България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Имам предвид осигуряване на зелен светофар за линейка с включена сигнализация.
Live it like you Love it
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
zAcK написа:Top Gun Maverick написа:...Щом такъв рев се вдигна за тия секунди да ги махат, че да ги слагат...
Секундите си бяха супер
Лично аз не разбирам каква е логиката да ги махнат.
Аз винаги се ориентирах по тях и ми беше супер. А и много преценячи-телефонисттцъкачи тръгваха на време.
Сега светва зелено, те си цъкат Преди броячите ги подготвяха до някъде
Аз пък съм виждал много пъти как пречат на някои хора и в това отношение секундите. Пречат им защото спират на 60 секунди да речем и си вика "о, има време" и почва да рови, но вижда нещо интересно и забравя да гледа нагоре защото знае, ще има време, но се улисва и проспива едни 10 секунди, което понякога на светофар с 60 червено и 15 зелено е ужасно. Минават 3 коли на зелено, две на жълто и две на червено, освен ако няма камера или не са психически лабилни тия и не набият спирачки някъде баш под светофара. Въобще това с ровенето в телефоните и как им помагали секундите не го броя за важно защото който си рови, си рови без значение има или няма секунди.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Днеска ме насвириха, но в същата ситуация пак бих реагирал така. Спускам се по Бъкстон и на кръстовището с цар Борис III, което е У образно и има светофар с две секции - едната наляво, по Борис към Княжево, другата надясно по локалното или основното към центъра. Това е точно пред 6то РПУ.
Обаче поставили един мобилен светофар с една секция "наляво и надясно" на пътното платно и свети червено мобилния, свети червено постоянния наляво и свети зелено постоянния надясно. Изчаках мобилния да светне зелено и тогава тръгнах. А сигурно нямаше кола зад мен, да не свири сватбарската. Каква им беше логиката и какво искаха да постигнат?
Обаче поставили един мобилен светофар с една секция "наляво и надясно" на пътното платно и свети червено мобилния, свети червено постоянния наляво и свети зелено постоянния надясно. Изчаках мобилния да светне зелено и тогава тръгнах. А сигурно нямаше кола зад мен, да не свири сватбарската. Каква им беше логиката и какво искаха да постигнат?
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ай ши ви еВа и скапаняците гнусни! Един читав няма за цвят, деВа.
После другите ни били виновни, а то един нормален няма
После другите ни били виновни, а то един нормален няма
Пиян общински съветник от ПП-ДБ причини катастрофа и избяга
Благовест Георгиев е и член на Комисията по безопасност на движението - отказал тест за алкохол и наркотични вещества
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сигурно е клошар горкия, няма пари за такси Да подава оставка и да заминава.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нямат бе човек, чудели сме им се едни време нощем, ама не знам с какъв акъл останаха мераклии за подобни глупости след такива сериозни глоби. В големите градове според мен разчитат на това, че районите са големи и имат по-голям шанс да избягат. Тука преди дни гледах един с кросов мотор как се опита да бяга през градинките но му падна седалката, после не знам как по-надолу заряза мотора защото нещо не можа да запали. Ченгетата взеха да обикалят с една патрулка, като единия беше пеша между блоковете. Онзи тарикат се опита да се направи на пешеходец, но ушатия се усъмни, тръгна да го гони бягайки и даже стрелна във въздуха с халостни, оня бягаше, ама накрая го спипаха.
А тука пак екшън от голямото сити, тоя помел де що има коли, кофи, колЦи, във водещите новини е заедно с боя между сини и червени, който отново е създаден от първите.
https://www.google.com/amp/s/dariknews. ... eo-2380200
2.6 промила.
А тука пак екшън от голямото сити, тоя помел де що има коли, кофи, колЦи, във водещите новини е заедно с боя между сини и червени, който отново е създаден от първите.
https://www.google.com/amp/s/dariknews. ... eo-2380200
2.6 промила.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Докато събираме пари из храстите, нещата ще продължават по този начин.
Магистрала "Тракия", миналата седмица, десетки решиха, че няма да стоят в задръстването и тръгнаха в насрещното-аварийната с 120.
По околовръстното кой как си иска.
Важното е, че се оправяме
Магистрала "Тракия", миналата седмица, десетки решиха, че няма да стоят в задръстването и тръгнаха в насрещното-аварийната с 120.
По околовръстното кой как си иска.
Важното е, че се оправяме
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 467
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На околовръстното каква е драмата?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен бърка околовръстното с магистрала.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Даже са го кръстили "Софийски околовръстен път" от Северната тангента до Сливница, а от там става улица "Околовръстен път".
Три камиона си го минаха като пичове цялото тва разстояние от надлеза на Ломско до надлеза за Банкя, докато се опитваха да се изпреварват.
Три камиона си го минаха като пичове цялото тва разстояние от надлеза на Ломско до надлеза за Банкя, докато се опитваха да се изпреварват.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На път в населено място може да се движиш в най-удобната за теб лента и няма нарушение.
Само на магистрала камионите не може да са в трета+ лента.
Само на магистрала камионите не може да са в трета+ лента.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:На път в населено място може да се движиш в най-удобната за теб лента и няма нарушение.
Само на магистрала камионите не може да са в трета+ лента.
Така е, особено когато акъла на тоя в най-лявата е колкото твоя.
- Двигателист
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Стийна е прав. Такъв е закона. Не знам защо е толкова трудно да се разбере от много шофьори. Парадоксално, но дори на Цариградско в София, на СОП (не навсякъде, обаче), не е нарушение да караш в лява лента при свободна дясна. Тук наистина „всеки сам си преценя“ си е резонно.
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h;
3. когато навлизането по пътната лента се разрешава от светлинен сигнал.
Тук има една малка подробност, обаче. На ССТ (северната тангента в София), това не важи, защото ограничението е 120 км/ч. На части от СОП също, защото там на места става от 80 на 90 км/ч. Тоест там, нищо, че лентите в посока са две, или повече и нищо, че е се води населено място, не може да си избираш най-удобната ти лента, а трябва да се движиш в дясната, макар че на тангентата масово се кара в средата.
Но за конкретната снимка на Ленко, мисля, че той е прав да недоволства (дали знае защо е прав, е отделен въпрос). Доколко помня знаците на това място, съвсем малко преди това ограничението става 90, което автоматично прави „гондоладжията“ в крайна лява нарушител, ако се движи постоянно там, при свободни дясна и средна ленти.
Но преди този знак за промяна на ограничението, не е в нарушение (стига да няма забрана за товарни в крайна лява лента, но мисля, че там няма) и може да си кара колкото си иска, но при условие, че може да кара с 80 км/ч (а той може, със сигурност), защото по-надолу пускам друг член от закона, който също е добре да се знае. А Ленко, може да си кара отдясно, където е празно и да остави камионите след себе си, без излишни нерви.
Чл. 17. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътен знак, на водача на пътно превозно средство, което не може да развива или на което не е разрешено да развива максималната за пътя скорост, се забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване или заобикаляне.
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h;
3. когато навлизането по пътната лента се разрешава от светлинен сигнал.
Тук има една малка подробност, обаче. На ССТ (северната тангента в София), това не важи, защото ограничението е 120 км/ч. На части от СОП също, защото там на места става от 80 на 90 км/ч. Тоест там, нищо, че лентите в посока са две, или повече и нищо, че е се води населено място, не може да си избираш най-удобната ти лента, а трябва да се движиш в дясната, макар че на тангентата масово се кара в средата.
Но за конкретната снимка на Ленко, мисля, че той е прав да недоволства (дали знае защо е прав, е отделен въпрос). Доколко помня знаците на това място, съвсем малко преди това ограничението става 90, което автоматично прави „гондоладжията“ в крайна лява нарушител, ако се движи постоянно там, при свободни дясна и средна ленти.
Но преди този знак за промяна на ограничението, не е в нарушение (стига да няма забрана за товарни в крайна лява лента, но мисля, че там няма) и може да си кара колкото си иска, но при условие, че може да кара с 80 км/ч (а той може, със сигурност), защото по-надолу пускам друг член от закона, който също е добре да се знае. А Ленко, може да си кара отдясно, където е празно и да остави камионите след себе си, без излишни нерви.
Чл. 17. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътен знак, на водача на пътно превозно средство, което не може да развива или на което не е разрешено да развива максималната за пътя скорост, се забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване или заобикаляне.
Лудия.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 467
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На доста места по околовръстното има знак Д1 с бял фон ...
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Двигателист
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:На доста места по околовръстното има знак Д1 с бял фон ...
Да, именно затова го уточних, че и това трябва да се взима под внимание. Макар че, гледане на знаци при шофиране в родината… по-скоро е пожелателно
Лудия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани