Икономично шофиране на автоматик
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
Аз започнах да карам агресивно по-често, и забелязвам, че автомата започна да работи много по-добре, явно като се кара на типтроник да се държат предавките барабаните им се пълнят хубаво с масло може би, нямам представа, но колата определено стана по-рязка
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Икономично шофиране на автоматик
Да се разберем за какви автоматици е темата! Карал съм автоматик 83-та година и той няма общо със сегашните, които карам. Съвременните автоматици са адаптивни и си променят характера според маниера на каране. Ако по планински път в продължение на 70-80км спиш и изведнъж решиш да излезеш от някой завой по-агресивно е нормално автоматът да спи, щото през последния час и половина не си карал като идиот и няма индикации, че задкормилното устройство точно след тоя завой ще реши да си показва магариите. Ако обаче караш 20км в колона с непрестанни изпреварвания автоматът влиза в перфектен режим и си държи подходящата предавка за изпреварвания - нито твърде ниска, нито твърде висока. Спорт режимът подсказва на автомата, че искаш да е по-агресивен, т.е. по късен upshift и по-ранен downshift. Спортния режим на автоматът не прави колата по-бърза! 0-100км/ч с десния крак заварен в земята няма разлика в спортен и нормален режим. На някой автоматици има и т.нар kickdown switch - бутон под педала на газта, който като се натисне (при заварка на педала в пода) без значение досегашния маниер на каране връща две предавки мигновено и се изстрелваш. Ако натиснеш плавно педала до долу, но без да натиснеш бутона колата в повечето случаи ще ускори без да сменя предавки, ако не изкачваш баир или не е много натоварена. Ако натиснеш педала рязко, без да натискаш бутона се връща обикновено 1 предавка и така.
Идеята на съвременния автоматик (не само при BMW) e, че можеш буквално да сменяш предавките с педала на газта, когато добиеш усет за колата.
Идеята на съвременния автоматик (не само при BMW) e, че можеш буквално да сменяш предавките с педала на газта, когато добиеш усет за колата.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Икономично шофиране на автоматик
Полезна дискусия се получи, само не успях да разбера какво означава да се заключи хидротрансформаторът? По какво се познава че се е заключил и какво последствие има от това? Какви предпоставки трябва да са налице, за да реши да се заключи? Каква е разликата в динамиката и разхода между заключен и отключен трансформатор?
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
Ами когато "заключи" се получава твърда връзка между двигателя и скоростната кутия, един вид като съединителя. Така се постига по-добра динамика и по-нисък разход на гориво. Когато е отворен се усеща как колата работи на по-високи обороти от колкото върви, ако ме разбираш какво ти казвам. Също когато е отворен като натискаш и отпускаш педала на газта оборотите лесно вървят нагоре-надолу, но не ускорява толкова добре за оборотите в които е(най-често 2-2.5к). Ако имаш разходомер и по него мисля, че може да се разбере кога заключва. При ускорение от място както стои на 20/100 и като включи 3та или 4та и иде на 8-10/100, а ти не си върнал газта, значи играеш
Re: Икономично шофиране на автоматик
Аз до колкото знам при Е39 TDS с автоматични скоростни кутии я имали точно тая предавка и всеки твърдял, че са 6, но според мен е точно това заключване водят я като "overdrive"
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
- cecko93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Икономично шофиране на автоматик
За 5HP19 на ZF, знам, че 1ва и 2ра са самостоятелни предавки, а 3та, 4та и 5та са на две половинки, които хидротрансформатора си ги разцъква И така на D си с 8 предавки
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Икономично шофиране на автоматик
cecko93 написа:За 5HP19 на ZF, знам, че 1ва и 2ра са самостоятелни предавки, а 3та, 4та и 5та са на две половинки, които хидротрансформатора си ги разцъква И така на D си с 8 предавки
А аз се чудех защо понякога държи една и съща скорост на 4-та или 5-та, но на различни обороти! А то каква била работата.
Re: Икономично шофиране на автоматик
Сега карам е46 328ци без газ-автоматик с 18ски ,предишната ми беше е36 320и също без газ- ръчка с 17ски.Различни коли и мощност и не е много подходящо сравнението,но по тях имам наблюдение и мога да дам мнение. Разликата при еднакво каране извънградско е около 0.5 -1 л. на 100 км. При градско е от 1.5 до 3 литра на 100 км.Мисля,че не толкова голямата разлика е от по-големия обем и мощност на двигателя ,а не от автоматика.Автомата в задръстване, при постоянно тръгване и спиране неизбежно гълта малко повече гориво,но мисля,че не е нещо значително. При малко по-спокойно движение и без много светофари държи 50-60 км. на много ниски обороти и разхода дори става по-нисък ръчката с по-слаб двигател.Поддържа скорост с огромна лекота...
Относно вървежа-навсякъде дават по каталог - от 0-100 км, с по 1 секунда по-слабо време от същия модел с ръчни скорости.Но ако шофъорът си познава колата и знае как да използва плюсовете на автоматика при такива ускорения,както и да може да борави добре със степ-троника ,мисля,че вървежа е по-добър от този на ръчките,колата се изцежда на максимум, без да влиза в прекъсвачи ,да тъпче и предавките се сменят съвършено бързо от само себе си,а не да трябва да биеш 2ра като побъркан и гърнето да се удря в асфалта при shift-а.Изтрелването при кик-даун също никога неможе да се получи при ръчната скоростна кутия.Единствения недостатък е краткото замисляне когато се натисне докрай педала,но при един качествен чип,нещата стават доста сериозни.
Това е относно горивото и вървежа,за финал ще добавя,че за мен автоматика е страхотна екстра,комфорта да си караш с една ръка ,а с другата да си галиш гаджето на дясната седалка ,вместо постояно да натискаш съединители и ръката да те заболи от 1ва-2ра е несравним,особено в натоварения трафик в града .А относно митовете,че автоматиците били по-тромави ,обясних по-горе моето мнение.Неслучайно кола с автомат винаги е по-скъпа от такава с ръчни,новите ,особено по-луксозни коли всичките са автоматици.Дори и спортните модели ,новите мки и т.н и те са автомат или полу-автомат,ръчки много рядко.
Относно вървежа-навсякъде дават по каталог - от 0-100 км, с по 1 секунда по-слабо време от същия модел с ръчни скорости.Но ако шофъорът си познава колата и знае как да използва плюсовете на автоматика при такива ускорения,както и да може да борави добре със степ-троника ,мисля,че вървежа е по-добър от този на ръчките,колата се изцежда на максимум, без да влиза в прекъсвачи ,да тъпче и предавките се сменят съвършено бързо от само себе си,а не да трябва да биеш 2ра като побъркан и гърнето да се удря в асфалта при shift-а.Изтрелването при кик-даун също никога неможе да се получи при ръчната скоростна кутия.Единствения недостатък е краткото замисляне когато се натисне докрай педала,но при един качествен чип,нещата стават доста сериозни.
Това е относно горивото и вървежа,за финал ще добавя,че за мен автоматика е страхотна екстра,комфорта да си караш с една ръка ,а с другата да си галиш гаджето на дясната седалка ,вместо постояно да натискаш съединители и ръката да те заболи от 1ва-2ра е несравним,особено в натоварения трафик в града .А относно митовете,че автоматиците били по-тромави ,обясних по-горе моето мнение.Неслучайно кола с автомат винаги е по-скъпа от такава с ръчни,новите ,особено по-луксозни коли всичките са автоматици.Дори и спортните модели ,новите мки и т.н и те са автомат или полу-автомат,ръчки много рядко.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Икономично шофиране на автоматик
Колега, темата не е за колко е Убав автоматика Недей да я пращаш в тая посока, щото всеки има мнение и ще стане като бензин vs. дизел и катинарчето увисва
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Икономично шофиране на автоматик
Nickelback написа:Колега, темата не е за колко е Убав автоматика Недей да я пращаш в тая посока, щото всеки има мнение и ще стане като бензин vs. дизел и катинарчето увисва
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Ok извинявам се ако така ми е изглеждало мнението,не искам да има спорове.Просто разгледах плюсовете и минусите за мен на автомата ,мисля,че и по самата тема за по иконимично шофиране отговорих.
- body
- Мнения: 627
- Регистриран на: 4.03.2005
- Местоположение: София-Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330xd
- Детайли за колата: Черен фолиран седан.
Re: Икономично шофиране на автоматик
Мен най си ме кефи автомата на S500 мога да го карам като тролей.На 1500 оборота сменя,мога и като самолет.Все пак от 0 до 100 е за 6.1 секунди.И то Лонг версия.
- agrogrind
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 22.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E30, E34
- Мечтае да кара: E30
Re: Икономично шофиране на автоматик
От скоро и аз джиткам с е39 тдс автомат. Прави ми впечатление, че в момента на смяната на по висока предавка решиш да ускориш хващаш автомата заспал и е леко неприятно, но се свиква. Също това с крака на газта с врътването на повече километри успях да му свикна и е като ръчка дадеш рязко газ и веднага смени 1 предавка, дадеш пак до копчето, но плавно и той си ускорява на същата предавка... абе кеф. Най-икономично ми прави впечатление е с около 110км/ч, защото идва на 2000 оборота тихо двигателя има тяга поддържа ги с много малко газ. При скорости от 90-100 на 5та като се удари С режима директо мята 4та и ако карате зад някой няма да хванете автомата заспал ми дирекно ще си ускори приятно. Извънградско ми гори точно колкото старата е34 пак тдс и го отдавам на това, че автоматика с 110 е на 2000 оборота вместо 2200-300.
Градско в Русе ми гълта около 10литра нафтекс, предимно ускорявам леко като във влак без да се усеща тягата в колата и за пръв път от както съм шофьор разбирам какво е да не ти пука, че има трафик, задръстване, ами си се опънал на седалката пушиш си лекичко и си релаксираш
Градско в Русе ми гълта около 10литра нафтекс, предимно ускорявам леко като във влак без да се усеща тягата в колата и за пръв път от както съм шофьор разбирам какво е да не ти пука, че има трафик, задръстване, ами си се опънал на седалката пушиш си лекичко и си релаксираш
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Икономично шофиране на автоматик
Сигурно за повечето не е новина, но може да се направи модификация на електронното управление на хидротрансформатора и икономията е повече от литър, а шофирането е много по динамично.
При мен конвертора заключва при 55км/h и мога да карам на пета с 60км/h.
След тази скорост стрелката на оборотомера се фиксира като валутен борд към стрелката на скоростомера и всяко натискане на педала на газта се предава към колелата, а не в подгряване на скоростната кутия от приплъзване.
Препоръчвам горещо
При мен конвертора заключва при 55км/h и мога да карам на пета с 60км/h.
След тази скорост стрелката на оборотомера се фиксира като валутен борд към стрелката на скоростомера и всяко натискане на педала на газта се предава към колелата, а не в подгряване на скоростната кутия от приплъзване.
Препоръчвам горещо
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Икономично шофиране на автоматик
virtualchild написа:Сигурно за повечето не е новина, но може да се направи модификация на електронното управление на хидротрансформатора и икономията е повече от литър, а шофирането е много по динамично.
При мен конвертора заключва при 55км/h и мога да карам на пета с 60км/h.
След тази скорост стрелката на оборотомера се фиксира като валутен борд към стрелката на скоростомера и всяко натискане на педала на газта се предава към колелата, а не в подгряване на скоростната кутия от приплъзване.
Препоръчвам горещо
Колега така написано, може доста да се оспори твърдението(без малко повече информация), предполагам че за твоята кола говориш, и предполагам че това е за градския разход, защото не бих повярвал ако свали литър извън града. Другото е, че като заключи толкова рано няма какво да поеме разликата в оборотите ( торк конвектора при автомата или съединителя при ръчните), съответно почва да чупи (предположение). Другото което бих искал да кажа по темата е разликите в модели на автоматите понякога е много голяма - пример 5HP19 има 2 варианта ( може и да са повече) а5s310z и a5s325z, Между двете има доста разлики, най-малкото е че на едната торк заключва само на 5-та (s310z), а на другата на 3,4 и 5 (s325z).
Все пак да кажа по темата нещо. Една от най-големите икономии при мен (е38 728и, с a5s325z) идва от бавното ускорение достигане до около 60 км, и отпускане на газта, понякога и изцяло ( колата изключва предаването на сила към колелата и колата се движи като по инерция). По този начин всякакви спускания се минават без подаване на газ, както и когато наближава сфетофар или друго което налага спиране.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Икономично шофиране на автоматик
Става въпрос зи личния ми опит и за моята кутия GM 5L50E A5S390R, която нормално заключва само на 5та.
Икономията касае само градското.
Модификацията си я направих ето тук:
http://ecotuning-automatic.de/ECO-Tuning-Automatik/index.html
Има филмчета и подробно обяснение на процеса.
Оборотите на мотора са съобразени с работата на конвертора понеже има кабел от ECU запоен за контрола на скоростната кутия.
В някои моменти конвертора се отключва например ако е на 5та и пада скоростта се усеща притрисане към 50 и сменя скорост.
Икономията касае само градското.
Модификацията си я направих ето тук:
http://ecotuning-automatic.de/ECO-Tuning-Automatik/index.html
Има филмчета и подробно обяснение на процеса.
Оборотите на мотора са съобразени с работата на конвертора понеже има кабел от ECU запоен за контрола на скоростната кутия.
В някои моменти конвертора се отключва например ако е на 5та и пада скоростта се усеща притрисане към 50 и сменя скорост.
Последна промяна virtualchild на 05 Юни 2015, 11:54, променена общо 1 път
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани