N42b18 прекъсва под 2к оборота
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Били
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 12.10.2022
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti
- Детайли за колата: Развалена все още
N42b18 прекъсва под 2к оборота
Студена работи добре, но като загрее малко и включи valvetronic-a, започва да тресе леко и при рязко подаване на газ прекъсва (при плавно няма проблем). Като изключа сензора за позицията на вала (на valvetronic-a), прекъсването спира и колата работи плавно.
Не светят лампи на таблото и дава грешки само за ламбда сондата след катализатора понеже го няма.
Свещите са сменени, компресията е добре на всички цилиндри. Карана е само на бензин.
Колата е е46 316
Не светят лампи на таблото и дава грешки само за ламбда сондата след катализатора понеже го няма.
Свещите са сменени, компресията е добре на всички цилиндри. Карана е само на бензин.
Колата е е46 316
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Колко кг/ч дава дебитомера - загрял мотор, празен ход?
След като няма катализатор, силно ти препоръчвам да смениш софтуера на еку-то. С колко общо сонди е колата - 2 или 4?
П.П. Като изключваш валвтроника еку-то налива допълнително гориво и богатата смес замазва нещата, затова работи гладко.
След като няма катализатор, силно ти препоръчвам да смениш софтуера на еку-то. С колко общо сонди е колата - 2 или 4?
П.П. Като изключваш валвтроника еку-то налива допълнително гориво и богатата смес замазва нещата, затова работи гладко.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Били
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 12.10.2022
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti
- Детайли за колата: Развалена все още
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
С две сонди е. Катализаторите на колектора не са свалени и при смяна на софтуера ще трябва ли да се махнат и те?
Стойностите на дебитомера ще ги видя тези дни
Стойностите на дебитомера ще ги видя тези дни
- Били
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 12.10.2022
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti
- Детайли за колата: Развалена все още
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Около 10кг/ч отчита дебитомера на студена и загряла. Всичко е в норма на живите данни освен "crankshaft adaptation inlet bank1", което е 121.
Пробвах да включа сензора за позицията на валвтроника и да изключа този за позицията на разпределителния вал, колата започна да работи по-добре от колкото с изключен валвтроник. Започвам да се съмнявам във ваноса.
Пробвах да включа сензора за позицията на валвтроника и да изключа този за позицията на разпределителния вал, колата започна да работи по-добре от колкото с изключен валвтроник. Започвам да се съмнявам във ваноса.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Приема се че дебитомера е добре и при тези стойности няма паразитен въздух след него. Но адаптация от 121 за всмукателния вал е множко, до 120 е приемливо.
За този проблем като начало обърни внимание на обтегача на веригата. Ако е с голямата глава /стария тип/ - сменяй непременно! Ако си е заводския, не е зле да провериш да не е счупен пластмасовия водач между ваносите - обичаен проблем при каране със стария обтегач и хлабава верига. Ако колата е на повечко километри е по-разумно смяна на верига, водачи и обтегач в комплект - това разбира се ако не е направено досега.
Относно софта - ако има малки катализатори на самия колектор, то заводски трябва да Евро 4, с общо 4 сонди - 2 на самите малки катализатори -това са регулиращите, една след тях /контролна/ и една най-отзад, след големия катализатор /също контролна/. В тоя случай инсталиране на Евро 2 не става, има хардуерни различия в еку-тата. Става безкат - номер 7522730, с премахване на всички сонди. Аз съм така от пет години и съм много доволен.
Първичните катализатори на колектора не е необходимо да се премахват. Те са просто метална оплетка. Аз смених колектора с такъв от Евро 2 кола - там няма такива шитни.
За този проблем като начало обърни внимание на обтегача на веригата. Ако е с голямата глава /стария тип/ - сменяй непременно! Ако си е заводския, не е зле да провериш да не е счупен пластмасовия водач между ваносите - обичаен проблем при каране със стария обтегач и хлабава верига. Ако колата е на повечко километри е по-разумно смяна на верига, водачи и обтегач в комплект - това разбира се ако не е направено досега.
Относно софта - ако има малки катализатори на самия колектор, то заводски трябва да Евро 4, с общо 4 сонди - 2 на самите малки катализатори -това са регулиращите, една след тях /контролна/ и една най-отзад, след големия катализатор /също контролна/. В тоя случай инсталиране на Евро 2 не става, има хардуерни различия в еку-тата. Става безкат - номер 7522730, с премахване на всички сонди. Аз съм така от пет години и съм много доволен.
Първичните катализатори на колектора не е необходимо да се премахват. Те са просто метална оплетка. Аз смених колектора с такъв от Евро 2 кола - там няма такива шитни.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Въпроса е малко страничен, но има ли вариант на софтуера за без катализатори за М54В30 ?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
ildivvy написа:Въпроса е малко страничен, но има ли вариант на софтуера за без катализатори за М54В30 ?
Да, даже за M54 софтуера е универсален - покрива и Евро 2 и безкат /без сонди/. В какъв режим ще работи DME зависи от това дали след преинсталацията ще "види" 2 сонди /Евро 2/ или никакви /безкат/.
Номерът е 7545671.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Благодаря!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Били
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 12.10.2022
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti
- Детайли за колата: Развалена все още
Re: N42b18 прекъсва под 2к оборота
Не мога да отговарям тук, защото ми бъгва сайта нещо. Ако успея сега не знам дали ще мога пак.
Леко се разминаваше центровката. Оправих я, на живите данни всичко е в норма вече, но проблема остана.
Сложих и чип за да изключи сондата след катализатора (за която даваше грешка), разлика няма.
Пробвах да изключа сензора за позицията на изпускателния разпределителен вал и пак работи по-добре от колкото всичко да е включено.
Не знам къде да търся проблема, не намирам логика.
Леко се разминаваше центровката. Оправих я, на живите данни всичко е в норма вече, но проблема остана.
Сложих и чип за да изключи сондата след катализатора (за която даваше грешка), разлика няма.
Пробвах да изключа сензора за позицията на изпускателния разпределителен вал и пак работи по-добре от колкото всичко да е включено.
Не знам къде да търся проблема, не намирам логика.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани