Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: тамъ въ младостъ
Пол: Мъж
Кара: е60 печка, самъ сменя скоростъ
Мечтае да кара: танк
Детайли за колата: мноо бяга и все ми говори нещо!??!

Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Voinika » 30 Ное 2009, 20:22

Та въпроса е, при BMW прецаква ли автоматичната кутия (или да и се скъсява живота драстично)
честото ръчкане на скоростите в ръчен S режим?

p.s преди да сменя тотално отбора от ООООте в BMW :yes: , ми се беше напълнила главата с глупости
от ОООО/VW форумите, та да попитам как е при BMW?

ето и някои цитати от бившите форуми:

------------------------------------------------------------------------
dido6i написа:
П.С. .. послушай колегите .. НЕ РЪЧКАЙ СКОРОСТИТЕ НА АВТОМАТИКА .. ще те заболи "джоба" .. единственното оправдание на производителите да има такава възможност е за да можеш зимата бързо /в смисъл без да спираш/ да минеш на по ниска предавка за да не се "увъртиш в къпинака" .. няма да навлизам в технически детайли как това чупи скоростната .. във форума има доста по техн.грамотни хора които ако искат ще обяснят .. за "юзерите" е достатъчно да знаят .. че не трябва да се прави често, а само при необходимост
------------------------------------------------------------------------
eddyman написа:
Колега rado_mit, моля те само уточни какво имаш предвид под "НЕ РЪЧКАЙ СКОРОСТИТЕ НА АВТОМАТИКА"- да не се превклюва D-N на всеки светофар ли?

напротив .. точно това препоръчвам .. защото така се сваля разхода .. не трябва да се вкл. на "1", "2", "3" без причина в движение .. уф .. добре де разровете се във форума и прочетете за принципа на действие на "традиционните" автомати сами ще разберете защо не трябва да се "ръчкат" .. едно от най вредните неща които могат да се направят е .. да се тръгва на "1", после да се минава на "2" .. на "3" .. и накрая на "D" .. като ще карате така .. купете си кола с ръчни скорости :012: .. тя поне не се чупи от това

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от BadAngel » 30 Ное 2009, 22:49

пф, тва са..

ръчкай си, няма проблем, въпроса е, че аз реално не виждам смисъл от това ръчкане да ти кажа =)
No bling at the Ring

BMW Performance
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: М Кар
Пол: Мъж

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от MCar » 01 Дек 2009, 2:17

Няма никакъв проблем. Скоростната кутия е така направена, че да не може да я "излъжеш". Ако се опиташ да свалиш на твръде ниска предавка, тя ще си върне на по-горна сама. Ако пък е твърде висока - ще слезе една по-надолу. Но на скоростната кутия ѝ няма нищо.

BadAngel написа:ръчкай си, няма проблем, въпроса е, че аз реално не виждам смисъл от това ръчкане да ти кажа =)

Зависи с каква скоростна кутия си. При двулитровите, по-слаби двигатели, скоростната кутия реагира по-бавно ако я оставиш сама да действа. Разликата се усеща най-вече при по-агресивно каране по завои или ако искаш да направиш по-рязко ускорение от 50 км/ч, например.
При по-мощните двигатели, които са оборудвани с по-добри скоростни кутии, наистина е ненужно да сменяш предавките ръчно, защото те си реагират брилянтно.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от flame » 01 Дек 2009, 9:13

MCar написа:Скоростната кутия е така направена, че да не може да я "излъжеш". Ако се опиташ да свалиш на твръде ниска предавка, тя ще си върне на по-горна сама. Ако пък е твърде висока - ще слезе една по-надолу.

:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от BadAngel » 01 Дек 2009, 10:11

MCar написа:
BadAngel написа:ръчкай си, няма проблем, въпроса е, че аз реално не виждам смисъл от това ръчкане да ти кажа =)

Зависи с каква скоростна кутия си. При двулитровите, по-слаби двигатели, скоростната кутия реагира по-бавно ако я оставиш сама да действа. Разликата се усеща най-вече при по-агресивно каране по завои или ако искаш да направиш по-рязко ускорение от 50 км/ч, например.
При по-мощните двигатели, които са оборудвани с по-добри скоростни кутии, наистина е ненужно да сменяш предавките ръчно, защото те си реагират брилянтно.


обикновено по-смотаните скорости си сменят по-смотано и в ръчен режим =) единственото полезно на ръчния режим е като се спускаш надолу и да си фиксираш 2ра или 3та
No bling at the Ring

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.11.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: x5

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Петър » 01 Дек 2009, 11:34

Тези функции са създадени за да ги използваш- яко газ и да не ти пука :driving:

BMW Performance
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: М Кар
Пол: Мъж

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от MCar » 01 Дек 2009, 14:04

BadAngel написа:обикновено по-смотаните скорости си сменят по-смотано и в ръчен режим =) единственото полезно на ръчния режим е като се спускаш надолу и да си фиксираш 2ра или 3та

Това мисля, че е съвсем обяснимо и, въпреки това, по-бързо и по-качествено реагират на ръчно превключване. За спускането съм напълно съгласен, че също е от полза.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: тамъ въ младостъ
Пол: Мъж
Кара: е60 печка, самъ сменя скоростъ
Мечтае да кара: танк
Детайли за колата: мноо бяга и все ми говори нещо!??!

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Voinika » 01 Дек 2009, 14:46

BadAngel написа:
MCar написа:
BadAngel написа:ръчкай си, няма проблем, въпроса е, че аз реално не виждам смисъл от това ръчкане да ти кажа =)

Зависи с каква скоростна кутия си. При двулитровите, по-слаби двигатели, скоростната кутия реагира по-бавно ако я оставиш сама да действа. Разликата се усеща най-вече при по-агресивно каране по завои или ако искаш да направиш по-рязко ускорение от 50 км/ч, например.
При по-мощните двигатели, които са оборудвани с по-добри скоростни кутии, наистина е ненужно да сменяш предавките ръчно, защото те си реагират брилянтно.


обикновено по-смотаните скорости си сменят по-смотано и в ръчен режим =) единственото полезно на ръчния режим е като се спускаш надолу и да си фиксираш 2ра или 3та



Ами мойта е кутя е GA6HP19Z на 2.5д и така много добре си джитка и в автоматичен и в ръчен режим
просто много по ме кефи да си я ръгам ръчно :ok: (е не в задръстванията де а извън града е направо6 +++)
та затова отворих тая тама да се просветя малко дали не е кофти постоянното ръгане ръчно.

а относно използването на ръчния ражим за спускане по баир, то немеца си го е измислил ве4е
и без да ръчкаш :lol: :
Ето една извадка само ,на енглиш е и точно за тея кутии и показва че си има система която следи деиствията с педалите, скороста на въртене на колела.....
и контролира поведението на кутията при спускане

"""Driving downhill
If the EGS control unit detects downhill driving, it will automatically shift down a gear if the vehicle's speed picks up. This enhances the engine's braking effect. A downshift is only effected if the engine speed is below the maximum speed of the lower gear. The EGS control unit detects downhill driving on the basis of signals from the throttle valve potentiometer (load), wheel speed sensor (road speed) and brake light switch (brake activation). """

Те си имат и една торба програми още тея автоматчета - за икачване, зимна програма,контрол в завой, за подпомагане при намаляне.... (нямат нищо общо с онея дъртите с 3те скорости)

тоя линк (благодарение на колега от една тема за маслата на автоматите) за повече детайли:

http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1138840359

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от flame » 01 Дек 2009, 16:28

Voinika написа:Те си имат и една торба програми още тея автоматчета - за икачване, зимна програма,контрол в завой, за подпомагане при намаляне.... (нямат нищо общо с онея дъртите с 3те скорости)

А като се замисля още има хора, които смятат, че АБС-а е пълна простотия и ненужна лампичка на таблото :mhihi:

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от absix » 01 Дек 2009, 16:55

Прецаква се, ако не го поддържаш (масълцето), а не от ръчен режим... ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 520d
Детайли за колата: 520d 177p.s. E60

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от sinbad0 » 01 Дек 2009, 19:18

На колко километра е хубаво да се сменя маслото?

Мародератор
Аватар
Мнения: 12347
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Mollov » 01 Дек 2009, 19:32

50k, има актуална тема по въпроса в този раздел...

BMW Performance
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: М Кар
Пол: Мъж

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от MCar » 01 Дек 2009, 20:04

sinbad0 написа:На колко километра е хубаво да се сменя маслото?

viewtopic.php?f=40&t=177663
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от naskoksan » 02 Дек 2009, 12:47

Голяма част от автоматичните скоростни
кутии вграждани в БМВ са на немския
производител ZF. В кутийте след 1999г.
се предлага тъй наречения ръчен режим
на превключване на скоростите. Всяка
кутия разполага с отделен електронен блок
за управление, който е синхронизиран с ECU-то
на двигателя по няколко признака, скорост, степен,
скорост на въртене на колелата, обороти на коляновия
вал и т.н.
Всичко това идва да покаже, че този ръчен режим,
с оглед на философията на БМВ за шофирането, е
направен така, че по никакъв начин да не застрашава
работата на двигателя, кутията и цялостното пътно
поведение на автомобила. В много случай, картата на
управлението на скоростите е ограничена в редица
показатели, като например максимални обороти на двигателя,
превключване на по ниска предавка при движение с висока
скорост, преминаване в различните режими в движение и спряло
състояние и т.н.
Демек исках да кажа, че Ханс го е измислил добре, а Гюнтер го
е изпълнил отлично, сега ако искаш да си строшиш скоростната
кутия винаги можеш да го направиш, но при ежедневна
употреба в някакъв нормален режим на работа на скоростната
кутия, независимо от това дали си в автоматичен или механичен
режим няма шанс да направиш нещо лошо на авотмобила си.
Още повече почти всички автомачитни скоростни кутии са
снабдени с междинен охладител на маслото и датчик за неговата
температура. Както най-често се случва, механичния режим
предполага по динамично шофиране и тогава маслото може
да стигне гранични стойности, за това има и предупредителна
лампа на таблото, ако тя светне е най-добре да се превключи
на висока предавка 5-6 и да се кара 5-10 мин с постоянна скорост
от 70-80 км/ч за да може всичко да влезе в нормалните граници.
Това е от мен, дано съм бил ясен и полезен в изказа си ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 21.01.2009

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от ashvibe » 02 Дек 2009, 17:04

naskoksan написа:Голяма част от автоматичните скоростни
кутии вграждани в БМВ са на немския
производител ZF. В кутийте след 1999г.
се предлага тъй наречения ръчен режим
на превключване на скоростите. Всяка
кутия разполага с отделен електронен блок
за управление, който е синхронизиран с ECU-то
на двигателя по няколко признака, скорост, степен,
скорост на въртене на колелата, обороти на коляновия
вал и т.н.
Всичко това идва да покаже, че този ръчен режим,
с оглед на философията на БМВ за шофирането, е
направен така, че по никакъв начин да не застрашава
работата на двигателя, кутията и цялостното пътно
поведение на автомобила. В много случай, картата на
управлението на скоростите е ограничена в редица
показатели, като например максимални обороти на двигателя,
превключване на по ниска предавка при движение с висока
скорост, преминаване в различните режими в движение и спряло
състояние и т.н.
Демек исках да кажа, че Ханс го е измислил добре, а Гюнтер го
е изпълнил отлично, сега ако искаш да си строшиш скоростната
кутия винаги можеш да го направиш, но при ежедневна
употреба в някакъв нормален режим на работа на скоростната
кутия, независимо от това дали си в автоматичен или механичен
режим няма шанс да направиш нещо лошо на авотмобила си.
Още повече почти всички автомачитни скоростни кутии са
снабдени с междинен охладител на маслото и датчик за неговата
температура. Както най-често се случва, механичния режим
предполага по динамично шофиране и тогава маслото може
да стигне гранични стойности, за това има и предупредителна
лампа на таблото, ако тя светне е най-добре да се превключи
на висока предавка 5-6 и да се кара 5-10 мин с постоянна скорост
от 70-80 км/ч за да може всичко да влезе в нормалните граници.
Това е от мен, дано съм бил ясен и полезен в изказа си ;)


:clap: :clap: :clap:
Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook