Датчик за температурата...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Датчик за температурата...

Мнение от naskoksan » 17 Ное 2004, 9:37

Имам си едно проблем че с една
320 но с М52... Значи колата уж
си загрява нормално, и парното
си духа жега, колата не дава по-
голям разход, но температурата
на часовника в купето седи максимум
на първата бяла чертичка след
синьото... При запален двигател
на място малко се качва а по
магистралата слиза малко надолу

Лично аз мисля че това че часовника
не е в ред, но ако някой го е изпитвал
този проблем нека сподели нещо по-
интересно по въпроса...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 17 Ное 2004, 9:55

Значи парното започва да си духа веднага, когато стрелката излезе от синьото деление! Така че може да си духа топло, а термостат да е дал фира ;) Закарайте я някъде , където могат да и направят тест на електрониката и там ще ви кажат кво е със сигурност! Ако нямаш къде да я закараш и не искаш да ходиш в Дару :D ми звънни аз ще те пратя при един Мой ;)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 17 Ное 2004, 10:01

Проверете термостата първо, електрониките обикновено или работят, или не - няма средно положение ;)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 17 Ное 2004, 10:15

ми дару няма кво да го обсъждаме ;)
Gazzzar давай го твоя човек...
Kay мисля си че не е от термостта, но
ще я закарам пък е видим после ще
пиша за какво иде реч...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 17 Ное 2004, 11:08

При изгасен двигател, на "контакт", ако откачиш куплунга на датчика и го дадеш на "маса", стрелката трябва да отиде в крайно дясно положение. При откачен куплунг трябва да показва крайно ляво. Най-често проблема е в индикатора на таблото. Температурата на мотора можеш да измериш с мултицет със сонда за температура. Доскоро давах линкове към bmworg.ru, но сега нещо дава 404. Тук http://www.bmworg.ru/dl/index.php посредата има pdf за охлаждането - 8 точка е точно проверка на датчика и индикатора за t на мотора. Ако те интересува, мога да ти copy/paste, или да ти пратя тоя pdf. 8)
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 17 Ное 2004, 11:30

да мислех си за това ама не ми се маха
пак таблото че последния път нещо
залипсваха пиксели :( :help:
оправих ги де...
за температурата трябва проверя, но ме
беше страх да отворя капачката при топъл
двигател, да не вземе да се разпръска :?

иначе благодаря на всички ви за полезната
информация... :yes: това е ентусиазъм :bchug:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10482
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 17 Ное 2004, 11:39

Ако колата не прегрява, няма да се разпръска, просто отваряй внимателно ;) Иначе ми изглежда като термостат - или е заминал или е сменен с неподходящ такъв, защото все пак държи някаква работна температура, а не охлажда колата напълно по надолнище или на магистрала.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 17 Ное 2004, 13:02

naskoksan написа:да мислех си за това ама не ми се маха
пак таблото че последния път нещо
залипсваха пиксели ...
Имах предвид датчика на мотора
8 Coolant temperature sender unit - check and renewal

Warning: Wait until the engine is completely cool before beginning this procedure.

1 The coolant temperature indicator system is composed of a temperature gauge mounted in the instrument panel, and a coolant temperature sender unit that’s normally mounted on the thermostat housing (see illustration 3.11). Some vehicles have more than one sender unit, but only one is used for the temperature gauge. On the M40 engine, the sender unit is mounted on the lefthand side of the cylinder head, towards the rear.

2 If the gauge reading is suspect, first check the coolant level in the system. Make sure the wiring between the gauge and the sending unit is secure, and that all fuses are intact. (If the fuel gauge reading is suspect as well, the problem is almost certainly in the instrument panel or its wiring.)

3 Before testing the circuit, refer to the relevant wiring diagrams (see Chapter 12). Where the sender unit simply earths out the circuit, test by earthing the wire connected to the sending unit while the ignition is on (but without the engine running, for safety). If the gauge now deflects to the end of the scale, renew the sender unit. If the gauge does not respond satisfactorily, the gauge, or the wiring to the gauge, is faulty. Where the sender unit has two terminals, test the circuit by checking the resistance of the unit. No figures were available at the time of writing, but typically readings of several hundred or several thousand ohms (depending on temperature) would be expected. A reading of zero (shortcircuit) or infinity (open-circuit) would indicate a faulty sender unit.

Caution: Do not earth the wire for more than a second or two, or
damage to the gauge could occur.

4 If a new sender unit is to be fitted, make sure the engine is completely cool. There will be some coolant loss when the unit is unscrewed, so be prepared to catch it, or have the new unit ready to fit immediately the
old one is removed. Disconnect the wiring, then unscrew the old unit from the engine, and fit the new one. Use sealant on the threads. Reconnect the wiring, and check the coolant level on completion.

...за температурата трябва проверя, но ме
беше страх да отворя капачката при топъл
двигател, да не вземе да се разпръска :?
Що да отваряш капачката? :shock: Мултицет с датчик за температура /датчика представлява малко топче /термодвойка/, свързва се с кабел към мултицета/. Когато според тебе мотора е загрял допираш датчика до мотора, най-добре близо до заводския датчик - и отчиташ t +- 5-10 градуса :) .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 17 Ное 2004, 13:59

хмм не ги знаех тез нещица
малко лаишки подходих към
ситуацията, :oops: Благодаря на
Иванчо за точната информация ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 18 Ное 2004, 10:50

:welcome:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 21 Ное 2004, 22:20

Аз имах подобен проблем. При мен колата също загряваше трудно и на пръв поглед всичко беше ок, парното работеше на 6, загряваше (малко по-трудно) и т.н. По магистралата трябваше да карам с над 3500 оборота та да започне да загрява и да достигне работна Т'. Пусна ли я по инерция влизеше в синьото за секунди. Карам ли в града - беше горе-долу по-добре. Работеше на място 30 мин, за да загрее нормално. Смених термостата и започна да достига раб. Т' за 5-10 мин. Колата също така тръгна някакси по-леко и стана по-пъргава.
ПП. Беше странно защото 99% от колите (с проблемен термостат) имат точно противоположния проблем. Сега всичко е прекрасно.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Ное 2004, 9:35

мдаа явно е термостат
но се разбра че колата
има по-голям радиатор от
нормални при това положение
мисля че трябва и друг термостат
дали има нещо такова :confused:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 22 Ное 2004, 10:47

naskoksan написа:мдаа явно е термостат
но се разбра че колата
има по-голям радиатор от
нормални при това положение
мисля че трябва и друг термостат
дали има нещо такова :confused:
по-голям радиатор :arrow: само по-бързо охлаждане /когато има нужда/.
друг термостат :arrow: задължително, обаче друг не като модел или температура. Друг, в смисъл - нов. Термостата определя при каква температура и колко вода да минава през радиатора, така че, това, че е по-голям не пречи.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Ное 2004, 10:55

в такъв случай ще го сменяме ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 25 Ное 2004, 12:12

РАЗВИТИЕ?
ИМЕМЕ ЛИ УЧАСТНИК ПОЗНАЛ ВЕРНИЯТ ОТГОВОР? :arrow:

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook