За самолетите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: За самолетите

Мнение от onewg » 15 Мар 2019, 21:04

Българското РВД е на световно ниво!!! а как компаниите си подържат самолетите това е друга манжа
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 728
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: За самолетите

Мнение от Don_Diego » 15 Мар 2019, 21:13

E34 написа: Мен малко друго ме притеснява и това е компетентността ни на РВД-то


Човек ще си помисли, че сутрин, обед и вечер падат самолети в България и най-вече при кацане. Малко прекалявате с притесненията и измислиците :kuku:
Само за информация летище София има една от най-модерните откъм оборудване за насочване на самолети в лоши атмосферни условия писти, сиреч модерните самолети могат сами да се приземят :idea:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

За самолетите

Мнение от steeN » 15 Мар 2019, 21:30

Също заплатите на РВД ги вкарват в топ поне 5% на заплатите в Бг... така, че не знам как са им ниски.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: За самолетите

Мнение от hell's angel » 15 Мар 2019, 21:32

:mhihi: :mhihi: :mhihi:
То при това натоварване, наЩа автогара, остава да има проблем и с РВД :mrgreen:
Ubi dubium, ibi libertas


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: За самолетите

Мнение от Bogat-Beden » 15 Мар 2019, 21:43

Е поне терминал 2 на хубаво място го скриха :lol:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: За самолетите

Мнение от steeN » 15 Мар 2019, 22:42

Паркинга на Т2 ми е много любопитно колко ше издържи, щото изглежда, че само леко да тресне и ще слязат на земята всички етажи :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 880
Регистриран на: 21.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 M52b20 Touring

Re: За самолетите

Мнение от Сондьора » 15 Мар 2019, 23:29

Направило ми е впечатление, че при гъста мъгла излитат само бгаир . ..а и летището е "скрито" точно заради тия условия от немците още...така съм чувал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: За самолетите

Мнение от DLVasilev » 16 Мар 2019, 0:06

И е вярно това, че мястото на това летище не е случайно, което го прави леко неудобно за граждански цели
Изображение
ATR-42/72

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 16 Мар 2019, 4:32

Имаме колега, авиодиспечер на летище София. Дано се включи

memberlist.php?mode=viewprofile&u=44806

Има още един, дето кара рейс, долният пък е скрита лимонка ;)

alekangg написа:Електромеханик, поддръжка към Airbus, Boing и MD.


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: За самолетите

Мнение от Bogat-Beden » 16 Мар 2019, 9:41

Сондьора написа: ..а и летището е "скрито" точно заради тия условия от немците още...така съм чувал.
дай малко по-ясно, че нещо не се разбира?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.02.2010
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от DaGa » 16 Мар 2019, 9:59

Доколкото съм чел нарочно е построено там понеже е в котловина и е скрито доста често от мъгла или ниски облаци

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 728
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: За самолетите

Мнение от Don_Diego » 16 Мар 2019, 11:25

Летището е построено там точно заради гъстите мъгли в района. По време на войната е оставало "скрито" заради тази си особеност.
И заради мъглата е наложително пистата да е супер модерна откъм насочващо оборудване за самолети и РВД. До колкото съм запознат при нас работи най-модерната система за насочване в лоши атмосферни условия и най-новите самолети напрактика могат да кацнат и без намеса на пилота
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: За самолетите

Мнение от onewg » 16 Мар 2019, 12:47

ILS CAT ||| категория 3 8) я да проверя картите на джаперсън че нещо ме съмнява да е КАТ 3
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: За самолетите

Мнение от Bogat-Beden » 16 Мар 2019, 13:21

Don_Diego написа:Летището е построено там точно заради гъстите мъгли в района. По време на войната е оставало "скрито" заради тази си особеност.
И заради мъглата е наложително пистата да е супер модерна откъм насочващо оборудване за самолети и РВД. До колкото съм запознат при нас работи най-модерната система за насочване в лоши атмосферни условия и най-новите самолети напрактика могат да кацнат и без намеса на пилота
а мерси :yes:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 16 Мар 2019, 15:31

И въпреки всички системи, периодично затварят летището заради мъгла. Дори и за излитащи.

Ето нещо от нета

Авиоинженерът Валери Балиев: Твърде много автоматизация и икономии вероятно са причина за катастрофите на Боинг 737 Макс 8

Боинг обещава да въведе софтуерни подобрения след последните катастрофи

Може ли полетите на самолетите да са по-безопасни?
Фактът, че с един и същ модел самолет, "Боинг 737 Макс 8", в рамките на 5 месеца станаха две смъртоносни авиокатастрофи в Етиопия и Индонезия, отнели живота на 346 души, говори, че гигантът в самолетостроенето, Боинг, има сериозни проблеми.
След последната катастрофа в Етиопия се наложи всеобща забрана за полети с този модел машини в небето над Европа, включително и България. Сега президентът Доналд Тръмп и Федералната авиационна администрация са разпоредили САЩ да се присъединят към страните, забранили полетите и така може да се каже, че самолетът е под забрана да лети пътници по целия свят.
Две катастрофи за пет месеца е обезпокоителен рекорд за самолет, който влезе в експлоатация едва преди две годинии изглеждаше много перспективен.
Причините за двете катастрофи изглеждат сходни, но все още са в процес на разследване.
Какво може да се каже сега, преди да излязат официални доклади, което няма да стане по-рано от няколко месеца?
Според авиоинженер Валери Балиев, бивш служител на ДП-РВД, причините са много и комплексни.
"Да започнем с жестоката конкуренция между Боинг и Еърбъс.
Boeing737 MAX е четвъртото поколение на 737, наследявайки Boeing 737 Next Generation (NG).
Airbus стартира семейството на Airbus A320 NEO през декември 2010 г., постигайки 1029 поръчки до юни 2011 г. и наруши монопола на Боинг с American Airlines с поръчка за 130 A320 NEO през юли.
В надпреварата за пазари между двата гиганта в самолетостроенето, Boeing 737 MAX се оборудва с по-ефективни (CFM International LEAP-1B) двигатели, аеродинамични подобрения (най-вече с уинглети на крилата) и модификации на корпуса. Серията 737 MAX стеснява тялото на самолета и го удължава, с това се усложнява центровката на самолета (разпределението на товара за балансиране на центъра на тежестта).
По-големите двигатели CFM LEAP на 737 МАКС са разработени, защото 737 седи много ниско до земята (целенасочен дизайн, който позволява да се обслужват малки летища с ограничено наземно оборудване). Боинг леко измества двигателите напред и ги повдига по-високо върху пилоните. (Ако поставите двигател твърде близо до земята, той може да засмуче отломки, докато самолетът рулира.) Тази нова позиция промени центъра на тежестта на самолета, създавайки потенциал носът да се издигне по време на излитането.
Наклоненият нос е проблем в полета. Ако носът се повдигне прекалено високо и самолетът може да загуби скорост при излитане (така наречения срив на скоростта) , когато скоростта е необходима най-много, за да осигури подемна сила. За да се преодолее това действие, Боинг проектира софтуер, наречен Система за увеличаване на маневрираща характеристика, или Maneuvering Characteristics Augmentation System MCAS. Когато датчик на фюзелажа открие, че носът е твърде висок, което в крайна сметка може да доведе до срив на скоростта на самолета, MCAS автоматично избутва носа надолу.
Според мен е имало и претоварване на самолета, на което системата MCAS не е могла да реагира адекватно и е попречила на действията на пилотите.
Аз мисля, че при катастрофата на Lion Air е имало грешка в сензора, което е причината за подаване на неправилни данни към MCAS, насочвайки носа към гмуркане. Пилотите Lion Air не са могли да определят истинската си въздушна скорост и надморска височина и се борят да поемат контрола над самолета преди катастрофата, тъй като самолета се люлее 10 минути.
В самолета също липсва предупредителна светлина, която би предупредила пилотите за критичната ситуация.
Данните, че 8 пилоти не са били специално обучени да използват MCAS в тренировъчните центрове на Боинг са меко казано смущаващи. Защото Боинг, подкрепен от FAA (Федералната авиационна администрация), искаше да сведе до минимум разходите и времето за сертифициране на пилоти, които вече бяха обучени по други 737 версии. Също така има данни за няколко пилоти от Max 8, че са се оплакали от неадекватното обучение.
В заключение Балиев заяви:
„Както във всяка авиокатастрофа, са се съчетали много фактори, но автопилотът е основният проблем. На Боинг 737 Макс 8 е монтиран супер автоматичен автопилот, какъвто няма на никой друг самолет досега. И при екстремна ситуация се противопоставя на командите на екипажа.”
„Според мен е имало и претоварване на самолета, на което автопилотът не е могъл да реагира адекватно и е попречил на действията на пилотите”,


https://nauka.offnews.bg/news/Tehnologi ... XLjW_Coav0

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook