Всичко за електрическите автомобили

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Да
128
27%
Да - бих си взел
215
46%
Не
36
8%
Не - не бих си взел
89
19%
 
Общо гласове : 468
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 30 Мар 2024, 0:25

laviatan написа:
alx написа:
...единственото оправдание е , че нямаш пари за електричка....


Ти сериозно ли го написа това ? :mhihi:


Един биснесмен / не говоря за някой "псевдо" / не съм видял, или не познавам с електричка :mhihi:

И не е да не познавам доста заможни хора - ама грам не им дреме колко харчи , или колко ще е бърза електричката - интересуват ги доста по различни неща в колите . Та с това за цената на "киселото" грозде тук ама въобще не важи.

Самозабравяте се вече с някакви смехотворни тези - честно .


Щото Х7 и ХМ-а компенсират малкото чурче безупречно. В малки градове с един централен булевард от 5-6 км дължина се ползват тежки лимузини като 7-ци (включително и тая със светещите Пайнер бъбреци) S-класи и А8 А7 от всяко възможно поколение, RAM 700 коня, Тойота Секвоя, Тундра и пр. за пешеходни разстояния от по 1-2 км... Постоянно се форсират и се набиват спирачки след 50 м... Фрапантна селяния :lol:
Знам, че от това на дистрибуторите на авточасти ви пее гъза и потенциалната липса на нужда от дебитомери, накладки, въздушни, горивни, маслени филтри, вериги и пр. ви кара да си ви се сере навътре, но на този етап, докато някои още не са готови да се разделят от "тръпката" да имат черно под ноктите, локва масло под колата и да им мирише на бензин - няма опасност, така че трябва да си се поддържате :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 30 Мар 2024, 0:31

Jorixa написа:
alx написа:
Jorixa написа:Аз се обърках тотално в тая тема. Хем електричките основното им предимство било че се пести от гориво, хем били автомобили за богаташи. Е нещо не ми се връзва :dunno:


за 100тен път- основното им предимство е че не изискват подръжка


Е веднъж годишно да закараш колата в сервиза да я обслужат не е кой знае ква драма. При БМВ даже е безплатно.


Безплатно е, ако си го платил предварително и си се съгласил на сервизни интервали, при които лагерите на 100-120К км ще са на кашкавал
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 30 Мар 2024, 0:38

Jorixa написа:Ако имам пари и държа на електричка, със сигурност няма да си взема Тесла. Вече не сме 2017-та, има и други, по-качествени опции на пазара.


Има iX50, който от 270 000 покупна цена за 1 година и почти 30 000 км ми го предлагаха на цена от 162 000... Може ли оферта за Тесла S Plaid (или дори обикновена) от 210 000 за 1 година на 130-140 000, веднага я взимам! Доста повече е от Теслата като комфорт, качество на материалите и сглобката, ама ко правим с depreciation-a и защо така се получава?? :kuku:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 30 Мар 2024, 0:43

Top Gun Maverick написа:Аз познавам двама обаче двама богати, единия даже бензиностанции имаше. :mhihi:
Даже сега кара освен две Тесли и едно подобие на кола, някакъв ВАГ колкото сапунерка, но пък с номер с 6 еднакви цифри. :mhihi:
Знам и един друг наистина богат, имаше Тесла, сега си взе тая новата седмица с големия мотор електричка.
Но не мисля, че това е някакъв критерий и да, масово не карат електрички тия с парите.

Иначе звучи хубаво написаното от алх за липсата на ремонти дълго време. Като се замислиш е логично, ДВГ има много, много агрегати и всъщност повече електроника, но пък парадокса е, че съм виждал повече Тесли, които имат проблем с електрониката, отколкото коли с ДВГ. :dunno: Предполагам, че пръст в това има и по-голямата трудност откъм майстори на електрички в БГ. Но ако се наложат и това ще се промени с времето.

алх, седмицата не минава ли за луксозна електричка? :shock:


Тоя сметни колко много си е ненавиждал бензиностанциите и горивото в тях :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Спирам с flood-a :lol:

П. С. Ни моаа, последно само :lol:

Jorixa написа:
steeN написа:Не знам за какъв промоционален период говориш ти и "колегата", но това което коментирате в момента е бета версия, бледо подобие на завършен продукт и тръшка в земята продукт, който е развиван 100 години.


Само ще те светна че електромотора е измислен преди ДВГ-то :mhihi: И не знам как точно го "тръшка в земята" след като след толкова пропаганда, субсидии, инвестиции, забрани и кво ли не пак не могат да изместят ДВГ-то. Даже съм сигурен че ако ги нямаше гореспоменатите неща, тая тема щеше да е погребана още преди години.


То и каруцата с конете е измислена преди двг-то и ел. моторите, ама все още никой не е изстрелял магаре от Байконур в космоса :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Всичко за електрическите автомобили

Мнение от 3186 » 30 Мар 2024, 4:46

Никакъв проблем по магистрала с автопилота у нас, използвам го почти винаги със споменатата контратежест. Ако няма трафик, заради който да сменям ленти, може да си прекося цяла БГ без да пипна волана. Особено полезен е на път към Мордор в неделя следобяд, когато всичко се влачи със 120 в двете ленти и няма къде да мърдаш.

За сефте онзи ден събрах семейния катун от (вече) 4 човека за дълъг път - количка, куфари, легълце, матрак, тротинетка, вана, сак ракети и 10-литров бойлер :mhihi: та не е баш непрактична кола за семейства. Разхода си беше 20квтч/100км със зимните гуми и 140-150 на автопилот. При нетен капацитет от около 65 квтч ми се струва съвсем достатъчно за нашите скромни 111 000 кв. км.

И аз искам Е39 М5, но нямам толкова пари да я подържам и не ме е срам да го призная :mhihi:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от Top Gun Maverick » 30 Мар 2024, 8:01

В плюс на електричките ще кажа едно, за което отдавна си мечтая. Провокиран съм от случката в момента. Рано сутрин е, въздухът в града ни е супер свеж, летят чайки, гълъби, всякакви птички и животинки се разхождат спокойно, някакви хора дишат сутрешен въздух. И тука на пъпа на центъра ни излиза от вкъщи ВСЯКА СУТРИН един лилав, който кара един стар коптор от тия Е класи, които почваха мисля 2009-та, не им знам модела, но с грозните квадратни фарове. Та гурелът е 350...естествено дизеЛ бе мааааааа******* .
Има там едно на земята да не му влизат пред блока и всяка сутрин пали и къди, ясно виждаш облака дим зад него. Слиза да свали това, мести гурела, къди, слиза да го вдигне после, къди, сега си пусна кафе от лайняната кафе машина, гурела стои запален още около минута на сутрешен студен старт и честно казано не напряга, а съм първо супер спокоен човек, второ, въобще, ама въобще не харесвам електрички КЪМ ДНЕШНА ДАТА. Карал съм зад тоя мангал, страшна работа е когато тръгне да показва, че няма да ти се даде на светофара защото все пак 350 си е сила при тия дърти дизели. Знам, че държавата ни е виновна и докато не почнем да пускаме жалби срещу такива къдилници в местните РПУ-та и да ги викат в КАТ да ги мерят, после да видят къде и как е минал преглед, нещата ще се случат мнооооооого по-бавно. Но все пак една скапана електричка с всичките и негативи решава тоя проблем. След няколко минути вече въздуха си е същия, ама трябва ли и в сравнително малък град като нашия вместо да се радваме на чистия въздух от балкана, ние да търпим ей тая простотия с умрелите дизели, които са с изтърбушен ДПФ от 10 години за да не пречел на кочината? :kuku: :help: :dummy:

Иначе и тука за разстояния от 1-3 км. градско се карат изброените от колегата сандъци като Тундра, Секвои, Кайени, Нисани някакви 2-3 разновидности на камиони, Г класи, абсолютно всички видове премиум павета и огромни лимузини. БМВ трета серия само някакви келеши карат, шматки и жени. Кю 7, Х от 5 нагоре и както казах въобще всички премиум павета са на супер почит. Не знам друг малък или среден на размери град с толкова много МЛ първо поколение и Г класа и ЕС класа от всички поколения, от другите МЛ също има много. Колкото по-старо, повече върви и повече мирише на казанлъшки рози отзад като мине. :censored:

И да, върл фен на бензиновият мотор съм, вероятно и такъв ще си остана, но няма как да кажа на черното бяло, пък ми се иска даже.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от alekangg » 30 Мар 2024, 9:36

steeN написа:
EVs require six key electric car parts to operate:

Battery pack
Power inverter
Electric motor
Onboard battery charger
Battery management system
Charging port


Сега изброй нещата който са необходими на ДВГ кола, които ги няма в една ел. кола. Ще изброяваш до утре.

Задвижването на Тесла има 20 движещи се части. На една ДВГ кола над 200. Кое според теб има по-сложна електроника за управление? Да не забваиш да прочетеш някой немски доклад първо.


Само тези трите ще разгледам

Battery pack колко струва? Не е да не заминават, май колкото цяло ДВГ?
Power inverter, тук имаш ли идея какво е това, дали няма какво да умре в него, за ремонт нещо, кой, цена?
Onboard battery charger, това също дали е скъпо? 9к лв даде приятел наскоро.

Сигурно електричките имат по-малко неща като брой, ама цените на всяко едно е като на на цяло ДВГ

Само не разбрах защо да чета немски доклад, ама все едно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от ivanski_2 » 30 Мар 2024, 10:05

alekangg написа:
steeN написа:
EVs require six key electric car parts to operate:

Battery pack
Power inverter
Electric motor
Onboard battery charger
Battery management system
Charging port


Сега изброй нещата който са необходими на ДВГ кола, които ги няма в една ел. кола. Ще изброяваш до утре.

Задвижването на Тесла има 20 движещи се части. На една ДВГ кола над 200. Кое според теб има по-сложна електроника за управление? Да не забваиш да прочетеш някой немски доклад първо.


Само тези трите ще разгледам

Battery pack колко струва? Не е да не заминават, май колкото цяло ДВГ?
Power inverter, тук имаш ли идея какво е това, дали няма какво да умре в него, за ремонт нещо, кой, цена?
Onboard battery charger, това също дали е скъпо? 9к лв даде приятел наскоро.

Сигурно електричките имат по-малко неща като брой, ама цените на всяко едно е като на на цяло ДВГ

Само не разбрах защо да чета немски доклад, ама все едно


Колкого двг- ли :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
На нисан микра може, питай alx, на Г класата колко ще е двигателя в мерцедес и после може да си редактираш поста :mhihi:
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от alekangg » 30 Мар 2024, 10:27

Стандартна електричка с АМГ ли сравняваме не разбрах

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от steeN » 30 Мар 2024, 11:28

alekangg написа:Power inverter, тук имаш ли идея какво е това, дали няма какво да умре в него, за ремонт нещо, кой, цена?


Интересно колко си мислиш, че струва?

9000 лева за чарджър?

https://www.ebay.com/itm/276118177998

https://www.evwest.com/catalog/product_ ... cts_id=605
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от Jordana » 30 Мар 2024, 12:21

steeN написа:
Jordana написа:
Задвижването на Тесла има 20 движещи се части. На една ДВГ кола над 200. Кое според теб има по-сложна електроника за управление? Да не забваиш да прочетеш някой немски доклад първо.
Теслата естествено е по сложна . Силовата и електроника за управление на мотора е 20 кила платки . Докато един бензинов автомобил има управляваща платка колкото цигарена кутия .


Дори кола от 90те не е колкото цигарена кутия. ЕКУ-то на Е36 е над половин кило. А е по-просто от електрониката в една съвременна пералня :)

Why is Tesla's inverter innovative? Well, with the release of the Model 3 in 2018, Tesla became the first company to add SiC metal-oxide-semiconductor field-effect transistors (MOSFETs), sourced from ST Microelectronics, in an in-house inverter design. The overall design has several innovations beyond the use of SiC packages, but this is the main one. It has led to the overall weight of the inverter (4.8kg) to be under half that of the 2019 Nissan Leaf (11.15kg) and over a third less than that of the Jaguar I-PACE (8.23kg), which use Si IGBT inverters and off-the-shelf parts.


20 кила платки, брат. 100 про.


Да ве младеж , иновативни полеваци ама в най куцата Тесла с 1 мотор . Дуал моторса има два такива мотора . Тоест само двете крайни платки транзисторните ключове със управлението е 9 кила електроника с водно охлаждане . А другата част дето е в батерията която подава 400в на тая платка ? Що не потърсиш да видиш и там колко са , после и в управлението на батерията колко има , в зарядното и т.н В теслата има платки с микроконтролери във всеки панел и детайл по няколко , дори в страничните огледала вратите фаровете мигачите и където се сетиш . Да не говорим за медийния център където пък има 10 нвидиа процесора ...Един съвременен EV отдавна не е само батерия с електромотор.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от xterminator » 30 Мар 2024, 13:20

alekangg написа:
steeN написа:
EVs require six key electric car parts to operate:

Battery pack
Power inverter
Electric motor
Onboard battery charger
Battery management system
Charging port


Сега изброй нещата който са необходими на ДВГ кола, които ги няма в една ел. кола. Ще изброяваш до утре.

Задвижването на Тесла има 20 движещи се части. На една ДВГ кола над 200. Кое според теб има по-сложна електроника за управление? Да не забваиш да прочетеш някой немски доклад първо.


Само тези трите ще разгледам



Battery pack колко струва? Не е да не заминават, май колкото цяло ДВГ?
Power inverter, тук имаш ли идея какво е това, дали няма какво да умре в него, за ремонт нещо, кой, цена?
Onboard battery charger, това също дали е скъпо? 9к лв даде приятел наскоро.

Сигурно електричките имат по-малко неща като брой, ама цените на всяко едно е като на на цяло ДВГ

Само не разбрах защо да чета немски доклад, ама все едно


Зависи от капацитета на батерията, но се върти от 10 000 до 14 000 долара. Само че батерията има lifespan 20-35 години и пълна гаранция 8-10 години. F10-ката, която карах беше със сменен двигател на 170 000 км и 86 страници сервизна история... Постоянно чупеше някоя част по drivetrain-a си :bang: (само един кардан е 3500 лв, а те са два) А цената на цял двигател... около 40-50 000 лв (35d 313 коня), последно бяха светнали и дюзи и я засилих...
В една Тесла е много по-вероятно да се гътне някой електромотр, отколкото батерията, но те са по 3500 долара и също имат 8 години или 192 000 км гаранция, така че не виждам никаква драма.

Освен че имат по-малко неща като брой са и много по-надеждни...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от steeN » 30 Мар 2024, 13:32

Jordana написа:...


Ел. огледалата бяха серийни още на Е30, пък медиен център брат, новите изобщо нямат... още са с часовникарски механизми на таблото... и тия лазерни фарове са 100% механика :lol:
Изобщо не са опасани с камери и логиката да се паркират сами е кодирана в програматор :mhihi:

От друга страна като си говорим за 4х4, тва диференциал и раздатка са толкова надеждни, че форума е пълен с теми за тях.
Чак има майстори, които само с това се изхранват... от надеждност ще да е предполагам.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от alx » 30 Мар 2024, 14:30

alekangg написа:
steeN написа:
EVs require six key electric car parts to operate:

Battery pack
Power inverter
Electric motor
Onboard battery charger
Battery management system
Charging port


Сега изброй нещата който са необходими на ДВГ кола, които ги няма в една ел. кола. Ще изброяваш до утре.

Задвижването на Тесла има 20 движещи се части. На една ДВГ кола над 200. Кое според теб има по-сложна електроника за управление? Да не забваиш да прочетеш някой немски доклад първо.


Само тези трите ще разгледам

Battery pack колко струва? Не е да не заминават, май колкото цяло ДВГ?
Power inverter, тук имаш ли идея какво е това, дали няма какво да умре в него, за ремонт нещо, кой, цена?
Onboard battery charger, това също дали е скъпо? 9к лв даде приятел наскоро.

Сигурно електричките имат по-малко неща като брой, ама цените на всяко едно е като на на цяло ДВГ

Само не разбрах защо да чета немски доклад, ама все едно


колега- вече повечето от колегите и приятелите ми имат поне по една електричка (която я взимат ей така- за проба дет се вика и се оказва след 1 месец че основно и само тях ги карат)... та не е като да нямам опити от първа ръка. също гледам по разните форуми дето ме интересуват.

.... знаеш ли колко от моите приятели са се оплакали от някакви сериозни проблеми по тия електрички? нула. знаеш ли по форумите от хиляди притежатели колко са се оплакали от сериозни проблеми? нула.

та... в електричката има скъпи компоненти- разбира се. но не се развалят- развялат се лесни за правене глупости.. докато по разните амг/м/рс и тн форуми е -пълно- със хора със сериозни и изключително скъпи проблеми. и друго- диагностика - знаеш ли че редовно в местния мерцедес сервиз има коли дето трябва човек от германия да се командирова да им разбере какво им е? щото са пъзъли ама от най- трудните... докато при електричката като се счупи нещо веднага е ясно какво е се сменя за отрицателно време всичко. батериите (на моя болт нали се палеха та я смениха безплатно) ги сменят за 4 часа... пред очите ми вдигнаха колата, отвиха няколко болта, сложиха един крик за трансмисии отдолу я тя изпадна...

до ивански- м177 мотора в момента е $45к... в12 битурбото във 65 амг-тата е $65к ... и като се строши не ги правят а слагат нови.

аз имам няколко по- сериозни возила. кой внимава тука ми знае "ежедневките"... и знаете ли какво карам в момента и така последната година? плад-а. а мога да карам -каквото- си искам. кой разбрал- разбрал.

умната :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 684
Регистриран на: 8.08.2005
Пол: Мъж

Re: Всичко за електрическите автомобили

Мнение от carmanf1 » 30 Мар 2024, 17:56

Абе аз до ся не ги разбирах plug-in хибридите и им виках, ни рак, ни риба :lol:

Ама "гадовете" ми показаха новото 550е - и си смених мнението :ok: :oops:

Не съм го карал още. На книга, достатъчно силно е за моите критерии. Г-н Исак Нютон е там доволно - 700нм, и 490 кс. Прекрасния B58 и ел. мотор :D

Вижда ми се добър баланс, перфектна съвкупност от двата свята, който пасва перфектно на моите интереси/изисквания и начин на живот.

Заради работата ми съм на периоди:

- Има периоди, карам много из страните в централна и източна Европа, дълги дестинации - т.е. няма да го мисля къде и как ще зареждам

- Има периоди, къде само до офиса ходя, който ми е на 5км от вкъщи и я отида, я не. До магазина, да заведа децата на спорт - нищо каране.

Та тва сякаш се вписва идеално. Не знам, ще видим. Не съм тръгнал да купувам, само ме дразнят (нон-стоп тийзъри от ония :mhihi: )

Та за мен спора, който се води по-горе ми идва безсмислен - всеки му, според нуждите. Ел. колите са супер, ДВГ колите са супер - Не визирам дърти таласъми на 1/2 милион километри, каквито сравнения се правят.

И както alx каза, има неща, които ел. колите все още не ги могат.

ПП. Само имам опасения, че тежи, доста тежи тва 550е.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook