Полезни съвети за зимата...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Полезни съвети за зимата...
Ами то от леко до леко има разлика, при добре балансирана кола, задницата може и да не е лека, но при някои коли не е така. То и с амортесьори за смяна разликата е огромна. БМВ със задно на сняг не съм карал, та нищо не мога да кажа конкретно, но някои познати с мерцедеси доста се оплакват, е без пясък в багажника не става. Лада комби /4ка/ съм карал, тя си върви, с малко /не претоварена/ багаж е осезаемо по-добре, но тойотата се качваше до горе, а на същата улица ладата и трябваха вериги за да се качи и то не от липса на мощ. Реално в тойотата ми идваше повечко мощтното . Гумите и ги сложих на едно рено с ЕСП, предното и тази система /която беше склонна да работи като тракшън контрол на сняг и лед по баир/ правеха чудеса, а коли със задно се подлъгваха да карат след мен, което водеше до проблеми за тях.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Полезни съвети за зимата...
С тия коловози и не изчистени улички е доста кофти, ама един път излезеш ли от коловозите направо желанието да я нашамариш е толкова зверско, че след 2 км. забравяш каквито и да било лопати, пясък и павета в багажника...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Както ти сам каза от кола до кола има разлика, а в това отношение равното разпределение на теглото между предната и задната ос са ключов фактор. Точно това прави BMW това, което са
Имайки предвид автомобили с едно и също тегло единия с предно, другия със задно предаване, то втория ще има много повече сцепление и контрол във всяка ситуация. Като сложим и 50% разпределение на теглото на предните и на задните гуми както е при BMW и получаваме идеалната формула за поведение на пътя и сцепление. За това всички производители се стремят към такова разпределение, което уви е невъзможно да се постигне с кола с предно предаване.
Специално например при изкачване по наклон, преноса на маса води до преместване на динамичния център на тежестта назад, а от там и повече сцепно тегло на задната ос и по-малко на предната.
Що се отнася за коловозите - при коли като нашите излизането от тях трябва да става внимателно според ситуацията използвайки обратната връзка от колелата към волана и с дозиране на газта да хванем момента, в който предните гуми успяват да хванат сцепление. Ако подадете много газ колата ще бута предницата и сцеплението на гумите няма да е достатъчно, за да преодолее съпротивлението на ръба, тъй като действащите двигателни сили са насочени по посока на движението, а не в посоката, в която са насочени предните гуми, които имат минимално сцепление. Т.е. трябва да изчакате автомобила да започне да променя посоката си след като сте навили волана и тогава да подадете газ. Освен това, като не давате газ (т.е. пуснали сте газта) предницата получава сцепно тегло от динамичния пренос на маса, а от там ако има възможност ще се увеличи и сцеплението.
В дълбокия сняг, най важното е, да поддържате инерцията, като нито давате газ така, че да се окопаете, нито връщате газта, така, че да загубите инерцията и съпротивлението на дълбокия сняг да ви забави или спре.
На колите с предно предаване, единственото преимущество е, че имате възможност дори на място ако буксувате да променяте посоката на двигателната сила, както на място в дълбок сняг, така и в движение в коловози, като така има шанс гумите да добавят малко насочени в посока извън коловоза и да изкарат предницата от "дупката".
При тях обаче прекомерно използване на сцеплението на гумите само за завиване или само за ускорение/спиране, не позволява използването му за другото. Т.е. ако колелата започнат напълно да буксуват няма да можете да завивате въобще.
Имайки предвид автомобили с едно и също тегло единия с предно, другия със задно предаване, то втория ще има много повече сцепление и контрол във всяка ситуация. Като сложим и 50% разпределение на теглото на предните и на задните гуми както е при BMW и получаваме идеалната формула за поведение на пътя и сцепление. За това всички производители се стремят към такова разпределение, което уви е невъзможно да се постигне с кола с предно предаване.
Специално например при изкачване по наклон, преноса на маса води до преместване на динамичния център на тежестта назад, а от там и повече сцепно тегло на задната ос и по-малко на предната.
Що се отнася за коловозите - при коли като нашите излизането от тях трябва да става внимателно според ситуацията използвайки обратната връзка от колелата към волана и с дозиране на газта да хванем момента, в който предните гуми успяват да хванат сцепление. Ако подадете много газ колата ще бута предницата и сцеплението на гумите няма да е достатъчно, за да преодолее съпротивлението на ръба, тъй като действащите двигателни сили са насочени по посока на движението, а не в посоката, в която са насочени предните гуми, които имат минимално сцепление. Т.е. трябва да изчакате автомобила да започне да променя посоката си след като сте навили волана и тогава да подадете газ. Освен това, като не давате газ (т.е. пуснали сте газта) предницата получава сцепно тегло от динамичния пренос на маса, а от там ако има възможност ще се увеличи и сцеплението.
В дълбокия сняг, най важното е, да поддържате инерцията, като нито давате газ така, че да се окопаете, нито връщате газта, така, че да загубите инерцията и съпротивлението на дълбокия сняг да ви забави или спре.
На колите с предно предаване, единственото преимущество е, че имате възможност дори на място ако буксувате да променяте посоката на двигателната сила, както на място в дълбок сняг, така и в движение в коловози, като така има шанс гумите да добавят малко насочени в посока извън коловоза и да изкарат предницата от "дупката".
При тях обаче прекомерно използване на сцеплението на гумите само за завиване или само за ускорение/спиране, не позволява използването му за другото. Т.е. ако колелата започнат напълно да буксуват няма да можете да завивате въобще.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Полезни съвети за зимата...
Много съществен момент е точно това:
Както и това:
Относно предното и задното, аз лично предпочитам 4х4. Предното ми харесва до някъде, но само за "пенсионерско" каране, градска кола, икономично возило. До сега не съм изпитвал кеф от такова, но ми е било практично. Задното ми допада особено много за спортна кола, за кеф, разхода няма значение . 4х4 лек автомобил тип субару не ми е по вкуса, за ужас на много хора. Също така може и да е по-лесно за някои неща с 4х4, но изтървеш ли го е много по трудно за овладяване от задно или предно предаване. Конкретно за коловозите в градовете най-добре е снегорин , като и аз бих го карал, но за там техниките на управление ще са различни от тук обсъжданите. Зимата най-вече ми помагат хубавите зимни гуми с адекватен размер, а задвижването ми се явява второстепенно условие. Само с уговорката, че с "джипка" в сняг и град не ми се е случвало да се окопавам, разкопавам, бутам и прочее. Само съм се завъртал, но това щото карам с гуми за черно, които са силни в сняг над 2-3 пръста, а на отъпкано клонят към шейнисто поведение. Просто за такива условия като сегашната зима, дупките и разни други балкански явления, максимално голямата гума е доста полезно нещо.
...действащите двигателни сили са насочени по посока на движението, а не в посоката, в която са насочени предните гуми...
Както и това:
...да поддържате инерцията, като нито давате газ така, че да се окопаете, нито връщате газта, така, че да загубите инерцията и съпротивлението на дълбокия сняг да ви забави или спре.
Относно предното и задното, аз лично предпочитам 4х4. Предното ми харесва до някъде, но само за "пенсионерско" каране, градска кола, икономично возило. До сега не съм изпитвал кеф от такова, но ми е било практично. Задното ми допада особено много за спортна кола, за кеф, разхода няма значение . 4х4 лек автомобил тип субару не ми е по вкуса, за ужас на много хора. Също така може и да е по-лесно за някои неща с 4х4, но изтървеш ли го е много по трудно за овладяване от задно или предно предаване. Конкретно за коловозите в градовете най-добре е снегорин , като и аз бих го карал, но за там техниките на управление ще са различни от тук обсъжданите. Зимата най-вече ми помагат хубавите зимни гуми с адекватен размер, а задвижването ми се явява второстепенно условие. Само с уговорката, че с "джипка" в сняг и град не ми се е случвало да се окопавам, разкопавам, бутам и прочее. Само съм се завъртал, но това щото карам с гуми за черно, които са силни в сняг над 2-3 пръста, а на отъпкано клонят към шейнисто поведение. Просто за такива условия като сегашната зима, дупките и разни други балкански явления, максимално голямата гума е доста полезно нещо.
Re: Полезни съвети за зимата...
Така де, ама не знам защо, тая зима, с чисто нови гуми навсякъде, номер 1 по разни класации няколко години подред, от коловоз излизам най-често с доста газ, при по-леко просто се стърже ръба и до никъде... А с повече газ го пристъргва малко и излиза
Аз точно това имах предвид в предния си пост де... Първо казваше в интервюто, че се излиза с малко газ, а на видеото излизаше с доста
П.П. Ще прескоча във вашия форум да поразгледам/поразпитам за Витарка къса база, че след тази зима, тоя сняг и тези ниски БМВ-та
П.П.2 Всяка зима уча нещо ново и полезно за следващата... Предната научих, че задължЕ другата (т.е. тази) зима трябва да съм с нови гуми... Тази пък научих, че с ниско БМВ зимата, не е много работа, особено ако живееш в някоя малка уличка Или ако така се развият нещата, че остана с него, то да си купя вериги (течни, железни, платнени...) , 1 торба сол/пясък и войнишка сгъваема лопатка, че с тая дървена лопата и тия замръзнали коловози ...
Аз точно това имах предвид в предния си пост де... Първо казваше в интервюто, че се излиза с малко газ, а на видеото излизаше с доста
П.П. Ще прескоча във вашия форум да поразгледам/поразпитам за Витарка къса база, че след тази зима, тоя сняг и тези ниски БМВ-та
П.П.2 Всяка зима уча нещо ново и полезно за следващата... Предната научих, че задължЕ другата (т.е. тази) зима трябва да съм с нови гуми... Тази пък научих, че с ниско БМВ зимата, не е много работа, особено ако живееш в някоя малка уличка Или ако така се развият нещата, че остана с него, то да си купя вериги (течни, железни, платнени...) , 1 торба сол/пясък и войнишка сгъваема лопатка, че с тая дървена лопата и тия замръзнали коловози ...
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
Re: Полезни съвети за зимата...
Да разбиваш коловозите ще ти трябва гребло за снегорин, щото страничните части може и да се прескачат периодично, но централната част те съпътства постоянно. А като не е изчистена своевременно и стане на буца лед, просто трябва да не закачаш в нея. Аз също съм на мнение, че по-добре да се ползват 2 коли /имаше една сметка, че колите в домакинството трябва да са с една повече от шофьорите/. Ниското БМВ, дори допълнително снишено, дори и да може да се справя някак с условията не заслужава тоя тормоз. Ако нямаш пари за Х БМВ, не знам дали витарата е най-удачен избор. Аз имам ЛР Дискавъри вече близо 7 години и съм много доволен от него. Преди БМВ да продадат ЛР не правят Х серии, а ЛР-и . Сега се намират доста изгодно стари дискавърита, а ако ще го караш зимата бих препоръчал бензинов Рейндж Ровър, втората серия. Тя доста напомня на 7ца в някои отношения, комфортна е доста, дизелите са на БМВ, но малко слаби идват сякаш, та екземплярите над 250 000 км освен проблеми с компресора на окачването имат и дертове с ДВГ. В общи линии на цените на читава витара са, но са доста по-приятни машини, лично за мен.
- zegher
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.07.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D estate
Re: Полезни съвети за зимата...
Както казват Старките "Winter is coming............ again"
Да посъживя темата, не за друго.....
Да посъживя темата, не за друго.....
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Полезни съвети за зимата...
Аз ще го кажа за емнайсти път но - който минава по високите места , вкл. "магистрала" ХЕМУС - зимните джапанки на 15 Октомври най-късно .
Миналата година на 18ти такъв сняг пра , че не е истина
Миналата година на 18ти такъв сняг пра , че не е истина
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Полезни съвети за зимата...
acho.rs написа:Аз ще го кажа за емнайсти път но - който минава по високите места , вкл. "магистрала" ХЕМУС - зимните джапанки на 15 Октомври най-късно .
Миналата година на 18ти такъв сняг пра , че не е истина
16.10.2011 - летни джапанки на много високо ...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Героизъм
Темата е за това как да пазим себе си и околните от бели през зимата, а не да показваме идиотизма си
Темата е за това как да пазим себе си и околните от бели през зимата, а не да показваме идиотизма си
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Полезни съвети за зимата...
DrivinGGoD написа:Героизъм
случва се и на "най-добрите"
в случай, че не си разбрал иронията поста ми целеше да подскаже да се сменят летните гуми със зимни НАВРЕМЕ!!!
ама който както иска да го разбира, за едни идиотизъм, за други героизъм... за трети - все тая
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Tsureto
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: Полезни съвети за зимата...
За първа година зимата ще съм с BMW.Moже ли да ми споделите наи-важните неща,които трябва да знам .... че честно казано ми е притеснено малко
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Цялата тема е за това колега, хубаво е да я прочетеш
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Полезни съвети за зимата...
Cvetun написа:За първа година зимата ще съм с BMW.Moже ли да ми споделите наи-важните неща,които трябва да знам .... че честно казано ми е притеснено малко
ако имаш ASC го дръж включено!
хубави и високи зимни 15-ски! 195/65, нещо такова... ако нямаш възможност за хубави, гледай по-добрия чифт хубавите да са отпред... (да завиваш и да спираш)
метни една торба с пясък в багажника, една лопата и едно въже (може и да не ти потряват, ама по-добре да има)
по магистралата и да ти се струва сухо и нормално гледай да не се изсилваш със 130-140-150 карай 90-100-110, че попаднеш ли заледено... кофти!
!!! Прочети темата !!! (2 пъти)
!!! Прочети на Сашо ДрайвингГода блога !!!
и не си давай колата на непознати или приятели без стаж, че тогава стават най-големи поразии
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Полезни съвети за зимата...
За първа зима си намери и полигонче, за да си поопознаеш колата
А за приятелите... Потвърждавам аххаха. Едно приятелче така ми казва, дай да я врътна веднъж и я врътна в бурдюра
А за приятелите... Потвърждавам аххаха. Едно приятелче така ми казва, дай да я врътна веднъж и я врътна в бурдюра
Tux0 Ca !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани