За самолетите
Модератор: Общи модератори
Re: За самолетите
Няма са плашите от турболенция- единствената опасност е ако пилотите случайно не са с колани и ги размята из кабината и се контузят… но това да се счупи нещо от тресенето независимо колко е жестоко не е фактор.
За завоите- единствената грешка която може пилота да направи е да сталл- не щото в завоите скорости пада и като си ниско летиш по- бавно и можеш да правиш по- остри завои та може да се случи- ама комерсиалните самолети всичките имат някаква форма на анти- сталл индикатор и актуатор - не че и те не са безпроблемни (даже по спомен едни се бяха разбили с един Боинг) но като цяло са пилотски грешки и много редки
Единствената опасност е да те снесе порив в последния момент като кацаш и да не успееш да се изправиш преди да докоснеш земята… но колесниците имат някакъв ход да завиват малко настрани сами и между товс и приплъзването можеш да кацнеш доста рачешката и пак да е ок…
Един вид- няаа са плашите… всеки които е излетял е кацнал по една или друга схема
За излитането и карането на слалом- всичко зависи от Кулата какво нареди случва се да те води насам натам според трафика особено ако наоколо има хевис щото не искаш да им попадаш в дирята дори след 30-60 секунди…
За завоите- единствената грешка която може пилота да направи е да сталл- не щото в завоите скорости пада и като си ниско летиш по- бавно и можеш да правиш по- остри завои та може да се случи- ама комерсиалните самолети всичките имат някаква форма на анти- сталл индикатор и актуатор - не че и те не са безпроблемни (даже по спомен едни се бяха разбили с един Боинг) но като цяло са пилотски грешки и много редки
Единствената опасност е да те снесе порив в последния момент като кацаш и да не успееш да се изправиш преди да докоснеш земята… но колесниците имат някакъв ход да завиват малко настрани сами и между товс и приплъзването можеш да кацнеш доста рачешката и пак да е ок…
Един вид- няаа са плашите… всеки които е излетял е кацнал по една или друга схема
За излитането и карането на слалом- всичко зависи от Кулата какво нареди случва се да те води насам натам според трафика особено ако наоколо има хевис щото не искаш да им попадаш в дирята дори след 30-60 секунди…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: За самолетите
steeN написа:1. Това вероятно е страничен вятър
2. Спестяват се пари от по-къс престой на пистата (при излитане и кацане).
3. Пропадането го мисли, все едно се возиш в автобус и той влезе в дупка. Няма опасност. Турбуленцията се усеща много силно ако си в опашката, защото там се усилва от усукването на самолета. Ако искаш да си го спестиш, избирай седалки около крилата и предната част на самолета.
4. Това е нормално, просто моментно усещане на "безтегловност" когато самолета отлепи от земята.
1. Самолетът се движи по строго определени въздушни коридори и на 100% прави това, което му е наредил диспечерът.
2. На всяко летище има разписание и не можеш да кацаш и излиташ, когато си искаш. "Спестяване на пари" е тотална тъпотия. Промени има, но те са при непредвидени обстоятелства.
3. Във въздуха има възходящи и низходящи течения. Затова и полетът на самолета се влияе от тях. Навлизането в турболентен поток от друг самолет е опасен, когато е близо до земята. Това, къде ще "клати" повече зависи от силата и посоката на движение на въздушните маси спрямо посоката на полета на самолета.
4. Усещането за безтегловност е, когато самолета започне да спуска. Това е отрицателнищо претоварване. При издигане се получава положително претоварване. Усещаш че тежиш повече.
Провери, как се имити безтегловност в самолети.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: За самолетите
1. Нищо общо с въздушен коридор. Малки корекции на пилота заради страничен вятър са достатъчни да създадат усещане за завиване, без да има такова.
2. Нищо общо с момента на кацане и излитане. Има общо с времето на престой на пистата - по-къс престой на пистата изисква по-бързо кацане и излитане, което е по-некомфортно по очевидни причини.
3. Whatever, това дори не заслужава коментар.
4. Всяка промяна в скоростта на изкачване на самолета ще се усеща точно както описва човека.
2. Нищо общо с момента на кацане и излитане. Има общо с времето на престой на пистата - по-къс престой на пистата изисква по-бързо кацане и излитане, което е по-некомфортно по очевидни причини.
3. Whatever, това дори не заслужава коментар.
4. Всяка промяна в скоростта на изкачване на самолета ще се усеща точно както описва човека.
Последна промяна steeN на 03 Юли 2023, 20:22, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
Синката уби коня с лопатата с точка 2!
Демек заради 10 или 15 секунди го правят всичко така ли и кацат каруцарски-твърдо??
Ама знаеш ли, че по-бързо излитане е повече гориво/разходи?
Демек заради 10 или 15 секунди го правят всичко така ли и кацат каруцарски-твърдо??
Ама знаеш ли, че по-бързо излитане е повече гориво/разходи?
Последна промяна alekangg на 03 Юли 2023, 20:22, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: За самолетите
Знам, че не е. Точно обратното.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: За самолетите
steeN написа:1. Нищо общо с въздушен коридор. Малки корекции на пилота заради страничен вятър са достатъчни да създадат усещане за завиване, без да има такова.
2. Нищо общо с момента на кацане и излитане. Има общо с времето на престой на пистата - по-къс престой на пистата изисква по-бързо кацане и излитане, което е по-некомфортно по очевидни причини.
3. Whatever, това дори не заслужава коментар.
4. Всяка промяна в скоростта на изкачване на самолета ще се усеща точно както описва човека.
1. Когато в продължение на секунди виждаш от едната страна Земята, а от другата небето, това е завой, а не корекция.
2. Няма бързо и бавно излитане и престой на пистата. Всяка авиокомпания използва определени терминали на всяко летище. Самолетите пък излитат и кацат винаги срещу вятъра. Затова и реално времето за рулиране по пистата е различно.
3. Тук не знаеш, ОК.
4. Да. Но излитането не е "безтегловност". Такова усещане може да има, когато намалява скоростта на издигане или започва спускане.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: За самолетите
BMW_POWER написа:steeN написа:1. Нищо общо с въздушен коридор. Малки корекции на пилота заради страничен вятър са достатъчни да създадат усещане за завиване, без да има такова.
2. Нищо общо с момента на кацане и излитане. Има общо с времето на престой на пистата - по-къс престой на пистата изисква по-бързо кацане и излитане, което е по-некомфортно по очевидни причини.
3. Whatever, това дори не заслужава коментар.
4. Всяка промяна в скоростта на изкачване на самолета ще се усеща точно както описва човека.
2. Няма бързо и бавно излитане и престой на пистата. Всяка авиокомпания използва определени терминали на всяко летище. Самолетите пък излитат и кацат винаги срещу вятъра. Затова и реално времето за рулиране по пистата е различно.
.
Кацат и излитат срещу вятъра заради подемната сила и сривния режим . До определен ъгъл на атака на самолета имаш подемна сила, превишиш ли го влизаш в срив което се използва при кацане. За различните самолети ъгъла на атака е различен. Под кокпита отвън на фюзелажа има едни тръчащи пишки доста скъпи(Pitot tube) които следят за ъгъла на атака. Най простия експеримент- докато караш с колата с 100км/ч и си подадеш дланта през прозореца. Докато дланта следва хоризонта е сравнително стабилна, промените ли ъгъла и челното съпротивление ръката ще тръгне нагоре или на долу зависимост какъв ъгъл направите.
Re: За самолетите
Говориш за ония пишки, дето замръзнаха на полет AF447 на 1 юни 2009
Иначе това е най-кофтито, което един пилот може да чуе. "Срив на потока".
Иначе това е най-кофтито, което един пилот може да чуе. "Срив на потока".
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: За самолетите
Което всъщност ако не е предизвикано от самият пилот е малко вероятно да стане .
А за неадекватните действия довели до падането на самолета, може да виним колкото самият екипаж толкова и самолета .
А за неадекватните действия довели до падането на самолета, може да виним колкото самият екипаж толкова и самолета .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За самолетите
Пито тръбите са просто тръбички в които се измерва косвено скороста на въздушния поток по пада налягането спрямо статичното . Това е спидометъра на самолета , самолета мери скороста си спрямо въздуха около него . Не измерва скороста спрямо земята или водата както другите МПС , не отчита и кореолисовите движения на въздушните маси около самолета , не отчита насрещния вятър ...Затова във времената преди ГПС при продължителни полети навигацията е била затруднена значително оособено над океана където няма визуални ориентири . А като ти замръзне и пито тръбата става мазало ....
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: За самолетите
alx написа:ама комерсиалните самолети всичките имат някаква форма на анти- сталл индикатор и актуатор - не че и те не са безпроблемни (даже по спомен едни се бяха разбили с един Боинг) но като цяло са пилотски грешки и много редки
В Normal Law.... да.... има... ама в Alternate Law... не е баш така... a Wind Shear при кацане е общо взето най-лошото, което може да ти се случи.... след загуба на всички двигатели, може би... макар че съвременните самолети имат Warnings (ps сега проверих - примерно 777 имат PWS Alert на база на инфо от летището за срез на въздуха) в тая посока и би трябвало да има време за TOGA...
Tsureto написа:4. При излитане, явно е внушение, но имах чувството, че спира да се издига и набира скорост, даже че пропада надолу. Предполагам, това е било само в моя телевизор, но пак....не ми беше приятно.
Вътрешното ти ухо се кара да усещаш неща, дето не са баш реални... най-лесно можеш да го "контролираш" чрез визуални индикатори, ако можеш да гледаш през прозорец...
ивчо написа:Което всъщност ако не е предизвикано от самият пилот е малко вероятно да стане .
А за неадекватните действия довели до падането на самолета, може да виним колкото самият екипаж толкова и самолета .
Защо да виним самолета...? Заради замръзването ли?
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: За самолетите
Mollov написа: Защо да виним самолета...? Заради замръзването ли?
Ами Да, как така ще замръзва
Мисля че след този "инцидент" се сетиха тия side stick--oве да имат някакъв тип priority . Защото както се оказа единия "нагоре", другия "надолу" и всички на храна за рибите
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: За самолетите
То не е само това проблема...
Почти нищо не разбирам от самолети, и все пак ми е абсурдно, че при 37000FT да удариш TOGA и да дръпнеш ръчката на 7 градуса ъгъл на атака... и след малко да се чудиш защо се чува STALL...STALL... и да си мислиш, че си наясно със ситуацията, и че МАЙ падате... не знам... fck me sideways.... 101% пилотска грешка... вярно, имали са сууупер малко време за реакция, ама.... come on... третия пилот е било тотално неадекватен....
Почти нищо не разбирам от самолети, и все пак ми е абсурдно, че при 37000FT да удариш TOGA и да дръпнеш ръчката на 7 градуса ъгъл на атака... и след малко да се чудиш защо се чува STALL...STALL... и да си мислиш, че си наясно със ситуацията, и че МАЙ падате... не знам... fck me sideways.... 101% пилотска грешка... вярно, имали са сууупер малко време за реакция, ама.... come on... третия пилот е било тотално неадекватен....
Re: За самолетите
Горският, качи се в някой елементарен симулатор и ще видиш, как лесно се лъже човешкият организъм. Има много случаи на пилоти, които губят пространствена ориентация влизайки в облаците. Един от фамилията Кенеди (по спомен) също се е разбил по тази причина.
В Кенеди спейс център успяха да ни имитират излитане на совалка и дори безтегловност.
Човешка грешка и неадекватни реакции.
В Кенеди спейс център успяха да ни имитират излитане на совалка и дори безтегловност.
Човешка грешка и неадекватни реакции.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: За самолетите
BMW_POWER написа:Горският, качи се в някой елементарен симулатор и ще видиш, как лесно се лъже човешкият организъм.
Да, така е... напълно съм съгласен... Само че... тия хора минават през специално обучение, нали... тва не е 2 дни "бърз курс" по настройка на вектори за летене и кацане по ILS... включително и симулаторите, които споменаваш... на таблото пред тях имат БАЯ индикатори, които са там с няква причина.
Знам, че далеч не е нещо елементарно, ама... изчетох БАЯ доклади и прочие на тема AF447, включително гледах и разни възстановки, квото се сетиш. Поведението му е тотално неадекватно, все едно сега се е качил на 330 (а всъщност е бил с 800+ летателни часа на 330)...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани