E46 DIY или направи си сам...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- mistyrain
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d, E46 318i
- Мечтае да кара: F30 M3
- Детайли за колата: 320d GT '13 N47T
318i '98 M43TUB19
Re: E46 DIY или направи си сам...
Ето линк към темата ми как да си оправим багажника ако спре да се отваря, но работи от ключа:
viewtopic.php?f=34&t=268840
viewtopic.php?f=34&t=268840
Re: E46 DIY или направи си сам...
ПОЧИСТВАНЕ НА СТЪОКОВИЯ МОТОР (ПРАЗНИЯ ХОД) М43
Ето снимков материал, който сам по себе си говори! След почистването мy по този начин оборотите са бетон!
1. Вадите щифта, който е показан, за да може да отделите двете части на мотора
2. Тези части вече са отделени чрез завъртане на двете половини
3. Взимате тази част мръсната с въртящия се клапан
4. Накисвате вътре в частта с топла вода и препарат
5. Намирате си някаква четка и започвате да търкате вътре като на ръка завъртате клапана така, че четката да го чисти и отгоре и отдолу после под него (това заедно с препарата)
6. Както виждате клапанът вътре, а и всичко около него блести като нов и е идеално чист
7. След това подсушавате хубаво, аз ползвам мощен сешоар за коса, сглобявате по обратния ред и сте готови да го монтирате
Ето снимков материал, който сам по себе си говори! След почистването мy по този начин оборотите са бетон!
1. Вадите щифта, който е показан, за да може да отделите двете части на мотора
2. Тези части вече са отделени чрез завъртане на двете половини
3. Взимате тази част мръсната с въртящия се клапан
4. Накисвате вътре в частта с топла вода и препарат
5. Намирате си някаква четка и започвате да търкате вътре като на ръка завъртате клапана така, че четката да го чисти и отгоре и отдолу после под него (това заедно с препарата)
6. Както виждате клапанът вътре, а и всичко около него блести като нов и е идеално чист
7. След това подсушавате хубаво, аз ползвам мощен сешоар за коса, сглобявате по обратния ред и сте готови да го монтирате
- Runnaway
- Е46нтусиаст
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E46 DIY или направи си сам...
http://www.bavariansoundwerks.com/product-extras/BMW_Speakers_Install__BSW_Stage_1_-_E46_Sedan.pdf
Ъпгрейд тонколони седан,купе,малко инструкции
Ъпгрейд тонколони седан,купе,малко инструкции
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: E46 DIY или направи си сам...
Пускам линк как нагледно се показва въпросното програмиране на ромбуйдният ключ
http://www.youtube.com/watch?v=a8-AKW6t ... ature=fvwp
http://www.youtube.com/watch?v=a8-AKW6t ... ature=fvwp
- MonsteR
- младши ентусиаст
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: E46 DIY или направи си сам...
Здравейте Е46 фенове, мисля да ви предложа един бърз DIY на тема как да вкараме телефон в колата си, цялата операция на мен ми отне 27 минути и към 120 лв. Много е хитро и не изисква никакви специални умения. Може и да го има във форума някъде но не съм тръсил. Това решение го намерих от различни американски форуми. Та така. Колата е Е46, туринг, фейс, с навигация, радио модула е в багажника и е BM53 с букса с 40 пина. /за СД53 е със 17 пина/
Основнo условие за проекта е наличието на мулти волан, без него нищо няма да направите!!! Същата интервенция се прави без проблем и на ЦД53, само е малко по трудно да съберете всички части отпред.
За целта ни трябва един перът кит СК3000!!! ама точно това и нищо друго и един БМВ интерфейс CTPPAR008 за точно този сет ъп! Аз успях да ги намеря за около 120 лева двете, с търсене става.
Сега вече сме получили продуктите и какво следва.
Започнете със сглобяването на системата... на снимките по долу е показано как.
проправете си път към БМ53 модула...
Ето как изглеждат нещата в началото..
Сега на дневен ред идват буксите.. правят се относително лесно, но малко по трудно е да се обясни.
В комплекта за управление на мулти волана/CTPPAR008/ има голям кабел с 2 букси едната е женска с 40 пина, другата е мъжка.
Оригиналната букса от инсталацията на колата ще пъхнем в мъжката на интерфейса/CTPPAR008/ а пък женската на интерфейса се пъха в радио модулааа , много пъхане много чудо...
Има един малък трик който трябв да се съблюдава. След като извадим оригиналната букса, в долната и част има 2 по малки буксички - бяла и черна, /предполагам са за ченджър и нещо друго/ тях трябва да прехвърлим в женската на управлението /CTPPAR008/, преди да я включим в радиото.
Оригиналното управление на перът системата включете и оставете, то не ви трябва, но без него системата не работи.
След това остава само да прекарата кабела на микрофона до удобно за вас място - примерно предния сенник, защото е доста удобен. Може и другаде, тъй като микрофона е доста силен.
След като сглобите всичко на дисплея се изписва приятния надпис ... телефон .
Управлението е много лесно, след като веднаж пернете с-мата и телефона... скоро ще ви пусна още снимков материал за това...
Телефона се контролира изцяло от волана и е много удобно. За съжаление, недостатъка на тази система пред оригиналната е че не изписва на екрана кой ви търси... но и с това се свиква. Системата автоматично гаси радиото при входящо или изходящо повикване, също така можете по всяко време де прехвърлите разговора в телефона си ако пожелаете други пътници в колата да не ви слушат.
Основнo условие за проекта е наличието на мулти волан, без него нищо няма да направите!!! Същата интервенция се прави без проблем и на ЦД53, само е малко по трудно да съберете всички части отпред.
За целта ни трябва един перът кит СК3000!!! ама точно това и нищо друго и един БМВ интерфейс CTPPAR008 за точно този сет ъп! Аз успях да ги намеря за около 120 лева двете, с търсене става.
Сега вече сме получили продуктите и какво следва.
Започнете със сглобяването на системата... на снимките по долу е показано как.
проправете си път към БМ53 модула...
Ето как изглеждат нещата в началото..
Сега на дневен ред идват буксите.. правят се относително лесно, но малко по трудно е да се обясни.
В комплекта за управление на мулти волана/CTPPAR008/ има голям кабел с 2 букси едната е женска с 40 пина, другата е мъжка.
Оригиналната букса от инсталацията на колата ще пъхнем в мъжката на интерфейса/CTPPAR008/ а пък женската на интерфейса се пъха в радио модулааа , много пъхане много чудо...
Има един малък трик който трябв да се съблюдава. След като извадим оригиналната букса, в долната и част има 2 по малки буксички - бяла и черна, /предполагам са за ченджър и нещо друго/ тях трябва да прехвърлим в женската на управлението /CTPPAR008/, преди да я включим в радиото.
Оригиналното управление на перът системата включете и оставете, то не ви трябва, но без него системата не работи.
След това остава само да прекарата кабела на микрофона до удобно за вас място - примерно предния сенник, защото е доста удобен. Може и другаде, тъй като микрофона е доста силен.
След като сглобите всичко на дисплея се изписва приятния надпис ... телефон .
Управлението е много лесно, след като веднаж пернете с-мата и телефона... скоро ще ви пусна още снимков материал за това...
Телефона се контролира изцяло от волана и е много удобно. За съжаление, недостатъка на тази система пред оригиналната е че не изписва на екрана кой ви търси... но и с това се свиква. Системата автоматично гаси радиото при входящо или изходящо повикване, също така можете по всяко време де прехвърлите разговора в телефона си ако пожелаете други пътници в колата да не ви слушат.
- maikooo
- младши ентусиаст
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: E46 DIY или направи си сам...
Jimmy_ns написа:Здравейте, имам следния проблем при Е46 320d (комби). Когато включа пръскалката за миене на задния прозорец и водата не излиза от нея ами някъде под спойлера. Изглежда има някакъв проблем с маркуча, но аз нямам никаква представа как да махна спойлера, за да проверя. Някой сблъсквал ли се е с нуждата от свалянето му?
1.Отваряш задния прозорец
2.Сваляш кората която се намира под спойлера (държи се на 5 щипки), простя дърпаш перпендикулярно на прозореца
3.Развиваш 4-те гайки които държат спойлера (10-ки май бяха)
4.Повдигаш спойлера от външната страна и виждаш, че маркучето се извадило
5.Вкарваш маркучето обратно (може да го залепиш или да сложиш малка скоба) и сглобяваш всичко по обратен ред
6.Другия път първо ползвай търсачката
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: E46 DIY или направи си сам...
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1730634
Имате изгорели пиксели който ви дразнят,надраскан или нефункциониращ монитор
Показано е стъпка по стъпка как се подменя монитора на МК4 навигацията.
Имате изгорели пиксели който ви дразнят,надраскан или нефункциониращ монитор
Показано е стъпка по стъпка как се подменя монитора на МК4 навигацията.
- uko
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 4.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 320D '02г. Автоматик
Re: E46 DIY или направи си сам...
Здравейте, Колеги Да дам една идея за Stop LED error кабели. Всичко е много просто - взимат се два резистора 220 Ома, +/-5% няма значение колко Вата(възможно най-малко за да не греят много) и се връзват успоредно. Изглежда така:
От снимката може да се види и цвета на резисторите да се ориентирате.
Отгоре може да се сложи малко шлаух да изолира топлината.
И така за всяка една крушка която искате да излъжете.
Поздрави!
От снимката може да се види и цвета на резисторите да се ориентирате.
Отгоре може да се сложи малко шлаух да изолира топлината.
И така за всяка една крушка която искате да излъжете.
Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ludmil
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
Re: E46 DIY или направи си сам...
uko написа:Здравейте, Колеги Да дам една идея за Stop LED error кабели. Всичко е много просто - взимат се два резистора 220 Ома, +/-5% няма значение колко Вата(възможно най-малко за да не греят много) и се връзват успоредно. Изглежда така:
От снимката може да се види и цвета на резисторите да се ориентирате.
Отгоре може да се сложи малко шлаух да изолира топлината.
И така за всяка една крушка която искате да излъжете.
Поздрави!
Или един резистор със стойност 110 Ω
Тока през резистора ще ти е 12/110 = 0.1А
Разсейваната мощност от резистора е 0.1х12=1.2W
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
- ociata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
Re: E46 DIY или направи си сам...
Поправка на не светещ/лошо светещ габарит.
Десния ми габарит работеше много смотано - светеше по слабо от левия и понякога изобщо не светеше. Днес ми остана малко време и почнах да разглабям:
оказа се че и другата крушка свети, но абсурд да я видиш отвън
Свалих буксата... Пин номер 3 беше изцяло разтопен(защо не е изгорял бушона никаква идея):
От другата страна на буксата:
След като реших че няма да си купувам букса плюс цялата платка, реших малко да го "побългаря" Няма голямо значение къде ще хванете масата на платката. Хубаво е малко да запилите мястото където ще правите "пъпка" за да хване по-хубаво спойката(аз ползвах дремел за целта, но и с обикновена пиличка и мерак ще стане). Ето вече запоения кабел:
От другата страна направо отрязах проблемния кабел преди буксата и го съединих с устерклема за да може сравнително лесно да се сваля ако се наложи.
Между другото хубаво е да сложите малко по-дълъг кабел за да може лесно да се сменят крушките когато изгорят:
Крайния резултат:
Надявам се съм бил полезен...
Поздрави,
Христо
Десния ми габарит работеше много смотано - светеше по слабо от левия и понякога изобщо не светеше. Днес ми остана малко време и почнах да разглабям:
оказа се че и другата крушка свети, но абсурд да я видиш отвън
Свалих буксата... Пин номер 3 беше изцяло разтопен(защо не е изгорял бушона никаква идея):
От другата страна на буксата:
След като реших че няма да си купувам букса плюс цялата платка, реших малко да го "побългаря" Няма голямо значение къде ще хванете масата на платката. Хубаво е малко да запилите мястото където ще правите "пъпка" за да хване по-хубаво спойката(аз ползвах дремел за целта, но и с обикновена пиличка и мерак ще стане). Ето вече запоения кабел:
От другата страна направо отрязах проблемния кабел преди буксата и го съединих с устерклема за да може сравнително лесно да се сваля ако се наложи.
Между другото хубаво е да сложите малко по-дълъг кабел за да може лесно да се сменят крушките когато изгорят:
Крайния резултат:
Надявам се съм бил полезен...
Поздрави,
Христо
- Ludmil
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
Re: E46 DIY или направи си сам...
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
- minimalcoholic
- младши ентусиаст
- Мнения: 503
- Регистриран на: 26.10.2011
- Местоположение: Русе
- Мечтае да кара: e46 330i
Re: E46 DIY или направи си сам...
за тези,които имат проблеми с лошия сигнал на радиото
http://blog.bavauto.com/10056/bmw-poor- ... er-models/
http://blog.bavauto.com/10056/bmw-poor- ... er-models/
- k_o_k_i_
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Детайли за колата: 725tds
Re: E46 DIY или направи си сам...
Утре ще се опитам да кача снимка,като ги сложа на колата.Пръскани са с дупли колор на 2 ръце(мигачите),останалото е с полир паста 3м(номер 3,ако имате по-груби драскотини,може да ги минете и с 1-цата).Трябва да ги лакирам,но малоумният продавач,ми е дал лак на ацетонова основа,което сваля спрея,затова ще изчакам малко с последната процедура.Дълго се колебаех,дали да ги "почервеня" защото КАТ правят проблеми при такъв тип мигачи,но ги пробвах,жълтеят когато се пусне мигача,така че не би трябвало да има проблем .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E46 DIY или направи си сам...
Само да кажа, че Дупли Колора избелява за около година-две максимум - не ги лакирай, защото ще трябва да го подновяваш вбъдеще. Иначе потвърждавам, че си свети оранжево и цвета става точно като оригиналното
Четох доста теми, но никъде не беше описано, за това нека да спестя 20-30лв за чистене на оптика на Business CD.
Проблемът главно е, че не свири всички дискове, а само оригинални или определени, иначе изписва `грешка`. Работата наистина е елементарна и се извършва за половин час.
1. Свалят се лайсните под левия еърбег и около радиото - има много видео в тубата. (аз счупих щипки (червените гнезда), които после си купих от Дару - 5 щипки - 7,5лв)
2. Развиват се двата филипса на СД-то и се измъква елегантно напред. На буксата отгоре е нарисувано как се сваля (с отвертка се повдига нагоре скобата й и се дърпа назад).
3. След като извадим СД-то (може вкъщи за по-удобна работа) развиваме четирите звездички отгоре и сваляме капака. Като го свалим отдолу отзад се виждат още две звездички, които държат СД механизма. Развиваме и тях. Повдигаме механизма нагоре и разкачаме свързващия го кабел за дънната платка - леко с пръсти.
4. Като огледаме механизма се вижда окото на четеца, но е много навътре. Или чистим на место или го избутваме към края - внимателно малко по малко (аз направих второто). После като се върже към колата се връща сам на мястото си. Почистваме окото нежно, без да натискаме. За почистването аз използвах спирт и клечка за уши. Може и с дестилирана вода или нещо специализирано, което аз не намерих.
5. Изчакваме да изсъхне и сглобяваме по обратния ред.
Наистина е доста лесна процедурата. За сега работи така, както трябва - не подбира дискове.
Проверка на CCV (филтър картерни газове):
Доста търсих, но не намерих това споменато в темите по въпроса, за това реших да го напиша тук. Ако мислите, че не е подходящо - изтрийте го.
Здравейте колеги,
- Просто исках да вметна, че инженерите на БМВ са го измислили много хубаво.. Става въпрос за N42 (предполагам и при 6-ците се вижда). Аз се чудех дали някой е сменял клапана преди мен.. Kато се свали кората над колектора и се светне отгоре с фенерче се вижда датата на производство. Уви, на моя пише октомври 2001 година - в най-скоро време влизам в бокса за смяна.. Сега колата е на 200к реални, така че доста е издържал, но вече има симптоми..
За мен това нещо трябва задължително да се смени при първоначалното обслужване на колата!
P.S. Снимката е илюстративна!
Четох доста теми, но никъде не беше описано, за това нека да спестя 20-30лв за чистене на оптика на Business CD.
Проблемът главно е, че не свири всички дискове, а само оригинални или определени, иначе изписва `грешка`. Работата наистина е елементарна и се извършва за половин час.
1. Свалят се лайсните под левия еърбег и около радиото - има много видео в тубата. (аз счупих щипки (червените гнезда), които после си купих от Дару - 5 щипки - 7,5лв)
2. Развиват се двата филипса на СД-то и се измъква елегантно напред. На буксата отгоре е нарисувано как се сваля (с отвертка се повдига нагоре скобата й и се дърпа назад).
3. След като извадим СД-то (може вкъщи за по-удобна работа) развиваме четирите звездички отгоре и сваляме капака. Като го свалим отдолу отзад се виждат още две звездички, които държат СД механизма. Развиваме и тях. Повдигаме механизма нагоре и разкачаме свързващия го кабел за дънната платка - леко с пръсти.
4. Като огледаме механизма се вижда окото на четеца, но е много навътре. Или чистим на место или го избутваме към края - внимателно малко по малко (аз направих второто). После като се върже към колата се връща сам на мястото си. Почистваме окото нежно, без да натискаме. За почистването аз използвах спирт и клечка за уши. Може и с дестилирана вода или нещо специализирано, което аз не намерих.
5. Изчакваме да изсъхне и сглобяваме по обратния ред.
Наистина е доста лесна процедурата. За сега работи така, както трябва - не подбира дискове.
Проверка на CCV (филтър картерни газове):
Доста търсих, но не намерих това споменато в темите по въпроса, за това реших да го напиша тук. Ако мислите, че не е подходящо - изтрийте го.
Здравейте колеги,
- Просто исках да вметна, че инженерите на БМВ са го измислили много хубаво.. Става въпрос за N42 (предполагам и при 6-ците се вижда). Аз се чудех дали някой е сменял клапана преди мен.. Kато се свали кората над колектора и се светне отгоре с фенерче се вижда датата на производство. Уви, на моя пише октомври 2001 година - в най-скоро време влизам в бокса за смяна.. Сега колата е на 200к реални, така че доста е издържал, но вече има симптоми..
За мен това нещо трябва задължително да се смени при първоначалното обслужване на колата!
P.S. Снимката е илюстративна!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани