Сър Франк Уилямс

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Сър Франк Уилямс

Мнение от madpetio » 02 Дек 2002, 9:31

Фланк Уилямс и Патрик Хед носят отбора на плещите си от 1976 г. Тогава сър Франк забелязва талантливия инженер
Историята на Формула 1 не познава вечни хора. Има няколко личности, които с присъствието си и с това, което са направили за спорта, ще останат в аналите на автомобилния спорт и ще бъдат помнени вечно, но никой досега не е преживял всички петдесет и три години на върха в това общество, изградено върху пари и власт и изглеждащо недостижимо и неприкосновено за обикновените хора и запалянковци.
Един от великите на спорта, а може би и най-великият в историята на Формула 1 е безспорно Енцо Ферари. Създаденият от него отбор е най-титулованият тим, изграден върху традиции и ръководен от “Комендаторе” с желязна ръка е единственият, който е взел участие във всички 53 сезона във Формулата до момента.


Като оставим настрана Енцо Ферари и неговите успехи в автомобилния спорт, има само още един човек, който се доближава до неговото величие и манталитет. Това е сър Франк Уилямс. Той създаде сам третия най-успешен отбор в историята на най-бързото автомобилно състезание.
Франк Уилямс е роден в Англия през 1942 г. Първоначално британецът се е пробвал като автомобилен пилот, но без особени успехи. Сам осъзнава, че никога няма да достигне върховете на този спорт зад волана. Това обаче не го обезкуражава и през 1969-та Уилямс навлиза във Формула 1, играейки ролята на спортен директор в отбор. С малкото си спестени пари безизвестният Франк купува един Brabham BT26A. За пилот в отбора, състоящ се от един болид, е назначен Пиер Кураж. Французинът е талантлив, но не това е главната причина да бъде привлечен от Франк Уилямс. Британецът залага на Кураж, тъй като той проихажда от заможно семейство и си плаща щедро за предоставената му възможност да кара във Формула 1. Пиер извежда болида на Франк Уилиамс до второто място на два пъти, в Монте Карло и Уоткинс Глен. Въпреки че се състезава само с една кола, в крайното годишно класиране при конструкторите тимът заема почетното пето място, като е изпреварил дори светила от ранга на Ferrari и BRM. През следващата година двамата 28-годишни приятели са разделени от смъртта. Кураж загива по време на състезанието за GP на Холандия. Това съкрушава Уилиамс и той излиза от спорта за около три години. През 1973-та Франк се завръща със своя собствена конструкция на име ISO-Ford. Отборът страда от хроничен недостиг на средства и печели по едва няколко точици годишно. През 1976-та се случват две повратни събития в отбора на Франк Уилиамс. В тима пристига младият, талантлив инженер и настоящ технически директор Патрик Хед, а се намира и първият сравнително сериозен спонсор.


Сезон’78 е моментът, в който се създава имиджът на тима, получил междувременно името на собственика си. Франк Уилиамс намира един богат арабски шейх, който е във възможно най-близки роднински връзки с Осама бин Ладен. Въпросният арабин урежда за основен спонсор на тима арабските авиолинии. През 1979-та, когато са налице и първите няколко победи, пилотите на Williams не пият шампанско на подиума от уважение към своя благодетел.
Всичко върви сравнително добре за Williams Racing Team. До средата на 80-те отборът печели две титли при пилотите и три при конструкторите. Тогава настъпва и тази злощастна за шефа на тима 1986-та. През март, две седмици преди началото на сезона Франк Уилямс и говорителят на Wi­lli­ams Пи­тър Уин­дорт пъ­туват по пъ­тя от френ­ската писта Льо Кастел към летището. Франк Уилямс шофира взетата под наем кола, но при висока скорост изхвърча в канавката и се преобръща няколко пъти. Уиндорт излиза от колата почти невредим и изважда отвътре и шефа си, изпаднал в безсъзнание. По-късно в болницата съобщават, че е налице счупване на 7-я и 8-я гръбначен прешлен. Това означава, че по всяка вероятност Франк Уилямс ще остане парализиран от врата надолу. Все пак с много манипулации и усилия от негова страна той успява да освободи ръцете си от хватката на парализата и така тя засяга цялото му тяло от раменете надолу.
Уилямс се появява край пистата през юли. В същата година отборът му печели поредната си шампионска титла при конструкторите.
Въпреки придобития те­жък недъг Франк Уилямс не променя мирогледа си и остава същият твърд и безкомпромисен и прозорлив началник. Успешната му политика донася на отбора девет титли при конструкторите и седем при пилотите в периода между 1980-та и 1997-ма.

Копирано от mobile.bg
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Сър Франк Уилямс за изминалия сезон

Мнение от madpetio » 21 Дек 2002, 15:55

Шефът на Уилямс - сър Франк Уилямс определи изминалия сезон във Формула 1 като разочароващ за неговия тим, въпреки че той се нареди на второ място в крайното класиране зад Ферари.

Разликата между двата отбора обаче бе огромна - Скудерията събра 221 точки, а Уилямс трябваше да се задоволи с двойно по-малко - 92.

"Ферари и Михаел бяха брилянтни през 2002-а. За да ги настигве се нуждаем от огромна крачка напред в развитието си, но стриктните правила на Формула 1 не позволяват революция, а само малки стъпки.

Двамата ни пилоти - Хуан Пабло Монтоя и Ралф Шумахер са много добри. Спечелихме 7 пол-позишъна през сезона, но само една победа, а това е доста объркващо. Ако трябва да бъда честен, най-големият проблем за всички е Михаел Шумахер. Той е невероятен", заяви Уилямс.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook