Е46 320д М47 блокирал двигател
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Забравих да спомена много важен детайл който реално потвърждава опцията за счупения колянов вал - когато доиде репатрака , завъртях пак мотора да видя дали ще запали и човека гледаше през капака на маслото и каза че не се въртял разпределителния вал , та това би трябвало да потвърждава теорията за коляновия вал.
Вчера беше много гадно време к не се занимавах , дано утре е по-слънчево и да видим…
Вчера беше много гадно време к не се занимавах , дано утре е по-слънчево и да видим…
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Здравейте колеги, днес най-накрая успях да се позанимавам малко с колата и се оказа че съм ви подвел с моите симптоми. Споменах по-горе че ангренажът бил здрав и стегнат , а съдех единствено по 2рата верига към разпределителните валове - тя изглеждаше супер като махах главата и казах че е окей, без да видя основната двойна верига..Shahinyan написа:Здравейте колеги ,
Имам интересен случай и ме човърка много какви биха били причините за случилото се. Предполагам, че единствения начин да се разбере е да се отвори двигателя, но докато стигна дотам нека да обсъдим потенциални причини )
Карам си аз по магистралата със 140 по едно изкачване и светна червената лампа на маслото. Докато спра светна и лампата за акумулатора - изгасна двигателя.
Като пробвах да запаля пак и стартера въртеше много по-бързо от обикновено, сякаш нямаше съпротивление. Това ме наведе на мисълта че евентуално зъбното колело на разпределнителните валове се е разхлабило и върти веригата без да върти вала. Проверих нивото на маслото и водата (след около 15тина минути чакане) - и двете бяха в норма.
Та с репатекаа прибрах колата и реших да отворя мотора да видя какво се случва
Мотора вече беше блокирал.
Предположението ми че е нещо с ангренажа беше грешно тъй като то си беше стегнато и изглеждаше наред.
Кобилиците на изпускателния клапан на четвърти цилиндър бяха се счупили
След като свалих главата сякаш няма следи от удар на самите бутала , но щом са се счупили кобилиците трябва да е имало удар нали така ?
На самата глава също изглеждат окей клапаните , но тях още не съм ги свалял да проверявам дали не са се изкривили
Още не съм свалил блока да видя вътре , но понеже е блокирал предполагам някоя биела се е изкривила или валът се е счупил. Ще кажа като го отворя.
Но ме човърка много какво би могло да го предизвика това ? Маслената помпа да се е развалила и да спряла да качва масло и за 200-300 метра да е прегрял мотора? Защо ще се счупят кобилиците тогава :? На м47 маслената помпа не е ли много проста , буквално не знам какво има да се счупи там, освен да се е запушила
Всякакви предположения и мнения са добре дошли, много ме човърка какво е станало
Днес свалих блока и не ме питайте защо,но чак сега свалих капака на ангренажния ремък..
Резултатът беше налице - скъсан ангренажен ремък и вътре всичко на пихтия.
Интересното в скъсването е че не се е скъсал случайно.. понеже бях убеден че е счупен вал, тръгнах да махам картера отдолу да видя какво се е случило отдолу и първото нещо, което виждам е свободно седящо болтче
В картера имаше още 2 свободно плуващи..
По вида на болтчетата нямаше как да е нещо от биели / лагери , та се насочих директно към капака на ангренажния ремък - с което трябваше да си почна още преди да свалям блока от колата де…
И вътре намерих скъсаната верига , смляните банани и 4то сдъвкано болтче + 4 липсващи болтчета от маслената помпа..
Явно са паднали едно по едно болтчетата и първите 3 не са закачили веригата и четвъртото е паднало между веригата и зъбното колело и по този начин се скъсала веригата . Интересното е, че смятах че ще се навие веригата и ще блокира всичко вътре, но ако си спомняте като спря колата и въртеше много леко и без напрежение - явно се изхлузила веригата от зъбното колело и въртял само коляновия с буталата и затова ми се е сторило по-бърз звука. След като сме го преместили с репатрака веригата се е разместила и като съм опитал да запаля и вече се омотала вътре..
Това което продължава да ме гложди е :
- защо са паднали тези болтчета? Да са се развили от вибрациите ли?
- защо светна лампата за маслото и чак по-късно тази за алтернатора , вместо да светнат заедно ако е спрял двигателя при скъсването на веригата? Проблем с таблото?
Съдейки по това което се е случило направо е изгаснал мотора бих очаквал да светнат двете едновремено..
Та да , интересен казус определено и нов опит и знания Благодаря на колегите отделили време за отговор и насоки и се извинявам че ви подведох с това че ангренажа е здрав
17 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани