Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 24.09.2009
Пол: Мъж
Кара: От новите кошници ! Мухихи
Мечтае да кара: Служебен бензинояд !

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Cristal_Water » 02 Дек 2009, 17:46

Добра лекция колега ! :clap:
Продавам 4 зимни гуми Nokian WR G2 на 7000км !!! Инфо на ЛС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: тамъ въ младостъ
Пол: Мъж
Кара: е60 печка, самъ сменя скоростъ
Мечтае да кара: танк
Детайли за колата: мноо бяга и все ми говори нещо!??!

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Voinika » 02 Дек 2009, 17:56

[quote="naskoksan"]Голяма част от автоматичните скоростни
кутии вграждани в БМВ са на немския
производител ZF. В кутийте след 1999г.
се предлага тъй наречения ръчен режим....................


Еее, благодарско колега :yes: , изчерпателен и доста полезен за всички автоматаджии отговор, с който
се надявам да се спрат митовете за автоматите (като ..ще те усучи в завоя, голям гореж, зимата няма тръгване/спиране,
ще те скъсат на старта..................бла бла)!

А някой наясно ли е какъв точно е принципа на ръчното превключване? далии е механи4но
чрез мех. въздействие на помпата или самите предавки или чисто софтуерно като се подава команда
на управляващата електроника при натискане на лоста съответно напред или назад,
мисля си че е по-скоро второто понеже колкото и бързо да става превключването пак
се чувства лека задръжка(замисляне :kuku: ) и четох някаде из форума че ъпгрейд на софта
до известна степен го премахва :dunno: ?

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от naskoksan » 04 Дек 2009, 12:06

Значи доколкото разбирам от разсъжденията на
колегата Voinika, търсим начин за ускоряване на
превключването на предавките в автоматичната
скоростна кутия. Според мен това е почти невъзможно.

Вярно е, че по-новите автоматични скоростни кутии
с по-съвършени, използват много електрноника, но
в крайна сметка, механичната част се е запазила почти
същата през годините. В кутийте, които предлагат механичен
режим на превключване на предавките се използва същата хидравлична
система, но тя се управлява от електрически селеноид.
Това предлага т.нар. при БМВ adaptive drive,
или нагаждане на скоростната кутия според стила на
шофиране. Но да не задълбаваме в тези системи, че пак
ще се отплесна с умопомрачителни словоизлияния ;)

Мисълта ми беше, че при автоматичните трансмисии,
колкото и невероятно да се стори на някой, принципа
им на работа предполага, бърза смяна на предавките при
плавно потегляне и движение и бавна смяна при динамично
шофиране във високооборотен режим на двигателя.
Това зависи от налягането на маслото в хидравличната
система и клапаните за смяна на степента на скоростната кутия.
Демек колкото е по ниска скоростта, толкова е по-малко
налягането и скоростната кутия сменя предавка по-бързо,
с увеличаване на налягането се изисква по-бавна и плавна
смяна.

Тези принципи налагат търсенето на различни начини за смяна на предавките
и инжинерната мисъл води до секвенционалните скоростни кутии (познатото SMG),
които са всъщност механична скоростна кутия с автоматичен
съединител и по-новите и по-съвършени скоростни кутии с
двоен съединител, които БМВ отскоро ползва в новото E90/E92 М3.
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от icog » 04 Дек 2009, 12:20

Колега, така и така си почнал да ни осветяваш, имаш ли информация за така наречените безстепенни скоростни кутии? Тези, с които ще караме електричките след време.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от naskoksan » 04 Дек 2009, 17:01

Четох за тях, за жалост в момента,
нямам време да се впусна в подробни
обяснения, но доколкото знам Honda
имат CVT, както и българската връзка,
а именно Румен Антонов... Надявам се
тези сламки да допринесат за намиране
на подробна информация, но все пак
темата имаше конкретен въпрос и нека
се придържаме към него за да не
разводняваме нещата... ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от da6ip » 04 Дек 2009, 21:01

колега ще се радвам на отговор на още два въпроса докато сме в тази тема, понеже мисля че са директно свързани с нея:

1) смислено ли е да се минава на "N" светофар при чакане да кажем повече от 30 сек. В смисъл за новите кутии все още ли е полезно или е вече ненужно?
2) в една друга тема беше писано че е много полезно при спиране да се дърпа ръчната преди да се включва на "Р", за да не пада тежестта от спирането на колата върху кутията.

доколко смяташ че тези две неща са препоръчителни за по-дълъг живот на модерните кутии?

благодаря!
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: тамъ въ младостъ
Пол: Мъж
Кара: е60 печка, самъ сменя скоростъ
Мечтае да кара: танк
Детайли за колата: мноо бяга и все ми говори нещо!??!

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Voinika » 04 Дек 2009, 22:27

naskoksan написа:Значи доколкото разбирам от разсъжденията на
колегата Voinika, търсим начин за ускоряване на
превключването на предавките в автоматичната
скоростна кутия. Според мен това е почти невъзможно.

Вярно е, че по-новите автоматични скоростни кутии
с по-съвършени, използват много електрноника, но
в крайна сметка, механичната част се е запазила почти
същата през годините. В кутийте, които предлагат механичен
режим на превключване на предавките се използва същата хидравлична
система, но тя се управлява от електрически селеноид.
Това предлага т.нар. при БМВ adaptive drive,
или нагаждане на скоростната кутия според стила на
шофиране. Но да не задълбаваме в тези системи, че пак
ще се отплесна с умопомрачителни словоизлияния ;)

Мисълта ми беше, че при автоматичните трансмисии,
колкото и невероятно да се стори на някой, принципа
им на работа предполага, бърза смяна на предавките при
плавно потегляне и движение и бавна смяна при динамично
шофиране във високооборотен режим на двигателя.
Това зависи от налягането на маслото в хидравличната
система и клапаните за смяна на степента на скоростната кутия.
Демек колкото е по ниска скоростта, толкова е по-малко
налягането и скоростната кутия сменя предавка по-бързо,
с увеличаване на налягането се изисква по-бавна и плавна
смяна.

Тези принципи налагат търсенето на различни начини за смяна на предавките
и инжинерната мисъл води до секвенционалните скоростни кутии (познатото SMG),
които са всъщност механична скоростна кутия с автоматичен
съединител и по-новите и по-съвършени скоростни кутии с
двоен съединител, които БМВ отскоро ползва в новото E90/E92 М3.



Благодаря ти колега за из4ерпателния отговор :yes: , но все пак според теб добре ли ще е да
ъпгрейдна софта и ще има ли някакъв ефект? 10-2005 година ми е кораба.
А за СМГто доста из форумите се говори 4е било провала на нашата любима марка?? :kuku:
Как мислите колеги, има ли нещо такова шото все ме човъка що не си взех такава :banghead: ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от da6ip » 04 Дек 2009, 22:43

1. за софта - мойта е 2004-та 3л дизел и си ъпгрейднах софта преди месец за пръв път от производството. промяната при автоматика беше единствено КОГА превключва, а НЕ колко бързо. Сега колата при плавно каране на градско превключва често малко преди 2000 оборота, може би за да не пуска турбината за няколко секунди, де да знам.. но не съм забелязал промяна в бързината на превключването. но не съм я и мерил!

2. за СМГ-то питай скиора SKISA
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: тамъ въ младостъ
Пол: Мъж
Кара: е60 печка, самъ сменя скоростъ
Мечтае да кара: танк
Детайли за колата: мноо бяга и все ми говори нещо!??!

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Voinika » 07 Дек 2009, 0:35

da6ip написа:1. за софта - мойта е 2004-та 3л дизел и си ъпгрейднах софта преди месец за пръв път от производството. промяната при автоматика беше единствено КОГА превключва, а НЕ колко бързо. Сега колата при плавно каране на градско превключва често малко преди 2000 оборота, може би за да не пуска турбината за няколко секунди, де да знам.. но не съм забелязал промяна в бързината на превключването. но не съм я и мерил!

2. за СМГ-то питай скиора SKISA


Колеги, които има опит и някакви впечатления от СМГ, моля да сподели, каква е разликата от нормалния автомат?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от add1cted » 07 Дек 2009, 1:37

Всичко е въпрос на вкус относно СМГ. Важно е само да се прави разлика между СМГ 1,2 и 3. Тези, които са слагани в е60 (освен М5) са най-простите версии и затова може да сте чували негативни коментари. Аз лично грам не съжалявам, че си взех колата със СМГ и се кефя на кутията максимално, но отнема няколко дена да се свикне напълно и след няколко хиляди километра се научават още някои тънкости. Ако нещо по-специфично те интересува питай точно, защото вече бях писал мнение за тази кутия някъде във форума преди време и не ми се пише на ново.
There is no replacement for displacement

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от neonman » 07 Дек 2009, 2:42

А има ли СМГ-та на дизелови Е60-тки ( и на е90/92-ки ) .....аз не съм срещал :confused:
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от add1cted » 07 Дек 2009, 5:00

neonman написа:А има ли СМГ-та на дизелови Е60-тки ( и на е90/92-ки ) .....аз не съм срещал :confused:

СМГ освен за М5 се спира през 2005та и също така е само за бензинови + това на е90/92/93 м3 се слага вече DCT, което е съвсем друго нещо.
There is no replacement for displacement

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от naskoksan » 07 Дек 2009, 19:19

da6ip написа:колега ще се радвам на отговор на още два въпроса докато сме в тази тема, понеже мисля че са директно свързани с нея:

1) смислено ли е да се минава на "N" светофар при чакане да кажем повече от 30 сек. В смисъл за новите кутии все още ли е полезно или е вече ненужно?
2) в една друга тема беше писано че е много полезно при спиране да се дърпа ръчната преди да се включва на "Р", за да не пада тежестта от спирането на колата върху кутията.

доколко смяташ че тези две неща са препоръчителни за по-дълъг живот на модерните кутии?

благодаря!


Значи първо искам да кажа, че не е хубаво
да се взима едно мнение за меродавно, всичко
което съм посочил по-горе като информация е от
личен опит и съвсем възмжно е за някои неща да
греша, не съм инжинер нито имам техническо обрзование.

Така относно "N" режим при автомобил в покой.
Това е въпрос на компромис. Когато скоростната
кутия е в режим "N" маслото не минава през клапаните
за превключване на скоростите, и един вид не се
охлажда достатъчно, на кратък период от време (5-10 мин)
няма проблем така да се остави автомобила, но е добре
преди това автомобила да не е каран динамично и да
са натоварвани различните агрегати.
Писах го преди в една друга тема, че с превключване
на "N" при кратък престой на светофар или друго място,
се щадят накладките и дисковете на автомобила, когато
колата е карана по-бързичко. Хубаво е при такъв престой
автомобила да се сложи на режим "P", но това от друга
страна трябва да е съобразено с наклона. Ако той е по-голям,
при когато автомобила се установи в пълен покой, тогава да
се освободи педала на спорачката, за да не се получава
колебания между зъбците на паркинг спирачката на скоростната
кутия.
Имайте предвид, че при спазване на тези указания при нормална
експлоатация кутията ще надживее от 3 до 4 двигателя ;)
Виждам, че в кутийте от 2008 се предлага т.нар. паркинг режим,
където при активирането на определен бутон, цялата процедура
по държането на автомобила в покой на светофари и други
кратки престой се извършва от автоматична активация и деактивация
на ръчната спирачка, което е добре и се изключва предвижването
напред на автомобила без подаване на газ при режим "D". Демек
няма нужда да натискаш спирачката по сфетофари за да седиш
на едно място, всичко това се върши автоматично...

Друго което видях, като размишления относно софтуеъра управляващ
скорстната кутия, доколкото знам само той не може да се програмира.
На по-старите кутии като 5HP18, 6HP и други може да се смени програмира
управлението, но мисля, че са само 2-3 версии на софтуеъра и те не са
кой знае колко различни един от друг. А това програмиране в официален
сервиз струва някъде около 600лв. При автомобилите с кутии като
6HP26, мисля че софуеъра се сменя генерално, демек за цялата кола.
Аз лично съм правил подобен ъпдейт, но за жалост на механична
скоростна кутия и не мога да дам данни за ефекта върху автоматичните
трансмисии, но мен лично ме съмнява да има сериозни подобрения.
Ефекта от по-плавното превключване или по добрата работа на
степените на кутията идва или от самия рестарт на управлението, тъй
като вече всички коли са с adaptive drive и кутийте се задръстват с
информация за поведението на шофьора или чувството е по скоро
плацебо от извършените действия в сервиза...

Общо взето това е което се сещам за момента, мисля че става проятна
дискусия...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 7.01.2006
Местоположение: Плевен - София
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW E65
Детайли за колата: www.izgodnite.com
www.avto-bg.eu
www.recipes.free.bg
www.kotaracite.com

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от Kaloyan78 » 08 Дек 2009, 8:31

Предполагам, че не е много хубаво да се превключват, но ако има проблем колата няма да позволи. Така един път си карах с 30км/ч и без да искам(бях карал джипа на баща ми преди това) тръгнах да ръчкам и хоп - дадох на "P", бях се разсеял. Изпищя ми, че няма да я бъде тая(колата не спря) и си върнах веднага на "D". Та щом автоматик от '94 година и 250 000 километра има защити и няма НИКАКЪВ проблем(да чукна на дърво) не мисля, че новите трябва да имат :) .


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Прецаква ли автомата постоянното превключване в ръчен режим?

Мнение от SKISA » 08 Дек 2009, 12:03

Voinika написа:
da6ip написа:1. за софта - мойта е 2004-та 3л дизел и си ъпгрейднах софта преди месец за пръв път от производството. промяната при автоматика беше единствено КОГА превключва, а НЕ колко бързо. Сега колата при плавно каране на градско превключва често малко преди 2000 оборота, може би за да не пуска турбината за няколко секунди, де да знам.. но не съм забелязал промяна в бързината на превключването. но не съм я и мерил!

2. за СМГ-то питай скиора SKISA


Колеги, които има опит и някакви впечатления от СМГ, моля да сподели, каква е разликата от нормалния автомат?

мойто е61 е с СМГ-кутия. много съм доволен-има една основна разлика с автомата ,че тва си е зъбчата скоростна кутия с автоматичен съединител и помпа. разликата в колата се усеща като по-рязко превключване/ в смисъл усеща се самото превключване,има един тласък /. иначе като кутия е много здрава за 2,5г каране имах проблем само с помпата на съединителя,която даде някакъв дефект и можеше да се направи ,но като разбрах цената на новата-360лв и то същата ,като М-ковата реших да я сменя изцяло.
скоро ми даде някаква грешка и отидох в сервиз/ не дару и камор/ и ми смениха платка за управления ,която не беше безбожно скъпа и стана доста по-бързо превключването на скоростите и в нормален -автоматичен ,и в ръчен режим и в спорт. идиотското беше ,че в дару ми казаха ,че съм за смяна на помпа,не знам си кво още и не знам си кво и цена:6000лв и нямало замяна само на платки и прочие ,а се оказа ,че си го има като номер за частта и струваше около 500лв.
самият ми съединител явно вече и той се е поизносил и на място имаше едно придърпване на първа ,но закачиха на компа и настроиха работата на скоростите на новите стойности на износване на съединителя и проблема изчезна-нещо като обучение на скоростите.предполагам,че след доста километри като сменя съединителя ще се наложи пренастройка ,но тя е 30лв и не е съществен разход. общо взето ремонтите ги квалифицирам като удин вид тунинг на кутията... и то за малко пари.

иначе превключването с перата е огромен кеф и го правя често и в града ,за да избегна замислянето на автомата ,дори карам в спортен режим,който втърдява волана,превключването на скоростите става два пъти по-бързо и реагира по-бързо на педала на газта. иначе извънградско ползвам ръчният режим само в много завои и изпреварвания -на магистрала или нормален хубав път се карам на автоматичен.
общо взето СМГ-то е доста добра кутия ,много бърза със само един проблем ,който аз даже не класифицирам като проблем-тласъка при превключване. нещо като на рали-автомобил . такава кутия сигурно никога няма да сложат на седмица,защото там се търси максимален комфорт на возене ,а не толкова екшън.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook