BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Gari
- младши ентусиаст
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
]Здравейте колеги, става въпрос за горепосочения автомобил, а именно БМВ 120д, 184кс. 2013г. От известно време забелязах, че колата е малко мудна при по бързо потегляне от място. В дижение си е динамична, само старта е малко тромав. Аз диагностика нямам и затова се обърнах към приятел, закачихме я и установихме 2 грешки - едната е за ДПФ-а, другата за една от духалките на парното, но за това после.
Това е грешката:
Тази грешка не може да бъде изтрита. Решихме да направим принудителна регенерация на ДПФ, въпреки, че soot го показваше около 12г. Излезнахме на магистралата и регенерацията тръгна, но след няколко секунди стана неактивна, след това тръгна пак и пак прекъсна. Опитвахме отново и отново и резултата беше същия - регенерацията тръгваше и спираше когато си пожелае. Аз не разбрах къде греша. Карах и на темпомат, както и без него. Подържах постоянна скорост както 80км/ч, така и 120км/ч., карах я и с 200 - пак нищо. След 150 км мъка се прибрахме обратно в Щутгарт. Направихме отново диагностика и soot беше вече 1,43г. Ние завършена регенерация не видяхме. Диференциалното налягане е 0.15 bar, soot 1,43, ДПФ темп. 306 градуса, налягане на турбото 2,56 бара. За мен изглежда, че ДПФ-а е чист. Защо тогава програмата ме уведомява, че живота на този ДПФ е още 42к километра?
Снимки от диагностиката:
Това е грешката:
Тази грешка не може да бъде изтрита. Решихме да направим принудителна регенерация на ДПФ, въпреки, че soot го показваше около 12г. Излезнахме на магистралата и регенерацията тръгна, но след няколко секунди стана неактивна, след това тръгна пак и пак прекъсна. Опитвахме отново и отново и резултата беше същия - регенерацията тръгваше и спираше когато си пожелае. Аз не разбрах къде греша. Карах и на темпомат, както и без него. Подържах постоянна скорост както 80км/ч, така и 120км/ч., карах я и с 200 - пак нищо. След 150 км мъка се прибрахме обратно в Щутгарт. Направихме отново диагностика и soot беше вече 1,43г. Ние завършена регенерация не видяхме. Диференциалното налягане е 0.15 bar, soot 1,43, ДПФ темп. 306 градуса, налягане на турбото 2,56 бара. За мен изглежда, че ДПФ-а е чист. Защо тогава програмата ме уведомява, че живота на този ДПФ е още 42к километра?
Снимки от диагностиката:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Не искам много, искам всичко!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Gari написа: Защо тогава програмата ме уведомява, че живота на този ДПФ е още 42к километра?
Защото някой в BMW е решил да се презастрахова. Уведомява те, че предстои смяна на DPF. Незнам с каква диагностика я гледаш, но за мен това е грешка 00452А. Пусни с Carly, ISTA, bimmer-tool диагностика (тук аз не виждам номер на грешка) - при изброените трябва да се появи като 00452А. Поне при мен преди 2-3 седмици беше същото когато ми останаха точно 50К км. до смяна на DPF, та ми изкара акъла първоначално. Въпросната грешка не може да се изтрие! И въпреки, че всичко е нормално и след принудителни регенерации тя си остава - правих ги тези врътки. Аз лично на първо време нулирах DPF-a и всичко отново е наред. Грешката се изтрива. Единствено Аsh mass ще започне от 0.00 и няма да виждаш колко е бил до този момент. Реших по често да се следя регенерациите и деф. налягане докато се чудя през тези оставащи при мен 50К км. да го чистя или замяна във времето...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Както колегата казва, грешката е информационна, не се отразява на нищо, може спокойно да си стои и да не се предприема нищо, след като DPF работи нормално.
- Gari
- младши ентусиаст
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Много ви благодаря колеги за бързите отговори. Какво ще се случи след 42к километра? Ще излезне ли грешка, че ДПФ-а е за смяна? В диагностиката, с която четем колата има опция за замяна на ДПФ-а, тоест да кажем на колата, че той е нов. Да направим ли тази процедура?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Gari написа:Много ви благодаря колеги за бързите отговори. Какво ще се случи след 42к километра? Ще излезне ли грешка, че ДПФ-а е за смяна? В диагностиката, с която четем колата има опция за замяна на ДПФ-а, тоест да кажем на колата, че той е нов. Да направим ли тази процедура?
Sent from my iPhone using Tapatalk
В предният пост написах, че аз лично го направих, че ме дразнеше да ми свети в червено когато сканирам с карли. И интересно защо информационна грешка да я оцветяват така им се чудя на разработчиците. Ще изчистиш грешката след това, но Аsh mass ще бъде 0 (старата стойност ще си я знаеш, че си я имаш). Или това правиш или не правиш нищо и се подготвяш за смяна/почистване. 230-250К км е живота на ДПФ-а, това е положението - после или чистене или замяна с друг.
Re: BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Миналата седмица ходих да ми чистят (изперат) моя ДПФ, че не можеше да регенерира горкия. Обаче в компютъра майсторът само ми е изчистил грешките, без да нулира ДПФ-а. Сега се чудя да си го нулирам ли сам с Биммър-туул или така да си стои. Как е правилно? Реално колата си замерва наляганията и без нулиране. В бимър-тул-а видях, че има нулиране на ДПФ и нулиране на адаптациите на сензорите за налягане. И двата сензора ги смених миналото лято. Нищо не е нулирано до момента.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: BMW F20 120d, въпрос за ДПФ, акумулатор
Правилно е да се ресетне.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани