За самолетите
Модератор: Общи модератори
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: За самолетите
Bogat-Beden написа:bgair са ТИМ, какво да очакваме..
Само ако им видиш сайта как е направен
Първият ми полет беше с тях, каца на летището в Аликанте самолетчето им и се отличаваше с 2 неща- нашият флаг (стана ми мило) и второ - най-опърпаният,жалко изглеждащ и дърт самолет беше на цялото летище..
През целия полет гледах крилото, където имаше липсващ нит (всички сме гледали NG).
Иначе поне пилотите им навремето много го хвалеха
Като цяло и аз напук на статистиките винаги съм се страхувал доста, един път ме питаха тези до мен дали съм добре, сигурно съм бил като платно(а полетът беше под час - Осло - Копенхаген). Само като видя по-изплашен от мен пътник , се чувствам малко по-смел
(Наскоро научих, че при скоростта на летене, въздухът ставал с плътност на желе , това е донякъде успокояващо)
Луфтханза у нас също са тим аз съм бивш механик на луфтханза експлоатацията е зверска особено на персонала. Готвач от Ямбол дойде и стана двигателист почти всеки там не знае как се държи отвертката. В общи линии си представете кръжок за бавно развиващи. Един читав да има и го яздят като за последно, та правете сметка за качеството. Там се гонят кратки срокове и цифрички, ти получаваш едно браво о всичко е 6, а касиер в Лидл взима повече от теб това е бизнес, а не авиация
ATR-42/72
Re: За самолетите
Ivo_Borisov написа:Според мен, по скоро става въпрос за обикновени сметки. Например, колко българи загиват в самолетни катастрофи годишно? Едва ли е и един. Колко загиват в автомобилни катастрофи - 700-800 годишно. Всеки може да сметне какъв е шанса да загинеш в автомобилна и в самолетна катастрофа. На този принцип са и статистиките. Годишно в света има повече загинали от паднала мазилка, отколкото в самолетна катастрофа.
Да, но без да отчиташ брой часове пътуване или километри или брой пътувания тези прости изчисления не значат нищо.
С други думи ако всекидневно вървиш по тротоарите, а пътуваш със самолет веднъж на две години е нормално риска да загинеш от паднала мазилка да е по-голям(всъщност не съм сигурен дали е), но основният фактор който ще повиши "риска на мазилката" спрямо самолета е времето, а не самата мазилка или самолета.
Ето първата статистика която ми излезе от Wikipedia
Type // Deaths per billion
---Journeys/ Hours/ km
Bus---- 4.3/ 11.1/ 0.4
Rail--- 20/ 30/ 0.6
Van---- 20/ 60/ 1.2
Car---- 40/ 130/ 3.1
Foot--- 40/ 220/ 54.2
Water-- 90/ 50/ 2.6
Air---- 117/ 30.8/ 0.05
Pedal cycle 170/ 550/ 44.6
Motorcycle 1640/ 4840/ 108.9
Space Shuttle 17000000/ 70000/ 6.6
Пак казвам не е случайно, че застрахователите изчисляват риска на база на часове полет, а не на километри каквато е официално дирижираната статистика.
Самолетът пак е лидер, но далеч не с толкова много. Тънкият момент е дължината на пътуването - с удължаване на пътуването риска за наземния транспорт расте по-бързо спрямо този за самолета. При къс полет някъде из Европа например спрямо влак или автобус нещата са много близки. Ако ще прекосяваш Азия е ясно, че самолетът доминира.
Забележете, че ако се фиксираме само на километрите совалката е за предпочитане пред велосипеда или ходенето пеш
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
stormrider написа:На самолет, не се качвам. Спомнете си Бъди Холи. Спомнете си Ранди Роудс. Денис е прав. Никакви самолети. Статистиката не ме интересува. Да съм в салон, на който пода е 12км над земята? Благодаря, но не е за мен.
Приятен полет на всички.
По тая логика и на кола не трябва да се качваш, дори пеш не трябва да вървиш, я виж колко умрели годишно има..
- Дидо85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 18.11.2011
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.2i CSL '03
Re: За самолетите
Superexstatic написа: И все пак, на фона на чутовното количество полети по света ежедневно, катастрофите са изумително малко и със сигурност е най-сигурния транспорт. И мен ми харесва усещането при шофиране уж да имаш пълен контрол, но винаги някой олигофрен може да ти влети отникъде и нищо да не може да направиш
Аз също мисля така, като се вземе предвид колко жертви се дават ежедневно по пътищата, то определено пътуването със самолоет е доста по-сигурно.
Колкото до БГ еър Летях с тях в началото на февруари до Рим(Фиумичино) с Embraer 190, и понеже с брат ми се заговорихме по пътя за самият самолет, той провери и се оказа много нов 4-5 годишен. Пътувахме много комфортно, беше с по две седалки от страна и имаше достатъчно място, а аз не съм много слаб. Летял съм и с нискотарифки, но там впечатленията ми са на другият полюс, може и просто да не съм случил на полети при тях, но винаги е претъпкано, задушно и изключително тясно.
Градът Рим много ме впечатли, не бях ходил там досега, като започнеш от безбройните исторически паметници, музеи, малки красиви площади, фонтани на всяка крачка, минеш през типичните италиански ресторантчета, чийто маси са сложени директно на самата улица и още много заслужаващи да се видят неща. Единственото, което не ми хареса е колко много викаха повечето италианци и то по различни поводи - дали от радост или се караха ми беше трудно да ги разбера. А стилът им на шофиране е просто ужас, направо ми се стори, че в София сме най-примерните шофьори.
Re: За самолетите
Aко сте фен на авиацията, то
https://www.flightradar24.com
ще ви хареса. Нискотарифните маршрутки навсякъде са едни и същи. 2015г летяхме до Орландо с Air Canada Rouge. За първи път седях в самолет с разкрачени крака. Седалките бяха така нагъчкани, че просто не е истина.
https://www.flightradar24.com
ще ви хареса. Нискотарифните маршрутки навсякъде са едни и същи. 2015г летяхме до Орландо с Air Canada Rouge. За първи път седях в самолет с разкрачени крака. Седалките бяха така нагъчкани, че просто не е истина.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
Що не си взе 1 класа с нормална компания??
Всички много реват колко е тясно и гадно, но пък нямат мерак да пътуват 1а класа с нормална компания, що така???
Всички много реват колко е тясно и гадно, но пък нямат мерак да пътуват 1а класа с нормална компания, що така???
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: За самолетите
Сега ако сложат и ДДС на полетите както натискат Зелените ще стане още по-зле...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: За самолетите
alekangg написа:Що не си взе 1 класа с нормална компания??
Всички много реват колко е тясно и гадно, но пък нямат мерак да пътуват 1а класа с нормална компания, що така???
Имах си хас, ти да не ме клъвнеш Ми тогава само те предлагаха директен полет. С 1-2-3 прекачвания вече има и други варианти. Сега погледнах,
Air Canada 1638 operated by Air Canada Rouge
Пак същата работа. Тия се водят някаква икономична част от компанията, която оперира на близки туристически разстояния. Отделно разликата не е голяма, за да си заслужава т.н. "първа класа". Претендирам, че съм се возил на самолети. За първи път при тях краката ми опряха в предната седалка. Ти когато плащаш, не знаеш на какво ще попаднеш.
Последна промяна BMW_POWER на 15 Мар 2019, 17:25, променена общо 1 път
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: За самолетите
Не знам за ДДС, но едно от основните предимства на този печален макс 8 е икономията на гориво (над 10 процента спрямо предшественика си, доколкото разбрах..)
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: За самолетите
По данни на компания която оперира с Айрбъс Нео,икономията е 18%,но това е относително зависи колко е натоварен самолета.
А Айрбъс дето се разби над Алпите,изкараха пилота виновен.
А Айрбъс дето се разби над Алпите,изкараха пилота виновен.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За самолетите
BMW_POWER написа:alekangg написа:Що не си взе 1 класа с нормална компания??
Всички много реват колко е тясно и гадно, но пък нямат мерак да пътуват 1а класа с нормална компания, що така???
Имах си хас, ти да не ме клъвнеш Ми тогава само те предлагаха директен полет. С 1-2-3 прекачвания вече има и други варианти. Сега погледнах,
Air Canada 1638 operated by Air Canada Rouge
Пак същата работа. Тия се водят някаква икономична част от компанията, която оперира на близки туристически разстояния. Отделно разликата не е голяма, за да си заслужава т.н. "първа класа". Претендирам, че съм се возил на самолети. За първи път при тях краката ми опряха в предната седалка. Ти когато плащаш, не знаеш на какво ще попаднеш.
Трябваше да му кажеш, че е защото живееш във възвишената капиталистическа мечта(или поне една от мечтаните държави)а там ти дават пари колкото да се движиш с такава класа. Нормално е човек като си изкарва парите с работа и не е яхнал сто идиота като всички нас да му работят, да си прави някакси сметката на парите. Ех, още няколко месеца и идва мега-темата по повод 30-тата годишнина.
Самолет "Боинг" 737-800 кацна аварийно в Русия
https://www.segabg.com/hot/samolet-boin ... yno-rusiya
Самолет е кацна аварийно на летище София
http://focus-news.net/news/2019/03/12/2 ... ofiya.html
За тоя последният уж казаха, че му е свършвало горивото и нямало да изкара до Истнабул. И как не го изчисклиха правилно в Брюксел това нещо? Всеки ден има някакви такива аварийни кацания за които ние не разбираме дори понеже нищо не се разбира от пътниците реално като истински проблем и не се раздухва. Иначе съм гледал в един от епизодите по NG как самолет го приземиха успешно в град и вода, там в някаква голяма река или близо до океана. Но скоростта беше малка и всичко се размина за някакви метри да не се удари където не трябва.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Re: За самолетите
Top Gun Maverick написа:BMW_POWER написа:alekangg написа:Що не си взе 1 класа с нормална компания??
Всички много реват колко е тясно и гадно, но пък нямат мерак да пътуват 1а класа с нормална компания, що така???
Имах си хас, ти да не ме клъвнеш Ми тогава само те предлагаха директен полет. С 1-2-3 прекачвания вече има и други варианти. Сега погледнах,
Air Canada 1638 operated by Air Canada Rouge
Пак същата работа. Тия се водят някаква икономична част от компанията, която оперира на близки туристически разстояния. Отделно разликата не е голяма, за да си заслужава т.н. "първа класа". Претендирам, че съм се возил на самолети. За първи път при тях краката ми опряха в предната седалка. Ти когато плащаш, не знаеш на какво ще попаднеш.
Трябваше да му кажеш, че е защото живееш във възвишената капиталистическа мечта(или поне една от мечтаните държави)а там ти дават пари колкото да се движиш с такава класа. Нормално е човек като си изкарва парите с работа и не е яхнал сто идиота като всички нас да му работят, да си прави някакси сметката на парите. Ех, още няколко месеца и идва мега-темата по повод 30-тата годишнина.
Не става въпрос за сметка. Плащаш и се оказваш изненадан на седалката. Компанията предвидливо е оставила 12 места отпред на самолета (ВИП един вид). Малко по-широки и още преди да започне инструктажа, какво да правиш, като джупнеш в Океана от 10 000м, веднага започнаха да предлагат срещу доплащане да седнете отпред. Е, от целият самолет никой не се премести. Защо ли?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За самолетите
Знам бе, просто аз носталгично препратих към "оная" тема.
В 21:00 започва "Разледване на самолетни катастрофи", мераклии ако има...
В 21:00 започва "Разледване на самолетни катастрофи", мераклии ако има...
Последна промяна Top Gun Maverick на 15 Мар 2019, 20:45, променена общо 1 път
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- E34
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: За самолетите
Отдавна подозирам, че бгеър карат на магия и имат нещо общо с дедо Боже та той им пуска фандък все още. Добре че пилотите им имат няква стара слава та служат за успокоение на пациентите. Мен малко друго ме притеснява и това е компетентността ни на РВД-то. Като се има впредвид, че 99% от командите, които получава един пилот при захождане за кацане, излитане, подход към летището, такси се получават от РВД-то и фактически то управлява самолета чрез пилота, та и като знам какви заплати се взимат там, което е напълно нормално, но все пак живеем в БГ и някак си ме гложди едно такова чувство, че баш баш баш едни дебели връзкари са се наредили. Та по тоя повод притеснението е двойно, когато кацам на летище София
" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За самолетите
Хо, хо, хо, епизодът тази вечер е точно за Боинг 737...
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани