Кабели за подаване на ток: Внимание!
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Кабели за подаване на ток: Внимание!
Здравейте колеги, искам да споделя с вас една случка с колата ми.
Преди няколко дни в обедната ми почивка реших да запаля колата и да видя дали климатика ще задуха студено, но таблото присветна и предположих, че акумулатора ми е заминал.
Отидох до близката бензиностанция и купих кабели за подаване на ток и един колега ми подаде ток... Всичко много хубаво, но стартера не можа да превърти... Предположих, че понеже на колега колата му е бензин и напрежението не е достатъчно и извикахме друг колега с дизелова кола.
Закачихме кабелите и... пак не успя да завърти...
Втория колега извади правени кабели и ми подаде с тях ток и веднага стартера завъртя и запалих.
Прибрах се в къщи и разгледах кабелите, оказа се, че са леко притиснати и не контактуват добре с щипките. Тогава баща ми реши да промени захвата им, с което да се позволи да има по-голяма контактна площ на проводниците.
Направих специално видео по този повод, защото съм сигурен, че много като мен имат подобни кабели, а точно когато им се наложи да ги ползват ще берат ядове.
Давам линк към видеото: https://youtu.be/KC-hE3K_rns
Измерих диаметъра на медния проводник и изчислих, че дебелината отговаря на 8кв, а за стартиране на дизелов автомобил са необходими двойно повече.
Поръчах две парчета по 3 м. и тези дни ще ги направя, да съм сигурен, че ако ми се наложи ще има как да запаля или да подам ток.
ПП другата измама е, че продават и по дебели на външен диаметър кабели, но в действителност дебелината на медния проводник е идентична... наблеганали са на повече изолация...
Поздравина всички, весели празници и ще се радвам да съм бил полезен!
Преди няколко дни в обедната ми почивка реших да запаля колата и да видя дали климатика ще задуха студено, но таблото присветна и предположих, че акумулатора ми е заминал.
Отидох до близката бензиностанция и купих кабели за подаване на ток и един колега ми подаде ток... Всичко много хубаво, но стартера не можа да превърти... Предположих, че понеже на колега колата му е бензин и напрежението не е достатъчно и извикахме друг колега с дизелова кола.
Закачихме кабелите и... пак не успя да завърти...
Втория колега извади правени кабели и ми подаде с тях ток и веднага стартера завъртя и запалих.
Прибрах се в къщи и разгледах кабелите, оказа се, че са леко притиснати и не контактуват добре с щипките. Тогава баща ми реши да промени захвата им, с което да се позволи да има по-голяма контактна площ на проводниците.
Направих специално видео по този повод, защото съм сигурен, че много като мен имат подобни кабели, а точно когато им се наложи да ги ползват ще берат ядове.
Давам линк към видеото: https://youtu.be/KC-hE3K_rns
Измерих диаметъра на медния проводник и изчислих, че дебелината отговаря на 8кв, а за стартиране на дизелов автомобил са необходими двойно повече.
Поръчах две парчета по 3 м. и тези дни ще ги направя, да съм сигурен, че ако ми се наложи ще има как да запаля или да подам ток.
ПП другата измама е, че продават и по дебели на външен диаметър кабели, но в действителност дебелината на медния проводник е идентична... наблеганали са на повече изолация...
Поздравина всички, весели празници и ще се радвам да съм бил полезен!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
600 ампера са предостатъчни да завъртят автомобилен дизел- 1/3 по- малко за бензин… 12.6в акумулатор- това са … 8 киловата.
Просто си случил на дефектни кабели… почти всичко което се продава масово еле пък по бензиностанциите е боклук за 3тия свят...
Просто си случил на дефектни кабели… почти всичко което се продава масово еле пък по бензиностанциите е боклук за 3тия свят...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Продават и хубави, но са по-скъпи...При покупка винаги се гледа каква е реалната дебелина на проводника при щипката, а не на изолацията- понякога е дебела по 3-4 мм и вътре един тънък проводник.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Желателно е такива флюсове да се избягват защото нишадъра отделя солна киселина и после изгнива спойката . А тая бялата пара от изпарения глицерин дето излиза при запояването е вече отровна - съдържа хлор . За да стане читаво кабела се кримпва върху щипката и тогава се запоява . Иначе това кримпване върху вече натрупния калай не държи здраво механично и остават преходни съпротивления , освен това ще изтърве ако спойката се нагрее и калая се размекне при паленето от големите токове . Ако е 3мм сечението му е около 7мм2 , напълно достатъчно да подаде необходимия ампераж за десетина секунди без да светне . Стартовите токове не са 600А като написаното на акумулатора и зависят много от температурата на мотора , обикновено е около 180-200 А рядко надхвърля 250А . Иначе естествено има си фалшиви кабели , и аз имам едни такива китайски боклуци купувани набързо но поне бяха добре крмпнати фабрично .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Един комшия ме помоли да му дам ток, че скоро не беше палена колата. Попаднал е, на същите кабели. Обаче имах правени. Идеята за здрави кабели е, да си купиш щипките и кабелите поотделно, ако искаш кримпвай, но трябва голямо рамо. Може и със спойка, държат с години. Най- скапаните бяха с пластмасови дръжки, които на Боровец в студа се спукаха и се разполовиха 2 от 4 дръжки и това е, в момент когато ти трябват кабели.
Ultimate Riding Machine
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Скоро купувах от елимекс подобни щипки , имаше доста корави щипки по 3-4лв . Вместо единичен кабел може да се ползва и швпс примерно 3х4мм по 3 метра на щипка и цялата работа излиза смешни пари .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Наскоро правих и на брат ми кабели, че нямаше никакви завалията... Купи си хубави щипки за 10-15лв, кабел от завода 16мм2, кримпване и след това наливане с припой... Моите си ги правих преди повече от 15г по същата 'схема', но сложих по два проводника по 16мм2 на щипка ! Нямат грешка ! Тези в магазините са жив таш*к, както всички са забелязали вече...
По същата тема съм си мислил доста често - защо се ползват щипки? Защо не правят накрайниците на кабелите на автомобилите с отвор с резба, където да се закачат кабели с обикновени накрайници за болт М6/8 примерно? Или пък на клемите да има шпилка и да се ползва крилчата гайка примерно за по-бързо свързване... Ще бъде много по-добър ел.контакт по този начин! С тези щипки, колкото и да са хубави, работата е малко афиф...
По същата тема съм си мислил доста често - защо се ползват щипки? Защо не правят накрайниците на кабелите на автомобилите с отвор с резба, където да се закачат кабели с обикновени накрайници за болт М6/8 примерно? Или пък на клемите да има шпилка и да се ползва крилчата гайка примерно за по-бързо свързване... Ще бъде много по-добър ел.контакт по този начин! С тези щипки, колкото и да са хубави, работата е малко афиф...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Момци цяла физика изписахте, но я ми кажете схемата ,която използвате са подаване на ток? Кажи ми как точно подаваш ток на умрелия автомобил. Многократно на обектите( на полето) подаваме ток на тежка техника с каквото имаме, палили сме челен товарач с 2.5мм2 кабел, но по правилната схема и кабелите дори не загряха.
Масово гледам хора подават ток по най-грешния начин и стоят и цъкат как не искат да палят колите и обвиняват кабелите.
Какво мериш кабелите и смяташ? Колко е мощен стартера според теб? Стартера ти е 1кВ при въртене, това са 83А на 12волта. Тротинетката ми при пълна мощност мотора смуче 1.2кВ и кабелите са 2.5А и изобщо не загряват при постоянен товар и то продължително време.
Ползват се щипки, защото след запалване и по време на подаване на ток да можеш бързо да разединиш 2-те вериги. Осъзнаваш ли колко е опасно подавайки ток на друг автомобил да стане грешка и бързо възниква пожар? Масовата практика е такава, че от незнание създават огромни токове протичащи между 2-те батерии и така не само, че не успяват да си запалят колите ами и съсипват клетките в акумулаторите. След запалване е желателно много бързо да разкачиш автомобилите иначе рискуваш да имаш проблеми. 2х16мм2 е глупост от презастраховане. Аз ползвам купени кабели дори с още по-тънки проводници и никога не съм имал проблем с подаването на ток.
Масово гледам хора подават ток по най-грешния начин и стоят и цъкат как не искат да палят колите и обвиняват кабелите.
Какво мериш кабелите и смяташ? Колко е мощен стартера според теб? Стартера ти е 1кВ при въртене, това са 83А на 12волта. Тротинетката ми при пълна мощност мотора смуче 1.2кВ и кабелите са 2.5А и изобщо не загряват при постоянен товар и то продължително време.
ildivvy написа:
По същата тема съм си мислил доста често - защо се ползват щипки? Защо не правят накрайниците на кабелите на автомобилите с отвор с резба, където да се закачат кабели с обикновени накрайници за болт М6/8 примерно? Или пък на клемите да има шпилка и да се ползва крилчата гайка примерно за по-бързо свързване... Ще бъде много по-добър ел.контакт по този начин! С тези щипки, колкото и да са хубави, работата е малко афиф...
Ползват се щипки, защото след запалване и по време на подаване на ток да можеш бързо да разединиш 2-те вериги. Осъзнаваш ли колко е опасно подавайки ток на друг автомобил да стане грешка и бързо възниква пожар? Масовата практика е такава, че от незнание създават огромни токове протичащи между 2-те батерии и така не само, че не успяват да си запалят колите ами и съсипват клетките в акумулаторите. След запалване е желателно много бързо да разкачиш автомобилите иначе рискуваш да имаш проблеми. 2х16мм2 е глупост от презастраховане. Аз ползвам купени кабели дори с още по-тънки проводници и никога не съм имал проблем с подаването на ток.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Правилния начин е да се закачат двата автомобила и да се изчака 5-6 минути да поработи двигателя на донора да зареди малко преди да се правят опити за стартиране . Стартера е малко над киловат това е вярно, при дизела може и да е малко повече но да кажем 100А са 1.2 киловата на 12в плюс запалването около 10-15А и системите в автомобила още 10-20А примерно сметката е около 120А . Но , винаги има едно НО . В разчета при палене с кабели трябва да се добави и зарядния ток който протича през втория акумулатор и там може да имаме сериозен ампераж в зависимост колко е бил паднал акумулатора . И при изправен акумулатор по време на въртене има пад на напрежението под товара на стартера до 10-11 волта а тогава за да изкара 1.2 киловата стартера вече му трябват повече от теоретичните 100А . Стартера при въртене има неравноморен ток на потребление тъй като изпитва съпротивлението /товара от мотора . И тока който потребява стига максимума в такта на сгъстяване и това се редува според брой цилиндри примерно 2 пъти на оборот . Ако имаме минусови температури и студено масло в мотора тоест голям товар за стартера това може да повиши стартовия ток значително тъй като стартера е пълно късо за акумулатора . Автомобилните акумулатори се водят стартерни акумулатори не случайно и са способни да дават пусков ток 450-600-800А и повече дори . Такова презапасявене се прави именно поради променливия товар върху стартера и за да няма пад на напрежението повече от допустимия . Не че протичат 600А нормално, но хипотетично ако блокираме механично стартера / не се върти и подадем ток от изправен зареден акумулатор ще протече максималния ток върху него . Като предполагаемо ще се запали за 10-15 секунди тоя стартер в такава ситуация .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
KUM4o написа:Момци цяла физика изписахте, но я ми кажете схемата ,която използвате са подаване на ток? Кажи ми как точно подаваш ток на умрелия автомобил. Многократно на обектите( на полето) подаваме ток на тежка техника с каквото имаме, палили сме челен товарач с 2.5мм2 кабел, но по правилната схема и кабелите дори не загряха.
Масово гледам хора подават ток по най-грешния начин и стоят и цъкат как не искат да палят колите и обвиняват кабелите.
Би ли споделил каква е правилната схема, за да има някаква полза и за останалите?
Как се подава ток по грешен начин?
- valentino
- младши ентусиаст
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Правилния за мен начин е:
1. Свързваш двата плюса с единият кабел.
2.С вторият кабел първо свързваш към минуса на колата която ще дава ток(зарежда) и чак тогава свързваш към минуса към колата с изтощения акумулатор.
Разкачването е по обратният ред.
Идеята е че обикновенно колата която подава ток е с работил и загрял двигател при което акумулатора се зарежда и отделя водород около акумулатора който е взривоопасен.И когато свързваш по грешният начин независимо плюса или минуса се получава искра при която може да се получи едно голямо БУМ и да се взриви акумулатора с всички негативни последствия.Имайте предвид че и ако изтощения акумулатор не е бил напълно изтощен и сте въртели на "стартер" също се отделя водород та е добре да отворите капаците и на двете коли да се поразсеят газовете преди да свързвате кабелите.
Колкото до кабелите-винаги е по-добре да са по-дебели.Можете да ползвате кабел за електрожен-най-тънкият е 16 кв.мм и е достатъчно гъвкав,но цената е към 7-8 лв. метъра.Модела на кабела е H01N2-D.
1. Свързваш двата плюса с единият кабел.
2.С вторият кабел първо свързваш към минуса на колата която ще дава ток(зарежда) и чак тогава свързваш към минуса към колата с изтощения акумулатор.
Разкачването е по обратният ред.
Идеята е че обикновенно колата която подава ток е с работил и загрял двигател при което акумулатора се зарежда и отделя водород около акумулатора който е взривоопасен.И когато свързваш по грешният начин независимо плюса или минуса се получава искра при която може да се получи едно голямо БУМ и да се взриви акумулатора с всички негативни последствия.Имайте предвид че и ако изтощения акумулатор не е бил напълно изтощен и сте въртели на "стартер" също се отделя водород та е добре да отворите капаците и на двете коли да се поразсеят газовете преди да свързвате кабелите.
Колкото до кабелите-винаги е по-добре да са по-дебели.Можете да ползвате кабел за електрожен-най-тънкият е 16 кв.мм и е достатъчно гъвкав,но цената е към 7-8 лв. метъра.Модела на кабела е H01N2-D.
Megasquirt & Megaview user
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Правилния начин е да се свърже първо плюса . Целта е че дори нещо да окъсите със щипката да падне или да допре по корпус или други детайли няма да има бум . Ако е свързан минуса първо и окъсите нещо докато човъркате плюсовата клема ще има бум 100% . Това е когато се разкача и закача акумулатора , нищо не пречи да се ползва подобен ред и при подаване на ток .
Последна промяна Jordana на 03 Май 2024, 14:05, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
valentino написа:Правилния за мен начин е:
1. Свързваш двата плюса с единият кабел.
2.С вторият кабел първо свързваш към минуса на колата която ще дава ток(зарежда) и чак тогава свързваш към минуса към колата с изтощения акумулатор.D.
Малки забележки…
Плюса на донора на плюса на мъртвеца
Минуса на донора на земя на мъртвеца (не на минуса на акумулатора)
Акумулатора дето може да експлодира е този на мъртвеца- затова се закача минуса на земя там че ако направи искра да е далече от акумулатора.
Един вид- почти всичко дето си написал е грешно
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Аз такива кабели на съвременни автомобили примерно 2010+ не бих ползвал… акумулатора е най-малкия проблем, може да станат големи бели по електрониката.
Нали има едни мобилни стартери , които пътната помощ ползват…
Нали има едни мобилни стартери , които пътната помощ ползват…
enigma
ያለ እኩል
ያለ እኩል
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!
Да попитам какво ще стане ако попадем ток от автомобилен акумулатор на мотоциклет, на който акумулатора не иска да стартира мотора.
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: slavi7575