Наи-доброто предложение за масло
Модератор: cww
- ivokaza
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 6.03.2002
- Местоположение: София
- Кара: 406HDI
Наи-доброто предложение за масло
Трябва да си сменя маслото - но има толкова много марки и модели, че въобще не знам с какво да карам. Сега съм с пълна синтетика Castrol 5W30 TXT , предния път ми го препоръчаха. Но наскоро четох, че пълната синтетика също имала недостатъци - може би трябва полусинтетика? В ръководството на Haynes пък пише да е от 10W40 до 20W50 ?! Следователно предното масло е било твърде тънколивно, тоест маслара ме е набутал(TXT струва 18-19 лв. литър). Благодаря за всяка помощ.
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Наи-доброто предложение за масло
Kyде си чел че пълната синтетика има недостатъци?
Аз пък съм чел обратното: че пълната синтетика има много предимства, като едно от основните е че си запазва качествата по-дълго време отколкото минералните масла или полусинтетиките.
Проблема е че синтетиките са новост и по-старите автомобили са с двигатели, които са разработвани за по-обикновени масла. Това не означава че е невъзможно по-стар двигател да работи със пълна синтетика. Просто има по-голяма вероятност (особено ако е на повече километри) да харчи повече масло... понеже синтетиката е по-тънка.
Повечето маслари/сервизи обикновено директно казват - стара кола полусинтетика/минерално, нова кола - синтетика. Според мен те просто се презастраховат ако имаш стара кола (на много км) да не ти харчи много.
ТАКА ЧЕ ЗА ТЕБ ОСНОВНИЯ ВЪПРОС ТРЯБВА ДА БЪДЕ: "колко масло ти харчи?". Ако е в допустимите граници, според мен си карай с пълна синтетика - това са по-добрите масла. А специално оригиналния CASTROL пълна синтетика е много добро масло. Лично аз такова използвам и съм много доволен. Мотора ми е М20, от по-старите малки шестаци в последните 8К км съм с Castrol RS Formula 0W40 и грам не съм долял. Е вярно че специално моя двигател е "по-особен", ама и //Мегов е с М20 на 150К+ км и той кара с такова масло без проблем. Та лично аз съм фен на синтетиките. Въпреки че цената им е по-висока, за сметка на това според мен получаваш по-добра защита на двигателя и докато разхода на масло е поносим си джъткай спокойно със синтетика.
Аз пък съм чел обратното: че пълната синтетика има много предимства, като едно от основните е че си запазва качествата по-дълго време отколкото минералните масла или полусинтетиките.
Проблема е че синтетиките са новост и по-старите автомобили са с двигатели, които са разработвани за по-обикновени масла. Това не означава че е невъзможно по-стар двигател да работи със пълна синтетика. Просто има по-голяма вероятност (особено ако е на повече километри) да харчи повече масло... понеже синтетиката е по-тънка.
Повечето маслари/сервизи обикновено директно казват - стара кола полусинтетика/минерално, нова кола - синтетика. Според мен те просто се презастраховат ако имаш стара кола (на много км) да не ти харчи много.
ТАКА ЧЕ ЗА ТЕБ ОСНОВНИЯ ВЪПРОС ТРЯБВА ДА БЪДЕ: "колко масло ти харчи?". Ако е в допустимите граници, според мен си карай с пълна синтетика - това са по-добрите масла. А специално оригиналния CASTROL пълна синтетика е много добро масло. Лично аз такова използвам и съм много доволен. Мотора ми е М20, от по-старите малки шестаци в последните 8К км съм с Castrol RS Formula 0W40 и грам не съм долял. Е вярно че специално моя двигател е "по-особен", ама и //Мегов е с М20 на 150К+ км и той кара с такова масло без проблем. Та лично аз съм фен на синтетиките. Въпреки че цената им е по-висока, за сметка на това според мен получаваш по-добра защита на двигателя и докато разхода на масло е поносим си джъткай спокойно със синтетика.
- ivokaza
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 6.03.2002
- Местоположение: София
- Кара: 406HDI
Ами четох го във американския форум BMW Central. Всъщност като се замисля, пишеше че новите не разработени двигатели било най-добре да се карат с минерално - но често да се сменя. А лично за мен - колебая се - синтетика или полусинтетика. Със сегашното масло не ми е изхарчила нито грам. Въобще не съм доливал. И защо от Haynes които се славят с добрите си книги за обслужване и поправка на автомобили - пише 10W40 до 20W50? И това със зелените лампички и после оранжева и червена - нещо не го разбирам. Някои беше постнал, че в зависимост от стила на каране и вида на маслото изгасвали в различен пробег. Вярно ли е? На мен ми казаха че всяка лампичка е 2000км, пък дали е минерално или синтетика не го интересува. А и още нещо - всеки хвали Castrol в BG - ама като гледам например в Щатите - все за Mobil 1 и разни други масла пишат?
- ///MPowered
- поклонник на E36
- Мнения: 320
- Регистриран на: 17.01.2002
аз съм твърдо ЗА пълната снтетика ....
много е спорено и изписано по тези теми и няма да се впускам в подробности, но пълната синтетика е най доброто ...
много е спорено и изписано по тези теми и няма да се впускам в подробности, но пълната синтетика е най доброто ...
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
ivokaza написа:Ами четох го във американския форум BMW Central. Всъщност като се замисля, пишеше че новите не разработени двигатели било най-добре да се карат с минерално - но често да се сменя. А лично за мен - колебая се - синтетика или полусинтетика. Със сегашното масло не ми е изхарчила нито грам. Въобще не съм доливал.
Ако не те бъркат парите за пълна синтетика - карай го с такова. Защото то е най-доброто за мотора. След като не ти го харчи, защо да сменяш с друго??
ivokaza написа:И защо от Haynes които се славят с добрите си книги за обслужване и поправка на автомобили - пише 10W40 до 20W50?
Аз не мисля че Haynes са най-добрите, но това е друга тема.
ivokaza написа:И това със зелените лампички и после оранжева и червена - нещо не го разбирам. Някои беше постнал, че в зависимост от стила на каране и вида на маслото изгасвали в различен пробег. Вярно ли е?
ВЯРНО Е. Може да видиш за повече информация следните теми:
1) Za svetodioda na E36
2) Зануляване на oil service
ivokaza написа:На мен ми казаха че всяка лампичка е 2000км, пък дали е минерално или синтетика не го интересува. А и още нещо - всеки хвали Castrol в BG - ама като гледам например в Щатите - все за Mobil 1 и разни други масла пишат?
Америка е друга тема. Доста от маслата дето ги продават там никога не сме ги виждали тук и обратно. Така че за Бг смятам оригинален (а не менте!) Кастрол си е много добро масло. Проблема с Кастрол в България е че има доста ментета...
- ivokaza
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 6.03.2002
- Местоположение: София
- Кара: 406HDI
Значи, ще си го карам с пълна синтетика на Castrol. Това ми е вече ясно:), но Landshark искам да те питам ,ако го сменя с минерално ( а те се сменят често), дали пак толкова дълго няма да ми светне оранжевата лампичка, колкото издържа сега - близо 12K(с пълната синтетика). При един и същи стил на каране-мисълта ми е настройва ли се нещо , та компютъра да знае аджеба синтетика ли е или минерално. Не че ще карам с минерално, но да знам адекватно ли е това отчитане или да не чакам оранжевата лампичка.
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Ами доколкото знам Oil Service системата на BMW е въведена в края на '70-те години или началото на '80-те, първо в 7ма серия (Е23) и 6та серия (Е24), по-късно в 5-та серия (Е28) и накрая в 3та серия (Е30). Идеята е да ти дава информация по-точно кога да си сменяш маслото и кога колата има нужда от профилактичен преглед, като тази информация да е максимално оптимизирана, за да не се дават излишно пари. Доколкото зная системата използва едночипов микрокомпютър, които съобразява информацията в зависимост от: продължителност на пътуванията (кратки пътувания намаляват интервала за смяна на масло), честота на спиране и тръгване (градското шофиране намалява времето за смяна), отчита по-продължително стоене на празен ход, както и температурата. Данните които влияят са температурата на охладителната течност, оборотите на двигателя (и колко дълго се поддържат ниски или прекалено високи обороти), продължителността на работа на мотора, броя на стартовете на двигателя; мисля (но не съм 100% сигурен) че се използва и инфо от датчика за налягане на маслото. Поначало каквото и масло да използваш нищо не се настройва, единствено важно е да се нулира компютъра при смяна на маслото за да може да започне отначало отчитането.
- batDancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 311
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: Горна Оряховица
Малко встрани от темата
Аз карам със Castrol Magnatec GTX 3 10W40. Това ми препоръчаха тук от сайта, защото доста ми тракаха клапаните на студен мотор. Предишното масло ми беше Lendforger 10W40 - голямо тракане падна с него. Сега пак си хлопа, но по мои наблюдения - много по-тихо и само докато стрелката е в синята зона.
Искам да поставя обаче следния въпрос, който ме интересува - за добавките за промиване на двигател, които се наливат малко преди смяната на маслото. Някой ползувал ли е такива и ако да, да каже каква марка и впечатления от нея. Чета по форумите противоречиви мнения по въпроса. Смятам, че използуването на такива промивки зависи от марката на автомобила и пробега. Интересува ме след като съм налял добавка за промиване, трябва ли да налея промивачно масло преди да налея новото масло, за да не се смесва добавката с новото масло или не и въобще мнения за и против по въпроса на хора
от форума.
Колата ми е на 200 000 км и за 5000 км от смяна на масло е намаляло с около 3-4 мм на щеката.
Искам да поставя обаче следния въпрос, който ме интересува - за добавките за промиване на двигател, които се наливат малко преди смяната на маслото. Някой ползувал ли е такива и ако да, да каже каква марка и впечатления от нея. Чета по форумите противоречиви мнения по въпроса. Смятам, че използуването на такива промивки зависи от марката на автомобила и пробега. Интересува ме след като съм налял добавка за промиване, трябва ли да налея промивачно масло преди да налея новото масло, за да не се смесва добавката с новото масло или не и въобще мнения за и против по въпроса на хора
от форума.
Колата ми е на 200 000 км и за 5000 км от смяна на масло е намаляло с около 3-4 мм на щеката.
- ivokaza
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 6.03.2002
- Местоположение: София
- Кара: 406HDI
Мерси за изчерпателното инфо Landshark:) Но пълна синтетика има 0W30, 5W30, 10W40 и разни други индекси. Кои какво показва и кое е по-добро с по ниски стойности или обратното? Относно добавките не мога да дам пример за маслото, но съм слагал в бензина за почистване на инжекционна. Не забелязах особена разлика, а добавката струваше около 20 лв. Малко съм предубеден за тези добавки.
OOPPSS написа:Parvo nai-dobroto maslo e napalno sintetichnoto maslo.
Vtoro ako ne ia gori karai samo s takova.
Nai dobroto e Castrol Formula RS 0W-40.
Подкрепям колегата за 0W40
20W50 е за арабския свят, където караш колата при външна t>45C. У нас това масло го препоръчват за стари коли (Лада, Москвич ...), защото е по-гъсто и намалява разхода на масло, а и не "изтича" през гарнитурите.
- ivokaza
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 6.03.2002
- Местоположение: София
- Кара: 406HDI
Значи първата цифра е за гъстотата на маслото-това го разбрах:)А втората??? Все някои трябва да знае - аз днес ще го сменям и май пак ще съм със Castrol TXT 5W30 - но ще питам маслара - коя цифра за какво е и ще ви кажа:) Бих си сложил от RS-а , ама с тия 7 литра дето ще ми трябват,май солено ще ми излезе Не може ли да се съберем всички и да си купим на едро - ще ни дадат отстъпка сигурно:)
Първата цифра е вискозитет при зимни условия - 0W,5W,10W,15W...
където W е (W)inter т.е. зима, а втората цифра се води за лято, но
по принцип тя е вискозитет при работна Temp. дават я за 100С.
И TXT да сложиш няма да сбъркаш, но RS 0W-40 е номер едно.
При RS благодарение на нулевия вискозитет при студен старт
маслото достига най бързо до всички точки на двигателя и го
предпазва най добре.
където W е (W)inter т.е. зима, а втората цифра се води за лято, но
по принцип тя е вискозитет при работна Temp. дават я за 100С.
И TXT да сложиш няма да сбъркаш, но RS 0W-40 е номер едно.
При RS благодарение на нулевия вискозитет при студен старт
маслото достига най бързо до всички точки на двигателя и го
предпазва най добре.
BMW_POWER написа:
20W50 е за арабския свят, където караш колата при външна t>45C. У нас това масло го препоръчват за стари коли (Лада, Москвич ...), защото е по-гъсто и намалява разхода на масло, а и не "изтича" през гарнитурите.
Не мисля, че 20W50 е по-гъсто и е за стари коли ...
Вчера м/у другото видях масло 0W20 на непозната за мен фирма ... отзад на гърба пишеше "подходящо за състезателни автомобили" ......
Незнам за тази тубичка ли беше този етикет (оригиналния, не превода на български)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани