Зимно каране на БМВ ....

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Зимно каране на БМВ ....

Мнение от rtzankov » 22 Ное 2005, 13:31

Дайте сега да изкоментираме особенностите при каране на БМВ през зимата ... от моя опит досега съм стигнал до извода че ако колата тръгне на дрифт който ние не желаем НАЙ-голямата грешка която може да се направи е да се натисне спирачката ... натиснеш ли .. край тръгва като шейна настрани ... правилната стратегия е плавно подчертавам плавно защото ако се отпусне рязко може да се получи ефекта на натисната спирачка ... друго което се сещам е да се внимава с газта в завоите които не са ни познати .. за да няма изненади ... също и локвите в завой са доста опасни ....
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Ное 2005, 13:48

Мдааа хубави неща е казал Ценето :idea: ;)
Много хора са на мнение, БМВ и зима са две
несъвместими понятия, но аз съвсем
безпристрастно бих казал, че всъщност не е
чак толкова лесно да изкараш едно БМВ
от пътя дори и при тежки зимни условия.

Зимния сезон е доста примамлив за лудите
глави и често могат да ни срещнат по улиците
да вървим не точно в права линия, но цялото
това лудуване може да се насочи към едни
по-възвишени цели - филосовски погледнато.

Използвайте зимата за да опознаете своето
БМВ, вечерно време спокойно може да излезет
на някой по-широчък участък, да се повъртите
като разбира се не забравяте безопасността.
Направете си изводи от къде и с колко газ
колата ви тръгва да излиза от идеалната крива
за да знаете как да действате при евентуална
неприятна ситуация в реални условия.
Ибърнете внимание на гумите, на спирачния път
и теглителната възможност при потегляне.
Това също може да е от полза в реални пътни
условия при рязко спиране или потегляне.
В този смисъл:
"Опознайте явтомобила за да го обикнете и
той да обича вас!!!"

Не съм аз този който ще ви учи как да карате
обаче аз лично се старая да откривам тези
неща за себе си и да бъда по-добър шофьор!
Всеки може да реди тетриса между колите
и да бие ръчни по-завоите обаче ако наистина
трябва да избегне опасна ситуация... ;)

Винаги има какво да се научи колкото и добър
шофьор да си мислите че сте... :idea: :!:

Успех и безаварийна и весела зима ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 22 Ное 2005, 14:16

в книжката на БМВ пише така:ако поднесе задницата,натиснете съединителя (точно зада се предпази от рязкото пренасяне на тежеста) и контрирайте в съответната посока!!!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Ное 2005, 14:30

.
Последна промяна steeN на 31 Дек 2019, 17:16, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 22 Ное 2005, 15:24

[steeN] написа:ето малко и от мен
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0

интересно ми е да чуя, как трябва да се реагира ако се пързаляш в завой, но си ритнал повече задницата и се оказваш перпендикулярно на пътя и летиш към мантинелата? някакси се завъртях тогава на 180, но не знам дали ще имам толкова късмет пак.


Няма да забравя, великите ти постижения, тази зима се надявам че ще ти е по безаварийна, целта е да не стигаш до момента с перпендикулярното към мантинелата, по някога просто е неизбежно и тогава трябва без паника да се опиташ да върнеш колата контрирайки с рязко движение на волана в другата посока, както беше написано по горе със съединителя, или ако е по-леко просто отпусни газта, навий волана в другата посока и дай пак газ, тогава колата ще занесе на другата страна и така докато не ти спре кефа :winky:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Ное 2005, 15:50

[steeN] написа:интересно ми е да чуя, как трябва да се реагира ако се пързаляш в завой, но си ритнал повече задницата и се оказваш перпендикулярно на пътя и летиш към мантинелата? някакси се завъртях тогава на 180, но не знам дали ще имам толкова късмет пак.


може би ако имаш достатъчно
разтояние от мантинелата и няма
други коли около тебе да опиташ с
повече газ просто да завъртиш колата на 180
просто предполагам
на мен ми се случи при първия ми
дрифт с БМВ преди години точно
такова нещо но тогава беше срещу
тротоара и аз просто се качих на него
не успях изобщо да отреагирам.
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Ное 2005, 16:25

.
Последна промяна steeN на 31 Дек 2019, 17:16, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 26 Ное 2005, 19:05

а като цяло как се стига до тая ситуация колата да се занесе чак толкова много ?
още не си познавам колата, във Варна не сме виждали сняг тая зима - само дъжд... та на дъжд няколко пъти засуках задницата леко но го очаквах защото нарочно подадох малко повече газ да видя кво ще стане,
таааааааа.... как разбирате че колата е тръгнала вече до такава степен че да не можете да я изправите ? щото при плавно подаване на газ или при постоянна газ не ми е ясно как се получава ?
ако пътя е хлъзгав доколкото знам колата не се завърта а просто си продължава в права, или почти права линия ?

и в тоя ред на мисли при неочаквана ситуация опасна ли е спирачката? веднъж ми се случи на кола с предно като скочих на спирачките - предницата спря ама задницата продължи - и колата се завъртя :shock: ... може ли да се очаква нещо подобно при задното ?
и моторната спирачка.. като я използваме има ли вероятност задницата да тръгне ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 26 Ное 2005, 19:23

DEFLEPPARD написа:и в тоя ред на мисли при неочаквана ситуация опасна ли е спирачката? веднъж ми се случи на кола с предно като скочих на спирачките - предницата спря ама задницата продължи - и колата се завъртя :shock: ... може ли да се очаква нещо подобно при задното ?
и моторната спирачка.. като я използваме има ли вероятност задницата да тръгне ?


спирачката може и да е много опасна,когато я натиснеш тежеста се пренася напред задницата олеква,и когато е поднесла вече това и помага да се плъзга още повече....ще стане точно като на кола с предно -ще се завърти.....за моторната спирачка ,теоритично може да се получи пак същото (нали тежеста пак се мести напред)....но на практика още не съм виждал да става (а пък съм пробвал доста пъти).....зада поднесе направо колата ,трябва да има understeer(предните гуми вместо да завият просто се пързалят напред).Друг начин е когато колата е вече минала възможностите си и завоя просто я изхвърля от пътя (ако мога така да се изразя).......това става лесно с голяма скорост.....принципно мога да ти кажа как се държи е36-цата,ако искаш ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 26 Ное 2005, 20:37

DEFLEPPARD написа:а като цяло как се стига до тая ситуация колата да се занесе чак толкова много ?
още не си познавам колата, във Варна не сме виждали сняг тая зима - само дъжд... та на дъжд няколко пъти засуках задницата леко но го очаквах защото нарочно подадох малко повече газ да видя кво ще стане,
таааааааа.... как разбирате че колата е тръгнала вече до такава степен че да не можете да я изправите ? щото при плавно подаване на газ или при постоянна газ не ми е ясно как се получава ?
ако пътя е хлъзгав доколкото знам колата не се завърта а просто си продължава в права, или почти права линия ?

и в тоя ред на мисли при неочаквана ситуация опасна ли е спирачката? веднъж ми се случи на кола с предно като скочих на спирачките - предницата спря ама задницата продължи - и колата се завъртя :shock: ... може ли да се очаква нещо подобно при задното ?
и моторната спирачка.. като я използваме има ли вероятност задницата да тръгне ?


Ще се опитам да ти отговоря доколкото мога...
Как поднася твърде много...
Става когато накратко казано когато дадеш твърде много газ :arrow: когато умишлено (или неумишлено- няма значение) я вкарваш на дрифт, но натиснеш повече от нужното педала на газта се получава следното: при добро сцепление на предните колела колата прави опит да се завърти на 180 градуса и дрифта приключва набързо. При лошо сцепление на предните колела (при дъжд, сняг или гуми които стават само за палене :mhihi: ) колата може и да тръгне странично към мантинелата или тротоара и тогава става сложно.
За спирачката...
Колкото полезна, толкова е и опасна- всичко зависи от пътните условия, състоянието на спирачките (ако не хващат равномерно левите и десните колела е опасно) и използването им. През зимния период трябва да се ползват спирачки колкото може по-рядко и много внимателно. ако скочиш с 2-та крака на спирачката е нормално да се занесе колата (ти май нямаш ABS...) НЕЗАВИСИМО ДАЛИ Е СЪС ЗАДНО ИЛИ С ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ :arrow: ефекта се получава и при двата вида задвижване.
За моторната спирачка... Ако я ползваш внимателно и се съобразяваш с условията на пътя задницата трудно ще ти тръгне, най-много леко да мръдне ляво и дясно и да се успокои без намеса от твоя страна. Но ако от 5-та скорост при 100км/ч наръгаш 3-та :mhihi: на сняг тръгва задницата, може и на мокър асфалт да се занесе, но там е сравнително лесно за корекция.

Както каза вече naskoksan "Опознайте автомобила за да го обикнете и той да обича вас!!!" Това е най-важно когато не си познаваш още колата и се задава зимата. При първия сняг или поледица, което е по-вероятно (сняг скоро май няма да видим) палиш колата и почваш да я разучаваш :arrow: дрифтове, спиране, потегляне без много газ и другите необходими неща.

Ако има нещо от написаното с което по-знаещите не са съгласни, да си кажат :arrow: едва ли аз съм перфектиният шофьор на БМВ през зимата...
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 27 Ное 2005, 8:37

otka4ena написа:
DEFLEPPARD написа:...


ми аз снощи я пробвах на мокър асфалт... честно казано много съм разочарован от тия гуми :(
на първа като тръгна с малко повече газ - просто не тръгвам колата си седи и си върти гуми и потегля съвсем бавно бавно... на втора като тръгна да ускорявам пак с газ до дупка задницата почва да ходи леко наляво надясно - достатъчно леко за да мога да я коригирам с волана при скорост (може би около 60км/ч) но все пак... :( на трета пак ми превърта гумите..... по завоите на първа с повечко газ (към 3000 рпм) ако не отпусна в един момент колата се обръща наобратно, даже на втора в сравнително ниски обороти задницата тръгжа (около 3000 рпм)
на сух път са стабилни с 3500-4000 рпм не мога да рисувам по асфалта...
не знам как ще се държат на сняг ама като съдя по това как се държат на дъжд.... май ще си търся други зимни гуми или ще карам пасата по поледиците (ако има такива)
п.с. гумите са СЕАТ 2002-а произведени с достатъчно голям грайфер..
иначе в разкаляни черни пътища където имаше следи от трактори по 10-15см дълбоки не можах да закъсам... загубена работа :(

имаше една ситуация като се спускаш от колелото на стария път за Варна към крайезерния, на кръстовището където се включваш в крайезерния наляво (посока към града) откъм Девня идваше един камион и реших да мина пред него с малко повече газ... е да ама кат тръгнах колята презави, тръгна към бордюрите, пуснах газта тръгна да се изправя, включих на втора ама камиона зад мене е засилен и просто тряя да се изтегля по-бързичко :arrow: газ и на втора - и пак тръгва да се върти само че надясно и то при не кой знае колко високи обороти - към 3000 рпм...да кажеш че съм тръгнал с 4500-5500 рпм че да съм го целял да стане нарочно, не е... та по тоя начин не мога да се изтеглям достатъчно бързо от кръстовищата, къф е смисъла че карам сравнително бърза кола кат мое камиона да ме настигне и да ме метне някъде...
не знам ама или гумите са гадни или задкормилното устройство не е наред - дайте малко акъл как да се изтеглям бързо, но безпоасно без да се суча (когато не го искам) щото при желание тва е най-лесната работа раздаваш много газ и са въртиш, ама когато не това е целта ти... :help: :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 27 Ное 2005, 11:44

ако ти се обръща кола,може би работиш бавно с волана (тоест тръгваш да контрираш твърде късно )....323-ката си е мощна кола....Е30 се върти доста по-лесно от 5-ците и по новите тройки....а зада тръгваш бързо и без въртене на гуми трябва да подаваш плавно газ,трябва да усещаш колата кога има сцеплени и кога няма,когато няма връщаш леко газта или задържаш на това положение на което си в момента....по думите ти разбирам че доста мачкаш педала (което води до по горните случки).....да разбирам ли че гумите ти са сравнително добри (не някой бърнаутки или сликове)....???...всичко е до пробване....отначало прави всичко плавно и постепенно като видиш как се държи колата ще можеш да я караш доста по оптимално!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 27 Ное 2005, 13:37

DEFLEPPARD написа:...
не знам ама или гумите са гадни или задкормилното устройство не е наред - дайте малко акъл как да се изтеглям бързо, но безпоасно без да се суча (когато не го искам) щото при желание тва е най-лесната работа раздаваш много газ и са въртиш, ама когато не това е целта ти... :help: :help:


Написаното от ///M Power е напълно вярно- не мачкаш много газта и най-вече плавно работиш с нея. Усещането за сцепление и момент на действие му е майката...

В твоя случай са възможни и 2-те неща :arrow: все още не си познаваш колата достатъчно, а това че са ти с достатъчно грайфер гумите нищо не значи. Това че са 2002г. производство води все пак до някакво стареене на каучука... Дори и да са на 20 дена гумите, а не на 3 години не означава че ще те държат на пътя- особенно зимата. Като шофьор с доста стаж и километри те съветвам 2 неща:
1: Продължавай с тренировките докато свикнеш да държиш колата на пътя в желаното положение :arrow: направо, с леви врати, с десни врати в завоя и т.н. :mhihi: И това го прави с тези гуми които имаш и явно не те държат достатъчно.
2: Разпитай кои гуми като марка и модел са подходящи за твоята кола- имаш доста коне отзад (и шпер ако имаш късмет) и си монтирай. Хора с опит много тук, както знаеш...
Аз лично зимата ще търкалям GoodYear Ultra Grip, но не мога да ти препоръчам нищо- и на мен ще ми е 1-ва зима с колата, а и модела и конете се различават доста.
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 27 Ное 2005, 14:08

///M Power написа:ако ти се обръща кола,може би работиш бавно с волана (тоест тръгваш да контрираш твърде късно )....323-ката си е мощна кола....Е30 се върти доста по-лесно от 5-ците и по новите тройки....а зада тръгваш бързо и без въртене на гуми трябва да подаваш плавно газ,трябва да усещаш колата кога има сцеплени и кога няма,когато няма връщаш леко газта или задържаш на това положение на което си в момента....по думите ти разбирам че доста мачкаш педала (което води до по горните случки).....да разбирам ли че гумите ти са сравнително добри (не някой бърнаутки или сликове)....???...всичко е до пробване....отначало прави всичко плавно и постепенно като видиш как се държи колата ще можеш да я караш доста по оптимално!


напротив - въртя си волана когато трябва но идеята не е да я овладявам когато е занесла, а ДА НЕ СЕ ДОПУСКА занасянето... тва имах предвид...щото ако реша да я суча нарочно това означава че съм си подбрал безопасно място и дори да се завъртя не е голям проблем, но проблема е в неочакваните занасяния... и по точно да не се допускат.... гумите май са най-добрите зимни гуми с които съм карал до момента (тва се явява третата ми зима зад волана само че предишните две съм карал само коли с предно).... всъщност миналата зима дори бяха всесезонни
газта винаги (почти) я подавам плавно ! само че съм свикнал на твърдия педал на пасата и въобще не усещам педала на е30ката... и може би подавам твърде много газ...
обаче загубата на сцепление не мога да я усетя въобще (освен ако не тръгне задницата настрани)... гумите издават мн странни звуци на мокър асфалт... но и твърде тихи за жалост :)

явно ще трябва да изгоря още няколко резервоара докато почна да я усещам както трябва тая кола.. :) дотогава явно в завоите ще се влиза без газ....

и ще трябва някак си да се откажа от тоя навик да държа волана само с 2 пръста щот без хидравлика не става май така...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 27 Ное 2005, 14:55

DEFLEPPARD написа:....

явно ще трябва да изгоря още няколко резервоара докато почна да я усещам както трябва тая кола.. :) дотогава явно в завоите ще се влиза без газ....

и ще трябва някак си да се откажа от тоя навик да държа волана само с 2 пръста щот без хидравлика не става май така...


За няколкото резервоара е сигурно- не се свиква лесно от passator на 323-ка... Може и това че си свикнал на хидравлика да е проблема- не въртиш достатъчно бързо геврека, макар и навреме да започваш и дефакто ти закъснява реакцията. А и мекият педал на газта явно ти е проблем в момента- предполагам знаеш че е добре да караш БМВ-то с обувки с тънки подметки :arrow: за да се усеща педала на газта, особенно при твоите навици от пасатора. Гумите може и да са добри за кола с предно и не много коне, но сега имаш 2 разлики- задното и повечето коне...
В общи линии- когато свикнеш да я пързаляш контролирано-колкото дълго и накъдето искаш- и да усещаш кога тръгва да се плъзга си готов :arrow: тогава ще са ти е ясна границата кога ще тръгнеш с вратите да трепеш мухи и кога ще стоиш в избраната траектория..
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook