BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Здравейте,
дойде време да се похваля с вече не толкова новата ми придобивка. Стана година откакто я имам.
Автомобилът е BMW E12, 518 от 1980г. Колата намерих случайно докато обикаляхме да търсим един ретро шосеен бегач за близък приятел.
Автомобилът стоеше в жк. Надежда в София, видимо изоставен от поне 5-6г. След кратък разговор с бираджиите на пейката пред блока разбрах кой е собственика и хората с ентусиазъм ме упътиха към апартамента му, защото много искаха тази стара барака да се разкара от там и да освободи още едно парко място.
Човекът не искаше да продава колата, а искаше да я предаде на скрап. Даже каза, че има уговорка с някакви цветнокожи да я вземат след 2 седмици, в което време той трябвало да намери акумулатор. Защото щели да му дадат 400лв само ако имала акумулатор някакъв вътре.
Казах му, че ще удвоя цената ако ми я даде, но това не го поблазни много. Беше упорит, че няма смисъл да се ремонтира тази кола и, че не му се занимава с нотариуси и т.н. Стана ми леко тъжно и си тръгнах.
След това през месец му звънях да видя какво е станало с колата, при което той ми даваше противоречиви отговори - веднъж ми казва ела я вземи, веднъж ми казва не ти трябва тая кола, по-добре да я дам на скрап...
В крайна сметка след 4 месеца отидох с моята зелена Е12. Мисля, че тя изигра важната роля. Човекът като я видя измита и лъсната явно го прихвана някаква носталгия. И реши да ми я продаде. Оправихме документите и след няколко дена колата беше при мен.
Настоях да прибера тази кола по няколко причини. Първо от последните произведени е, което е ценно. Има изменения и по купето и по ел инсталацията. Второ - има петстепенна скоростна кутия, което е доста рядко при БМВ-тата от тия години. Трето - има шибедах Четвърто, но не и по важност - колата е права, не е много гнила и има перфектни документи.
И така стигнахме до гаража:
След 15 мин. опити да подкача бензин на стартер видях, че няма да стане тая работа и налапах маркуча. Успях да направя вакуум за да дръпна гориво от резервоара След 2 завъртания бабата запали. Още в началото моторът заработи сравнително равномерно. Имаше и тяга. Спирачните апарати отпред бяха заяли, но с малко раздвижване се оправиха.
Планът е ясен - цялостна реставрация до фабричен вид. Оригинална боя, нейния си мотор, всичко както трябва. С малки добавки, които ще обясня по-късно.
Преди да отиде на бояджия обаче трябваше да проверя дали купето е така право както изглежда. Затова я закарах на стенд. Всичко е норми, хората дори бяха учудени, че такава стара кола влиза в каталожните норми. Аз се успокоих, че вече мога да я дам за възстановяване на купето.
Ето малко подробни снимки от огледа, който направих след като я подкарах.
Гадна, афтърмаркет антена, заради която някой е продупчил тавана. 100% трябва да бъде махната:
Вестниците не са спасили таблото и беше доста напукано. Имам за щастие здраво, в прилично състояния, което ще влезне тук:
Ей така за късмет:
Тиня и боклуци навсякъде в колата:
Салонът не е отчайващ на външен вид, но всъщност платът е доста изгорял и като седнеш и се цепи навсякъде. Ще ходи на тапицер.
Табло с оборотомер. Така е излезнала от завода, има го кодирано и в табелката с оборудването на купето:
М10Б18, 90 конски сили, най-малкия мотор за модела. Агрегатът е лек, колата е евтина, затова няма дори и хидравлика.
Здрави бомбета:
Флората по автомобила:
Изгнила предна лява врата около пантата:
Разпробити стопове закрепени с шпилки, уплътнени с болкит:
НЕзатварящ се повреден шибедах:
Щети от градушка
Сложена на 15ки джанти, минала преглед, запътила се към стенда :
Ще продължа историята в идните дни, че се изморих вече.
дойде време да се похваля с вече не толкова новата ми придобивка. Стана година откакто я имам.
Автомобилът е BMW E12, 518 от 1980г. Колата намерих случайно докато обикаляхме да търсим един ретро шосеен бегач за близък приятел.
Автомобилът стоеше в жк. Надежда в София, видимо изоставен от поне 5-6г. След кратък разговор с бираджиите на пейката пред блока разбрах кой е собственика и хората с ентусиазъм ме упътиха към апартамента му, защото много искаха тази стара барака да се разкара от там и да освободи още едно парко място.
Човекът не искаше да продава колата, а искаше да я предаде на скрап. Даже каза, че има уговорка с някакви цветнокожи да я вземат след 2 седмици, в което време той трябвало да намери акумулатор. Защото щели да му дадат 400лв само ако имала акумулатор някакъв вътре.
Казах му, че ще удвоя цената ако ми я даде, но това не го поблазни много. Беше упорит, че няма смисъл да се ремонтира тази кола и, че не му се занимава с нотариуси и т.н. Стана ми леко тъжно и си тръгнах.
След това през месец му звънях да видя какво е станало с колата, при което той ми даваше противоречиви отговори - веднъж ми казва ела я вземи, веднъж ми казва не ти трябва тая кола, по-добре да я дам на скрап...
В крайна сметка след 4 месеца отидох с моята зелена Е12. Мисля, че тя изигра важната роля. Човекът като я видя измита и лъсната явно го прихвана някаква носталгия. И реши да ми я продаде. Оправихме документите и след няколко дена колата беше при мен.
Настоях да прибера тази кола по няколко причини. Първо от последните произведени е, което е ценно. Има изменения и по купето и по ел инсталацията. Второ - има петстепенна скоростна кутия, което е доста рядко при БМВ-тата от тия години. Трето - има шибедах Четвърто, но не и по важност - колата е права, не е много гнила и има перфектни документи.
И така стигнахме до гаража:
След 15 мин. опити да подкача бензин на стартер видях, че няма да стане тая работа и налапах маркуча. Успях да направя вакуум за да дръпна гориво от резервоара След 2 завъртания бабата запали. Още в началото моторът заработи сравнително равномерно. Имаше и тяга. Спирачните апарати отпред бяха заяли, но с малко раздвижване се оправиха.
Планът е ясен - цялостна реставрация до фабричен вид. Оригинална боя, нейния си мотор, всичко както трябва. С малки добавки, които ще обясня по-късно.
Преди да отиде на бояджия обаче трябваше да проверя дали купето е така право както изглежда. Затова я закарах на стенд. Всичко е норми, хората дори бяха учудени, че такава стара кола влиза в каталожните норми. Аз се успокоих, че вече мога да я дам за възстановяване на купето.
Ето малко подробни снимки от огледа, който направих след като я подкарах.
Гадна, афтърмаркет антена, заради която някой е продупчил тавана. 100% трябва да бъде махната:
Вестниците не са спасили таблото и беше доста напукано. Имам за щастие здраво, в прилично състояния, което ще влезне тук:
Ей така за късмет:
Тиня и боклуци навсякъде в колата:
Салонът не е отчайващ на външен вид, но всъщност платът е доста изгорял и като седнеш и се цепи навсякъде. Ще ходи на тапицер.
Табло с оборотомер. Така е излезнала от завода, има го кодирано и в табелката с оборудването на купето:
М10Б18, 90 конски сили, най-малкия мотор за модела. Агрегатът е лек, колата е евтина, затова няма дори и хидравлика.
Здрави бомбета:
Флората по автомобила:
Изгнила предна лява врата около пантата:
Разпробити стопове закрепени с шпилки, уплътнени с болкит:
НЕзатварящ се повреден шибедах:
Щети от градушка
Сложена на 15ки джанти, минала преглед, запътила се към стенда :
Ще продължа историята в идните дни, че се изморих вече.
Последна промяна DMC на 28 Фев 2018, 14:30, променена общо 2 пъти
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Евала... Като видя такива идеи за реставрации на старите класически коли ми става много приятно. Успех в начинанието.
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Браво колега евала за ентусиязма такива коли са рядкост
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Благодаря за окуражителните думи
Продължавам със снимките. Само да кажа, че колата е 99% готова, но пускам темата на парчета, защото има доста снимки и описания и не мога в един пост да опиша всичко.
Ето продължението. Колата е разглобена и е при майсторите:
Продължавам със снимките. Само да кажа, че колата е 99% готова, но пускам темата на парчета, защото има доста снимки и описания и не мога в един пост да опиша всичко.
Ето продължението. Колата е разглобена и е при майсторите:
Последна промяна DMC на 28 Фев 2018, 14:35, променена общо 1 път
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
И започва борбата с ламарините.
Около предния джам:
В краката на шофьора:
Заден капак :
Смяна на полиуретана по ръбовете на задния капак:
Ето как изглежда и торпедната стена (или firewall) като се махне гумената изолация :
хоп дупчици:
изглед отвътре :
Положението с този детайл е драматично. Доста е изгнил. Затова решихме да го изрежем целия:
и да го сменим с друг, изрязан от донор:
Изненада има и под левия калник:
Положението под задната броня на десния калник:
Гърловината и тя беше поизгнила:
Около предния джам:
В краката на шофьора:
Заден капак :
Смяна на полиуретана по ръбовете на задния капак:
Ето как изглежда и торпедната стена (или firewall) като се махне гумената изолация :
хоп дупчици:
изглед отвътре :
Положението с този детайл е драматично. Доста е изгнил. Затова решихме да го изрежем целия:
и да го сменим с друг, изрязан от донор:
Изненада има и под левия калник:
Положението под задната броня на десния калник:
Гърловината и тя беше поизгнила:
Последна промяна DMC на 22 Фев 2019, 18:05, променена общо 3 пъти
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Уау! Поздравления за съживяването!
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Ето продължението. Докато се работеше по купето, двигателят също беше разглобен. За съжаление нямам много снимки от неговата ревизия. Моторът е с нови сегменти, нови лагер, нов обтегач на веригата. Сменених ангренажните колела и верига, но не с нови, а с такива, в които са в добро здраве. Главата беше ревизирана също. Блокът беше хонингован, челосан и боядисан. Ето една снимка след като го разглобихме (беше боядисан в жълто):
Фаровете и те получиха освежаване:
Почистване на хром ринговете (с Cif )
Боя:
Почистване и смазка на механизма за чистачките (едва се движеше):
Освежаването на стоповете отнема също не малко време. За да се разглобят трябва да се развият едни болтове, които обикновено са кородирали. Имах 10 комплекта стопове и нито един не можах да разглобя "безкръвно". Помогнах си с дремела и микро-абразивен диск. Цепвам ги през средата и след това с права отвертка ги развивам лесно:
След като се разглобят и се почистят отвътре остава да се полират отвън. Първо ги минах на водна шкурка 1000, после на 2000. Накрая с паста номер 6 на 3М. Нямам снимки от тези операции също.
Ето крайния резултат:
Фаровете и те получиха освежаване:
Почистване на хром ринговете (с Cif )
Боя:
Почистване и смазка на механизма за чистачките (едва се движеше):
Освежаването на стоповете отнема също не малко време. За да се разглобят трябва да се развият едни болтове, които обикновено са кородирали. Имах 10 комплекта стопове и нито един не можах да разглобя "безкръвно". Помогнах си с дремела и микро-абразивен диск. Цепвам ги през средата и след това с права отвертка ги развивам лесно:
След като се разглобят и се почистят отвътре остава да се полират отвън. Първо ги минах на водна шкурка 1000, после на 2000. Накрая с паста номер 6 на 3М. Нямам снимки от тези операции също.
Ето крайния резултат:
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Забравих да кажа нещо важно. При транспорта на колата от бояджията до моя гараж шибидахът е излетял по време на движение. Аз тогава не бях в София и разбрах в последствие неприятната новина. БМВ Е12 с шибидах не е често срещано. Шибидахът от Е28 по размер е същия, но по механизъм и закрепване има достатъчно разлики, че да не пасне без интервенции. Бях чел преди време, че шибидасите от ранни БМВ Е23 (7ма серия) са идентични с Е12ковите. Бях се сетил, че имаше един донор около Благоевград, при който бях ходил няколко години по-рано. Викам си - това ми е шанса. За късмет, колата стоеше, имаше шибидах и човекът ми го продаде с все механизма за 80лв. Бях много доволен, но честно ви казвам, че ако не беше тоя донор не знам какво щях да правя. Така че, някой ако има проблем с шибидах от Е12 да търси Е23ков донор преди фейслифта. Всичко пасва Plug and play.
РЕгулирането на шибедаха е доста играчка. Отне ми няколко вечери. Първо се нагласяват жилата и положението им спрямо лоста. След това се монтира металната тава, а най-накрая тапицерията.
Почистена горивна помпа:
Двигател в коша:
Успях да намеря редките маски с хром лайстна, монтирани само на 2.5/2.8 моторите. Свалих ластните за да боядисам решетките, че бяха изветлели доста:
Ето как се сваля лайсната:
Ето ги монтирани:
Понеже старата тапицерия на тавана беше зле, поръчах нова. Излезе ми евтино - 80лв. Слагах си я сам, защото тапицерът каза, че с монтажи не се занимава. Като за първи таван ми се получи горе долу:
Взех идея от tinkin_404 с щипките на неговото 404:
За залепване използвах българско полихлоропреново лепило (подобно на хелметекс). Не е съм очарован от качеството му, но горе долу свърши работа. Следващ път не бих ползвал същото обаче.
РЕгулирането на шибедаха е доста играчка. Отне ми няколко вечери. Първо се нагласяват жилата и положението им спрямо лоста. След това се монтира металната тава, а най-накрая тапицерията.
Почистена горивна помпа:
Двигател в коша:
Успях да намеря редките маски с хром лайстна, монтирани само на 2.5/2.8 моторите. Свалих ластните за да боядисам решетките, че бяха изветлели доста:
Ето как се сваля лайсната:
Ето ги монтирани:
Понеже старата тапицерия на тавана беше зле, поръчах нова. Излезе ми евтино - 80лв. Слагах си я сам, защото тапицерът каза, че с монтажи не се занимава. Като за първи таван ми се получи горе долу:
Взех идея от tinkin_404 с щипките на неговото 404:
За залепване използвах българско полихлоропреново лепило (подобно на хелметекс). Не е съм очарован от качеството му, но горе долу свърши работа. Следващ път не бих ползвал същото обаче.
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Изпрания мокет:
Слагане на излолиращ найлон между вратата и кората. Оригилния беше премахнат при боядисването:
Първа оборудвана врата:
Ремонт на крепежите на бронята:
Съфорумец в нужда се познава:
По-голямата сестра наглежда дали всичко е наред. Явно се притеснява да не би синята да стане по-хубава от нея...
Слагане на излолиращ найлон между вратата и кората. Оригилния беше премахнат при боядисването:
Първа оборудвана врата:
Ремонт на крепежите на бронята:
Съфорумец в нужда се познава:
По-голямата сестра наглежда дали всичко е наред. Явно се притеснява да не би синята да стане по-хубава от нея...
- krika
- ...и то хидравличен :)
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Къде си правил ламарините
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Ламарините ги правиха тук:
https://www.facebook.com/KIRKOOO-VINTAG ... 5/?fref=ts
Доволен съм от качеството на работа, сроковете и цената. Препоръчах ги след това на приятел и се издъниха. Така, че не бих препоръчал отново.
https://www.facebook.com/KIRKOOO-VINTAG ... 5/?fref=ts
Доволен съм от качеството на работа, сроковете и цената. Препоръчах ги след това на приятел и се издъниха. Така, че не бих препоръчал отново.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Евала за спасяването и развитието
Пожелавам ти успешно завършване
Пожелавам ти успешно завършване
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Браво за положените усилия и постигнатия резултат.
Каква е идеята на колата, гараж или ежедневно каране. Питам, щото аз след 20 г. борба се отказах, колкото и да се стараеш и каквото и да използваш ако я ползваш ежедневно, особено зимата, на 3-тата година нещата започват да се повтарят. Естествено аз съм любител, но гледах и автомобили излезли от майстори, и нещата не са много по-различни.
Каква е идеята на колата, гараж или ежедневно каране. Питам, щото аз след 20 г. борба се отказах, колкото и да се стараеш и каквото и да използваш ако я ползваш ежедневно, особено зимата, на 3-тата година нещата започват да се повтарят. Естествено аз съм любител, но гледах и автомобили излезли от майстори, и нещата не са много по-различни.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница
Респект, колега
С много голямо удоволствие следя темата
С много голямо удоволствие следя темата
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани