Кабели за подаване на ток: Внимание!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от KUM4o » 04 Май 2024, 12:13

steeN написа:Този път Джордана го е обяснил добре. Още някой ще се пробва ли да напише тази глупост за избягването на акумулатора? Нали масата е обща, където и да закачиш щипката все тая, въпроса е искрата да е далече от акумулатора.

Освен това по-лесно се помни ако почнеш от плюса на изтощената кола -> плюс на донора. минус на донора -> минус на изтощената и после по обратният път. Аз лично обичам да живея на ръба и закачам дирекно на акумулатора и двете.

Ей глупост било. Я отвори user manual на колата си и виж какво пише за подаването на ток и схемата. Спирам да пиша тук сте само специалисти.
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от alx » 04 Май 2024, 15:37

enigma написа:А на теслата къде са тези точки ? :mrgreen:

Двама техници от енергото работят горе на една стълба. Една баба минава отдолу и единият вика “Бабо, я ми подай оня кабел.”
Бабата му го дава и той вика на другия “Нали ти казах, че не е фазата.” :mhihi:


Ти се смееш ама теслата има две батерии- голямата и почти нормална 12в за ключалките, ръчната и тн… тая като умре и няма влизане. Затова теслата има точки за подаване на ток дето са достъпни отвън… че да можеш поне да си влезеш в колата…
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от M5 » 04 Май 2024, 18:14

Колко водород се отделя при подаване на ток, че чак да има риск от взрив? Искра се появява обикновено при слагане или махане на клемите.
При затворен капак и в движение къде отива тоя водород? Може би тогава алтернаторът подава по-малко ток?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 04 Май 2024, 18:29

При съвременните акумулатори с Са технология изграждане на плочите водорода е нищожно количество . Просто защото защото не кипят при заряд , кипенето започва при много високи напрежения на акумулатора под заряд от сорта на 16в и нагоре . Това е основното предимство на калций технологията , тъй като кипенето при заряд на старите акумулатори преди 25 и повече години при които започва много по рано води до разрушане активната маса . Причината е остарялата технология с добавка или примеси на антимон в плочите . Кипенето освен това води до загуба на електролит и постоянно трябва да се долива и коригира електролита на подобни акумулатори . Съвременните акумулатори почти всички са от полухерметичен тип , имат само един сепаратор за водните пари да не губи вода в капака и толкова . Което е надежден маркер че такъв акумулатор не кипи при заряд в автомобила и съответно няма нужда от доливане . Респективно не отделя водород който е резултат от електролизата на водата в електролита който е нежелан процес .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от valentino » 04 Май 2024, 19:23

Те новите акумулатори им се дава да се зареждат ако е свален от колата с 1/20 от капацитета,а старите с 1/10 и като е по-голям тока на старите кипят.На всички акумулатори има клапани да изпускат газовете,та газове си има.
Ако си се опитвал и си въртял с изтощения акумулатор на стартер газове има.Ако не си въртял и си знаеш че акумулатора ти е слаб и колата и акумулатора са студени-тогава газове няма и можеш да си свързваш минусовата щипка на кабелите по избор или на клемата или към купето.
Бил съм и акумулаторчик и електротехник-последно изкарах 24 години в една подстанция и там акумулаторите са 12 волтови и общо правят 220 волта за задвижване на моторите на съоръженията.Моторите са от ъглошлайфи-2 киловата та все пак съм виждал акумулатори и алкални и киселинни.Даже задължително се държи изпит всяка година.
До alx-в колите няма земя,нула и др.Това са термини от електротехниката и всеки има точно определено значение ,а не от автомобилостроенето.
Има шаси или купе.И ако подаваш ток на Е30-там знаеш че минуса на акумулатора е до дясното бомбе дето е свързана масата към купето та няма никакво значение къде ще свържеш щипката за маса.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж
Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от b_u_b_o » 05 Май 2024, 0:29

alx написа:
enigma написа:А на теслата къде са тези точки ? :mrgreen:

Двама техници от енергото работят горе на една стълба. Една баба минава отдолу и единият вика “Бабо, я ми подай оня кабел.”
Бабата му го дава и той вика на другия “Нали ти казах, че не е фазата.” :mhihi:


Ти се смееш ама теслата има две батерии- голямата и почти нормална 12в за ключалките, ръчната и тн… тая като умре и няма влизане. Затова теслата има точки за подаване на ток дето са достъпни отвън… че да можеш поне да си влезеш в колата…


Всъщност на 12 волтовия акумулатор ти е закачена цялата електроника на колата с изключение на електромоторите. Тая батерия шанса да се разреди е минимален, защото колата се грижи да я дозарежда от високоволтовата дори и да не си в движение. Шанса да ти потрябва да подаваш ток отвън е само ако се е скапала тотално и вече не може и да се зарежда, ама предполагам колата ще ти е надула главата, да я смениш месеци преди това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 05 Май 2024, 6:10

Те новите акумулатори им се дава да се зареждат ако е свален от колата с 1/20 от капацитета,а старите с 1/10 и като е по-голям тока на старите кипят.На всички акумулатори има клапани да изпускат газовете,та газове си има.
Ако си се опитвал и си въртял с изтощения акумулатор на стартер газове има.Ако не си въртял и си знаеш че акумулатора ти е слаб
А на колата какъв е зарядния ток ? Защо и кога трябва да е 1/20 или нещо подобно ? Алтернатора в автомобила може да отдаде токове от 100А върху акумулатора , как ти се връзва това с 1/20 или на 60А/ч акумулатор 3А ...срещу 100А? Заряда в автомобила става само по напрежение , не се контролира тока ! Ако има отделяне на газове при съвременен акумулатор без капачки за доливане то това са нищожно козметично количество водни пари които кондензират в лабиринтен сепаратор в капака . В противен случай трябва да го доливате с дестилирана вода защото "газовете" водорода който се отделя в следствие електролизата на водата ще намали количеството на електролита . Кипенето на акумулатора е точно от електролизата на водата и започва над определено напрежение , нежелан ефект като цяло . И точно това се случва при старите акумулатори които не са по Са технология , затова имат капачки за доливане с вода и отделят водород и правят бум . При Са акумулатор няма никакви "газове" при палене с кабели , няма и газове при зареждане с допустимите токове и напрежения . Ако зареждате такъв акумулатор и забележите че кипи трябва незабавно да го свалите от зарядното , кипенето при Са акумулатор е сигнал че е достигнал напрежение по високо от допустимото за заряд .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от valentino » 05 Май 2024, 9:39

Много ясно съм написал "когато е свален".Защото аз си го зареждам в гаража,а там няма принудителна вентилация като в акумулаторните помещения и водорода се натрупва.Има много такива като мен дето си зареждат акумулаторите по гаражи и мазета.На колата ми е пределно ясно че се зарежда по напрежение.Не е най-добрия начин,но става.За производителите на коли е най-лесния(удобния).При което при големи токове акумулатора си вдига напрежението и си ограничава тока.И като го зареждаш с големи токове може да деформират оловните плочи.Ама то така и така живота му е около 600 цикъла заряд разряд-което ще рече че ако го зареждаш всеки ден са си по-малко от две години.Ама дай и да го запечатим та да стане и необслужваем и да му скъсим още животеца-важното е оборот да става.Ше му турим и едно оченце да шава некво топче там за красота.
Щото някогашните акумулатори се ремонтираха като имат мъртва клетка и електролита се сменяше даже. Едно време на руските коли които карахме(защото нямаше други) си имаше амперметър и се виждаше дали зарежда или разрежда ама пустите икономии на мед(защото трябват дебели медни кабели до амперметъра) докараха до там че да се зареждат по напрежение.
И накрая да напиша че карам моя кола от октомври 1988 година и до момента моя кола с кабели поради изтощен акумулатор не съм палил.Тая която не карам ежедневно(E30-пазя си го вече 23 година) си седи в гаража непрекъснато с включен малък адаптор в режим на подзаряд.И акумулатора е "само" на над 10 години.Като усетя че върти по-бавно сменям.Стария отива за аварийно осветление в къщи докато умре напълно(имам фотоволтаичен панел).
Освен това не съм любител на най-новите технологии.
И никого не карам да ми вярва.Важното е че за себе си знам повече отколкото казвам(пиша).
Та толкова по темата.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 05 Май 2024, 19:52

Тая която не карам ежедневно(E30-пазя си го вече 23 година) си седи в гаража непрекъснато с включен малък адаптор в режим на подзаряд.И акумулатора е "само" на над 10 години

В момента на колата имам бош силвър купуван 2014г ...в перфектно състояние е . Кара се всеки ден , приключил съм с дизелите отдавна така че не мога да гарантирам на дизел колко ще изкара , но преди месец заредих 6 годишна 90А варта на един познат с дизел че не му зареждаше алтернатора и паднал на 8в . Изкара ток да те утрепе след правилното зареждане . Ходи после да го мерят някакви там разбирачи казали му бил на 90% от оригиналния капацитет . Подръжката на моите акумулатори е 1път годишно сваляне от колата разреждане с лампа и зареждане с правилното трансформаторно зарядно а не с тия боклуци електронните дето ги продават навсякъде . Та толкова дали изкарват 2 години необслужващите акумулатори .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от alx » 05 Май 2024, 20:35

“Тия боклуци електронните” се делят на два вида- ctek и всички останали. Иди виж големия ctek кви възможности има и така… загубил съм бройката колко акумулатора съм “спасил” с него… между другото ctek е оригиналния снабдител на зареждала на всички супер лъскави (и не само) коли…
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от Jordana » 05 Май 2024, 21:16

Къде съм писал че твоето божественярско зарядно стек не става да съживи акумулатор мъртвец ? Казах че електронните зарядни са боклуци , което си е самата истина . :roll:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от ivanski_2 » 05 Май 2024, 21:18

alx написа:“Тия боклуци електронните” се делят на два вида- ctek и всички останали. Иди виж големия ctek кви възможности има и така… загубил съм бройката колко акумулатора съм “спасил” с него… между другото ctek е оригиналния снабдител на зареждала на всички супер лъскави (и не само) коли…


Нямаше ли тема за това и не стигнахме ли до извода че стека си грее и c5 е по-добро :dunno:
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от ildivvy » 06 Май 2024, 11:50

Ако може и аз да 'поправя' колегата по-горе... 'Всички останали' се делят на два вида - такива, които стават и работят безотказно и 'обикновени електронни боклуци', които всички знаем, че съществуват на пазара!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Кабели за подаване на ток: Внимание!

Мнение от TNT » 07 Май 2024, 9:14

Прочетох 3 страници и гледам хората не обичат да си четат книжката на колата :lol:
Изображение

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook