Кабели за подаване на ток: Внимание!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от ildivvy » 03 Май 2024, 18:22

enigma написа:Аз такива кабели на съвременни автомобили примерно 2010+ не бих ползвал… акумулатора е най-малкия проблем, може да станат големи бели по електрониката.
Нали има едни мобилни стартери , които пътната помощ ползват…


Защо не разглеждаш този мобилен стартер, като един акумулатор с голям капацитет? Това е, което представлява!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от ildivvy » 03 Май 2024, 18:24

gromovich написа:Да попитам, какво ще стане, ако подадем ток от автомобилен акумулатор на мотоциклет, на който акумулатора не иска да стартира мотора.


Правено е много пъти и няма проблеми! Ако акумулатора е съвсем умрял - няма смисъл, защото дори да запалиш, няма да можеш да се движиш така! Ако просто е паднал малко и се затруднява да завърти хубаво, то тогава реда е същия. Палиш и махаш кабелите, защото акумулаторите се различават доста по капацитет и не е много добре да стоят свързани така.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от enigma » 03 Май 2024, 18:35

ildivvy написа:
enigma написа:Аз такива кабели на съвременни автомобили примерно 2010+ не бих ползвал… акумулатора е най-малкия проблем, може да станат големи бели по електрониката.
Нали има едни мобилни стартери , които пътната помощ ползват…


Защо не разглеждаш този мобилен стартер, като един акумулатор с голям капацитет? Това е, което представлява!


Мобилният стартер осигурява правилния волтаж.

При кабелите поражения може да станат и по колата даваща ток.
enigma
ያለ እኩል

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1597
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 03 Май 2024, 18:48

Ако стартера е изправен и проблема е само в акумулатора , трябва да запали веднага . В такава комбинация не трябва да се прекалява с въртенето , не е здравословно за стартера на мотоциклета особено ако има някаква грижа с него . Практически в стартерната силова верига няма ограничител на тока , ако има някаква грижа и се претоварва стартера с големия акумулатор токовете значително може да надхвърлят тези с фабричния малък мотоциклетен акумулатор . Друг потенциален проблем изобщо при палене с кабели е когато акумулатора е напълно мъртъв . При нормална експлоатация акумулатора е буфер , товар за генератора но когато е с мъртва прекъсната клетка или повишено съпротивление от сулфатизацията е възможно напрежението да се повиши значително над допустимото . При запален двигател без акумулатор може да достигне 80 волта на генератора пиково , и такава ситуация ще се получи при откачане кабелите след запалване когато автомобила работи на собствения си дефектен акумулатор . Не е добре за електронните системи в автомобила .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Tenata » 03 Май 2024, 19:35

alx написа:
valentino написа:Правилния за мен начин е:
1. Свързваш двата плюса с единият кабел.
2.С вторият кабел първо свързваш към минуса на колата която ще дава ток(зарежда) и чак тогава свързваш към минуса към колата с изтощения акумулатор.D.


Малки забележки…

Плюса на донора на плюса на мъртвеца
Минуса на донора на земя на мъртвеца (не на минуса на акумулатора)
Акумулатора дето може да експлодира е този на мъртвеца- затова се закача минуса на земя там че ако направи искра да е далече от акумулатора.

Един вид- почти всичко дето си написал е грешно :bchug:


Това дет пък ти го написа да го коригирам и аз.

Не се минава директно през “умрелия” акумулатор, е защото може да е тотално свършил и дори да имаш кабелите от АЕЦ-а нищо няма да мине.

А ти понеже си “ зелен специалист токаджия”, я сега кажи къде са тия точки на различните марки автомобили.
Сам си казвал, че много е минало през ръцете ти.

Ако си акънлия би трябвало да се сетиш
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от alx » 03 Май 2024, 20:18

Tenata написа:Не се минава директно през “умрелия” акумулатор, е защото може да е тотално свършил и дори да имаш кабелите от АЕЦ-а нищо няма да мине.


Не го слагаш на минуса на акумулатора за сигурност защото като го сложиш започва да се зарежда и отделя водород които ако има искра … :mhihi: А Колко е умрял няма никакво значение поне по отношение на сигурност. Ако е много умрял и/ или мотора е с голяма компресия може да трябва да подадеш малко газ на донора ама толкоз

А ти понеже си “ зелен специалист токаджия”, я сега кажи къде са тия точки на различните марки автомобили.
Сам си казвал, че много е минало през ръцете ти.

Ако си акънлия би трябвало да се сетиш


… ти верно ли ме попита къде е земята под капака? :lol:

Повечето немци си има специално изведен за това терминал около болтовете на амортисьора- на някои дори е продължение на един от 3те болта… на американците най- лесно е да захапеш ухото на една от куките за вдигане на мотора…
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1597
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 03 Май 2024, 20:32

Не го слагаш на минуса на акумулатора за сигурност защото като го сложиш започва да се зарежда и отделя водород които ако има искра … :mhihi:
Нали това е бъдещето ...водорода ? :roll:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от steeN » 03 Май 2024, 22:27

Tenata написа:Не се минава директно през “умрелия” акумулатор, е защото може да е тотално свършил и дори да имаш кабелите от АЕЦ-а нищо няма да мине.


Не той тока го заобикаля като сложиш минуса на купето, не на терминала на акумулатора. Страшни физици има тука.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от alx » 04 Май 2024, 0:02

steeN написа:
Tenata написа:Не се минава директно през “умрелия” акумулатор, е защото може да е тотално свършил и дори да имаш кабелите от АЕЦ-а нищо няма да мине.


Не той тока го заобикаля като сложиш минуса на купето, не на терминала на акумулатора. Страшни физици има тука.


Тока нищо не заобикаля :) от минуса на акумулатора жицата отива най- място до най- близката маса/ купето… така че като си сложил минуса на донора на земя рока директно си отива и в акумулатора на донора.. и почва да го зарежда… и ако падналия акумулатор е женски и сърдит като го треснеш изневиделица и се изпра… грешка изпуска водорода и ако щипката не е добре сложена може искра и…
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от enigma » 04 Май 2024, 1:32

А на теслата къде са тези точки ? :mrgreen:

Двама техници от енергото работят горе на една стълба. Една баба минава отдолу и единият вика “Бабо, я ми подай оня кабел.”
Бабата му го дава и той вика на другия “Нали ти казах, че не е фазата.” :mhihi:
enigma
ያለ እኩል

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от steeN » 04 Май 2024, 8:33

Там просто са сложили контакт за да не може да объркаш. Е няма как да заобиколиш изтощената батерия като на ДВГ кола, ама юзърска работа кво да прайш.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от KUM4o » 04 Май 2024, 10:26

Тука след моето мнение цяла физика се изписа. Ток се подава + донор - + мъртвец, - донор - към маса на двигателя на мъртвеца не - на акумулатора. Причините да не закача + към + и - към - , е че няма апаратура, която да контролира токовете на заряд и разряд на двете батерии. Токовете могат да надвишат многократно допустимите токово на заряд/разряд на химиите вътре и в буквален смисъл убивате и двата акумулатора. Когато закачаш минуса на масата на мъртвеца избягваш вътрешното съпротивление на батерията и тока идващ от донора върви директно във стартера, за това може като закачиш правилно автомобилите не да чакаш като стопаджия на пътя, а директно да въртиш на стартер и да запалиш. Всичко става за 20 секунди. Ако се замислите къде е - кабела на стартера? Май не можете да го измислите, защото стартера е замасен към корпус и дефатко няма нужда да си играете с батерията, а с него. За това 95% не знаят как се дава ток. Опитвате се да завъртите стартера, а всъщност давате ток на акумулатора и за това чакате.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1597
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 04 Май 2024, 10:55

Токовете могат да надвишат многократно допустимите токово на заряд/разряд на химиите вътре и в буквален смисъл убивате и двата акумулатора. Когато закачаш минуса на масата на мъртвеца избягваш вътрешното съпротивление на батерията и тока идващ от донора върви директно във стартера,
Нищо не се убива , големи токове към падналия акумулатор протичат само за кратко , напрежението му се повишава за минути а тези токове винаги са в рамките на допустимото защото като е паднал той има високо вътрешно съпротивление . Освен това пак повтарям - това са стартерни акумулатори , допускат за кратко стотици ампери токове дали са в разряд или заряд няма значение . Никой не си е повредил акумулатора като върти стартера със 150А . Като се позареди малко от донора напрежението се покачва и тока на заряд намалява . Където и да ги закачате тия щипки двата акумулатора и стартера са в паралел заедно по време на старта с кабели . Можете да си преговорите за токове и съпротивление в част от веригата . През стартера минава по големия ток тъй като той е пълно късо , намотките му на ротора не са като на обикновен електромотор а представляват пакет медни пластини . Затова казах че е малко е особен случай с тия киловати . Поради изброените причини за да не товари падналия акумулатор по време на старта е добре да се позареди за 5-6 минути от работещия донор преди да върти . Единствения начин да се избегне акумулатора е да се закачи щипката на двигателя за минус и плюс на самия стартер на клемата на контактора но така няма да имате напрежение електрическата система на автомобила и няма да запали . Учудващо е че в автомобилен форум не се знаят и се спори за подобни елементарни неща които са А и Б на автомобилната електроинсталация .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от steeN » 04 Май 2024, 11:18

Този път Джордана го е обяснил добре. Още някой ще се пробва ли да напише тази глупост за избягването на акумулатора? Нали масата е обща, където и да закачиш щипката все тая, въпроса е искрата да е далече от акумулатора.

Освен това по-лесно се помни ако почнеш от плюса на изтощената кола -> плюс на донора. минус на донора -> минус на изтощената и после по обратният път. Аз лично обичам да живея на ръба и закачам дирекно на акумулатора и двете.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от ildivvy » 04 Май 2024, 11:28

Тъкмо щях да го напиша малко по-научно обосновано, но колегата го каза в по-прав текст! Според мен, закачането към масата на колата има смисъл само, за да се избегне това евентуално искрене близо до място, отделящо водород! Другото си е класическа електротехника...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook