Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
След, като изчетох всичко по тази тема и не намерих нито едно решение, реших да обединя абсолютно цялата информация, която съм събрал от всички форуми на български и английски (и няколко руски).
Проблема: M52TU и M54 - при достигане на оптимална работна температура, когато се намаля на светофар при изключване от скорост и намаляне със спирачка, оборотите падат до 500 (или директно гасне). Понякога се възстановяват с клатене 500/1000.
В моя случай (и не само): Работещи коректно ламбда сонди (след това изключени софтуерно задни, тествано и с изключени предни - работа по дебитомер), тест с 3 дебитомера (2 оем, които работят коректно на всички закачени коли + адаптация и един мейле), 3 стъпкови мотора почистени перфектно, направен димен тест и никакво изтичане на вакуум, 2 диса клапи тествани и работещи коректно, с и без картерна вентилация (изкормена и запушена + димен тест), дросел с перфектна работа и абсолютно коректни измествания на клапата според показанията, датчици разпр. вал - долни 3бр. оем и горни 2бр. оем (всички тествани и на други коли), ревизирани на 100% ваноси (лагери, стоманени О пръстени, тефлонови и гумени) и за по-сигурно 2ра ревизия с друг комплект, алтернатор с нови четки и измерено напрежение в реално време с осцилоскоп, бобини щекери и свещи нормално работещи и сменяни с друг комплект от коректно работещ автомобил, налягане на горивна помпа в норми + налягане на рейла. Сменена е хидр. помпа, понеже виеше. Преинсталирано DME с версия 7528736. Абсолютно никакви грешки в паметта. Всеки един друг сензор, който не съм сменял с друг е прегледан и е с правилни показания.
Има монтиран газов инжекцион, при работа на газ ситуацията е същата. Тествано е и каране само на бензин с изключен генерално ГИ. След всяка една манипулация са изтривани адаптациите и е карано поне 300км.
Има тема, в която собственика си е решил проблема с обиране на луфта на реглажния винт на дросел клапата до изходно положение без задържане - тествано, не реши моя проблем.
При мен, проблема мога да го симулирам, когато леко чукна педала за газта до около 1000об/м., вдигат се и при сваляне пропадат до около 500. Автомобила директно гаснеше, но качих оборотите на 800 през ista за закърпване на положението.
Остават ми 2 предположения, до които не съм стигнал - преглед на всяка една маса (-) в двигателния отсег и преинсталиране на DME с най-нова версия и съответно euro 4.
Смятам, че темата би била полезна с насока и всички тествани от мен причини за проблема.
Споделете, как сте се справили вие с тази ситуация.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Проблема: M52TU и M54 - при достигане на оптимална работна температура, когато се намаля на светофар при изключване от скорост и намаляне със спирачка, оборотите падат до 500 (или директно гасне). Понякога се възстановяват с клатене 500/1000.
В моя случай (и не само): Работещи коректно ламбда сонди (след това изключени софтуерно задни, тествано и с изключени предни - работа по дебитомер), тест с 3 дебитомера (2 оем, които работят коректно на всички закачени коли + адаптация и един мейле), 3 стъпкови мотора почистени перфектно, направен димен тест и никакво изтичане на вакуум, 2 диса клапи тествани и работещи коректно, с и без картерна вентилация (изкормена и запушена + димен тест), дросел с перфектна работа и абсолютно коректни измествания на клапата според показанията, датчици разпр. вал - долни 3бр. оем и горни 2бр. оем (всички тествани и на други коли), ревизирани на 100% ваноси (лагери, стоманени О пръстени, тефлонови и гумени) и за по-сигурно 2ра ревизия с друг комплект, алтернатор с нови четки и измерено напрежение в реално време с осцилоскоп, бобини щекери и свещи нормално работещи и сменяни с друг комплект от коректно работещ автомобил, налягане на горивна помпа в норми + налягане на рейла. Сменена е хидр. помпа, понеже виеше. Преинсталирано DME с версия 7528736. Абсолютно никакви грешки в паметта. Всеки един друг сензор, който не съм сменял с друг е прегледан и е с правилни показания.
Има монтиран газов инжекцион, при работа на газ ситуацията е същата. Тествано е и каране само на бензин с изключен генерално ГИ. След всяка една манипулация са изтривани адаптациите и е карано поне 300км.
Има тема, в която собственика си е решил проблема с обиране на луфта на реглажния винт на дросел клапата до изходно положение без задържане - тествано, не реши моя проблем.
При мен, проблема мога да го симулирам, когато леко чукна педала за газта до около 1000об/м., вдигат се и при сваляне пропадат до около 500. Автомобила директно гаснеше, но качих оборотите на 800 през ista за закърпване на положението.
Остават ми 2 предположения, до които не съм стигнал - преглед на всяка една маса (-) в двигателния отсег и преинсталиране на DME с най-нова версия и съответно euro 4.
Смятам, че темата би била полезна с насока и всички тествани от мен причини за проблема.
Споделете, как сте се справили вие с тази ситуация.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Аз за пръв път виждам някой, който като прави нещо го прави толкова сериозно. Поздравления!
Какви са стойностите все пак на дебитомера при топъл мотор, изключени консуматори, и зареден, хубав акумулатор например? Това, което описваш се случва най-често при обеднена смес или поне аз така забелязвам от моя си, скромен опит. Димния тест не е абсолютен критерий, понякога обеднява и от абсурдни места, като вакуума на сервото например.
Друга идея-може да имаш проблем с аксиален лагер на коляновия вал Можеш да го хванеш лесно с всякаква диагностика
Какви са стойностите все пак на дебитомера при топъл мотор, изключени консуматори, и зареден, хубав акумулатор например? Това, което описваш се случва най-често при обеднена смес или поне аз така забелязвам от моя си, скромен опит. Димния тест не е абсолютен критерий, понякога обеднява и от абсурдни места, като вакуума на сервото например.
Друга идея-може да имаш проблем с аксиален лагер на коляновия вал Можеш да го хванеш лесно с всякаква диагностика
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Заял съм се с този проблем и се надявам да съм в полза и на другите.ivoaudi написа:Аз за пръв път виждам някой, който като прави нещо го прави толкова сериозно. Поздравления!
Какви са стойностите все пак на дебитомера при топъл мотор, изключени консуматори, и зареден, хубав акумулатор например? Това, което описваш се случва най-често при обеднена смес или поне аз така забелязвам от моя си, скромен опит. Димния тест не е абсолютен критерий, понякога обеднява и от абсурдни места, като вакуума на сервото например.
Друга идея-може да имаш проблем с аксиален лагер на коляновия вал Можеш да го хванеш лесно с всякаква диагностика
Стойностите на VDO дебитомерите са около 13 (kg/h не съм 100% сигурен за мерната единица според инпа). С мейле дебитомера е на около 14/15. Смесите са добре според ламбда сондите, при пълна адаптация до колкото помня около -0.22 лонг трим.
Вакуума на сервото сме го играли с приятел, при мен не е от там. При него педала на спирачките се втвърдяваше при агресивно каране и оборотите се меняха
Вакуума в колектора е около 0.5 бара според torque app, скоро ще измеря и с манометър.
Имам инпа, иста, бмв сканер и елм327. Как да хвана аксиален лагер на колянов вал?
Колата почти не харчи масло, казвам почти заради изкормената картерна вентилация.
Ако я запаля и оставя на място, дори цял ден, оборотите няма да мръднат, но в описаната ситуация се случва. Ако карам и с плавно подаване на газ и пусна газта преди да изключа от скорост, пак не се случва.
Планирал съм да разглобя DME/ECU и да проверя и замеря за повредени елементи и писти. От скоро карам без радио и сякаш когато се включи cut off на горивото за спадане на оборотите като пусна газта, цъква реле зад жабката и те пропадат. Все още обаче не знам кое е релето и какво го управлява.
Евентуално планирам и да забия евро 4 файл и да пробвам и с него.
Приемам всякакви тестове и предложения.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Стойностите и на дебитомера и на сондите са наред, да. Явно наистина нямаш разреждане. За съжаление и аксиалните на коляновия отпадат, щото споменаваш, че ти го прави и в режим без аксиално натоварване, когато колата е в покой да речем. Не съм чел внимателно първия път, извинявай че те подведох. А ще го хванеш по живи данни като сравниш колко отваря моторчето на равен път и на някой хубав баир надолу, но както казах, отпада.
Обожавам заплетени казуси, особено кога не са на моята кола!:) За момента нищо друго смислено не ми теква, но ще помисля, може и да родя нещо.
Като предложение можеш да направиш два опита без всмукателен и изпускателен ванос
Обожавам заплетени казуси, особено кога не са на моята кола!:) За момента нищо друго смислено не ми теква, но ще помисля, може и да родя нещо.
Като предложение можеш да направиш два опита без всмукателен и изпускателен ванос
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- LuboO
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: '2002 e46 M54B22
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Здравей!sente99 написа:След, като изчетох всичко по тази тема и не намерих нито едно решение, реших да обединя абсолютно цялата информация, която съм събрал от всички форуми на български и английски (и няколко руски).
Проблема: M52TU и M54 - при достигане на оптимална работна температура, когато се намаля на светофар при изключване от скорост и намаляне със спирачка, оборотите падат до 500 (или директно гасне). Понякога се възстановяват с клатене 500/1000.
В моя случай (и не само): Работещи коректно ламбда сонди (след това изключени софтуерно задни, тествано и с изключени предни - работа по дебитомер), тест с 3 дебитомера (2 оем, които работят коректно на всички закачени коли + адаптация и един мейле), 3 стъпкови мотора почистени перфектно, направен димен тест и никакво изтичане на вакуум, 2 диса клапи тествани и работещи коректно, с и без картерна вентилация (изкормена и запушена + димен тест), дросел с перфектна работа и абсолютно коректни измествания на клапата според показанията, датчици разпр. вал - долни 3бр. оем и горни 2бр. оем (всички тествани и на други коли), ревизирани на 100% ваноси (лагери, стоманени О пръстени, тефлонови и гумени) и за по-сигурно 2ра ревизия с друг комплект, алтернатор с нови четки и измерено напрежение в реално време с осцилоскоп, бобини щекери и свещи нормално работещи и сменяни с друг комплект от коректно работещ автомобил, налягане на горивна помпа в норми + налягане на рейла. Сменена е хидр. помпа, понеже виеше. Преинсталирано DME с версия 7528736. Абсолютно никакви грешки в паметта. Всеки един друг сензор, който не съм сменял с друг е прегледан и е с правилни показания.
Има монтиран газов инжекцион, при работа на газ ситуацията е същата. Тествано е и каране само на бензин с изключен генерално ГИ. След всяка една манипулация са изтривани адаптациите и е карано поне 300км.
Има тема, в която собственика си е решил проблема с обиране на луфта на реглажния винт на дросел клапата до изходно положение без задържане - тествано, не реши моя проблем.
При мен, проблема мога да го симулирам, когато леко чукна педала за газта до около 1000об/м., вдигат се и при сваляне пропадат до около 500. Автомобила директно гаснеше, но качих оборотите на 800 през ista за закърпване на положението.
Остават ми 2 предположения, до които не съм стигнал - преглед на всяка една маса (-) в двигателния отсег и преинсталиране на DME с най-нова версия и съответно euro 4.
Смятам, че темата би била полезна с насока и всички тествани от мен причини за проблема.
Споделете, как сте се справили вие с тази ситуация.
Изпратено от моят Redmi Note 9S с помощта на Tapatalk
Има ли развитие по твоя въпрос?
При мен са абсолютно същите симтоми, на e46 с M54B22. Получи се след като направих няколко неща наведнъж (и затова не знам към кое да се насоча). А именно: смяна гарнитура капак клапани (заради течове), смяна О-пръстен на конзолата на щека за масло към картер (оказа се, че е изчезнал даже), смяна свещи (старите бяха bosch platinum и по едната имаше отлагания като варовик с масло, новите са NGK по каталог), смяна масло.
Подобрението е, че го няма пропадането на обороти при смяна на предавки, което не можах да реша 7 г. Но се появи въпросния проблем с оборотите при намаляне и изключване от предавка и съответно гаснене. Това се случва като загрее.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Хм. и при мен се появи този проблем отскоро. Но, освен като изключа от скорост и намаля, гасне колата, макар и не всеки път. На няколко пъти гасне и като е студена , запалена на място. Паля, вадя я от гаража и докато заключа вратата, гасне. След което няма проблем, всичко си работи нормално.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
От скоро карам без радио и сякаш когато се включи cut off на горивото за спадане на оборотите като пусна газта, цъква реле зад жабката и те пропадат. [/quote]
Зад жабката е релето на бензиновата помпа, а то се скапва понякога на тези коли. На газ обаче не е то причината, освен ако газовото не е направено при излизане от cut off да тръгва първо на бензин
Зад жабката е релето на бензиновата помпа, а то се скапва понякога на тези коли. На газ обаче не е то причината, освен ако газовото не е направено при излизане от cut off да тръгва първо на бензин
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
Cut off не изключва помпата!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Спадане на обороти и гасене на мотора при спиране
При мен има подобен симптом, но оборотите играя само и единствено когато колата е по енерция на свободна, имам работи за смяна по мотора като капак клапани, гарнитура на капака, ревизия на ваноси и други дреболии, ама не ми остава време и ме сънява че е от ваносите, ама докато не ги оправя не мога да твърдя.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани