората на ерата на консуматорското производство на автомобили,но те са се постарали от първия миг да го направят такъв.
Еми че те Тико преди 15 години изкарваха по половин милион километри като таксита бе,а аз съм търкалял една очиларка на мерцедес дето си беше на 700К реални,никога сменяно масло на скорости,никакви турбини или дебитомери не са гърмяли,а маслото дето се наливаше беше от смененото на другия автомобил на собственика и -Ес класа 221.
При положение че цената на всеки нов модел се покачва спрямо предходния и то не само като цифра,все по-нови сплави и метали навлизат в автомобилостроенето,явно е по-добре да удължат производствения живот на едно поколение и да го изпипат както трябва,вместо да се бърза да сме първи пред конкуренцията.
Вярно че този модел е точно в зората на ерата на консуматорското производство на автомобили,но те са се постарали от първия миг да го направят такъв.
Еми че те Тико преди 15 години изкарваха по половин милион километри като таксита бе,а аз съм търкалял една очиларка на мерцедес дето си беше на 700К реални,никога сменяно масло на скорости,никакви турбини или дебитомери не са гърмяли,а маслото дето се наливаше беше от смененото на другия автомобил на собственика и -Ес класа 221.
При положение че цената на всеки нов модел се покачва спрямо предходния и то не само като цифра,все по-нови сплави и метали навлизат в автомобилостроенето,явно е по-добре да удължат производствения живот на едно поколение и да го изпипат както трябва,вместо да се бърза да сме първи пред конкуренцията.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
jordanpar написа:Просто си е елемент,който подлежи на смяна.Ама те тези елементи у Е60 станаха множко май.
Вярно че този модел е точно в зората на ерата на консуматорското производство на автомобили,но те са се постарали от първия миг да го направят такъв.
Еми че те Тико преди 15 години изкарваха по половин милион километри като таксита бе,а аз съм търкалял една очиларка на мерцедес дето си беше на 700К реални,никога сменяно масло на скорости,никакви турбини или дебитомери не са гърмяли,а маслото дето се наливаше беше от смененото на другия автомобил на собственика и -Ес класа 221.
При положение че цената на всеки нов модел се покачва спрямо предходния и то не само като цифра,все по-нови сплави и метали навлизат в автомобилостроенето,явно е по-добре да удължат производствения живот на едно поколение и да го изпипат както трябва,вместо да се бърза да сме първи пред конкуренцията.
Mисля че прекаляваме с преувеличенията и слуховете.
М57 е доказано най-здравия и надежден дизел от тези години (2001-2012) в сравнение с конкуренцията (да ме поправи някой колега със сервиз ако бъркам, не съм сигурен на Мерцедес еквивалентните дизели как са като здравина)
М57 не е въведен в Е60, а доста преди това в Е39, и е доста узрял като двигател при въвеждането в Е60.
Колко случая и какви знаем за скъсани вериги? Аз попитах на 1-2 места, и порових както казах в интернет, и според това което разбрах е доста рядко късането на верига. В един немски форум за Е60 знаят за 2 такива случая. Правете си сметка какво значи това при бройката на Е60 която се кара там. Сигурно колите ударени от метеорити са повече!
Разбира се, при кола на незнайни километри и/или неподдържана, е възможно това да стане. Разбира се че ще има тук-там и някой случай на почти нова или добре поддържана кола с такъв проблем, като колегата с Е71 35д. Това са фабрични дефекти, които не могат да се изключат.
Но при милионите продадени и карани такива двигатели, това по никакъв начин не може да се нарече масов проблем.
Естествено, това няма да ме спре да сменя веригата ако се раздрънка, както и да и хвърлям по едно ухо за всеки случай. Поддръжката както каза колегата memorex, естествено че е от първостепенна важност.
Лично мнение
ПС: А сравнението с Тико е
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Между другото, относно дизел срещу бензин, след скорошната смяна на демпферна шайба, и с нея два ремъка, ролки и водна помпа, реших и аз да направя една сметка колко пари са отишли по двигателя за 70 хил. км. и колко е спестеното от гориво спрямо бензинов 30i.
Ще бъде много добре ако колегите с бензинови 30i споделят какво са сменяли за подобен пробег.
Ще бъде много добре ако колегите с бензинови 30i споделят какво са сменяли за подобен пробег.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Един колега спомена, че чиптунинга може да подлага веригата на голям стрес от големия въртящ момент при ускорение на ниска предавка - това звучи много разумно. Интересно дали тези които са късали вериги са имали чиптунинг.
Tool - Fear Inoculum
- jordanpar
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
И за какво преувеличение става въпрос??
Аз съм си махнал пеперудките-първото нещо на следващия ден след покупката.Ясно по какви причини,мерси на форума за инфото.Две от тях си бяха на заминаване,на косъм се държаха.
Проверих си колекторите-ясно по какви причини,отново мерси на форума за подсказките в темите за детските болести на тея Е60тки,добре че нищо няма ,засега.
От щестте свещи три бяха заминали,смених ги всичките-е колата беше 6 към 7 годишна като я купих аз и е карана в Южна Европа,не че са скъпи или нещо,ама преди години имах ауди 11 годишно и си бачкаха.Смених и релето,че четох че и то се еб@ва,така и така се цапам.
Филтър картерни газове с тоя от новия тип,не че му имаше нещо,ама....-че и той правел адските проблеми като се запушел.
Нарочно търсех автомобил без ДПФ че и там само проблеми на километрите на които ги купуваме в БГ тея каляски,ето пак прясна тема от преди два дена има къде да го махна,колко струва.....
Демпфера също е задължителен,но айде то всеки дрът дизел му се скапва по правило рано или късно.
Другите неща които съм сменял са си подобрения по мое усмотрение,така че не ги споменавам.
Освен че всичко това отнема време ,става въпрос и за пари.
Сега и верига се оказва че не е зле да провери човек.
Израза ''качваш се и караш '' не върви при Е60.
Значи тва ми е осма или девета лична кола вече,но вярвайте ми на никоя от предходните не съм отварял така подробно карантиите да проверявам дали всичко е ОК и да сменям неща просто защото съм чел че рано или късно и те правят проблеми.
Не че нещо лошо за БМВ и по специално за Е60,ама тва ако е усъвършенстван двигател както твърди някой по-горе,не искам и да карам неусъвършенствания .............Тва са дизелови коли и от БМВ не мисля че не знаят че се карат по 35-50к километра на година.
Аз съм си махнал пеперудките-първото нещо на следващия ден след покупката.Ясно по какви причини,мерси на форума за инфото.Две от тях си бяха на заминаване,на косъм се държаха.
Проверих си колекторите-ясно по какви причини,отново мерси на форума за подсказките в темите за детските болести на тея Е60тки,добре че нищо няма ,засега.
От щестте свещи три бяха заминали,смених ги всичките-е колата беше 6 към 7 годишна като я купих аз и е карана в Южна Европа,не че са скъпи или нещо,ама преди години имах ауди 11 годишно и си бачкаха.Смених и релето,че четох че и то се еб@ва,така и така се цапам.
Филтър картерни газове с тоя от новия тип,не че му имаше нещо,ама....-че и той правел адските проблеми като се запушел.
Нарочно търсех автомобил без ДПФ че и там само проблеми на километрите на които ги купуваме в БГ тея каляски,ето пак прясна тема от преди два дена има къде да го махна,колко струва.....
Демпфера също е задължителен,но айде то всеки дрът дизел му се скапва по правило рано или късно.
Другите неща които съм сменял са си подобрения по мое усмотрение,така че не ги споменавам.
Освен че всичко това отнема време ,става въпрос и за пари.
Сега и верига се оказва че не е зле да провери човек.
Израза ''качваш се и караш '' не върви при Е60.
Значи тва ми е осма или девета лична кола вече,но вярвайте ми на никоя от предходните не съм отварял така подробно карантиите да проверявам дали всичко е ОК и да сменям неща просто защото съм чел че рано или късно и те правят проблеми.
Не че нещо лошо за БМВ и по специално за Е60,ама тва ако е усъвършенстван двигател както твърди някой по-горе,не искам и да карам неусъвършенствания .............Тва са дизелови коли и от БМВ не мисля че не знаят че се карат по 35-50к километра на година.
- aigner
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Аз нямам чип и съм питал трима други които са скъсали също са били без такъв.Според тук един специалист проблемът идвал от маслото ,според него 10 000км било максимума за смяна на маслото,не знам какво вече да мисля !Emooo написа:Един колега спомена, че чиптунинга може да подлага веригата на голям стрес от големия въртящ момент при ускорение на ниска предавка - това звучи много разумно. Интересно дали тези които са късали вериги са имали чиптунинг.
Пламен
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
При по старите дизелови агрегати знам че верига не се сменя, не съм и чувал някой да е имал проблем. Явно при нашите мотори не е така, не че не са могли от BMW да постигнат пробег от 500к, при правилна експлоатация без смяна на верига, но такава е конюнктурата на пазара в днешни дни. При мотори на над 350-400к, ако се случи по го разбирам, но при колеги на по 100-120к, за мен е недопустимо и е много лошо за рейтинга на такъв гигант. Вече минах 300к и се замислям дали да не направя и този ремонт. Оказва се че и веригата не е "long life"
- aigner
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
[quote="bordo_77"]При по старите дизелови агрегати знам че верига не се сменя, не съм и чувал някой да е имал проблем. Явно при нашите мотори не е така, не че не са могли от BMW да постигнат пробег от 500к, при правилна експлоатация без смяна на верига, но такава е конюнктурата на пазара в днешни дни. При мотори на над 350-400к, ако се случи по го разбирам, но при колеги на по 100-120к, за мен е недопустимо и е много лошо за рейтинга на такъв гигант. Вече минах 300к и се замислям дали да не направя и този ремонт. Оказва се че и веригата не е "long life" [/quoteАко някой ден се окаже че маслата в БГ. са ала бала нормално е веригата да си заминава толкова рано,пък и като се замисля само веднъж се пробвах да карам 30 000км маслото и то на 22 искаше за втори път литър и от тогава на 12,ама сега почвам на 10.
Пламен
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Aigner май се доближава до истината според мен .Става въпрос за маслата които се използват.Не казвам че съм прав но доколкото се информирах проблемите най_вече произхождат от водачите на веригата които /и не само при БМВ /са от някакъв вид пластмаса която май не е много устойчива на корозионното действие на синтетичните масла и повишената температура .Пак казвам не съм сигурен но си мисля че от там тръгват проблемите защото на метал маслото не би повлияло толкова негативно.
Затова си правя извода че по_ранната смяна на маслото ще дойде добре в случая /а и няма как да не е/.
За чипа май аз го пуснах като идея че скъсява живата на веригата поради по_големия въртящ момент но един специалист ме опонира че при новите двигатели с трите турбини дето мощността/момента/ е далеч по голяма мотора бил същия т.е имал достатъчно ресурс да носи на натоварване.Кое е истина и кое не капризни са си тези мотори ама пък и носят голямо удоволствие при
Затова си правя извода че по_ранната смяна на маслото ще дойде добре в случая /а и няма как да не е/.
За чипа май аз го пуснах като идея че скъсява живата на веригата поради по_големия въртящ момент но един специалист ме опонира че при новите двигатели с трите турбини дето мощността/момента/ е далеч по голяма мотора бил същия т.е имал достатъчно ресурс да носи на натоварване.Кое е истина и кое не капризни са си тези мотори ама пък и носят голямо удоволствие при
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
На мен ще ми е интересно ако някой друг освен aigner е сменял профилактично верига да каже на какви километри и с какво износване е била. Съответно поддръжката и др. ще са важни също.
Въпросът е дали става въпрос за равномерно износване, което рано или късно води до разтягане/късане, или по-скоро някои вериги имат проблем в материала.
Въпросът е дали става въпрос за равномерно износване, което рано или късно води до разтягане/късане, или по-скоро някои вериги имат проблем в материала.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Истината е че швабите са по алчни от всякога и са го измислили и от нас гордите собственици на нов внос да заработят доволно.За първи притежавам БМВ и за пръв път сменям такива глупости като брави,антени,ключове,скоростен лост,торк, и бях уверен че било нормално Но верига да сменям превантивно тоя филм нема как да стане Прегледах доста в гугъл френски и италиански бмв форуми никъде не се съобщава за такъв проблем при този мотор.Но N47 18d i 20d e чудо на смешни километри както и 35д на х5,х6 повечето около 100к!!! За Е6* и е9* с M57N2 няма споменат нито един случай
Последна промяна acorde на 27 Сеп 2012, 14:56, променена общо 1 път
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Интересно ми е как е положението при Е39, 530D, там сигурно има доста мотори над 500к. Ако има колеги с наблюдения нека да споделят, нали моторите са подобни.
- jordanpar
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
250 лири е комплекта с доставка до БГ -горна,долна верига,водачи,обтегач,уплътнение и ключ за дейността.
http://www.ebay.ie/itm/TIMING-CHAIN-KIT-BMW-5-E60-530D-3-2003-/230719104124?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b7ee247c#ht_2617wt_906
http://www.ebay.ie/itm/TIMING-CHAIN-KIT-BMW-5-E60-530D-3-2003-/230719104124?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b7ee247c#ht_2617wt_906
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
da6ip написа:На мен ще ми е интересно ако някой друг освен aigner е сменял профилактично верига да каже на какви километри и с какво износване е била. Съответно поддръжката и др. ще са важни също.
Въпросът е дали става въпрос за равномерно износване, което рано или късно води до разтягане/късане, или по-скоро някои вериги имат проблем в материала.
Колеги мога само да споделя какъв беше случая при мен. На таблото пише че колата е на 166000хил. км, но дали е на толкова не мога да знам. Та като я взех при студена леко тресеше мотора, което тресене изчезваше при загряване на двигателя. Също така мотора ми се струваше леко шумен в сравнение с други. Когато в сервиза ми свалиха веригите майстора ми каза че били разтегнати с 20 градуса или нещо такова(не съм много в час с тези неща). След смяната на веригите колата стана осезаемо по тиха и това тресене на мотора като е студен изчезна.
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- aigner
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
da6ip написа:На мен ще ми е интересно ако някой друг освен aigner е сменял профилактично верига да каже на какви километри и с какво износване е била. Съответно поддръжката и др. ще са важни също.
Въпросът е дали става въпрос за равномерно износване, което рано или късно води до разтягане/късане, или по-скоро някои вериги имат проблем в материала.
Веригата беше абсолютно равномерно износена,зъбите на колелата равномерно износени,страничните банани пластмасовите най силно и видимо износени ,оптегача излезнал до край .
Пламен
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани