Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
Да надникнем в Х-драйва.
b00st написа:Може би са се поизносили раздатките и от там вече си дава разлика и системата става по чувствителна. Най-сигурно е с 4 еднакви гуми винаги.
Точно това е верният отговор!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Бях обещал да дам отзив след последната смяна на маслото в раздатката... Покарах няколко хиляди километра и мога да кажа, че никакви проблеми не съм отбелязал (все още... ). Значи това е оригиналното масло за раздатката:
И тубата отзад:
А аз сложих това:
Определяща за мен беше спесификацията TF-0870, която виждате, че е еднаква и на двете масла. На вид (цвят и консистенция) също изглеждат еднакви. Може би има малка разлика в мириса (Равенол-ът мирише по-хубаво, а оригиналното имаше някакъв дъх на химия...), но това е субективно, а и остатъкът от оригиналното масло седи в тубата няколко години. Ако някой очаква сериозна икономия - ще го разочаровам, Равенол-ът е само с 15 - 20 лева по-евтин от оригиналното масло на БМВ (говорим за количество 1 литър), а такава икономия на няколко години не е съществена.
При самата смяна няма никаква особеност, освен че пробките се развиват с ключ 16 и ключът трябва да е "звезда", защото мястото при горната пробка (за наливане) е много ограничено (стоманената греда минава буквално на сантиметър - два от главата на пробката - това за Х3 се отнася, на другите модели не знам как е).
Както казах, при смяната няма никакви особености - смучеш маслото от тубата с шприца и наливаш в кутията, докато прелее от пробката. Може да се сменят дуфтунките на пробките с нови... Добре е пробките да се затегнат с динамометричен ключ (поне долната, за горната не виждам как ще стане...), защото "усетът" е нещо субективно.
Накратко: Х-драйвът се държи съвсем нормално с новото масло, никакви аномалии в работата му не забелязвам. Само да отбележа, че аз от години си карам с извадена букса от модула на раздатака, като я включвам само за няколко месеца през зимата. Затова и реших, че мога да дам адекватно мнение след поне месец - два "зимно" каране.
И тубата отзад:
А аз сложих това:
Определяща за мен беше спесификацията TF-0870, която виждате, че е еднаква и на двете масла. На вид (цвят и консистенция) също изглеждат еднакви. Може би има малка разлика в мириса (Равенол-ът мирише по-хубаво, а оригиналното имаше някакъв дъх на химия...), но това е субективно, а и остатъкът от оригиналното масло седи в тубата няколко години. Ако някой очаква сериозна икономия - ще го разочаровам, Равенол-ът е само с 15 - 20 лева по-евтин от оригиналното масло на БМВ (говорим за количество 1 литър), а такава икономия на няколко години не е съществена.
При самата смяна няма никаква особеност, освен че пробките се развиват с ключ 16 и ключът трябва да е "звезда", защото мястото при горната пробка (за наливане) е много ограничено (стоманената греда минава буквално на сантиметър - два от главата на пробката - това за Х3 се отнася, на другите модели не знам как е).
Както казах, при смяната няма никакви особености - смучеш маслото от тубата с шприца и наливаш в кутията, докато прелее от пробката. Може да се сменят дуфтунките на пробките с нови... Добре е пробките да се затегнат с динамометричен ключ (поне долната, за горната не виждам как ще стане...), защото "усетът" е нещо субективно.
Накратко: Х-драйвът се държи съвсем нормално с новото масло, никакви аномалии в работата му не забелязвам. Само да отбележа, че аз от години си карам с извадена букса от модула на раздатака, като я включвам само за няколко месеца през зимата. Затова и реших, че мога да дам адекватно мнение след поне месец - два "зимно" каране.
Excellent! Steven is my name!
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 763
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Просто за информация, макар и малко остаряла. В cobra-та предлагат вече и НОВ clutch kit за нашите ATC400 : https://cobratransmission.com/BMW-X3-ATC400-Clutch-Kit?zenid=b752a4fe785c246e9d09e7aac4da7cec
- saint85
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте колеги. Да се включа и аз малко по темата, наскоро си купих Х3 2006г. преди фейса. 2.0д 150к.с. Имам едно тропане отпред, смених тампони носачи и биалетки в сервиза не виждат друго счупено по окачването. След това отидох в Дунев на тест на амортесьори - оказа се че двата предни са много зле и най-вероятно тропането е от тях и от тампоните на макферсона. Въпроса ми е следния, може ли от кофти амортесиори да придръпва колата при ускорение. Усещам го като насечено придръпване, явява се само когато я напрегна сериозно над 3000 оборота. При нормално каране няма проблем. Раздатката е рециклирана. Ще изключа буксата в багажника тези дни да проверя, но си мисля че клатещите се амове може да имат такъв ефект върху движението ?
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Не е от амортесьори . Карал съм с изпуснали . Преди и след смяната им не съм имал такива проблеми .
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Полуоските да не са чао бао?
Re: Да надникнем в Х-драйва.
На мен ми прилича на раздатка с тези придърпвания.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- saint85
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Нямам тресене и вибрации, за това не мисля че са полуоските. Другия вариант е тампоните около раздатката - кардана. Ще я изключа утре и ще пиша резултата.
- saint85
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте колеги, след адаптация на раздатката, смяна на тампони носачи и рециклиране на полуоски нямам придръпване До тук добре.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Колеги, моля за помощ
Х3 Е83, 2006 лето, 3.0д 218 к.с. автомат.
Чезне маслото от раздатката
Смених го до точка на преливане. След седмица долях още 700 гр.
Течове няма.
Възможно ли е да отива в скоростите от някой протекъл семеринг?
Х3 Е83, 2006 лето, 3.0д 218 к.с. автомат.
Чезне маслото от раздатката
Смених го до точка на преливане. След седмица долях още 700 гр.
Течове няма.
Възможно ли е да отива в скоростите от някой протекъл семеринг?
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Wow, то цялото е толкова или някъде около 800гр беше. Има ли течове, външно омазана ли е?
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Хм, нямам идея къде изчезва. Моята стои една омазана, което ми напомня, че трябва да го проверя скоро.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Наистина е мистерия... Да се изгуби половин литър от 0,7 е сериозен проблем. Какви са възможностите:
1. Да минава в скоростната кутия - за мен е малко вероятно, да не кажа - невъзможно. Семерингът на вала към кутията е високо и нивото на маслото не стига дори близо до него. Освен това между двете кутии (скоростната и раздатката) имаше (по спомен) кухина с дренажен отвор - няма как маслото "да прескочи" от едната в другата. Ето, намерих снимка:
Сега ми хрумна и друга възможност - там има помпа, която вкарва масло във вала на радатката.
Обаче от вала... къде да иде маслото...
Значи колега, провери дренажния отвор отдолу, между двете кутии. Бръкни с някаква тел в него - възможно е да се е запушил и кухината между кутиите да ти е пълна с масло от раздатката.
2. Може да тече от отдушника на кутията - малко вероятно. Проверете края на маркуча от отдушника (No 4 на схемата) - къде излиза и дали е омазан.
3. Може да тече и от семеринга към карето на предния кардан - аз бих заложил на този вариант.
Този семеринг е ниско и ако изпуска - маслото може да тече директно на пътя и да не омазва кутията... Колега, провери мястото, където спираш редовно, за петна от масло.
Други възможности... не се сещам в момента...
Хайде Колеги, мислете и вие...
1. Да минава в скоростната кутия - за мен е малко вероятно, да не кажа - невъзможно. Семерингът на вала към кутията е високо и нивото на маслото не стига дори близо до него. Освен това между двете кутии (скоростната и раздатката) имаше (по спомен) кухина с дренажен отвор - няма как маслото "да прескочи" от едната в другата. Ето, намерих снимка:
Сега ми хрумна и друга възможност - там има помпа, която вкарва масло във вала на радатката.
Обаче от вала... къде да иде маслото...
Значи колега, провери дренажния отвор отдолу, между двете кутии. Бръкни с някаква тел в него - възможно е да се е запушил и кухината между кутиите да ти е пълна с масло от раздатката.
2. Може да тече от отдушника на кутията - малко вероятно. Проверете края на маркуча от отдушника (No 4 на схемата) - къде излиза и дали е омазан.
3. Може да тече и от семеринга към карето на предния кардан - аз бих заложил на този вариант.
Този семеринг е ниско и ако изпуска - маслото може да тече директно на пътя и да не омазва кутията... Колега, провери мястото, където спираш редовно, за петна от масло.
Други възможности... не се сещам в момента...
Хайде Колеги, мислете и вие...
Excellent! Steven is my name!
Re: Да надникнем в Х-драйва.
И моята при потегляне го има това прелашкване!!! Гумите ми са 235/50/18 задни 255/45/18. Всички ми казват ,че от там ми бил проблема Имам зимни еднакви и мисля да пробвам с тях тези дни дали има ефект. Обещавам да пиша понеже гледам доста се оплакват от този проблем
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани