DIY: Смяна на възглавници/компресор F11
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
DIY: Смяна на възглавници/компресор F11
Здравейте колеги,
Ще се опитам да опиша как става смяната на задните възглавници при модела F11/комби.
Колата ми е BMW F11 LCI.
Още от когато я купих забелязах, че понякога кляка от задна лява страна.
Предположих, че възглавницата е тръгнала, но я покарах така още известно време.
В един момент започна да пада от двете страни и се налагаше компресора да я вдига след всяко каране.
Реших, че времето за ремонт на възглавниците е настъпило и предприех свалянето им.
Ако го правите в домашни условия:
1. Вдигате колата с два крика от двете страни и я подпирате за да сте сигурни, че няма да падне върху вас.
2. След това издърпвате оградените в жълто нитове и развивате оградените болчета в червено.
3.След демонтирането на двата капака,се открива достъп до компресора.
Червения маркуч е за лявата а синият е за дясната възглавница.
С ключ №10 развивате двата маркуча да за изпуснете въздуха от двете възглавници.
Необходимо е за да се направи, защото в противен случай няма да можете да извадите възглавницата.
4. След това, с помощта на отвертка или някакъв друг инструмент, внимателно освобождавате основата на възглавницата.
5. Завъртайки (не съм сигурен дали е наляво или надясно) освобождавате възглавницата от леглото и я издърпвате надолу.
Отново с ключ №10 развивате гайката на конектора и го издърпвате от маркуча.
Препоръчвам да си купите нов конектор, който е с оригинален номер 37221092403.
Цената му при дилъра е 7 лева.
Нова оригинална възглавница струва 800-900 лева.
Аз ги занесох да ги рециклират, като рециклирането представлява изцяло нова гума а не корекция на старата.
Излезе ми общо 300 лева за двете възглавници и 24 месеца гаранция.
Монтирането става по обратния ред.
При мен компресора се включи и започна да помпа възглавниците след като спуснах колата от двата крика.
Процедурата не е сложна и може да се справи всеки.
Надявам се да Ви е полезно
Ще се опитам да опиша как става смяната на задните възглавници при модела F11/комби.
Колата ми е BMW F11 LCI.
Още от когато я купих забелязах, че понякога кляка от задна лява страна.
Предположих, че възглавницата е тръгнала, но я покарах така още известно време.
В един момент започна да пада от двете страни и се налагаше компресора да я вдига след всяко каране.
Реших, че времето за ремонт на възглавниците е настъпило и предприех свалянето им.
Ако го правите в домашни условия:
1. Вдигате колата с два крика от двете страни и я подпирате за да сте сигурни, че няма да падне върху вас.
2. След това издърпвате оградените в жълто нитове и развивате оградените болчета в червено.
3.След демонтирането на двата капака,се открива достъп до компресора.
Червения маркуч е за лявата а синият е за дясната възглавница.
С ключ №10 развивате двата маркуча да за изпуснете въздуха от двете възглавници.
Необходимо е за да се направи, защото в противен случай няма да можете да извадите възглавницата.
4. След това, с помощта на отвертка или някакъв друг инструмент, внимателно освобождавате основата на възглавницата.
5. Завъртайки (не съм сигурен дали е наляво или надясно) освобождавате възглавницата от леглото и я издърпвате надолу.
Отново с ключ №10 развивате гайката на конектора и го издърпвате от маркуча.
Препоръчвам да си купите нов конектор, който е с оригинален номер 37221092403.
Цената му при дилъра е 7 лева.
Нова оригинална възглавница струва 800-900 лева.
Аз ги занесох да ги рециклират, като рециклирането представлява изцяло нова гума а не корекция на старата.
Излезе ми общо 300 лева за двете възглавници и 24 месеца гаранция.
Монтирането става по обратния ред.
При мен компресора се включи и започна да помпа възглавниците след като спуснах колата от двата крика.
Процедурата не е сложна и може да се справи всеки.
Надявам се да Ви е полезно
Re: Смяна възглавници/компресор F11
Много интересно - Сложи DYI в името на темата да се вижда че е ръководство за смяна.
Tool - Fear Inoculum
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Смяна възглавници/компресор F11
Много добър DIY, колега, браво.
Бих добавил само да се махне бушона за компресора, за да не вземе да надува, когато не трябва и да стане някоя беля.
Иначе за възглавниците - гледам, че са с различна "текстура", така да де каже. Дано да са добро качество, въпреки тия 24м гаранция.
П.п. Би ли споделил сервиза за тия възглавници?
Бих добавил само да се махне бушона за компресора, за да не вземе да надува, когато не трябва и да стане някоя беля.
Иначе за възглавниците - гледам, че са с различна "текстура", така да де каже. Дано да са добро качество, въпреки тия 24м гаранция.
П.п. Би ли споделил сервиза за тия възглавници?
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: Смяна възглавници/компресор F11
datchko написа:Много добър DIY, колега, браво.
Бих добавил само да се махне бушона за компресора, за да не вземе да надува, когато не трябва и да стане някоя беля.
Иначе за възглавниците - гледам, че са с различна "текстура", така да де каже. Дано да са добро качество, въпреки тия 24м гаранция.
П.п. Би ли споделил сервиза за тия възглавници?
Благодаря колега.
Принципно мисля, че когато е вдигната няма да тръгне да помпа, но все пак е вариант или да се извади бушона или така и така се стига до компресора, направо може да се извади буксата, която влиза в него.
Относно текстурата, преди да надуя възглавницата изглежда различна, след като се напомпа и раздуе е 1:1 като оригиналната.
Рециклирах ги при airflex.bg
Поздрави!
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: DIY: Смяна на възглавници/компресор F11
Браво за DIY. Поевтиняли възглавниците. Аз за около 200 лв/бр. ги рециклирах преди няколко години.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани