Москвич 2140 Люкс

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от steeN » 06 Яну 2021, 19:59

Това не е американски форд :lol: Тва е британски варел.

Иначе Паърка всички тия неща и Москвича не ги може реално ако си говорим.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от streetz » 06 Яну 2021, 20:34

Работата е там, че ги може. Един тон ремарке с талпи го издрапа по баира, вярно на първа, но ги дръпна. След няколко години същия товар трябваше да отиде на ново място, но тогава "влекача" беше Вектра А 115 коня. Сила имаше, ама теглича (оригинален, даже беше малко подсилен) се откъсна от колата ... :lol: Та се връщахме обратно да вземем Москвича да свърши работата. Друга забавна случка - навремето дядо ми на село остана без магаре едно лято, а люцерната окосена, изсъхнала и трябва да се прибира. Малко работа с електрожена и каруцата се сдоби с теглич, впрягаме москвича и газ по нивите, натоварихме сеното - стана купа над 3 метра. На гроздобер се махаха задните седалки и товариш яко.
Нашия москвич се караше с масло от МАЗ, бащата караше тогава самосвал и като се наложеше просто източваше 200-300 грама от двигателя и доливаше на Москвича. :mhihi:
Доста потенциал имал тоя УЗАМ-412, гледам из ютуб спокойно го докарват до 2 литра с нови карантии от по-късните модели и малко изпиляване на блока.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от BMW_POWER » 06 Яну 2021, 20:53

Стинка, реално ако си говорим, не сте имали в семейството Москвич. Тези, над 40г може и да помнят, как в първите години на демокрацията Москветата масово се режеха и правеха на пикапи. Задните ресори се шпренгваха и им слагаха по още един лист.
Мускала е кола с душа. Не я ли разбираш, загубен си. Скъсано платно на бензинова помпа (задължителен аксесоар в багажника) се лекуваше с един чим трева. Слагаш го върху помпата, поливаш със студена вода и караш. След 10 мин пак. И така се прибираш..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от bum_bum » 06 Яну 2021, 20:57

Споменавал съм и преди, не помня в коя тема. На един чичак, баща на познат мускала спрял. Просто двигателя затегнал и край. И тоя се сетил, че никога не бил сменял масло. Сменил го и изкарал чак до 90-те години :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от alekangg » 06 Яну 2021, 21:07

Няма ли някой да разкаже, как умниците са слагали лоена набивки за семеринги?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от Jordana » 06 Яну 2021, 21:17

Лоените набивки се ползват в салниците на водните помпи и сега . Като протече вадиш с куката старата и набиваш нова , без да разкачаш фланци и подобни дивотии . Става за минути , евтино и ремонто пригодно . Материалите и технологиите са били такива , според времето си .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от alekangg » 06 Яну 2021, 21:23

Сигурно, ама те ги ползваха до скоро-25-30 год, не преди 60-70.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от немо » 06 Яну 2021, 22:01

alekangg написа:Няма ли някой да разкаже, как умниците са слагали лоена набивки за семеринги?

В 2021 год. това нещо "лоена набивка" все още се използва,иначе нямаше да се предлага от амнайсе фирми.
Препоръчвам ти да прочетеш някоя книжка/упътване за ремонт и експлоатация на автомобил от 60/70/80-та година.
Предполагам,че нееднократно ще си кажеш :"ебаси" ;)
А че думата "ремонт" е изместена от думата "подмяна" е друга тема......Иначе се борим за снижаване на вредните емисии.... ;)
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от michev » 06 Яну 2021, 22:15

немо написа:
alekangg написа:Няма ли някой да разкаже, как умниците са слагали лоена набивки за семеринги?

В 2021 год. това нещо "лоена набивка" все още се използва,иначе нямаше да се предлага от амнайсе фирми.
Препоръчвам ти да прочетеш някоя книжка/упътване за ремонт и експлоатация на автомобил от 60/70/80-та година.
Предполагам,че нееднократно ще си кажеш :"ебаси" ;)
А че думата "ремонт" е изместена от думата "подмяна" е друга тема......Иначе се борим за снижаване на вредните емисии.... ;)

Недей! Не се хаби, няма смисъл!
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от DLVasilev » 06 Яну 2021, 22:19

BMW_POWER написа:Стинка, реално ако си говорим, не сте имали в семейството Москвич. Тези, над 40г може и да помнят, как в първите години на демокрацията Москветата масово се режеха и правеха на пикапи. Задните ресори се шпренгваха и им слагаха по още един лист.
Мускала е кола с душа. Не я ли разбираш, загубен си. Скъсано платно на бензинова помпа (задължителен аксесоар в багажника) се лекуваше с един чим трева. Слагаш го върху помпата, поливаш със студена вода и караш. След 10 мин пак. И така се прибираш..

Бензинова помпа съм спасявал и с няколко слоя парчета от найлонова торбичка. Смело твърдя, че се прибираш спокойно до вас и го отремонтираш после как си му е реда ;)
Изображение
ATR-42/72

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2009
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от seimo » 06 Яну 2021, 22:42

Цялата работа е че имаха чар тези съветски таратайки. Още помня как сме пътували едно време към морето с москвича. Верно е може да се счупи нещо по-пътя и да ти се наложи да го отремонтираш ,но това си беше част от приключението. Сега е обратното. Паля колата и за 2-3 часа съм там без дертове на клима ,комфортно и всичко точно ,но питай ме и 5 минути не помня :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от hell's angel » 07 Яну 2021, 0:17

Ма то хленчещи политкоректни дришльовци е имало винаги, баш пА тая тема да не искат да съсипят ? :mrgreen: Все едно някой ги е питал к'во искат да има, по ония времена, и ги е преебал нарочно :mhihi: :mhihi: :mhihi:То и в политическата - избирателите бацювски никой не ги е виждал, ма взеха да се проявяват ... :ok:
Ubi dubium, ibi libertas

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от ivoaudi » 07 Яну 2021, 0:37

Хайде бе, просълзихте ме, не се шегувам :D Пийнах си тая вечер, а от поне 200г не бе ми се случвало, може и повече :D
Та да си припомним: Имаше легенда за женските чорапогащници и скъсания ремък на водната помпа. Случката ми е истинска, в покрайнините на Женева. Спаси ме точно чорпогащника на тогавашната моя, а идеята бе взаимствана именно от комунистическото ни, руско минало и Москвичите. Грозните и трошливи Москвичи, да. Поклон им, все пак когато го заслужават! :D Може да се плюе Москала от който си иска да го направи и колко си ще, въпроса е, че завърши отлично мисията, за която бе отреден - да е работен кон, толкова. Простичко е, но ефикасно. Страничен ефект - научи ни на много неща, диването!:) Много неща. Казвам научи, за този който иска и който е жаден за знания и прогрес. Глупавия, трошлиФ Москал беше точно прогрес, да! А иначе, конкретно за спора мога да кажа, че 1000кг не са лимит за москала, ама никак. Преди години търгувах доста със захар и в продължение на години зареждахме обекти някъде си там редовно с 1500кг захар буквално всеки ден. Нашия приблем бе, че Физически не успявахме да вкараме 400кг, иначе сигурен съм щеше да си ги мъкне и тях и нямаше да мрънка. Та....всъщност, за какво спорим??

В едно от предните си мнения исках да спомена, че колкото и да бяха лоши, бяха все пак наистина коли с душа, а някой вече го е сторил. Ми......малко ми е жал за тези, които не го разбират това ми ти простичко нещо.
Последна промяна ivoaudi на 07 Яну 2021, 3:13, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от BMW_POWER » 07 Яну 2021, 1:20

hell's angel написа:Ма то хленчещи политкоректни дришльовци е имало винаги, баш пА тая тема да не искат да съсипят ? :mrgreen: Все едно някой ги е питал к'во искат да има, по ония времена, и ги е преебал нарочно :mhihi: :mhihi: :mhihi:То и в политическата - избирателите бацювски никой не ги е виждал, ма взеха да се проявяват ... :ok:


АрАнгеле, ти какво взимаш???

По темата. Ето нещо интересно:

https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... IgB5pUVWhI

Какво е Москвича? Имахме го от 1077 до 1991г. Казах по-рано. Три двигателя. Един за ремонт, един ремонтиран и един на него. Цяло мазе части. Дъртия даже не знаеше какво има. Преева се каре на кардана (който има неописуем звук при пускане по унерция), направо намерихме цял карсан в мазето. За 15 мин го сменихме и готово. 1979 с 408 стигнахме до Берлин. Бяхме демонтирали купола, за да не ни спират по границите със Югославия :mhihi: С тази кола всеки научава основни закони в сервизната дейност. Колко от вас могат да залепят вътрешна гума? ХА, имало е и такива :mhihi: Всеки можеше да настрой карбуратор, да прави реглаж на клапани, да ... да ... Не като сега, вдигаш капака и само масло и течност за чистачките. Е, и аз дето сипах масло в антифриза, ама това е от ЕГН-то де :mhihi: :mhihi: :mhihi: Чичото (Бог да го прости) почина преди няколко години. Москвичът седи в един гараж на Трънско и е още с черните номера. 1984г, 2140. Гнило май много няма. Питах, искаха ми към 5-7К за пълно реновиране от изпитан майстор. Отдавна ми се върти в главата тази идея, да го направя и да си го докарам тук. Спира ме единствено, че нямам затворен гараж. Имам къде да го държа, ама там много досадници има.

И още. Да караш Москвич има много условия. Едното от тях е, да си непукист.

След като миналия септември инвестирахме цялото си време в търсенето на положителните качества на някои автомобилни марки. Днес решихме да върнем обратно традицията и да хвърлим поглед към една автомобилна амбиция, за която мнозина смятат, че е грозна, бавна, опасна и дори ненужна на човечеството. Опитваме се да открием позитиви, но след T34 е наистина трудно да изкажем безпристрастната точка, затова пишем цели десет, за да бъде повече от ясно. Запознайте се с 10-те причини, поради които е перфектно да (не) карате Москвич! Независими източници признават, че дамата никога повече не е позирала с автомобил!
10. Получавате автомобил с история, който освен всичко може да се хвали и като последния достоен и жив наследник на танка T34. Руският московски автомобилен завод не е имал особени трудности при проектирането, той просто е свалил купула, веригите и тежките брони, за да произведе машина, която има ускорението на тухла, хвърлена от 5-класник. Подозираме, че Путин познава всички собственици на автомобилите, които са напуснали завода през 1945-а година. Има ли шанс да ни удари гръм?
9. Руският краен автомобилен дизайн доказва, че най-известния кубист със сигурност не може да бъде Пикасо, след като в Москва се раждат творения на перфектната геометрия, опитващи се да копират аеродинамиката на щайга с картофи, подпряла вратата на кварталната бакалия. Колко водка е била изпита, преди да се конструира нещо подобно, историята продължава да мълчи! Ще го продадем на чужденците като руски кадилак!
8. Ако днес имате желание да се сдобиете с БТР на колела, можете да го направите съвсем спокойно с джобните пари на детето. Интернет не само е пълен с нещастници, които отдавна искат да разкарат курника, но и са готови да го подарят за символична сума, резервни части и дори срещу интимни облаги с любимата му. В зависимост от региона, местните жители може дори да направят курбан, защото такова чудо рядко се случва.
7. Може да притежавате автомобил, който да се предлага с дефорсиран двигател, предназначен да работи с ниско октаново гориво, както и всякакви други спиртни напитки като лакочистител, спиртни напитки и технически спирт. От сигурен източник знаем, че това е била по-скъпата модификация. Ако се чудите как се решава проблема с горивото и вредните емисии, това е решението на проблема.
6. Твоят модел (и никой няма да може да го успори) притежава двигателя на BMW и с това да блеснеш пред аудиторията. Единственият проблем е, че оригиналният двигател на BMW пристига с 6 цилиндъра, но руските инженери са изгубили 2 от тях още при проектирането. – Ще стигнем ли на сбирката? – До Китай ни остават само още 7-8 хиляди километра... – Значи не...
5. Оцелелите собственици на Москвич-2140 ще могат съвсем спокойно да създадат независимост и дори да свикат наборници, защото през 1986-а година се ражда 4-милионният московец (да се чуди човек как е възможно да ги купиш).
4. Притежаването на подобен автомобил дава безгранична свобода. Според техническите характеристики тежи едва тон, но според разкази на очевидци, Москвич винаги е имал теглото на малък спортен самолетоносач, Луната и задника на тъщата. Тези характеристики гарантират, че старата машина ще носи не само псувни и присмех, но и уважение на пътя, защото никой не иска да бъде отвян от нещо с формата на тухла, което се движи, за ужас на всички очевидци. Собствениците на тези автомобили гледат знаците само от любопитство и са имунизирани от обидите. И не забравяй да стреляш по публиката!
3. Wikipedia разказва легенди за руските братя, които освен всичко са достигнали и завидни успехи в спортната история. Непотвърдени източници гарантират, че пилотът е трябвало да избере дали да се качи в ходещата крепост или да отпътува на екскурзия до Сибир. Осъзнавайки всички тези подробности, можем да гарантираме, че стоковия 2140 може спокойно да вдигне максималната скорост от 160 км/ч. Конструкторът все пак не е предвидил отделение за освобождаване на напрежението от ректума... Подло от тяхна страна.
2. Имайки предвид колко евтина е тази машина, трябва да признаем, че сме имали честта да се возим в "Алеко", което беше всичко друго, но не и стоково. Колкото и странно да е, тази кола има достатъчно почитатели, които освен всичко се събират, за да покажат какъв двигател са успели да съберат в коша на машината. Някои поставят турбина на стоковия двигател, който е прославен като AK-47 на двигателите. Притежаването на подобен sleeper може да се превърне в истинско съкровище, преди някой да разбере, че тунингът по него е по-скъп от ипотека на малко жилище.
1. Въпреки всичко прекрасно в горните редове, този автомобил продължава да живее и да се тачи от неговите собственици. Простотата сглобка позволява всякакви манипулации, а имайки предвид тестовете на селския бустан, един Москвич може да надвиши 2-но и 3-но теглото си, за да пренесе достатъчно провизии за един приличен обяд на червената армия. Любители и почитатели на тази машина се срещат и до днес. Те са почитатели на чистата механика, нулевите екстри и допира на кожения салон при 40-градусова жега. Какво да се прави, в Сибир не са имали такова лято и е било доста приятно да извеждат девушки в мобилната годзила.

Прочети повече на: https://men.hotnews.bg/koli/10-prichini ... -moskvich/


https://men.hotnews.bg/koli/10-prichini ... -moskvich/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Москвич 2140 Люкс

Мнение от Borymeckata » 07 Яну 2021, 7:52

alekangg написа:Няма ли някой да разкаже, как умниците са слагали лоена набивки за семеринги?

Само да вметна, че "лоени" (не са точно лоени, а с някаква друга субстанция) и графитни набивки се ползват и до ден-днешен в помпите на АЕЦ-а. Виждал съм как ги подменят по време на ремонта. И ги караха на рула с камиони, защото в Машинна зала не са една - две помпи да има само.

Руските автомобили... не можем да избегнем субективния фактор, като си спомняме за тях. Били сме млади и надъхани, всичко ни е кефело - първо самостоятелно излизане с колата, първо ходене до морето, първо возене с гаджето...
Малко ми е чудно, като сравнявате теглителната способност на... леки автомобили. Москалът теглел, а Вектрата - не може... Това ли е основен фактор за една лека кола - колко тона ремарке може да тегли? По този критерии излиза, че един Беларус е по-добър от всички Вейрони, Кьонигсеги и Мурсиелаги, щото може да издърпа ремарке с цвекло по калния баир... Не се излагайте с такива аргументи... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook