Датчик за температурата...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Датчик за температурата...
Имам си едно проблем че с една
320 но с М52... Значи колата уж
си загрява нормално, и парното
си духа жега, колата не дава по-
голям разход, но температурата
на часовника в купето седи максимум
на първата бяла чертичка след
синьото... При запален двигател
на място малко се качва а по
магистралата слиза малко надолу
Лично аз мисля че това че часовника
не е в ред, но ако някой го е изпитвал
този проблем нека сподели нещо по-
интересно по въпроса...
320 но с М52... Значи колата уж
си загрява нормално, и парното
си духа жега, колата не дава по-
голям разход, но температурата
на часовника в купето седи максимум
на първата бяла чертичка след
синьото... При запален двигател
на място малко се качва а по
магистралата слиза малко надолу
Лично аз мисля че това че часовника
не е в ред, но ако някой го е изпитвал
този проблем нека сподели нещо по-
интересно по въпроса...
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Значи парното започва да си духа веднага, когато стрелката излезе от синьото деление! Така че може да си духа топло, а термостат да е дал фира Закарайте я някъде , където могат да и направят тест на електрониката и там ще ви кажат кво е със сигурност! Ако нямаш къде да я закараш и не искаш да ходиш в Дару ми звънни аз ще те пратя при един Мой
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
При изгасен двигател, на "контакт", ако откачиш куплунга на датчика и го дадеш на "маса", стрелката трябва да отиде в крайно дясно положение. При откачен куплунг трябва да показва крайно ляво. Най-често проблема е в индикатора на таблото. Температурата на мотора можеш да измериш с мултицет със сонда за температура. Доскоро давах линкове към bmworg.ru, но сега нещо дава 404. Тук http://www.bmworg.ru/dl/index.php посредата има pdf за охлаждането - 8 точка е точно проверка на датчика и индикатора за t на мотора. Ако те интересува, мога да ти copy/paste, или да ти пратя тоя pdf.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
да мислех си за това ама не ми се маха
пак таблото че последния път нещо
залипсваха пиксели
оправих ги де...
за температурата трябва проверя, но ме
беше страх да отворя капачката при топъл
двигател, да не вземе да се разпръска
иначе благодаря на всички ви за полезната
информация... това е ентусиазъм
пак таблото че последния път нещо
залипсваха пиксели
оправих ги де...
за температурата трябва проверя, но ме
беше страх да отворя капачката при топъл
двигател, да не вземе да се разпръска
иначе благодаря на всички ви за полезната
информация... това е ентусиазъм
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Ако колата не прегрява, няма да се разпръска, просто отваряй внимателно Иначе ми изглежда като термостат - или е заминал или е сменен с неподходящ такъв, защото все пак държи някаква работна температура, а не охлажда колата напълно по надолнище или на магистрала.
Never mistake motion for action...
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Имах предвид датчика на мотораnaskoksan написа:да мислех си за това ама не ми се маха
пак таблото че последния път нещо
залипсваха пиксели ...
8 Coolant temperature sender unit - check and renewal
Warning: Wait until the engine is completely cool before beginning this procedure.
1 The coolant temperature indicator system is composed of a temperature gauge mounted in the instrument panel, and a coolant temperature sender unit that’s normally mounted on the thermostat housing (see illustration 3.11). Some vehicles have more than one sender unit, but only one is used for the temperature gauge. On the M40 engine, the sender unit is mounted on the lefthand side of the cylinder head, towards the rear.
2 If the gauge reading is suspect, first check the coolant level in the system. Make sure the wiring between the gauge and the sending unit is secure, and that all fuses are intact. (If the fuel gauge reading is suspect as well, the problem is almost certainly in the instrument panel or its wiring.)
3 Before testing the circuit, refer to the relevant wiring diagrams (see Chapter 12). Where the sender unit simply earths out the circuit, test by earthing the wire connected to the sending unit while the ignition is on (but without the engine running, for safety). If the gauge now deflects to the end of the scale, renew the sender unit. If the gauge does not respond satisfactorily, the gauge, or the wiring to the gauge, is faulty. Where the sender unit has two terminals, test the circuit by checking the resistance of the unit. No figures were available at the time of writing, but typically readings of several hundred or several thousand ohms (depending on temperature) would be expected. A reading of zero (shortcircuit) or infinity (open-circuit) would indicate a faulty sender unit.
Caution: Do not earth the wire for more than a second or two, or
damage to the gauge could occur.
4 If a new sender unit is to be fitted, make sure the engine is completely cool. There will be some coolant loss when the unit is unscrewed, so be prepared to catch it, or have the new unit ready to fit immediately the
old one is removed. Disconnect the wiring, then unscrew the old unit from the engine, and fit the new one. Use sealant on the threads. Reconnect the wiring, and check the coolant level on completion.
Що да отваряш капачката? Мултицет с датчик за температура /датчика представлява малко топче /термодвойка/, свързва се с кабел към мултицета/. Когато според тебе мотора е загрял допираш датчика до мотора, най-добре близо до заводския датчик - и отчиташ t +- 5-10 градуса ....за температурата трябва проверя, но ме
беше страх да отворя капачката при топъл
двигател, да не вземе да се разпръска
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Аз имах подобен проблем. При мен колата също загряваше трудно и на пръв поглед всичко беше ок, парното работеше на 6, загряваше (малко по-трудно) и т.н. По магистралата трябваше да карам с над 3500 оборота та да започне да загрява и да достигне работна Т'. Пусна ли я по инерция влизеше в синьото за секунди. Карам ли в града - беше горе-долу по-добре. Работеше на място 30 мин, за да загрее нормално. Смених термостата и започна да достига раб. Т' за 5-10 мин. Колата също така тръгна някакси по-леко и стана по-пъргава.
ПП. Беше странно защото 99% от колите (с проблемен термостат) имат точно противоположния проблем. Сега всичко е прекрасно.
ПП. Беше странно защото 99% от колите (с проблемен термостат) имат точно противоположния проблем. Сега всичко е прекрасно.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
по-голям радиатор само по-бързо охлаждане /когато има нужда/.naskoksan написа:мдаа явно е термостат
но се разбра че колата
има по-голям радиатор от
нормални при това положение
мисля че трябва и друг термостат
дали има нещо такова
друг термостат задължително, обаче друг не като модел или температура. Друг, в смисъл - нов. Термостата определя при каква температура и колко вода да минава през радиатора, така че, това, че е по-голям не пречи.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани