E46 DIY или направи си сам...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 18.02.2007
Мечтае да кара: колело

Мнение от tomentoza » 04 Ное 2007, 19:08

Смяна на батерията на неразглобяемия ключ.
ЦЪК
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Мнение от ivodivo » 30 Яну 2008, 18:07

38. Apparently "there's a cheat code in the software running the BMW M3's sequential manual gearbox (SMG). Press the right buttons in the right order and the car will launch you from a stop after revving the engine to 5,000 rpm". "But there is a catch. In Europe, where the feature isn't so hush-hush, doing more than 15 launches voids the car's warranty. Federal laws prohibit such stipulations here, so BMW has turned down the which. US-spec cars are programmed to wind to only 2,500 rpm. That's why you have to ask your dealer to install the European software. Most will happily oblige"

"For lucky drivers of this hot car, here's how: Switch of the stability system and select shift program six. Switch the engine to sport mode. With the hand shifter in drive, hold it in the downshift position and press the has pedal. The engine will rev to the preprogrammed rpm and hold. Now release the shifter. The car will launch forward violently and the engine's revs will climb quickly, so be prepared to up shift"
39. When you have your wipers on fast and medium (don’t know what you call it) Anyways if you come to a stop it'll go to intermittent
40. Want to know your odometer reading but no key... no problem. Just press the computer toggle button at the end of the turn signal lever. The computer read-out lights up with the odometer reading.
41. Everyone knows that the screwdriver in the tool kit is reversible.
42. When windshield wipers are going, and the a/c is on, regardless of the temp, warm air is coming out of the windshield defrost vent.
43. Holding down the DSC button to completely turn it off.


:shock: След 15я път на използване на старта в европа изтичала гаранцията, а в Америка няма такъв проблем, ама развърта само до 2 500? Правилно ли съм разбрал :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 18.02.2007
Мечтае да кара: колело

Зануляване на Oil service

Мнение от tomentoza » 02 Фев 2008, 9:04

Зануляване на Oil service след смяна на масло

Код: Избери целия код
--Press and hold th trip odometer button AND turn the ignition key to the "1" (accessory) position.

--Keep the button pressed for approx. 5 more seconds until any of the following words appear in the display: "Oil Service" or "Inspection", in with "Reset" or "Re".

--Press the button again and hold for approx. 5 seconds until the words "Reset" or "Re" flash.

--While the display is flashing, press the button briefly to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval, the following will appear in the display for approx. 2 seconds: "END SIA". The system can only be reset again after the vehicle has been driven approx. 50-75 miles.
ИзображениеИзображениеИзображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 07 Фев 2008, 22:24

инсталиране на халогени, ако колата ви е излязла без тях от завода:
Най-лесно е да си поръчате номер 61129410798 по БМВ. Между 30 и 40лв струва. Той включва всички кабели до релето, заедно с фасунгите за халогените. Всички накрайници са там и с него инсталацията е просто едно прекарване на кабели и нагласяне на накрайниците в цокъла на релето и бушона.Кабелите се прокарват от бушоните, които са зад жабката. Зад бушоните се намират и 4-5 релета, където има празно място с цокъл за релето за бушоните.
В този цокъл има закачен един жълто сив кабел, който идва от лайт модула. Бушона за халогените е номер 38. Понеже пиша нещата няколко седмици след като съм приключил с монтажа ето информацията от колеги, които току що минаха през това
tedier написа:Моята конфигурация е: На краче 30 се слага жълто-червния кабел,който идва от бушоните , на краче 87 е сиво-кавяфия от халогените; на 86 е зелено-жълтия (който си е поставен на това място -фабрично) и на 85 е кафявия(масата) . В черната кутия над бушоните вързах и двата кафяви на планката и поради липса на място извадих металната пластинка с 5 кабела и закачих другия кафяв на пластинката и после си сложих пластмасовото кожухче като го поизрязах малко и го сложих на друго място , за да не пречи на останалите.

П.С. Комплекта с кабели и релето го купих от Дару-общо 51лв. Останалото си го имах и не съм давал пари за него.


После кабелите се извеждат в двигателния отсег - минават през гумата, където минават още много кабели в отсега за двигателя /някъде там където е плюса изведен вътре в купето/, от там до десния фар и съответно десния халоген, а до левия халоген кабелите минават над водния радиатор където би могло да се закрепят със свински опашки или оригиналните скоби с номер 61131387626, има си места за тях над радиатора, трябват ви три броя и така до левия халоген

още информация и снимки- http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=352220

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=253098
Последна промяна © на 09 Ное 2008, 13:56, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: 320d Avtomatik / Touring

Мнение от magiosnik^ » 01 Апр 2008, 23:17


ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 19 Апр 2008, 10:16

Ето как са си занулите Oil Service-a

ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Инициализация на ключ

Мнение от Wolfen » 30 Апр 2008, 0:31

Понеже се сблъсках с този проблем и не намерих информация във форума... ето, както открих по въпроса: ЦЪК
Работи и на ромбовидния ключ!

Надявам се, че ще е полезно за някой. За тези, които не са в час с английския език, ето превод на написаното в линка:

1. Вземате и двата ключа, работещия и неработещия.
2. Влизате в автомобила и затваряте вратите.
3. За кратко (макс 5-10 секунди т.е. преди да "щракне" EWS-а) вкарвате единия ключ и завъртате запалването до позиция 2 (без да е нужно палите колата)
4. Изваждате ключа, натискате и задържате "Unlock" бутона и същевременно натискате три пъти бутона "Lock" в рамките на 10 сек.
5. Пускате бутона "Unlock". Лампичката на ключа (ако има такава) започва да мига за около 10 сек.
6. Централното заключване се активира и деактивира заключването на всички врати за да покаже, че процеса на инициализация е бил успешен.
7. Сега бързо вземате другия ключ. Натискате и задържате "Unlock" бутона и същевременно натискате 3 пъти бутона "Lock" в рамките на 10сек.
8. Пускате бутона "Unlock".
9. Централното заключване активира и деактивира заключването на всички врати, за да покаже, че инициализацията е успешна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 5.08.2006
Местоположение: Детройт, София

Мнение от Stoyan7777 » 30 Апр 2008, 20:20

ето как да си смените бензиновия филтър + снимки

http://bimmerinfo.com/diy/fuel-filter/

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 19 Май 2008, 21:06

Схема на бушоните на български благодарение на ASTERIX
/ASTERIX/ написа:И линк 8)

http://pugsys.data.bg/BMW.xls

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 13.04.2008
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e46
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: 318 i

Смяна на задни пружини е46

Мнение от krasy1982 » 22 Май 2008, 22:31

Поради факта, че мн бмв чупят задни пружини пускам този тема. Лично се сблъсках с проблема и сам смених прожините. Искам да споделя какво трябва да направи всеки, който иска сам да реши този проблем.

Необходими инструменти:
1. Крик - поне 2 за да ви е по лесно
2. Ключове 17, 18, 19
3. Скоби за пружини.
4. Още някой дребни помагала

Ако сме набавили инструментите може да започваме:
1. Вдигане колата на крик и сваляне на гумата.
2. Развиване болта на носача, който е откъм главината (спирачния диск) - по този начин носача пада леко надоло и се подпира в полуоската (може да пропуснете тази стъпка)
3. С помоща на скобите започваме да свиваме прожината
4. Отвиваме болта който държи амортисьора в долната му част - по този начин освобождаваме главината и имаме възможност да накараме носача да падне още по надоло докато освободи прожината и се извади. Пружината излиза с гумените тампони.
5. Махаме тампоните и ги слагаме на новата
6. С помоща на ско бите прибираме новата пружина толкова че да може да влезне на мястото си
7. Започваме процедурата по сглабяне в обратен ред на разглабяне ( завиване на амортисьора и след това на носача)

Ако сме направили всичко както трябва можем да преминем и към другото колело. Действията там са аналогични.
След като приключим можем да отидем доволно да пием по бира с парите които сме спестили за майстор :mhihi:

Надявам се да съм бил полезен!
Последна промяна krasy1982 на 28 Май 2008, 23:59, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 5.08.2006
Местоположение: Детройт, София

Мнение от Stoyan7777 » 22 Май 2008, 22:48

да не съм напълно оф топик ще дам този линк.
страшно много ми помогна за предните, задните
ще ги сменям в скоро време
Обяснено е всичко, ступка по ступка и най-важното
къде да се внимава

http://www.e46fanatics.com/howto/howtod ... owto_id=12
Последна промяна Stoyan7777 на 22 Май 2008, 22:58, променена общо 1 път
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: Мадрид,Испания

Мнение от didony » 09 Юни 2008, 17:21

Още една полезна страница.Съжалявам че е на испански,това намерих.Надявам се да е от полза
http://personales.ya.com/katraska/info_bmw.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 11 Юни 2008, 10:32

Здравейте Колеги, пускам този пост, за да обясня как се сдобих с борд комютър вече за 100лв. Ще го опиша по стъпки.

1. Трябва да се сдобиете с лостче за мигачите на което го има бутона за ВС. Има го по Симеон, намира се на цена около 70лв. В Дару/Камор около 190лв. Не си заслужава ново!!!

2. След това трябва да го монтирате. За целта се сваля първо волана. Отзад има две болчета еврейска звезда, развиват се и пада предната част заедно с бега. Ще забележите букса, на която се държи. Без да се притеснявате откачате буксата, без да е откачен акумулатора, но колата не трябва да е включена в никакво положение (ключа на степен нула и не пипате докато не свършите с процедурата). Ако направите така, както Ви казвам, няма опасност да Ви светне лампата за бега и да набие грешка.

3. След като свалите волана преминавате към махане на пластмасите зад него. За целта отгоре има пластмасова рапитка, която внимателно се отвива и маха, а отдолу има още една кругла джаджа, на която има дупчица, в която буркате с нещо остро и натискате. Така се откача и долната част. След това внимателно с тънка права отвертка разкачате горната и долната пластмаса, но внимавайте да не остъавите следи от отчертката. Целта е да се разкачат от допълнително сложените щипки.

4. Вече имате достъп до лостчетата. След като волана го няма, издърпвате двете лостчета бавно назад към вас, заедно с планката, която ги дъежи и двете лостчета и внимателно сваляте това на мигачите.

5. Сменяте си с новото и след това обратната пртоцедура.

6. След като сте сглобили всичко трябва да посетите сервиз. Да ви кажа не ходете в Камор щото ше ви гледат тъпо. Аз бях там!!! Записаха ми час, ама реших да не хода, щото почнаха да ме убеждават, че немало да стане. В севиза трябва да разполагат със софтуер на БМВ за диагностика MODIC или DIS. Като идете там може да не знаят къде да пипат, затова в точка 7 ще опиша къде точно се пипа в програмата.

7. Намирате в менюто това:

1) Go to ZCS Coding
2) Select E46 Series
3) Select Recode or retrofit
4) Select Kombi
5) Select Turn Signal
6) Enable OBC

8. Вече имате Борд Компютър и всичко си работи супер, се едно е фабрично. То така си го правят фабрично!!!
Успех на всички.
Последна промяна slitter на 04 Юли 2011, 20:15, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

ABS проблеми

Мнение от kiko™ » 21 Юни 2008, 13:24

ABS проблеми

Ето с какъв проблем се сблъсках тези дни и как го разреших, значи една сутрин при запалване на колата останаха да ми светят на таблото : оранжевата лампа на ASC-то, оранжевата лампа на ABS-а и червената лампа (!) на ръчната спитачкат. Изгасих и запалих колата на няколко пъти но лампите не изгаснаха. Потеглих и забелязах че километража и икономера също не работят. Причините за тези симптоми се крият или в датчиците на ABS-а или в най-лошият случай самия контролен панел на ABS-а. Ако светенето на трите лампи е придружено с неработещ километраж причината се крие в ABS датчиците на задните колела които служат и за определяне на скоростта на колата, ако пък светят трите лампи и километражът си работи има проблем в ABS датчиците на предните колела. В повечето случаи датчиците се замърсяват и проблема може да се оправи като се извадят и почистят. Ако това не помогне следва смяна. Сега ще ви опиша как можете да тествате сами своите датчици, това става много лесно с тестер -мултиметър или ом (ohm) метър
Изображение тук на картинката е показан дигителен мултиметър. Изключва се всеки един от датчиците и се замерва с тестер-а, като мултиметъра се включва да мери съпротивление (в ohm). При включването на тестер-а към датчик-а тои трябва да отмери съпротивление в порядъка на около 1 ohm, ако тестер-а не отмери никакво съпротивление, ABS датчик-а е заминал и трябва да бъде сменен (както беше и в моя случай заден ляв датчик не даваше съпротивление). Ако датчика който замервате дава съпротивление завъртете колелото чийто датчик замервате, ако показанията на тестер-а се променят значи датчика работи превилно и трябва да се отправите към следващото колело, ако обаче тестер-а дава показания но като завъртите колелото те останат непроменени значи датчика е замърсен и трябва да бъде изваден и почистен почистен. Ето как изглежда датчик-а който аз смених Изображение , предните изглеждат по подобен начин само че мгнитчето което излиза от датчик-а е по-дълго. Новият датчик ми струваше 85 € тук в Италия, в България цената му е 160лв. След смямата на датчик-а нямаше нужда от изчистване на грешки от компютъра на колата, след като запалих лампата на ръчната (!) беше изгаснала , километража и икономера работехан, но оранжевите лампи на ABS-а и ASC-то останаха да сетят. Направих 50 метра с колата и изгаснаха и те :D
Надявам се това да бъде от полза на всички коит се сблъскат с моя проблем, поне можете да избегнете диагностики и тем подобни ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 4.07.2007

Re: Инициализация на ключ

Мнение от LSFC » 15 Авг 2008, 9:42

Wolfen написа:Понеже се сблъсках с този проблем и не намерих информация във форума... ето, както открих по въпроса: ЦЪК

Надявам се, че ще е полезно за някой. За тези, които не са в час с английския език, ето превод на написаното в линка:

1. Вземате и двата ключа, работещия и неработещия.
2. Влизате в автомобила и затваряте вратите.
3. За кратко (макс 5 секунди) вкарвате единия ключ и завъртате запалването до позиция 2 (без да е нужно палите колата)
4. Изваждате ключа, натискате и задържате "Unlock" бутона и същевременно натискате три пъти бутона "Lock" в рамките на 10 сек.
5. Пускате бутона "Unlock". Лампичката на ключа започва да мига за около 10 сек.
6. Централното заключване се активира и деактивира заключването на всички врати за да покаже, че процеса на инициализация е бил успешен.
7. Сега бързо вземате другия ключ. Натискате и задържате "Unlock" бутона и същевременно натискате 3 пъти бутона "Lock" в рамките на 10сек.
8. Пускате бутона "Unlock".
9. Централното заключване активира и деактивира заключването на всички врати, за да покаже, че инициализацията е успешна.



Малка поправка от мен .
Пробвах гореспоменатия метод и резултата е , че и работещия ключ спря да от ключва и заключва.
РЕШЕНИЕТО :

3. За кратко (макс 5 секунди) вкарвате единия ключ и завъртате запалването до позиция 2 (без да е нужно палите колата) НАТИСКАТЕ И ЗАДЪРЖАТЕ "Unlock" бутона И ТОГАВА ВАДИТЕ КЛЮЧА БЕЗ ДА ПУСКАТЕ "Unlock" бутона
4. натискате три пъти бутона "Lock" в рамките на 10 сек
СЛЕДВА ЗАКЛЮЧ - ОТКЛЮЧ.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook