Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Нека в тази тема хората с опит да споделят и дават съвети за дрифт-шофирането . Аз лично имам въпроси . Разбрах , как да накарам колата да поднесе , като карам на 1ва и ритна съединителя , обаче колата става почти неоправляема имам чувството , че ако леко врътна волана и колата тръгне леко на страни нищо няма да я спре и ще се занесе и евентуално удари . Ако таргне задницата на дясно завивам волана на дясно обаче веднага занася на другата страна тогава навивам волана на ляво и това се повтаря докато накрая неможе да се овладее . Някой може ли точно по стъпки да обясни какво се прави и това което ме интересува е как когато колата тръгне да занася да я вкарам в пътя най-безопастно .
Последна промяна jakson на 05 Окт 2010, 0:57, променена общо 1 път
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Уроци по дрифт
аз опит нямам, но пък имам 2-3 отговора
Колата ти е неуправляема, защото:
1-во Нямаш шпер
2-ро Нямаш палар
3-то Нямаш окачване
Съвет номер 1 - Купуваш си ШПЕР
Съвет номер 2 - Чакаш зимата
Съвет номер 3 - отиваш на полигона и почваш да въртиш в кръг, ляв повер слайд, после десен, после 360
ще придобиеш много по-добра представа от колкото да ти обясняваме накъде се върти волана
п.с. и да направиш някой друг клип
Колата ти е неуправляема, защото:
1-во Нямаш шпер
2-ро Нямаш палар
3-то Нямаш окачване
Съвет номер 1 - Купуваш си ШПЕР
Съвет номер 2 - Чакаш зимата
Съвет номер 3 - отиваш на полигона и почваш да въртиш в кръг, ляв повер слайд, после десен, после 360
ще придобиеш много по-добра представа от колкото да ти обясняваме накъде се върти волана
п.с. и да направиш някой друг клип
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
Колега благодаря за съветите Аз се стремя да овладея дрифта не за друго ами за да мога да избягвам неприятности на мокро и през зимата . Даже си мислих да си всема някви стари гуми и да ида някъде на широко където няма стълбове и бордюри за да се науча да владея колата при занасяне . Това което съм освоил не е достатъчно . Искам да се науча да вкарвам колата в пътя когато тръгне да се върти . Преди време беше тъмно на вън , валеше дъжд и на кръстовище правих ляв завой . Тръгнах обаче явно съм дал повечко газ , колата за завъртя на 360 С' , добре че нямаше коли . Тогава бях с барумки , сега съм със някакви евтини и да чукна на дърво по-добре се държат . 1 път пак колата занесе , задницата тръгна на дясно веднага навих волана на дясно обаче вече колата беше мн близо до бордюра и счупих задната джанта , тогава завих рязко на дясно и колата направи една хубава въртележка иначе щях да се кача на бордюра и да се блъсна в стълб . Ама само да допълня , че задните амортисиори бяха изпуснали . Та главно затова искам да изуча дрифт техниката за да избегна неприятностите . Виждъл съм клипове в които коли влиза с дрифт в завоите и то перфектно . Ето http://www.vbox7.com/play:4459697f един завой неизпусна .
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт
Аз пък съм на друго мнение:
1) не ти трябва шпер ама изобщо - ( сега за да не ме хранят ред колегията -с шпер е много по-лесно, по-контролируемо и риска от неочаквани последици е сведен до минимум ) С отворен диференциал трябва просто да се влагат повече усилия с волан, съединител и ... абе с цялата кола общо взето трябва да има игра, с всеки един компонент. Камшиците с отворен диференциал са доста по-брутални и едно забавяне с волана (както ти си го описал в първия си пост колега) води до "накрая неможе да се овладее". Просто повече усилия ще ти трябват за контрол без шпер ( с 2 думи ) и ако не си свикнал да усещаш кога колата ще те изрита от седалката, то непременно не си далеч от момента в който това ще ти се случи. Но научиш ли се да караш с вратите с отворен диф, после като се качиш на шпер всичко ти се струва адски лесно, предвидимо, безопасно и тн... Другия вариант е да даваш газ на обикновен диференциал докато не се превърне в шпер (точно преди да роди) ама там няма да имаш много време за да се научиш.
2) Палър, Ис-ка нагоре става, за 16ски стокови не знам... Но след като ти търсиш ефекта на сигурност ако ти се случи такава ситуация, то не ти трябва мощна кола, защото ти търсиш така да кажа превантивни мерки при такава ситуация, а не всеки завой да го взимаш с поднасяне
3) Пак като от точка 1) по-добре е с окачване, ама може и без него стига да се научиш на контрол...
Абе много е лесно да се качиш на М3, с некви билщайни, чисто нов ЛСД, некви нови гуми и айде карай...Майсторлъка се придобива на по-нисък клас кола, без да се влагат кой знае колко средства (според мен).
Иначе мнооого добър вариант е да изчакаш да завали дъжд - тогава колата губи контрол по-лесно, овладява се по-лесно, всичко става на по-бавна скорост и като цяло по-бавно. Важно е като ти тръгне задницата да приложиш веднага обратен волан, но точно толкова колкото ти трябва за да продължи предицата да описва кривата на завоя (малко повече обратен волан - почти 100% бесен камшик), малко по-малко и нема да завиеш достатъчно. Също при рязка смяна на посоката ( тия работи само за на мокро те съветвам да се опиташ ) "помагай", "напътствай" волана, не го дръж яко и да се опитваш с 2те ръце да го въртиш ( колата има хидравлика, използвай я по предназначение ), че така много време се губи и стават неконтролируеми нещата. Търпение и разбиране към машината - слушай я какво иска, както и кога го иска - ако и дадеш това което и трябва няма да имате проблеми. Проба проба проба и пак проба, докато не разбереш точно колко газ, колко волан, кога да ритнеш съединителя... Ооо да! И разбира се - на 2ра предавка, не на първа в никакъв случай !
Има много какво да се каже, ама най-лесно става с малко обяснения и много внимателно отношение към колата. Не искам да те обидя по никакъв начин, но от това което сподели в първия пост си вадя извод че ти трябва мнооого работа върху теб самия и върху точната и прецизна работа с колата....
1) не ти трябва шпер ама изобщо - ( сега за да не ме хранят ред колегията -с шпер е много по-лесно, по-контролируемо и риска от неочаквани последици е сведен до минимум ) С отворен диференциал трябва просто да се влагат повече усилия с волан, съединител и ... абе с цялата кола общо взето трябва да има игра, с всеки един компонент. Камшиците с отворен диференциал са доста по-брутални и едно забавяне с волана (както ти си го описал в първия си пост колега) води до "накрая неможе да се овладее". Просто повече усилия ще ти трябват за контрол без шпер ( с 2 думи ) и ако не си свикнал да усещаш кога колата ще те изрита от седалката, то непременно не си далеч от момента в който това ще ти се случи. Но научиш ли се да караш с вратите с отворен диф, после като се качиш на шпер всичко ти се струва адски лесно, предвидимо, безопасно и тн... Другия вариант е да даваш газ на обикновен диференциал докато не се превърне в шпер (точно преди да роди) ама там няма да имаш много време за да се научиш.
2) Палър, Ис-ка нагоре става, за 16ски стокови не знам... Но след като ти търсиш ефекта на сигурност ако ти се случи такава ситуация, то не ти трябва мощна кола, защото ти търсиш така да кажа превантивни мерки при такава ситуация, а не всеки завой да го взимаш с поднасяне
3) Пак като от точка 1) по-добре е с окачване, ама може и без него стига да се научиш на контрол...
Абе много е лесно да се качиш на М3, с некви билщайни, чисто нов ЛСД, некви нови гуми и айде карай...Майсторлъка се придобива на по-нисък клас кола, без да се влагат кой знае колко средства (според мен).
Иначе мнооого добър вариант е да изчакаш да завали дъжд - тогава колата губи контрол по-лесно, овладява се по-лесно, всичко става на по-бавна скорост и като цяло по-бавно. Важно е като ти тръгне задницата да приложиш веднага обратен волан, но точно толкова колкото ти трябва за да продължи предицата да описва кривата на завоя (малко повече обратен волан - почти 100% бесен камшик), малко по-малко и нема да завиеш достатъчно. Също при рязка смяна на посоката ( тия работи само за на мокро те съветвам да се опиташ ) "помагай", "напътствай" волана, не го дръж яко и да се опитваш с 2те ръце да го въртиш ( колата има хидравлика, използвай я по предназначение ), че така много време се губи и стават неконтролируеми нещата. Търпение и разбиране към машината - слушай я какво иска, както и кога го иска - ако и дадеш това което и трябва няма да имате проблеми. Проба проба проба и пак проба, докато не разбереш точно колко газ, колко волан, кога да ритнеш съединителя... Ооо да! И разбира се - на 2ра предавка, не на първа в никакъв случай !
Има много какво да се каже, ама най-лесно става с малко обяснения и много внимателно отношение към колата. Не искам да те обидя по никакъв начин, но от това което сподели в първия пост си вадя извод че ти трябва мнооого работа върху теб самия и върху точната и прецизна работа с колата....
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
Boyadjiev написа:Аз пък съм на друго мнение:
1) не ти трябва шпер ама изобщо - ( сега за да не ме хранят ред колегията -с шпер е много по-лесно, по-контролируемо и риска от неочаквани последици е сведен до минимум ) С отворен диференциал трябва просто да се влагат повече усилия с волан, съединител и ... абе с цялата кола общо взето трябва да има игра, с всеки един компонент. Камшиците с отворен диференциал са доста по-брутални и едно забавяне с волана (както ти си го описал в първия си пост колега) води до "накрая неможе да се овладее". Просто повече усилия ще ти трябват за контрол без шпер ( с 2 думи ) и ако не си свикнал да усещаш кога колата ще те изрита от седалката, то непременно не си далеч от момента в който това ще ти се случи. Но научиш ли се да караш с вратите с отворен диф, после като се качиш на шпер всичко ти се струва адски лесно, предвидимо, безопасно и тн... Другия вариант е да даваш газ на обикновен диференциал докато не се превърне в шпер (точно преди да роди) ама там няма да имаш много време за да се научиш.
2) Палър, Ис-ка нагоре става, за 16ски стокови не знам... Но след като ти търсиш ефекта на сигурност ако ти се случи такава ситуация, то не ти трябва мощна кола, защото ти търсиш така да кажа превантивни мерки при такава ситуация, а не всеки завой да го взимаш с поднасяне
3) Пак като от точка 1) по-добре е с окачване, ама може и без него стига да се научиш на контрол...
Абе много е лесно да се качиш на М3, с некви билщайни, чисто нов ЛСД, некви нови гуми и айде карай...Майсторлъка се придобива на по-нисък клас кола, без да се влагат кой знае колко средства (според мен).
Иначе мнооого добър вариант е да изчакаш да завали дъжд - тогава колата губи контрол по-лесно, овладява се по-лесно, всичко става на по-бавна скорост и като цяло по-бавно. Важно е като ти тръгне задницата да приложиш веднага обратен волан, но точно толкова колкото ти трябва за да продължи предицата да описва кривата на завоя (малко повече обратен волан - почти 100% бесен камшик), малко по-малко и нема да завиеш достатъчно. Също при рязка смяна на посоката ( тия работи само за на мокро те съветвам да се опиташ ) "помагай", "напътствай" волана, не го дръж яко и да се опитваш с 2те ръце да го въртиш ( колата има хидравлика, използвай я по предназначение ), че така много време се губи и стават неконтролируеми нещата. Търпение и разбиране към машината - слушай я какво иска, както и кога го иска - ако и дадеш това което и трябва няма да имате проблеми. Проба проба проба и пак проба, докато не разбереш точно колко газ, колко волан, кога да ритнеш съединителя... Ооо да! И разбира се - на 2ра предавка, не на първа в никакъв случай !
Има много какво да се каже, ама най-лесно става с малко обяснения и много внимателно отношение към колата. Не искам да те обидя по никакъв начин, но от това което сподели в първия пост си вадя извод че ти трябва мнооого работа върху теб самия и върху точната и прецизна работа с колата....
Абе то по твойта логика,да се чуди човек що 16ките не дрифтят разбираш ли!!!
1.Може и без шпер но си тряя повер и си трябва мокра настилка и/или нископрофилни гуми.
2.Окачването е нужно да е твърдо с такава цел,че имаш повече контрол над дрифта и ако стане камшик ,камшика не е толкова силен и колата по-лесно може да се обърне в дрифт на другата страна или да се изправи!!!
3.Чакай зимата пич! Зимата се учи най-лесно щото дори 16ката става 300 коня!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт
BULL3T написа:Boyadjiev написа:Аз пък съм на друго мнение: .....
Абе то по твойта логика,да се чуди човек що 16ките не дрифтят разбираш ли!!!
1.Може и без шпер но си тряя повер и си трябва мокра настилка и/или нископрофилни гуми.
2.Окачването е нужно да е твърдо с такава цел,че имаш повече контрол над дрифта и ако стане камшик ,камшика не е толкова силен и колата по-лесно може да се обърне в дрифт на другата страна или да се изправи!!!
3.Чакай зимата пич! Зимата се учи най-лесно щото дори 16ката става 300 коня!
Това си е така, ама мога да ти кажа че дори и 16-ска в ръцете на някой който знае как да я кара, няма да повярваш какви неща могат да се направят с нея...
Всичко е много хубаво ама трябва да има парангелес, като няма парангелес - компенсираш с умения или се отказваш докато не събереш пари - щото като няма скилс трябва да има кола, като няма кола може да се компенсира с Абе мисля че ми схващаш идеята
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Уроци по дрифт
Изчакай зимата и ходи някъде, където няма коли. Междуселски път примерно. На сняг е лесно. Като влезеш в завоя подаваш съвсем леко повече газ(примерно като си на втора с 40), дясната ръка на 12 часа на волана, обратен волан толкова, колкото предните гуми да следват траекторията на завоя. Нищо сложно няма. Много е вероятно да я остържеш на някой завой, първите пъти, когато се учиш.
Re: Уроци по дрифт
Тез неща казани от колегите са верни, когато става дрифта по желание.Аз само да допълня,понеже в твоя случай както каза искаш да не стават бели,когато ти поднесе,най-простото и лесно изпълнимо нещо да вкараш колата в пътя е да ВЪРНЕШ газта,контра волан и си готов,няма камшици,няма нищо.А пък,ако искаш да се покефиш с 16-ка без шпер(както в моя случай :mhih) щи кажа ко прая аз(нямам много опит,само чат пат си дигам адреналина).Тръгвам към завоя на 2-ра(4-5к оборота),продължавам малко повече направо от необходимото за да завия нормално,чуквам волана на едната страна леко,после рязко в обратната посока и колата тръгва,ако нямам възможност да вляза на високи обороти,пак прая същото движение с волана,но и вкарвам един шут на съединителя да тръгне задницата.Зимата като дойде,излез няколко пъти за по няколко часа и ще посвикнеш на елементарните неща.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
Dpy написа:Тез неща казани от колегите са верни, когато става дрифта по желание.Аз само да допълня,понеже в твоя случай както каза искаш да не стават бели,когато ти поднесе,най-простото и лесно изпълнимо нещо да вкараш колата в пътя е да ВЪРНЕШ газта,контра волан и си готов,няма камшици,няма нищо.А пък,ако искаш да се покефиш с 16-ка без шпер(както в моя случай :mhih) щи кажа ко прая аз(нямам много опит,само чат пат си дигам адреналина).Тръгвам към завоя на 2-ра(4-5к оборота),продължавам малко повече направо от необходимото за да завия нормално,чуквам волана на едната страна леко,после рязко в обратната посока и колата тръгва,ако нямам възможност да вляза на високи обороти,пак прая същото движение с волана,но и вкарвам един шут на съединителя да тръгне задницата.Зимата като дойде,излез няколко пъти за по няколко часа и ще посвикнеш на елементарните неща.
Честно казано и гумите имат голяма роля . С предните гуми дрифтирах редовно и то без да искам . И да пусна газта нище неставаше продължаваше да си върви кадето си реши . Гумите ми бяха Барум бразилски . Бяха ужасни . Никога несвириха , на мокро колата ставаше като шейна със собствено мнение . Всеки ми казваше като тръгне да занася върни газта и контролирай с волана . Да ама нищо неставаше . Купих си едни гуми по 98 лв бройката . 1во колата нетръгва да занася както преди , 2ро ако тръгне като пусна газта веднага влиза в пътя . За зимата си купих 2 гуми 90 и няколко лв бройката . Само отзад сложих , че нямах възможност за отпред ама не ми се и наложи . Зимата с тези гуми си газих навсякъде и колата не е занасяла изобщо . Карах в сняг 20-30 см и си завивах нормално , а с Барума се въртях като пумпал и като добавим , че бяха и лятни и ....
Иначе съветите които ми дадохте са много ценни .
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Уроци по дрифт
В тази ситуация http://www.vbox7.com/play:6a41680e Какво трябва да се направи ? Може би трябваше да завие на ляво в даден момент за да си остане на неговото платно ?
- kriso85
- старши ентусиаст
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Уроци по дрифт
Колега не мисля , че дрифта се "овладява" по форумите или с клипчета от ю-тюб
Отиваш на безопасно място (полигон, плац, равна поляна ) и почваш да пробваш , като предварително си се убедил че не застрашаваш нито себе си , нито някой друг.
Успех и да се похвалиш с някое готино клипче
Отиваш на безопасно място (полигон, плац, равна поляна ) и почваш да пробваш , като предварително си се убедил че не застрашаваш нито себе си , нито някой друг.
Успех и да се похвалиш с някое готино клипче
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Уроци по дрифт
jakson написа:Нека в тази тема хората с опит да споделят и дават съвети за дрифт-шофирането . Аз лично имам въпроси . Разбрах , как да накарам колата да поднесе , като карам на 1ва и ритна съединителя , обаче колата става почти неоправляема имам чувството , че ако леко врътна волана и колата тръгне леко на страни нищо няма да я спре и ще се занесе и евентуално удари . Ако таргне задницата на дясно завивам волана на дясно обаче веднага занася на другата страна тогава навивам волана на ляво и това се повтаря докато накрая неможе да се овладее . Някой може ли точно по стъпки да обясни какво се прави и това което ме интересува е как когато колата тръгне да занася да я вкарам в пътя най-безопастно .
Човек ти на първа ли правиш дриффтове
Аз даже и 360 го правя на втора тогава гумите направо(е разбира се не от място да тръгвам на втора) полудяват и се палят супер жестоко на киометража стрелката чат пат пляска към 80-90 пък се въртиш в кръг
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- Feanor
- ентусиаст
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Уроци по дрифт
jakson написа:Колега благодаря за съветите Аз се стремя да овладея дрифта не за друго ами за да мога да избягвам неприятности на мокро и през зимата .
За тази цел е достатъчно да ти е наред окачването и да имаш хубави гуми.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Уроци по дрифт
Истината е в окачването,особено на Д2 дрифт серията
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Уроци по дрифт
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани