Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Човека работи много качествено! Предлага изправител/регулаторите със собствен, универсален радиатор или ги вгражда във фабричния, както е на снимката! И в двата случая 'устройството' е перфектно! Карах с негов РР на Хонда-та преди за няколко сезона и те уверявам, че няма да мръдне и на десета!
При BMW моторите който са производсто около 2015 г. се ползват някакви японски релета /много здрави ,не горят и тн./ който адски много товарят звездата и след определен период я изпичат и тя .... гасне водят се "окъсяващ" тип .
Неговото реле е алтернатива и заявката е че прави "звездата" вечна , разтоварва двигателя от което се повишава вървежа и намаля консумацията /0.200 до 0.5 л/100км/
Последното е много лесно за проверка понеже знам разхода на гориво за 7-8к км назад
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Темата е доста дълга и доста 'електротехническа'... Регулаторите за генератори, закачени на коляновия вал и въртящи се вътре в двигателя, наистина се делят на два вида - тези от 'окъсяващ' тип (ползват различни 'управляеми диоди') и такива с 'ключови' транзистори. Първия вид работи, като окъсява всичко 'излишно' през звездния център на генератора. Втория вид 'закача и откача' товара към генератора в 'ключов' режим. И двата вида си имат недостатъци и предимства! БМВ нямаха много такива, защото на огромна част от двигателите им, 'генераторите' бяха като на автомобилите - 'външно тяло' с възб.намотка. Започвайки да правят едноцилиндрови и двуцилиндрови, редови двигатели, започнаха да слагат и такива 'релета'. Кой произвежда тези релета не е важно, защото предимствата/недостатъците им се дължат на типа конструкция.
На Марто 'релетата' са с ключови транзистори, не греят и държат по-стабилно напрежение, струват по-скъпо, качествени са и т.н. - всички предимства и недостатъци на този тип!
Това с разхода са митове и легенди, които сам ще установиш, като покараш мотора и прочетеш малко ел.литература! При мен, за над 10хил.км пробег нямаше промяна в разхода или каквото и да било...
На Марто 'релетата' са с ключови транзистори, не греят и държат по-стабилно напрежение, струват по-скъпо, качествени са и т.н. - всички предимства и недостатъци на този тип!
Това с разхода са митове и легенди, които сам ще установиш, като покараш мотора и прочетеш малко ел.литература! При мен, за над 10хил.км пробег нямаше промяна в разхода или каквото и да било...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
Колегата ildivvy както винаги е енциклопедия
Re: Мотористите във форума!
ПРЕДИ
СЛЕД
Вече с новите гуми и масълце.
Пробвах и новата екипировка и съм доволен.
Поздрави на всички и много безаварийни километри.
СЛЕД
Вече с новите гуми и масълце.
Пробвах и новата екипировка и съм доволен.
Поздрави на всички и много безаварийни километри.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Тези мотори не са моя тип, макар да ми харесва да ги гледам! Но въпреки това, човек, мотора ти е супер як ! Остава ти само да го 'спукаш' от каране!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
Мен пък тези дни ме удари една хрема/синузит и направо ме яд, че не мога да покарам малко. Тъкмо приключих с всичките проекти по мотора
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Тези мотори не са моя тип, макар да ми харесва да ги гледам! Но въпреки това, човек, мотора ти е супер як ! Остава ти само да го 'спукаш' от каране!
На жена ми колата е с по малка кубатура
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Тези мотори не са моя тип, макар да ми харесва да ги гледам! Но въпреки това, човек, мотора ти е супер як ! Остава ти само да го 'спукаш' от каране!
Важното е да сме в играта.
Аз на моя съм му дал шанс да видя как ще се представи тая година спрямо кръста ми и ако е като миналата по някое време може да отпътува и да бъде сменен с турист или туристендуро.
Харесал съм КТМ 1290 Адвенчър както и отскоро и Хускварна Норден 901 та ще избера едно от двете ако стане така.
Просто моя мотор иска пътища които ние като цяло нямаме,а и на мен ми се ще да мога като си харесам някой път да мина по него,а сега това няма как да стане.
Но основният фактор е натоварването в гръбнака та в крайна сметка той ще си каже тежката дума.
Безавариен сезон на всички пожелавам и много усмихнати километри.
П.С.
От Avon Cobra съм доволен на първо четене.Държат повече от добре при тези температури.Като стане жега...ще са повече от добри...предполагам...ще видим.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Мотористите във форума!
gromovich написа:Мен пък тези дни ме удари една хрема/синузит и направо ме яд, че не мога да покарам малко. Тъкмо приключих с всичките проекти по мотора
Говори ми, и аз от миналия понеделник не съм мятал коленце, че гласа ми изчезна, хрема, едно друго. Още не мога да се оправя. Поне поръчах най-накрая екипировката - яке, панталон, ботуши, дълги ръкавици и една чанта за кръст за разкош, че тази за бедро не ми е удобна. Между другото нея ще я продавам, ако някой си търси Ей такава е, ама черна: https://www.xlmoto.eu/product/brandit-s ... PIA-268953
Иначе за натоварването в гръбнака, аз съм чел, че може би най-хубавия мотор е адвенчъра, хем си изправен, хем имаш опора в краката да обираш неравностите, хем окачването е меко и с дълъг ход. Чопърите ги даваха като най-вредни, то като цяло там нали си седиш директно на гръбнака и той го отнася всичко.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Мотористите във форума!
v_p_m написа:ildivvy написа:Човека работи много качествено!
При BMW моторите който са производсто около 2015 г. се ползват някакви японски релета /много здрави ,не горят и тн./ който адски много товарят звездата и след определен период я изпичат и тя .... гасне водят се "окъсяващ" тип .
Неговото реле е алтернатива и заявката е че прави "звездата" вечна , разтоварва двигателя от което се повишава вървежа и намаля консумацията /0.200 до 0.5 л/100км/
Shindengen вероятно ?!
ildivvy написа:Темата е доста дълга и доста 'електротехническа'... Регулаторите за генератори, закачени на коляновия вал и въртящи се вътре в двигателя, наистина се делят на два вида - тези от 'окъсяващ' тип (ползват различни 'управляеми диоди') и такива с 'ключови' транзистори. Първия вид работи, като окъсява всичко 'излишно' през звездния център на генератора. Втория вид 'закача и откача' товара към генератора в 'ключов' режим. И двата вида си имат недостатъци и предимства! БМВ нямаха много такива, защото на огромна част от двигателите им, 'генераторите' бяха като на автомобилите - 'външно тяло' с възб.намотка. Започвайки да правят едноцилиндрови и двуцилиндрови, редови двигатели, започнаха да слагат и такива 'релета'. Кой произвежда тези релета не е важно, защото предимствата/недостатъците им се дължат на типа конструкция.
На Марто 'релетата' са с ключови транзистори, не греят и държат по-стабилно напрежение, струват по-скъпо, качествени са и т.н. - всички предимства и недостатъци на този тип!
.
Благодарности, че споменахте Марто и за образователната информация, с изчезването на мото форума, много полезна инфо отиде в небитието.
Мислил съм, превантивно да си обслужа РР при него, а дори на друг етеп и генератора. Тази история, с токовете при мотоциклетите, много първична и
несъвършена ми се вижда. Какво ли би казал, Тесла?! При мен генератора грее зверски и му се чудя как издържа, а покритието на двигателя, засега
впечатлява и се държи. Попадал съм на разни подобрения, със впръскване на масло от магистралата, а за Априлия се предлагаше цял комплект, за тази
цел. На F серията, около 2015г. са започнали да вграждат ротори с разпробити отвори на тях, с идея за по-добро охлаждане.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
'Шинденген' е фирма, която произвежда и от двата типа изправител/регулатори. Това 'устройство' няма профилактика. Ако решиш, просто го сменяш в даден момент. Марто не 'обслужва' генератори. Ако се окаже, че има окъсял генератор, генераторите ги навива Живко (в Пловдив). Има му телефона... Понякога не стават, хубаво е да го спомена. Продават се и в нета, разбира се... 'Системата' е несъвършена и опростена, защото няма друга с такъв коефициент цена/качество/резултат! То няма и много варианти де! Ако генератора е в картера, какво друго да правиш..? Там температурата си е 'двигателна'! Този генератор се върти в масло, нали знаете? Какви отвори на ротора, който се нарича и 'камбана' от доста хора (прилича на такава) и магнитите са налепени на нея? Какво охлаждане - откъде?
Ако под 'греене на генератора' имаш предвид на изправител/регулатора, то това е така, защото там протичат доста високи токове! Тези с МОС-транзистори са с почти 'стайна' температура, но при тях принципа на работа е друг! И при тях си има проблеми, не са окончателна панацея...
Ако под 'греене на генератора' имаш предвид на изправител/регулатора, то това е така, защото там протичат доста високи токове! Тези с МОС-транзистори са с почти 'стайна' температура, но при тях принципа на работа е друг! И при тях си има проблеми, не са окончателна панацея...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:'Шинденген' е фирма, която произвежда и от двата типа изправител/регулатори. Това 'устройство' няма профилактика. Ако решиш, просто го сменяш в даден момент. Марто не 'обслужва' генератори. Ако се окаже, че има окъсял генератор, генераторите ги навива Живко (в Пловдив). Има му телефона... Понякога не стават, хубаво е да го спомена. Продават се и в нета, разбира се... 'Системата' е несъвършена и опростена, защото няма друга с такъв коефициент цена/качество/резултат! То няма и много варианти де! Ако генератора е в картера, какво друго да правиш..? Там температурата си е 'двигателна'! Този генератор се върти в масло, нали знаете? Какви отвори на ротора, който се нарича и 'камбана' от доста хора (прилича на такава) и магнитите са налепени на нея? Какво охлаждане - откъде?
Ако под 'греене на генератора' имаш предвид на изправител/регулатора, то това е така, защото там протичат доста високи токове! Тези с МОС-транзистори са с почти 'стайна' температура, но при тях принципа на работа е друг! И при тях си има проблеми, не са окончателна панацея...
Бях видял, в темата му правен генератор, значи го е давал на Живко, както казваш.
Поправи ме, ако греша, при шунтовите РР, излишният ток отива на корпус, а това е топлина. Подобрение и по-дълъг живот на системата идва с промяната на РР, серийните, тези които си споменал. Колега е свалил от 115 на 95 градуса, температурата на корпуса, където е монтиран генератора.
За камбаната, явно от БМВ са имали за цел, по-добра циркулания (завихряне) около статора. Голям брой, изгорели статори, при F серията, регистрират GS-ите.. Пресечена местност, обороти, ниска скорост на движение, така си го обяснявам. А мод-а, който някои са правили, черпят масло от магистралата и впръскват в центъра на статора.
снимка от ADVRider
Новият модел камбана
и старият
Какво ти е мнението, при тази компановка, имам предвид мотоциклетите като цяло, е ли по-добре да има повече включени консуматори ?!
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Според мен, отворите по тази камбана са по-скоро за олекотяване. Не мисля, че имат друга функция..., но може и да греша. Ако впръсквам масло в точката, която се вижда на снимката, то маслото ще отива точно в 'челото' на шийката на вала! Какво ще постигнат, не ми е ясно ... За температурата съм скептичен, честно казано! Така или иначе голяма част от общата температура на двигателя се определя от температурата на водата и на маслото в него. Поне докато карах Пегасо-то, което е със същия двигател на Ротакс, двигателя си беше доста хладен. В движение не вдигаше повече от 65'С. Предполагам, че и БМВ-то е било така. Имах приятел с такова, туин-спарк, и следях темата в адвенчър-форума, но от 2-3 години спрях...
Относно товара, то и аз мисля, че е по-добре всичката енергия да се ползва за нещо (но без да се прекалява, за да може и да зарежда), отколкото да се шунтира на късо към маса. Така или иначе е произведена от генератора... Малко е 'триково', кое е по-малката злина! Първото нещо, което правя на нов за мен мотор е да му сложа волтметър, за да следя какво става с ел.системата. Мисля, че е много полезно и поне ни дава достатъчно време за реакция, ако нещо започне да се случва, защото нещата не стават изведнъж. Първо започва да не прави волтовете на празен ход, след това при включени повече консуматори, а след това и на обороти и т.н. Това са поне 1000км, примерно...
Няма какво да им се вживяваме толкова! Да карат, колкото изкарат, и след това от Марто и това е! Не са толкова кекави оригиналните, не е страшно!
Относно товара, то и аз мисля, че е по-добре всичката енергия да се ползва за нещо (но без да се прекалява, за да може и да зарежда), отколкото да се шунтира на късо към маса. Така или иначе е произведена от генератора... Малко е 'триково', кое е по-малката злина! Първото нещо, което правя на нов за мен мотор е да му сложа волтметър, за да следя какво става с ел.системата. Мисля, че е много полезно и поне ни дава достатъчно време за реакция, ако нещо започне да се случва, защото нещата не стават изведнъж. Първо започва да не прави волтовете на празен ход, след това при включени повече консуматори, а след това и на обороти и т.н. Това са поне 1000км, примерно...
Няма какво да им се вживяваме толкова! Да карат, колкото изкарат, и след това от Марто и това е! Не са толкова кекави оригиналните, не е страшно!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Spit-Fire
- Scrapyard user
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E70 / Yamaha MT-07
- Детайли за колата: прасе + прасе
Re: Мотористите във форума!
Смених малко концепцията на екипировката. Утре идват якето и гащите. Ръкавици ще ги мисля тея дни.
Малко снийк пийк от какво купих днес. В магазина почти бях готов да повърна от цвета. Но колкото повече ги гледам, толкова повече ми харесват.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Малко снийк пийк от какво купих днес. В магазина почти бях готов да повърна от цвета. Но колкото повече ги гледам, толкова повече ми харесват.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани