В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от madafaka_donkele » 23 Фев 2022, 21:55

Гледам клипчета в тубата, надъхвам се периодично през някоя и друга година да си взимам track day играчка и пускам поредната тема по темата, все някога трябва да се реша и наистина да взема нещо :mhihi:

Малко изисквания, ще редактирам, ако се сетя нещо отпосле:
- здраво и малкопроблемно - да не се налага да го ресторвам 1г. преди да го подкарам, без сериозни/скъпи проблеми, като наложителна смяна на вериги, HPFP и разни такива
- надеждно - веднъж направено да не се чупи след всеки track day
- предпочитам задно, но има и доста бързи въшки на предно
- поне около 150 магарета
- хубаво е да има възможност за лесни модове тип "тури един смукател от м50 и ще литне" :mhihi:

Няма да се ходи на състезания, няма да се тренира за състезания или други събития, просто нормални опити за каране на писта.
Няма да се слага клетка, няма да се изкормва на варел, няма да се разкрачва с 80 градусов angle kit и т.н. и съответно няма да се придвижва на платформа.
Трябва да е напълно легална, да може да ѝ се направят ГО, каско без да се вписва в талона "модифициран" и т.н.
Трябва да може да иде на ход до калояново и серес, да се врътнат някакви обиколки, докато свършат гуменките и после да може да се прибере отново на ход до софия. И не, не приемам, че няма такива коли. Щом ханс може да отиде със стоковия си голф на нюрбургринга, да врътне 5 обиколки и да се прибере значи има такива коли и същото трябва и тук да е възможно.
Общо взето гледам за кола, която да се обслужи, да ѝ се отстранят детските болежки и след това само течности, гуми, спирачки и т.н.
Колата няма да си я правя, ще се поддържа в някой сервиз, където майсторите няма да са ми първи дружки.

Какво гледам за момента:
По-вероятни - тройка с м52 или м54. Нито един от двата не ми допада :mhihi: но са най-евтините варианти, особено тези с м54. Масово гледам го "лекуват" с по-гъсто масло и си доливат хората, никой не сменя сегменти :dunno: При м52 проблема с отвиващата се гайка така и не видях кадърно решение, пробиванията един казва са ОК, друг не, гледам някакви момчета във фейса продават модифицирани, ама и там един доволен, един не...Късането на купетата гледам вече на доста места изработват и заваряват планки, да кажем тва е ОК. И все пак ми се струват доста проблеми за оправяне преди реалното подкарване, затова и не съм заритал неистово за нещо с м52/54.

Опционални, ако се вместват в бюджета:

1-ва серия, 1-ва генерация - нищо не знам за тези коли :mhihi: просто, като опция и ако се вместват в бюджета
е90 - някое с н52. С н53 твърдо не, не ми се занимава и с още 1000 неща за оправяне, тези на н52-то ще ми стигнат :mhihi: На н52-то разбрах, че трябва да се гледа черния капак за да е по-късните/по-новите версии. Тук си нямам и идея валвотроници, малвотроници какви пари са да се оправят, дисата също се прецаквала, и нея не я знам колко е скъпа. Друго да му се счупи?
По принцип и 350Z ми допада, но за там трябва да се бръкна двойно. И все пак, някой, ако има впечатления да сподели, може и да си заслужава двойната цена.

Преднячки: 106, 107, 206, 207, клио/меган, сивик, суифт, поло гти, фиеста ст и подобните. Почти нищо не знам за тези коли, но гледам по пистите това се кара, даже ми се струва, че франсетата доминират. Другият им огромен плюс е цената, затова и са вариант, който обмислям.

Бюджет - плаващ :mhihi: В идеалния случай до 5000лв. само за колата и вече, ако е нещо подготвено в някаква степен за каране или в много добър/запазен вид или с по-голям/мощен мотор и т.н. може и мааааалко повече :mhihi:

По принцип бях тръгнал за стокова 330-ка, това ми допада най-много, но цените в момента са :bang: 8-9 бона за тракаща, тропаща, невърваща и течаща 330-ка на 400-500к км НЕ ДАВАМ. 10 бона за ремапната 320-ка със спирачки от 330-ка, бъкет седалка за 100лв., та техникс окачване за 300лв. и заварен диф също НЕ ДАВАМ.

Приемат се абсолютно всякакви реални съвети, насоки, критики и т.н. :bchug:

Гледам си редовно групите във фейса и специализираните сайтове, където се продават готови и подготвени коли, та тях да не си играте да ги копи/пействате :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от integral » 23 Фев 2022, 22:39

Относно гайката на маслената помпа при Е36 има тема в раздела, а и самият колега си има тема там за колата му и карането на писта https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=367210&p=3894250&hilit=%D0%B3%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0#p3894250
Предполагам можеш да го питаш или пък той да се включи тук :dunno:

Иначе специално по-конкретно относно Нисан 350З - наистина много зарибена машина, предлагаща много за парите си с поддръжка и цени на части доста по-приемливи от тези на М3 :idea:
Основният проблем там е с двигателя и по-точно с първите му версии до към 2007 година. Двигателят като цяло е здрав и няма някакви тъпанарски и абсурдни чупливи части. Проблем там са първите катализатори - бързо се трошат, съответно засмукват се в цилиндрите, а от там съответно деруги, разход на масло и т.н.т.
Втората слаба част на мотора са 2-3 гарнитурки на маслените магистрали от към ''ваноса'' към маслената помпа - самите гарнитурки са от хартия. Много често се разпадат биват засмукани във маслените магистрали, от там спада налягането на маслото, а при В6-так който може да се върти до 8к оборота това е леко фатално :mhihi:
Както казах при този Нисан двигателите са два, първият VQ35DE до 2007-ма година и VQ35HR след 2007-ма.
Също така между 2005-та и 2006та има и пуснати варианти на Anniversary Edition които са с модифициран двигател VQ35DE REV-UP, но доколкото съм чел двигателя също има проблем с разхода масло.
Друга особенност на въпросните двигатели при 350З, а и при 370З е, че мотора няма повдигачи, за тях повечето пишат, че никога не са си правили реглаж на клапаните и не е наложително :dunno:

Самият механизъм за променливото газоразпределение е практически вечен, при него няма никакви соленоиди или други електрически простотии както при Ваноса.

Специално за този автомобил може да се пише много защото наистина фабрично е направен да може да се кара на писта без да му мислиш и правиш някакви допълнителни цигании, а като здравина и цена дори и на тунинг частите са много по-приятни от немските аналози особенно на М3 (там все едно ги правят на Марс) :mhihi:

Ако руският не ти е проблем тук https://www.drive2.ru/l/8710601/можеш да намериш много полезно инфо за двата двигателя VQ35DE до 2007-ма година и VQ35HR след 2007-ма.

Вторият двигател VQ35HR след 2007-ма го водят за по-безпроблемен и приятен за каране. Също така скоростните кутии на колите след 2006-та година са с някои доработки и премахнати недостатъци :idea:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от kiko » 23 Фев 2022, 22:42


ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от msi200 » 23 Фев 2022, 23:07

Без да съм някакъв капацитет, ама Е90 е много тежко и няма да е бюджетен вариант.
Карал съм правено Пежо 106 Рали/GT на един приятел и беше яко, само не знам дали все още ги има тези.
Със задно има също мазди и тойоти мр2, само че не знам дали те пуснат на писта с такова без ролбари.
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от integral » 23 Фев 2022, 23:12

kiko написа:https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11470563058345635&slink=nggs3p :roll:


Специално този двигател е печално известен с така нареченият ''4-ти'' цилиндър, а именно задирането на буталото в стените. Има много писано по всякакви форуми. Също гарнитурите на главите са проблемни, а цените за смяната им е колкото на едно M54B30 :mhihi:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от In_Memoriam » 23 Фев 2022, 23:16

3та серия под 10к читаво и стоково (да се разбира поддържано и неосрано от някой тийн) да се намери си е цяло приключение. И тъкмо като го намериш си иска стабилно наливане на пари, защото в този вид въшките ще те бият много. Затова BMW бих ги отписал за пистови цели на БГ почва и такъв бюджет. Нещо подобно ти трябва:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=ngh7e3

Грозно е, с гнусен интериор, не толкова фън за каране, звучи зле, но нещата, които си изброил ги покрива.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от integral » 23 Фев 2022, 23:28

In_Memoriam написа:3та серия под 10к читаво и стоково (да се разбира поддържано и неосрано от някой тийн) да се намери си е цяло приключение. И тъкмо като го намериш си иска стабилно наливане на пари, защото в този вид въшките ще те бият много. Затова BMW бих ги отписал за пистови цели на БГ почва и такъв бюджет. Нещо подобно ти трябва:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=ngh7e3

Грозно е, с гнусен интериор, не толкова фън за каране, звучи зле, но нещата, които си изброил ги покрива.


Наистина грозно нещо, но за сметка на това като цена е много добра :yes:

Същото нещо ама в Дойчланд https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=334212859&categories=SportsCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=3&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&maxPowerAsArray=184&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=1995-01-01&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&ref=dsp&scopeId=C&sfmr=false&searchId=71f139c3-bfbf-995f-e309-548619100b99 :kuku:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 28.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от Southside » 23 Фев 2022, 23:31

Предвид моментните цени, бюджетът изглежда недостатъчен за целта.
Разните преднячки-въшки тип фиеста ст, суифт и т.н. ще омръзнат бързо, иначе те са реалистична опция до 10к, динамиката им не е нещо впечатляващо иначе. Суифтът даже беше ринг такси, идва фабрично с големи нископрофилни гуми и създава усещане за динамика заради размери/изолация.
Хонди, предвид цените си, абсурд, освен някой правеняк като от линка горе. Тайп Р ако се намери 7-ма генерация до 10к ще е интересна играчка иначе.
Според мен някой компот 323 е36 или 325 е46 ще е най- подходящ за казуса. Ниско тегло и сравнително широко разнообразие от афтърмаркет части тип разпънки, койловъри, спирачки и т.н. Z3 с шестак ако се намери, също е адекватна алтернатива.
Някой горещ хечбек от Европа тип голф гти, корса опц от европейските.
Сетих се и за японска алтернатива на задно, но май са яко проблемни тези ванкели :D
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11626288094411580&slink=nghnq7

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от integral » 23 Фев 2022, 23:41

Баси много се разписах в темата, но и на мен от 1-2 години ми се въртят некви подобни схеми в главата....... :mhihi:

Според мен някой компот 323 е36 или 325 е46 ще е най- подходящ за казуса. Ниско тегло и сравнително широко разнообразие от афтърмаркет части тип разпънки, койловъри, спирачки и т.н.
:yes:

Май май пак опираме до Е36 - нещо без изядено от ръжда с минимум екстри и ревизиран 6так и адекватни спирачки :yes:

Z3 с шестак ако се намери, също е адекватна алтернатива.

Тези специално нямат пипане :mhihi: цените особенно на купетата са неадекватни :kuku: ............. като вариант някакъв десняк да се намери, но пак ще надхвърли бюджета :banghead:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от ogata » 24 Фев 2022, 3:27

И кое ще си купиш по-напред за 10 палки, което да не се троши след всеки трак дей ?

Говорим за бендве. И говорим само за материали без труд, като цените са ориентировъчни според жокерите.

Двигател 1-15к ( в зависимост от двигателя)
Пълната му ревизия е едни 2-8к в зависимост от частите и евентуалното подковаване.
Окачване 2-5.
Спирачки 2-3.
Ходова част 2-5.

Ми после ? Диф, скорости, съединител, гуми, джанти, разни подобрения?
Или некой да е налял 30, пък ти ди го бутне за 10 ...

м54 на 300 000 км с джомове, заводските стаб щанги и спирачни апарати - дори боядисани в жълто НЕ Е ТРАК ДЕЙ ИГРАЧКА :yes:

Ако ядяхте от гъбите само печурки - нямаше да има такива теми :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от barty » 24 Фев 2022, 7:01

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от nero_ » 24 Фев 2022, 7:29

Компакт 323ti. Твърде много му се чудиш… масла, та гайки на помпи, не знам си какво. Разходи се из боксовете на някои БМВ Къп и ще видиш, че 70% от колите са m50/52/54. После разпитай дали ня някой му е свършило маслото за една сесия или си е третирал по някакъв начин гайката на помпата.
Вместо да пускаш теми, пускай оферта на някой в mobile.bg, виж спирачките да са ок и заминавай да въртиш обиколки. Наслаждавай се, живей си живота :)
Във форума има достатъчно широко трак дей общество и ще можеш да получиш съвети и подкрепа ако се зарибиш (обичайно така става). Ако ти харесва отговорът ми и те интетесува защо точно компакт, може да дам повече детайли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от grkv » 24 Фев 2022, 7:53

Само да вметна за 350з, че двигателя му е едно към едно с тоя от Нисан Мурано, а такива по моргите колкото искаш заради счупени автомати - излизат с едно вариаторно недоразумение.... На Инфинити-Мурано версията мотора е същия ама кутията е май нормално ХДП. Максима/Алтима не стават, блока е друг.

От изброените съм за 350з, ама съм си малко фен, та... :lol:

Все ми се струва обаче, че предвид малкия избор на пазара на 350тки да намериш нещо, дето не е убито от бой за тия вече не малко години си е мисия невъзможна...
Иначе мотора е яко куче, всички освен най-базовия модел са с Брембо спирачки и шпер (дето май не беше точно шпер, ама нещо подобно)

Разправят, че се усещал тежък, аз много се интересувах преди години като студент, ама така и не си купих... още си ми е несбъдната мечта :mhihi:
А звука на тая моторетка в обороти колко е як и разпознаваем... все още не съм намерил звук от шестак да ми харесва повече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от alekangg » 24 Фев 2022, 9:07

Добре де, нали е писано 5к лв, какви 350з се намесват изобщо ?

Освен някоя малка от изброените няма какво друго.
И без това т.нар. писта в Калояново е малка и с много остри завои и за големи коли не е добре за мен.
Последна промяна alekangg на 24 Фев 2022, 9:38, променена общо 1 път

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E70 / Yamaha MT-07
Детайли за колата: прасе + прасе

Re: В (поредното) търсене на еФтина track day таратайка

Мнение от Spit-Fire » 24 Фев 2022, 9:36

Един мини купър С освен, хем ги има за тея пари, хем си е бая стабилна и мощна кола.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook