Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Сменян (ъпдейтван или даунгрейдван) ли е софтуера на колата? Питам, защото има нови версии, които се прилагат само и единствено със задължителна смяна на някои части.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
не е down ili update ван софтуера на колата. Зачудих се дали е възможно да е възд филтър - в дарукар сменям масла филтри вече 3 пъти на всеки 10к км, трябва да видя дали е този с руното
Продавам си колата
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
bossorange написа:не е down ili update ван софтуера на колата. Зачудих се дали е възможно да е възд филтър - в дарукар сменям масла филтри вече 3 пъти на всеки 10к км, трябва да видя дали е този с руното
Този филтър се купува + сменя за 5 минути... но за мен проблема ти е малко по-сериозен...
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
kokignatov написа:Здравейте. Малко помощ от хора сблъскали с подобен проблем. Колата е F11 535 xd 2012. Няколко пъти влезе в режим на намалена мощност след Drivetrain malfunction индикацията на таблото. Грешката прочетана с ISTA е следната : 290А00 - Air system, Air to Egr mass flow , plausibility : measured air mass compared with calculated air mass too high. . Колата влезе в режим когато е загряла и при ускорение. EGR Cooler-a е сменен по акция , състоянието на EGR valve-a все още не знам какво е - предстои да го прегледам.
Някой има ли решение/развитие по темата?
Продавам си колата
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
bossorange написа:kokignatov написа:Здравейте. Малко помощ от хора сблъскали с подобен проблем. Колата е F11 535 xd 2012. Няколко пъти влезе в режим на намалена мощност след Drivetrain malfunction индикацията на таблото. Грешката прочетана с ISTA е следната : 290А00 - Air system, Air to Egr mass flow , plausibility : measured air mass compared with calculated air mass too high. . Колата влезе в режим когато е загряла и при ускорение. EGR Cooler-a е сменен по акция , състоянието на EGR valve-a все още не знам какво е - предстои да го прегледам.
Някой има ли решение/развитие по темата?
Колегата последно каза, че не му е излизала грешката 500 км. след като е сменил въздушния филтър.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
fitter написа:Дайте живи данни искано налягане и реално, дебитомер искано- реално. Според мен е проблем в управлението на някой от клапаните по турбините. Кога изписва грешката- магистрално каране или градско? При какви обороти и налягане?
Колегата май ще се окаже прав, вакуумни клапани 2 малки и 2 големи са проблема, според запознат майстор.
Като се наканя да ги сменя, ще пиша.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Продавам си колата
- msch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Здравейте! Днес на прибиране по магистралата я натиснах по баир нагоре и резултата е тази грешка 290900.
Показанията на дебитомера се разминават с исканите показания.
Няколко часа преди грешката гледах живи данни просто от интерес да проследя нещо.....На темпомат по магистралата са тия показания
Това са показанията на дебитомера при работа на място след като се прибрах
За смяна на масло и филтри съм /10200км/ съм минал. Филтрите които ползвам са само Mahle, последните два пъти са купени от БГ. До сега не съм имал тази грешка /60 - 70К км/ карам колата.
Сега за предстоящата смяна маслото и филтрите ги взех от DE.... Другата седмица ще ходя в сервиз.
Някой намерил ли е решение. Ако филтъра е задръстен показанията ще бъдат по-малки, поне аз си мисля така.
Ако са клапаните, които управляват турбините няма ли грешката да е за пренадуване или по-ниско налягане от очакваното?
Нещата изглеждат все едно взима въздух след дебитомера...
Показанията на дебитомера се разминават с исканите показания.
Няколко часа преди грешката гледах живи данни просто от интерес да проследя нещо.....На темпомат по магистралата са тия показания
Това са показанията на дебитомера при работа на място след като се прибрах
За смяна на масло и филтри съм /10200км/ съм минал. Филтрите които ползвам са само Mahle, последните два пъти са купени от БГ. До сега не съм имал тази грешка /60 - 70К км/ карам колата.
Сега за предстоящата смяна маслото и филтрите ги взех от DE.... Другата седмица ще ходя в сервиз.
Някой намерил ли е решение. Ако филтъра е задръстен показанията ще бъдат по-малки, поне аз си мисля така.
Ако са клапаните, които управляват турбините няма ли грешката да е за пренадуване или по-ниско налягане от очакваното?
Нещата изглеждат все едно взима въздух след дебитомера...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
При мен беше същата работа след смяна на филтър на Mann Hummel. Взе да ми набива грешка и за ниско налягане от High preasure stage. Смених всички вакуум пътища, смених и вакуум клапаните. Нямаше разлика.
След това свалих и почистих ЕГР и смазах с WD40 лагера при електромоторчето и веднага се усети разлика. Явно от топлината металът се спича и започва да се движи неравномерно и ако не затвори навреме бяга бууст от турбото и хоп, грешка. Сега си го смазвам на 2 месеца и раздвижвам и да ви кажа нямам никакви проблеми. Освен това още първия път му сменихме адаптациите да е максимално затворен на 0.7 ако не се лъжа по ISTA и до сега не съм имал проблеми. Мисля, даже че ми падна малко разхода и колата стана една идея по спонтанна. Да добавя само, че ЕГР ми е сменян по акция преди това и беше на около 25 000 км. Пробвай, дано да ти реши проблема.
След това свалих и почистих ЕГР и смазах с WD40 лагера при електромоторчето и веднага се усети разлика. Явно от топлината металът се спича и започва да се движи неравномерно и ако не затвори навреме бяга бууст от турбото и хоп, грешка. Сега си го смазвам на 2 месеца и раздвижвам и да ви кажа нямам никакви проблеми. Освен това още първия път му сменихме адаптациите да е максимално затворен на 0.7 ако не се лъжа по ISTA и до сега не съм имал проблеми. Мисля, даже че ми падна малко разхода и колата стана една идея по спонтанна. Да добавя само, че ЕГР ми е сменян по акция преди това и беше на около 25 000 км. Пробвай, дано да ти реши проблема.
(oOO \ [||] [||] / OOo)
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Имах същия проблем на магистралата натискаш и нищо влиза в авариен режим и това което си написал.
Проблема беше в моторчето на вихровите клапи... След смяната му и почистване на клапите всичко е ОК.
Проблема беше в моторчето на вихровите клапи... След смяната му и почистване на клапите всичко е ОК.
- msch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Благодаря за отговорите.
Видях, че други колеги са споменали за управлението на турбините и клапите. Сменени са маркучите на всички вакууми по целия двигател.
Забравих да спомена, че вихровите клапи, ЕГР и DPF са механично и софтуеърно премахнати. Може би от 40К км и нямам ядове...
Преди няколко дни обслужихме колата /масло и филтри/ стария въздушен филтър беше Mаhle със светло кече. Нали така препоръчват в бюлетина на БМВ, да не било сиво, а бяло?
Новия въздушен филтър е отново Mahle беличък ....
Това разминаване в показанията на дебитомера по-скоро ме вълнуваше... С Ista не успях да премахна старите адаптации, с Delphi успях. Сега показанията за искана и измерена стойност съвпадат /т.е. се догонват/.
Минал съм към 400км, но не съм имал възможност да я настъпвам по-сериозно. За сега всичко е в норма. Остава да я пробвам на магистралата на същото място
Видях, че други колеги са споменали за управлението на турбините и клапите. Сменени са маркучите на всички вакууми по целия двигател.
Забравих да спомена, че вихровите клапи, ЕГР и DPF са механично и софтуеърно премахнати. Може би от 40К км и нямам ядове...
Преди няколко дни обслужихме колата /масло и филтри/ стария въздушен филтър беше Mаhle със светло кече. Нали така препоръчват в бюлетина на БМВ, да не било сиво, а бяло?
Новия въздушен филтър е отново Mahle беличък ....
Това разминаване в показанията на дебитомера по-скоро ме вълнуваше... С Ista не успях да премахна старите адаптации, с Delphi успях. Сега показанията за искана и измерена стойност съвпадат /т.е. се догонват/.
Минал съм към 400км, но не съм имал възможност да я настъпвам по-сериозно. За сега всичко е в норма. Остава да я пробвам на магистралата на същото място
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
При набиване на грешка 290900 винаги започва разминаване между очакваното и актуалното налягане. При изтриване на грешката дори и по време на движение, наляганията се изравняват.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12776
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
msch написа:Благодаря за отговорите.
Видях, че други колеги са споменали за управлението на турбините и клапите. Сменени са маркучите на всички вакууми по целия двигател.
Забравих да спомена, че вихровите клапи, ЕГР и DPF са механично и софтуеърно премахнати. Може би от 40К км и нямам ядове...
Преди няколко дни обслужихме колата /масло и филтри/ стария въздушен филтър беше Mаhle със светло кече. Нали така препоръчват в бюлетина на БМВ, да не било сиво, а бяло?
Новия въздушен филтър е отново Mahle беличък ....
Това разминаване в показанията на дебитомера по-скоро ме вълнуваше... С Ista не успях да премахна старите адаптации, с Delphi успях. Сега показанията за искана и измерена стойност съвпадат /т.е. се догонват/.
Минал съм към 400км, но не съм имал възможност да я настъпвам по-сериозно. За сега всичко е в норма. Остава да я пробвам на магистралата на същото място
Колега след като ти е спрян софтуерно ЕГР-а е нормално да имаш повече въздух през дебитомера от очакваното от колата, след като саждите от ЕГР-а са спряни няма какво да направи сместа такава каквато се очаква от ЕКУ-то.
Така, че това раминаване е в реда на нещата до към 2200 оборота в минута, нагоре ЕГР- клапана в картата е затворен и там стойностите на доставяно количество въздух и очаквано трябва да са почти еднакви.
Просто явно не е изключен правилно, щом набива грешка.
- msch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
Здравейте! Не е от EGR-а, отдавна го няма ..... Грешката излезе тогава когато съм писал за нея т.е. скоро ... Софтуеъра е направен добре според мен /VRPerfomance/ и съм с него 40-50К км вече.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12776
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Drivetrain Malfunction - Грешка 290900
msch написа:Здравейте! Не е от EGR-а, отдавна го няма ..... Грешката излезе тогава когато съм писал за нея т.е. скоро ... Софтуеъра е направен добре според мен /VRPerfomance/ и съм с него 40-50К км вече.
В такъв случай провери турбо пътищата за проспуск и си почисти дебитомера, може да се провери и Sensor, charge-air pressure за замърсяване.
Ако има някъде омасляване покрай турбо пътищата то това е сигурен признак за проспуск.
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани