Климатроника не духа достатъчно студено
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
... и на всичкото отгоре ефекта е наличен с месеци... на мойта кола го "пръснах" това миналата година и чак сега почвам да усещам, че има нужда от ново "третиране"
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Абсолютно си прав. Който го е ползвал - знае.
- drunk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Значи спрея наистина има ефект и то голям ! вече не ми мирише колата :>
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Колега, принципно една хладилна система се казва, че е херметична, но реално винаги има супер малки пропуски през резбовите съединения.
С течение на времето (години) се губи част от фреона (най-често е R134a), в този случай не може да се достигне желаната температура на изпарение (То) в изпарителя (в купето) и следователно да охлажда. Налягането на изпарение и кондензация в този среднотемепратурен режим е винаги по-високо от атмосферното, затова при пропуск се губи фреона.
Друг фактор за неправилно функциониране на климатика е наличие на влага във фреона, което образува химично съединение с фреона - HCl.
С цел да се дехидратира фреона се монтират филтри "дехидратори", които предпазват инсталацията от киселината, а следователно и от корозия, но с течение на времето (експлоатацията) тази вода изпълва филтъра и в един момент става толкова много, че запушва пълнежа на филтъра (замръзва). Това води до недостиг на дебит фреон в изпарителя и дори компресора изключва по ниско налягане от пресостат.
Препоръчвам ти като отидеш на сервиз да направят следното:
А) Имаш фреон , но филтъра (дехидратор) е задръстен - замръзнал:
- смяна на филтъра;
- да вакуумират системата за 15-20 минути с цел да се изпари всичката влага като се следи по манометри дали не се губи вакуума;
- и след това да се напълни системата пак по манометри и кантар според препоръчаното количество фреон за системата.
Б) Нямаш фреон в системата:
- смяна на филтъра;
- надуване на системата до 26-28bar със сух азот и оставяне системата за час с цел проверка на херметичността и. Ако има пропуск да се открие!
- да вакуумират системата за 15-20 минути с цел да се изпари всичката влага като се следи по манометри дали не се губи вакуума;
- и след това да се напълни системата пак по манометри и кантар според препоръчаното количество фреон за системата.
С течение на времето (години) се губи част от фреона (най-често е R134a), в този случай не може да се достигне желаната температура на изпарение (То) в изпарителя (в купето) и следователно да охлажда. Налягането на изпарение и кондензация в този среднотемепратурен режим е винаги по-високо от атмосферното, затова при пропуск се губи фреона.
Друг фактор за неправилно функциониране на климатика е наличие на влага във фреона, което образува химично съединение с фреона - HCl.
С цел да се дехидратира фреона се монтират филтри "дехидратори", които предпазват инсталацията от киселината, а следователно и от корозия, но с течение на времето (експлоатацията) тази вода изпълва филтъра и в един момент става толкова много, че запушва пълнежа на филтъра (замръзва). Това води до недостиг на дебит фреон в изпарителя и дори компресора изключва по ниско налягане от пресостат.
Препоръчвам ти като отидеш на сервиз да направят следното:
А) Имаш фреон , но филтъра (дехидратор) е задръстен - замръзнал:
- смяна на филтъра;
- да вакуумират системата за 15-20 минути с цел да се изпари всичката влага като се следи по манометри дали не се губи вакуума;
- и след това да се напълни системата пак по манометри и кантар според препоръчаното количество фреон за системата.
Б) Нямаш фреон в системата:
- смяна на филтъра;
- надуване на системата до 26-28bar със сух азот и оставяне системата за час с цел проверка на херметичността и. Ако има пропуск да се открие!
- да вакуумират системата за 15-20 минути с цел да се изпари всичката влага като се следи по манометри дали не се губи вакуума;
- и след това да се напълни системата пак по манометри и кантар според препоръчаното количество фреон за системата.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
- drunk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Кой разбира от климатици, си казва думата.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
mitaka7 написа:Не само че ги продавам, а и ги ползвам на Мафра - с много добър ефект са.
Пуска се климатика на макс да върти само вътрешен кръг, натиска се спрея и той си пръска в колата. След 10 мин. всичко е готово и мирище на свежест, пък и убива всички бактерии. Струва само 14.90лв.
От теб специално съм взимал друг - на 2-ра кола пръскам ..вътре след като пуснеш климатика ,си мирише на сапунче - направо не ми се кара без клима...не помня марката изхвърлих го,100% не е на Ма-фра но ефекта е
Този ще взема да го пробвам и него....моя съвет е пробвайте и нема сгрешите
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Gqbriel от къде го купуваш, че да си взема и аз?
- drunk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Митака има
- Achkata_ci
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 18.07.2011
- Местоположение: Плевен , Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530XI
- Мечтае да кара: M5 f10
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
извинявай за спама, но ще използвам темата да не отваярм нова.. абе на мойта е46 купе лявата духалка духа много по силно от дясната ( която едвам духа) .. става въпрос за тези централните.. ?
- marto853.
- ентусиаст
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
Ако духа по топло нямаш достатъчно фреон ,аз съм същия и ще ходя до Орлин няма как стана много топло и не може вече да се отлага.
новият ми номер: 0877787835
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
и аз да не пускам нова тема и да позацапам тази малко :-)
Сега в жегите като си пуснете климатика на ~20-22 примерно средна степен или повече
включено среда и долу - долу усещате ли да духа или съвсем лекичко ?
В смисъл долу или горе в комбинация със средата винаги е много слабо. Колегата ми го обясни,
но нещо като анкета правя.
Сега в жегите като си пуснете климатика на ~20-22 примерно средна степен или повече
включено среда и долу - долу усещате ли да духа или съвсем лекичко ?
В смисъл долу или горе в комбинация със средата винаги е много слабо. Колегата ми го обясни,
но нещо като анкета правя.
- drunk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
провери дали имаш достатъчно фреон , че при мен не духаше студено , и проблема е бил в фреона
Re: Климатроника не духа достатъчно студено
за студеното си духа доста студено, просто духа мъжката по средата
в комбинация с долу или горе - нъц от нито едно то двете не подухва студ
в комбинация с долу или горе - нъц от нито едно то двете не подухва студ
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани