Сигурен начин за кривене на дискове

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 13 Авг 2004, 11:51

да ти кажа, това май зависи основно от накладките...

примерно срещал съм препоръчване при слагане на накладки от определн производител (lokhead, ако не се лъжа) първите 5-6 кмтра да се спира леко с припомпване. понеже накладките имали тънък слой, който действал за фино шлифоване на дисковете...

предполагам че дори и за нови е хубаво да се съобрази човек с тази работа, най-малко за да падне този слой и/или да се напаснат точно накладките по диска

иначе според мен докато влезнат във форма най-вредни са температурните разлики, така че леко с припомпване ми се струва най-удачно...


п.с. последния път като сменях дискове и накладки, ги разработих с опция force:) демек бавно си пълзя с натисната спирачка (ама леко), понеже беше на извънградско (бавно ще рече че поддържам скорост контролирана с натиск върху спирачката) (градско не виждам смисъл от тази 'опция' ), което обаче не им попречи да поизпушат на завоите (спускане) от тонзос надолу....
<br>
br

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 9.07.2004

Smoke on the w...he-e-e-ls

Мнение от 5етко 5етицата » 13 Авг 2004, 13:32

Мерси за мненията!
Моето разбиране за "галенето" в първите 200км е, както се изрази някой, че "се нагряват, а, бе, направо си се "опичат" накладките при продължително задържане.
При още по-яко натискане и намаляване от голяма скорост, нагряваш самия диск, все едно ще го "ковеш" като подкова, става по-мек метала и понеже накладката вече е станала по-твърда от "опичането" (дали хваща коричка :?: :cry: :lol: ) дере диска или по-яко рязко натискане е като удар с ковашки чук? :?:

Моля, мнения, дали е така :?:

По логика на изливането на вода и ... извинявайте :oops: ... пикаенето, би трябвало да сме особено внимателни ако през лятото завали дъжд изведнъж, или някъде има локва, и сме карали на газ-спирачка, да ги прецакаме пущините...

Дали съм прав.... :?: :!:

И дали 200км нежно отношение е достатъчно за екстремни газ-спирачка изпълнения след това :?: :roll:
Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 13 Авг 2004, 16:41

тва за ковашкия чук, не го вярвам много (въпреки че няма невъзможни неща:)

а за ударна експлоатация след 200 км-тра, не... по-добре постепенно 200 галене, после почти нормално спиране и чак след това както ти е кеф (ама имай впредвид, че ако не са ти меки накладките, дори и след разработване, може да прецакаш дисковете...)

аз лично (вече:) предпочитам по-меки накладки, нека си заминат по-бързо, поне съм спокоен, че дори и да прецакам системата, то ще е в накладките, които така и така са си консуматив (по оборотен от дисковете де:) а и по-евтин), и дали ще ги сменя 2к км-тра, или по-късно е лесно за преживяване...
<br>
br

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 9.07.2004

Уж от една марка

Мнение от 5етко 5етицата » 16 Авг 2004, 9:52

Нали уж за това сложих от една марка Ате дискове и накладки...
Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook