DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- m@rtin
- младши ентусиаст
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Wierdo написа:Да ми е честито, днес си взех ремонтния комплект и вече реставрираната DISA е на колата. Пешев, е**си майката колко трудно се отваря вакуумната капачка. Успях да си счупя едното от двете пластмасови щифтчета, но в крайна сметка всичко си е на мястото.
Снимки ще кача утре, нямам сили да се занимавам тази вечер.
Колега можеш ли да дадеш линк към комплекта който си си закупил ?
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
- Joro_Paveto
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Wierdo написа:http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-DISA-Valve-Rebuild-Aluminium-Repair-Fix-Kit-Overhaul-M54-3-0-ltr-/222256111739?hash=item33bf7f207b:g:QB4AAOSwll1Wzaep
Ето линк.
Аз взех същия комплект. Интересното е, че във видеото и инструкцията от сайта витоновото уплътнение го слагат "най-долу" в основата на клапата, а не махат старото оранжево. Аз по инерция изчоплих старото и после видях, че тяхното не се слага на негово място. Е нямах избор и сложих уплътнението в канала, в който стои оригиналното и ще видя какво ще стане.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Denmark
- младши ентусиаст
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Wierdo написа:http://www.ebay.co.uk/itm/For-BMW-DISA-Valve-Rebuild-Aluminium-Repair-Fix-Kit-Overhaul-M54-3-0-ltr-/222256111739?hash=item33bf7f207b:g:QB4AAOSwll1Wzaep
Ето линк.
Такъв kit за М52 има ли?
На мойта май нищо и няма ама тоя месец нищо не съм правил по колата и малко ме сърбят ръцете
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Също рециклирах диса и съм много доволен . Само споделям без реклама , но има общо взето три варианта за тез комплекти , най-скъпия и на-добър естествено е този от примерите на колегите по-горе със всичко метално . Следващия вариант най-евтин е всичко както е оригинално пластмасово барабар с леко куцото захващане ( поне на мен не ми допада ) и средния вариант е с метална лопатка , захващане като на скъпия вариант и единствено пластмасов държач на лопатката ( аз сложих такъв http://www.ebay.com/itm/BMW-DISA-Valve- ... Sw2gxYnYy0 ) . Смених и вакумната мембранка преди това , но ще посъветвам да ползвате услугите на колега който го е правил многократно , защото е мъка неземна и много голям риск да се счупи капачето на мемраната , аз отчупих парче и избяга някъде , та градих с пластмаси , лепих ...абе д-р Енчев малко стана , но държи доволно чак учудващо , че почти я бях отписал . Колега Joro_Paveto нищо не си объркал така е най-добре и аз чоплих, влиза после дисата супер плътно във всмукателя , клипа и аз го гледах май малко го откараха как им падне , случва се . Аз лично усещам разлика в по-добро , по-отзивчива ми е , пъргавелка .
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Моето дали има DISA клапа
Тиез коне искат да ядат....
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Като гледам по профила ти си с М54 мотор имаш диса клапа
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Ще трябва да я погледна значи
Тиез коне искат да ядат....
- batzman
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 23.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: дълги години със здраве...
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Здравейте колеги,
Тъкмо си продадох Е39ката, която за зла беда имаше проблеми именно с ДИСА клапата, които описах в тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=397657&p=4185219&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0#p4104771
За съжаление, така и не намерих адекватно решение на тази загадка и въпреки, че продадох колата, този въпрос продължава да ме тормози. Виждам, че в тази тема тече сериозна дискусия и ми се иска да поставя въпросът отново на дневен ред.
След случая с Е39-ката, гледах доста други БМВ-та ( Е46 с цел да сменя колата) и ми направи впечатление, че почти на всички коли, дисата седи отворена при запалване на двигателя и се затваря само про подаване на газ, малко по рязко. Та продължавам да се чудя, това нормално поведение ли е или е дефект???
Началото на месеца си купих една Е46 330, като и нейната ДИСА се държи по подобен начин....
Тъкмо си продадох Е39ката, която за зла беда имаше проблеми именно с ДИСА клапата, които описах в тази тема:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=35&t=397657&p=4185219&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0#p4104771
За съжаление, така и не намерих адекватно решение на тази загадка и въпреки, че продадох колата, този въпрос продължава да ме тормози. Виждам, че в тази тема тече сериозна дискусия и ми се иска да поставя въпросът отново на дневен ред.
След случая с Е39-ката, гледах доста други БМВ-та ( Е46 с цел да сменя колата) и ми направи впечатление, че почти на всички коли, дисата седи отворена при запалване на двигателя и се затваря само про подаване на газ, малко по рязко. Та продължавам да се чудя, това нормално поведение ли е или е дефект???
Началото на месеца си купих една Е46 330, като и нейната ДИСА се държи по подобен начин....
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Колега обнови софтуера на двигателя до последния и тогава ще правим сравнения. Нямам представа дали ще помогне това, но предвид колко ъпдейта има няма да се учудя да има нещо променено по управлението на дисата. Самата клапа няма отношение към работата на двигателя когато е на празен ход или без товар, така че сам по себе си факта че не затваря на празен ход не значи че по принцип не работи. Ако смяташ че е с вакуума проблема вземи си един светодиод на 12в и си го закачи паралелно на клапата \и едновременно\ и по светене-несветене ще разбереш кога отваря или затваря, а това че при откачена клапа си премерил 13в не означава нищо и не определя нищо, когато мериш напрежението трябва всичко да си е закачено.
Това което със сигурност мога да ти кажа - аз съм с последния софтуер на М54Б30 и при мен на пазен ход стои затворена.
Това което със сигурност мога да ти кажа - аз съм с последния софтуер на М54Б30 и при мен на пазен ход стои затворена.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Самата клапа няма отношение към работата на двигателя когато е на празен ход или без товар
Колега, заблуждаваш хората, които и без това са вече достатъчно заблудени..
ДИСАТА на ниски обороти удължава така да се каже колектора, когато е в затворено положение, на високи обороти се отваря..
Нормално пружина я държи в отворено положение, докато двигателя не заработи и не направи вакум...
Тиез коне искат да ядат....
- pac0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 81
- Регистриран на: 1.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 320ка, тихо и кротко
- Мечтае да кара: по читави пътища
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Колеги, гледайте си ги DISите, че е чудо... Днес реших да сменя направо моята с друга, вадя старата, няма ни перка, ни пинче на нея, седя и Гледах доколкото мога в колектора, няма ги... Или някой "гений" я е махнал преди мен клапата направо, или е паднала някъде навътре... И то я няма от много време явно, съдейки по омасляването на гнездото на самия пин и перката, може и месеци, години, кой я знае... Нямаше грешки, не ми свети чек-а, само една мудна ми идваше колата, и викам профилактично да сложа направо цяла ДИСА уж, ама след време направо май ще я подсиля с repair kit-a с металните елементи нея.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
onewg написа:Самата клапа няма отношение към работата на двигателя когато е на празен ход или без товар
Колега, заблуждаваш хората, които и без това са вече достатъчно заблудени..
ДИСАТА на ниски обороти удължава така да се каже колектора, когато е в затворено положение, на високи обороти се отваря..
Нормално пружина я държи в отворено положение, докато двигателя не заработи и не направи вакум...
Никого не заблуждавам..... въздуха за празния ход не минава през колектора, а през едни тънки каналчета около 6мм директно пред смукателните клапани.
И ДИСАта не удължава колектора, а създава условия за резонансно пълнене, демек докато пълни цилиндри от 1 до 3 използва частта от колектора за цилиндри 4 до 6 като резонансна камера, и обратно.
И също не мисля че ако ДИСАта не работи, това че двигателя ще се развърти на място до 6000 оборота 1мс по бавно това ще обърка нещо. Затова и препоръчах на колегите да наблюдават какво се случва в движение под товар, тогава резултата ще е сигурен.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Под ниски обороти, нямам предвид "тихи" обороти или празен ход
имам предвид оборотите в диапазон от 1500-3000
имам предвид оборотите в диапазон от 1500-3000
Тиез коне искат да ядат....
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
pac0 написа:Колеги, гледайте си ги DISите, че е чудо... Днес реших да сменя направо моята с друга, вадя старата, няма ни перка, ни пинче на нея, седя и Гледах доколкото мога в колектора, няма ги... Или някой "гений" я е махнал преди мен клапата направо, или е паднала някъде навътре... И то я няма от много време явно, съдейки по омасляването на гнездото на самия пин и перката, може и месеци, години, кой я знае... Нямаше грешки, не ми свети чек-а, само една мудна ми идваше колата, и викам профилактично да сложа направо цяла ДИСА уж, ама след време направо май ще я подсиля с repair kit-a с металните елементи нея.
Явно са я махнали .Ако ти се счупи механизма ще започне да трака самата клапа,което според мен на М52ту е много рядко диса клапата да трака дори,не съм виждал диса да трака при М52ту повечето е при М54 според мен играят роля и самите колектори нали при М54 бяха по-големи.?.Виж при М54 е друго там при повечето се разбива много по-бързо отколкото при М52ту.Имам приятел ,които кара от 4-5 години М52ту клапата си работи перфектно докато при друг приятел с М54 я сменя 1-2 пъти за тия години.При М52 най-много да се скъса мембраната и да загуби вакума..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани