Липса подсветка на таблото Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Липса подсветка на таблото Е39
Здравейте колеги имам много гаден проблем с подсветката на таблото. Да поясня - таблото ми е с големия дисплей, той и дисплея на климата си светят и си се управляват нормално от димера. Обаче нямам светлина нито на копчета нито на оборотомер,скоростомер.
Проверих LCM Модула за наличе на корозия,но беше чист нямаше дори и прах, махнах таблото да погледна зад него кабелите бяха здрави,проверих ключа за светлините всичко изглежа добре. Ако някой му се случвало такова нещо и може да даде насоки ще е супер. Някой път подсветката примигва или остава да работи за неопределено време преди пак да изгасте.
Проверих LCM Модула за наличе на корозия,но беше чист нямаше дори и прах, махнах таблото да погледна зад него кабелите бяха здрави,проверих ключа за светлините всичко изглежа добре. Ако някой му се случвало такова нещо и може да даде насоки ще е супер. Някой път подсветката примигва или остава да работи за неопределено време преди пак да изгасте.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1534
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Липса подсветка на таблото Е39
Може би ще трябва да се прегледа платката на таблото за студена спойка, прекъсната писта и т.н.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Липса подсветка на таблото Е39
Така след малко копаене открих,че масата на заден ляв фар беше разтопен куплунга и пуснах нова маса запоена дирекнто на пистите, другото което е че таблото отчита грешка ако някоя крушка не свети само когато таблото има подсветка тоест ако имам две предни куршки изгорели,ако няма подсветка не дава грешка за изгоряло крушка таблото е с големия борд компютър. Днес също скънах динамото понеже не зареждаше (13.2v) с товари (къси светлини,дълги и пуснат климатроник на среден вентилатор).
Re: Липса подсветка на таблото Е39
Липсва Terminal 58G.
Terminal 58G е кабел, по който лайтмодулът захранва с напрежение бутоните и уредите в таблото. Ако по някаква причина лайтмодулът дефектира и спре да подава напрежение по този кабел, край на подсветката.
Ето как работи подсветката на бутоните и уредите (Terminal 58G):
От лайтмодула тръгва сиво-червен кабел, който отива в жабката, където е закачен за клема (името й е "x806"), към която са закачени няколко сиво-червени кабели, които пък отиват в отделните модули и бутони.
Ако се прекъсне сиво-червеният кабел от лайтмодула към клемата в жабката, никой бутон или уред в таблото няма да свети.
Ето я схемата с отделните консуматори, свързани към Terminal 58G:
Ето къде се намира въпросната клема на Terminal 58G:
Аз бих измерил напрежението (при включени габарити) на кой да е сиво-червен кабел за късо съединение към маса. Ако има, свалям жабката, изключвам един по един всеки от сиво-червените кабели от клема x806, докато късото не изчезне. Когато изчезне, вече знам кой кабел да заменя с нов и коя верига е проблемът, но дори само с разкаченето му от клемата, всички останали подсветки ще се възстановят, освен ако не е умрял геройски транзисторът или с каквото там лайтмодулът включва напрежението на този терминал.
Ако няма късо съединение, тогава се измервам дали има напрежение (при включени габарити) на сиво-червен кабел, който тръгва от pin1 от бялата букса на лайтмодула.
Ако там няма напрежение, проблемът е в лайтмодула. Ако там има напрежение, кабелът е прекъснат от лайтмодула до клемата над жабката.
Terminal 58G е кабел, по който лайтмодулът захранва с напрежение бутоните и уредите в таблото. Ако по някаква причина лайтмодулът дефектира и спре да подава напрежение по този кабел, край на подсветката.
Ето как работи подсветката на бутоните и уредите (Terminal 58G):
От лайтмодула тръгва сиво-червен кабел, който отива в жабката, където е закачен за клема (името й е "x806"), към която са закачени няколко сиво-червени кабели, които пък отиват в отделните модули и бутони.
Ако се прекъсне сиво-червеният кабел от лайтмодула към клемата в жабката, никой бутон или уред в таблото няма да свети.
Ето я схемата с отделните консуматори, свързани към Terminal 58G:
Ето къде се намира въпросната клема на Terminal 58G:
Аз бих измерил напрежението (при включени габарити) на кой да е сиво-червен кабел за късо съединение към маса. Ако има, свалям жабката, изключвам един по един всеки от сиво-червените кабели от клема x806, докато късото не изчезне. Когато изчезне, вече знам кой кабел да заменя с нов и коя верига е проблемът, но дори само с разкаченето му от клемата, всички останали подсветки ще се възстановят, освен ако не е умрял геройски транзисторът или с каквото там лайтмодулът включва напрежението на този терминал.
Ако няма късо съединение, тогава се измервам дали има напрежение (при включени габарити) на сиво-червен кабел, който тръгва от pin1 от бялата букса на лайтмодула.
Ако там няма напрежение, проблемът е в лайтмодула. Ако там има напрежение, кабелът е прекъснат от лайтмодула до клемата над жабката.
Re: Липса подсветка на таблото Е39
PeReZ написа:Липсва Terminal 58G.
Terminal 58G е кабел, по който лайтмодулът захранва с напрежение бутоните и уредите в таблото. Ако по някаква причина лайтмодулът дефектира и спре да подава напрежение по този кабел, край на подсветката.
Ето как работи подсветката на бутоните и уредите (Terminal 58G):
От лайтмодула тръгва сиво-червен кабел, който отива в жабката, където е закачен за клема (името й е "x806"), към която са закачени няколко сиво-червени кабели, които пък отиват в отделните модули и бутони.
Ако се прекъсне сиво-червеният кабел от лайтмодула към клемата в жабката, никой бутон или уред в таблото няма да свети.
Ето я схемата с отделните консуматори, свързани към Terminal 58G:
Ето къде се намира въпросната клема на Terminal 58G:
Аз бих измерил напрежението (при включени габарити) на кой да е сиво-червен кабел за късо съединение към маса. Ако има, свалям жабката, изключвам един по един всеки от сиво-червените кабели от клема x806, докато късото не изчезне. Когато изчезне, вече знам кой кабел да заменя с нов и коя верига е проблемът, но дори само с разкаченето му от клемата, всички останали подсветки ще се възстановят, освен ако не е умрял геройски транзисторът или с каквото там лайтмодулът включва напрежението на този терминал.
Ако няма късо съединение, тогава се измервам дали има напрежение (при включени габарити) на сиво-червен кабел, който тръгва от pin1 от бялата букса на лайтмодула.
Ако там няма напрежение, проблемът е в лайтмодула. Ако там има напрежение, кабелът е прекъснат от лайтмодула до клемата над жабката.
Здравей днес стигнах до клема х806 мерих и няма късо съединение към маса , също измерих на лайтмодула сиво-червения кабел за напрежение от бялтя букса ,но изкара 0.00 със включени габарити на контакт.най вероятно проблема е в самия модул,но понякога работи даже до скоро изкара 1 месец,но сега от 1 седмица нямам никаква подсветката,а се мръква все по рано и ще ми трябва. Какво предлагате да пробвам с друг модул от моргата или нещо друго?
Re: Липса подсветка на таблото Е39
Ето какво се случва с цялото осветление на колата :
[youtube]https://youtube.com/shorts/sU8ZNrWHo8M?si=r49g6NgP3aMn_ET-[/youtube]
Изкарах всички сиво червени кабели от клемата един
По един и нямах осветление върнах ги обратно и 3 дена нямах проблеми,но от вчера пак започна да примигва.
[youtube]https://youtube.com/shorts/sU8ZNrWHo8M?si=r49g6NgP3aMn_ET-[/youtube]
Изкарах всички сиво червени кабели от клемата един
По един и нямах осветление върнах ги обратно и 3 дена нямах проблеми,но от вчера пак започна да примигва.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани